Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jaltteri Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 28 Lok 2011 Viestejä: 75
|
Lähetetty: 14.04.2017 00:47 Viestin aihe: |
|
|
euroshopperi kirjoitti: | wata kirjoitti: | Käyttääkö porukka miten paljon city-maastureissa, noita ympärivuotisia renkaita? |
Mulla tuli RAV hybridin mukana Yokohaman m + s renkailla ja otin siihen lisäksi talvirenkaiksi Nokia R2 kitkat. Ei puhettakaan, että noilla M+S renkailla ajelisi muuta kuin sen mitä nyt yleensäkkään ajelee kesärenkailla. Kelpaa kuitenkin hyvin kesärenkaiksi toisin, kuin kitkat, jotka sulaa alle ja palaneen kumin käry alkaa tulla siellä alle 10+ asteen luokkaa. Sama juttu jo Nokian hakkapeliitta 7:lla. Kumi haiseen pihassa, jos ilmat liian lämpimiä. Vein jo kerran auton huoltoonkin ja sanoin, että joku on nyt palanut letkuista tms. Mutta käry tulikin renkaista. |
Ei ne nyt noin huonot ole mitenkään, jos kumi alkaa haista 10 asteessa niin silloin se alkaisi haista liikkeellä ollessa jo miinusasteillakin
En nyt väitä, että olisivat yhtä hyvät kuin kesärenkaat, mutta tuo kuulosti siltä että ne "sulaa" ensimmäisellä helteisellä kauppareissulla asvalttiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juhis.t Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tou 2009 Viestejä: 534
|
Lähetetty: 14.04.2017 10:21 Viestin aihe: |
|
|
On noissa allterrainissakin eroja. esim. Goodyear wrangler pitää tosi hyvin uutena talvella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jarppi88 Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 16 Syy 2016 Viestejä: 30 Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 14.04.2017 12:07 Viestin aihe: |
|
|
Itellä landcruiserissa uudemman mallin bfg ko2 allterrainit ja ei voi kyllä muutako kehua talvi ominaisuuksia. Vanhan mallin bfg allterrainit oli hengen vaaralliset talvella |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 14.04.2017 12:28 Viestin aihe: |
|
|
Ehkä sen yhden talven niillä pärjää jos tuoreesta erästä sattuu saamaan renkaat.
Onko se sitten säästöä ostaa jokavuosi uudet?
Vai lipotellaanko sitten 2-3 vuotta niillä kovettuneilla pskoilla muitten tiellä liikkujien henkien uhalla kun säästetään? _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3839
|
Lähetetty: 14.04.2017 20:20 Viestin aihe: |
|
|
jaltteri kirjoitti: | euroshopperi kirjoitti: | wata kirjoitti: | Käyttääkö porukka miten paljon city-maastureissa, noita ympärivuotisia renkaita? |
Mulla tuli RAV hybridin mukana Yokohaman m + s renkailla ja otin siihen lisäksi talvirenkaiksi Nokia R2 kitkat. Ei puhettakaan, että noilla M+S renkailla ajelisi muuta kuin sen mitä nyt yleensäkkään ajelee kesärenkailla. Kelpaa kuitenkin hyvin kesärenkaiksi toisin, kuin kitkat, jotka sulaa alle ja palaneen kumin käry alkaa tulla siellä alle 10+ asteen luokkaa. Sama juttu jo Nokian hakkapeliitta 7:lla. Kumi haiseen pihassa, jos ilmat liian lämpimiä. Vein jo kerran auton huoltoonkin ja sanoin, että joku on nyt palanut letkuista tms. Mutta käry tulikin renkaista. |
Ei ne nyt noin huonot ole mitenkään, jos kumi alkaa haista 10 asteessa niin silloin se alkaisi haista liikkeellä ollessa jo miinusasteillakin
En nyt väitä, että olisivat yhtä hyvät kuin kesärenkaat, mutta tuo kuulosti siltä että ne "sulaa" ensimmäisellä helteisellä kauppareissulla asvalttiin. |
Huomasin tuon hajun, kun oli juurikin auringonpaisteinen päivä ja saattoihan nuo tiet olla vaikka lämpimämpiäkin. Tätä samaa palaneet kumin hajua tunki nokkaan myös tänä keväänä ennen auton vaihtoa, eli joskus maalis-, huhtikuun vaihteessa. Joskus sama käry sattui nokkaan myös Bizzakeilla, joissa pehmeä kumi ja reipas lamellointi. Kuivat lamellit vain nyt hankaa sitä kitkaa kunnolla. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
havu Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 3242
|
Lähetetty: 14.04.2017 21:16 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä sitä talvena laitetaan aina nastat, muu ei vain riitä. Mutta nämä Crossclimatet tai Rotiivat meinaan kohta laittaa suvikumeiksi foresteriin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3549 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 14.04.2017 22:02 Viestin aihe: |
|
|
Toivottavasti nämä "kyllä niillä pärjää" miehet ei aja samoilla teillä missä omat mukulat kävelee kouluun. Itsekin ajoin yhden talven hiacella "m+s" renkailla, ja se riitti. Pysyin tiellä, ei ruttuja, ei henkilövahinkoja, mutta totuus on se että sovittamalla nopeuden niillä pysyy tiellä, mutta hätätilanteessa niillä ei pysähdy! Nyt hkpl c3:t ja kyllä niilläkin liuku on pitkä jos pysähtyä pitää. Aika turha selitellä että niissä eroja on, huonoja ne on silti oikeessa talvessa. Annatko itsellesi anteeksi jos jyräät jokun jollain allterrainilla tmv. ylipitkällä jarrutusmatkalla? Jeesustelua varmaan jollekin "kovalle jätkälle", mutta enpä välitä moisista mielipiteistä. Noilla ei pitäs ajaa talvella ku ketjut päällä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26298
|
Lähetetty: 14.04.2017 23:21 Viestin aihe: |
|
|
tässäkin on varmaan alueellista eroa, täälläpäin sydän talvella pakkaskeleillä pito perustuu muuhunki kuin nastaan.
ainaki yhteen väliin taksarit käytti kitkoja paljon, talveksi uudet ja kesällä ajettiin loppuun.
nyt näyttää taas olevan aika kun niitä nastoihin luottavia on liikkeellä erityisen paljon. ajelin päivällä n. 103-4 vauhdilla ja yhtään koslaa en sauttanu mutta useita meni ohitte. ja ei johdu mittarivirheestä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3549 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 14.04.2017 23:33 Viestin aihe: |
|
|
Niin siis talvirengas on talvirengas nastoilla tai ei, ja at ym "m+s" on kesärengas. Ittellä jokakelin renkaat kesällä antaa vähän liukumaa renkaiden vaihtoon jos kelit yllättää, mutta heti nappulat alle jos talvi tulee oikeesti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
springfield Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Hel 2011 Viestejä: 284 Paikkakunta: Ep
|
Lähetetty: 15.04.2017 08:34 Viestin aihe: |
|
|
Hommasin joku viikko sitten subarun foren ja nyt täytyisi löytää joku kesärengas mikä olisi n. 80/20% maantie/maasto. Tällä hetkellä 18" vanteella kitkat joilla kesän ajan ja sitten myyn vanteet pois ja 16" tilalle. Ei haittaisi jos olisi ympärivuotiset niin ei heti ensimmäiselle räntäsateelle tarvitsisi nastoja laittaa alle. Mikähän olisi sopiva rinkula tuollaiseen käyttöön? Maantie ajoa kuitenkin eniten, mutta syksyisin tulee kohtuu paljon soreteitä ajettua sekä huonompiakin uria. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kari Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 650 Paikkakunta: pohjoispohjanmaa
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9448
|
Lähetetty: 15.04.2017 12:52 Viestin aihe: |
|
|
Mistäs sitten se 20%? _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5248 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 15.04.2017 16:03 Viestin aihe: |
|
|
euroshopperi kirjoitti: | jaltteri kirjoitti: | euroshopperi kirjoitti: | wata kirjoitti: | Käyttääkö porukka miten paljon city-maastureissa, noita ympärivuotisia renkaita? |
Mulla tuli RAV hybridin mukana Yokohaman m + s renkailla ja otin siihen lisäksi talvirenkaiksi Nokia R2 kitkat. Ei puhettakaan, että noilla M+S renkailla ajelisi muuta kuin sen mitä nyt yleensäkkään ajelee kesärenkailla. Kelpaa kuitenkin hyvin kesärenkaiksi toisin, kuin kitkat, jotka sulaa alle ja palaneen kumin käry alkaa tulla siellä alle 10+ asteen luokkaa. Sama juttu jo Nokian hakkapeliitta 7:lla. Kumi haiseen pihassa, jos ilmat liian lämpimiä. Vein jo kerran auton huoltoonkin ja sanoin, että joku on nyt palanut letkuista tms. Mutta käry tulikin renkaista. |
Ei ne nyt noin huonot ole mitenkään, jos kumi alkaa haista 10 asteessa niin silloin se alkaisi haista liikkeellä ollessa jo miinusasteillakin
En nyt väitä, että olisivat yhtä hyvät kuin kesärenkaat, mutta tuo kuulosti siltä että ne "sulaa" ensimmäisellä helteisellä kauppareissulla asvalttiin. |
Huomasin tuon hajun, kun oli juurikin auringonpaisteinen päivä ja saattoihan nuo tiet olla vaikka lämpimämpiäkin. Tätä samaa palaneet kumin hajua tunki nokkaan myös tänä keväänä ennen auton vaihtoa, eli joskus maalis-, huhtikuun vaihteessa. Joskus sama käry sattui nokkaan myös Bizzakeilla, joissa pehmeä kumi ja reipas lamellointi. Kuivat lamellit vain nyt hankaa sitä kitkaa kunnolla. |
Hiukkassuodatin sulla kärynnyt eikä renkaat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 15.04.2017 16:26 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: |
Mistäs sitten se 20%? |
SUV versio noista on 90/10 suhteella suunniteltu, mutta sehän on ihan miten tuon suhteen tulkitsee että pärjäiskö Onhan tuo kuvio sen näköinen, että toiminee ainakin pehmeässä suht hyvin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juhis.t Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tou 2009 Viestejä: 534
|
Lähetetty: 15.04.2017 18:20 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos kirjoitti: | Niin siis talvirengas on talvirengas nastoilla tai ei, ja at ym "m+s" on kesärengas. Ittellä jokakelin renkaat kesällä antaa vähän liukumaa renkaiden vaihtoon jos kelit yllättää, mutta heti nappulat alle jos talvi tulee oikeesti. |
Kannattaa tutustua noihin erilaisiin renkaisiin. Mulla ainakin noissa myös lumihiutale kuva ja lamellia kuin kitkarenkaassa. Raaskassa kalustossakin vastaava kuvio mulla käytössä ja hyvin niillä pärjää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|