OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Metsästäjäliiton jäsenmaksu usean seuran jäsenelle
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Seuratoiminta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 21.04.2017 20:32    Viestin aihe: Metsästäjäliiton jäsenmaksu usean seuran jäsenelle Vastaa lainaamalla viestiä

Mä olen ihmeissäni katsellut kun jossain seurassa kikkaillaan jäsenlistoilla niin, että Metsästäjäliittoon ilmoitetaan seuran jäseneksi vain sellaiset henkilöt jotka eivät ole minkään muun seuran jäseniä. Perusteluna on ollut se, että kyseinen jäsen sanoo maksavansa Metsästäjäliiton jäsenmaksun jonkun toisen seuran kautta.

Juuri ilmestyneessä Jahti-lehdessä oli juttua Metsästäjäliiton jäsenmaksusta. Siinä kirjoitettiin sanatarkasti mm. näin:

Useassa liiton jäsenseurassa jäsenenä olevia henkilöitä on liiton 160 000 jäsenestä noin 13 000. He tukevat muita enemmän meidän kaikkien edunvalvontaa, suorittavat yhdenvertaisesti osuutensa yksittäisen jäsenseuran jäsenmaksusta ja saavat metsästää usean seuran alueella.
Usean seuran jäsenyys johtaa väistämättä yksittäiseen seuraan verrattuna korkeampaan jäsenmaksukertymään, jolla katetaan liiton osuus ja muut seuran kulut.
Tuetaan hintaansa arvokkaampaa metsästysseuratoimintaa hyvin mielin!


Maksussa ei ole kovin isosta asiasta kyse, mutta tuo on liitolta hiukan erikoinen mielipide. Tuosta voisi ehkä tulkita että myöntävät itsekin että moninkertaista jäsenmaksua ei peritä sen takia että ko. jäsenestä olisi moninkertainen kulu, vaan siksi että hän saa kunnian tukea muita enemmän meidän yhteistä edunvalvontaa. Ja jopa sen takia että hän saa metsästää usean seuran alueella, mikä ei ole millään lailla liiton ansiota.

Taitavat aliarvioida liitossa ainakin suomalaisten metsästäjien nuukuuden, sekä yliarvioida oman tärkeytensä Laughing Laittaisin tästä asiasta terveisiä suoraan liittoon, mutta en viitsi tehdä sitä omalla nimelläni kun se voitaisiin sitten yhdistää johonkin seuraankin jne Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9978
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 21.04.2017 20:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kolmeen kertaan tulee itekki maksettua, vaan ei tunnu missään. Tuon rahan eestä varisee jo ampumattomia panoksiakin risasista taskuista mettään...
Heti kun joku lyö tulille vaikuttavamman etujärjestön, niin alan miettimään maksujen priorisoimista. Siihen asti on tuettava nykyistä monopolia ja toivottava sen kehittymistä.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7462

LähetäLähetetty: 21.04.2017 23:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Do. Ei ainakaan minulla ole alennettuja jäsenmaksuja sillä perusteella,että maksan ko. osuutta muissa seuroissa.

Muuten olen sitä mieltä,että alle 200 euron vuosittaisia jäsenmaksuja ei pitäisi olla ollenkaan. Alkaisi yleisissä kokouksissa olemaan vaan pelkästään asialle omistautuneita. Nykyään jollain kympillä pääsee vaikuttamaan asioihin joihin välttämäti vastarannan kiiskellä ei ole edes kiinnostusta,muutoin kuin vittuilu mielessä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ea
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2011
Viestejä: 209

LähetäLähetetty: 22.04.2017 00:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

dxman kirjoitti:
olen sitä mieltä,että alle 200 euron vuosittaisia jäsenmaksuja ei pitäisi olla ollenkaan. Alkaisi yleisissä kokouksissa olemaan vaan pelkästään asialle omistautuneita.


+1

Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34780

LähetäLähetetty: 22.04.2017 05:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu,meillä tippuisi kymmenestä ukosta tasan nollaan.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26217

LähetäLähetetty: 22.04.2017 09:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taitaa kuitenkin olla niin että suurin osa maksaa jotta muutama asiaan paneutunu tai vallan hamuaja saa tehä päätäkset.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34780

LähetäLähetetty: 22.04.2017 10:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aivan normi tilanne suomalaisessa yhdistys ja edunvalvontatoiminnassa siis.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wetzlar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Elo 2008
Viestejä: 592
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 22.04.2017 13:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mielenkiintoinen asia tää "pakkojäsenyys" Metsästäjäliitossa. Periaatteessa seura, joka ko. liiton jäsenseura, myös jäsenet ovat jäseniä. Muutamissa seuroissahan on menettelytapa, että jäsenmaksun yhteydessä voi päättää kuuluuko Metsästäjäliittoon vai ei. On aika houkuttelevaa, jos jäsenmaksu on esim. 15e pienempi, jos ei kuulu Metsästäjäliitttoon.

Minun henkilökohtainen mielipiteeni on, että jäsenellä pitää olla tosiasiallinen mahdollisuus itse päättää haluaako olla Metsästäjäliiton jäsen vai ei.

Olisipa mielenkiintoinen tietää, monenko seurassa jäsenellä on kyseinen mahdollisuus ja tätä kautta pienempi jäsenmaksu.
_________________
- näillä mennään -
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34780

LähetäLähetetty: 22.04.2017 14:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaistojousimetsästäjäin liitto on pakkonaittanut nuo jäsenyydet,onneksi vain se eivätkä metsästysseurat joten pärjää yhdellä jäsenmaksulla.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 22.04.2017 17:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wetzlar kirjoitti:
Mielenkiintoinen asia tää "pakkojäsenyys" Metsästäjäliitossa. Periaatteessa seura, joka ko. liiton jäsenseura, myös jäsenet ovat jäseniä. Muutamissa seuroissahan on menettelytapa, että jäsenmaksun yhteydessä voi päättää kuuluuko Metsästäjäliittoon vai ei. On aika houkuttelevaa, jos jäsenmaksu on esim. 15e pienempi, jos ei kuulu Metsästäjäliitttoon.

Minun henkilökohtainen mielipiteeni on, että jäsenellä pitää olla tosiasiallinen mahdollisuus itse päättää haluaako olla Metsästäjäliiton jäsen vai ei.

Olisipa mielenkiintoinen tietää, monenko seurassa jäsenellä on kyseinen mahdollisuus ja tätä kautta pienempi jäsenmaksu.


Jäsenellä ei voi olla mahdollisuutta päätää onko liiton jäsen vai ei, koska seura on liiton jäsen. Henkilö ei ole liiton jäsen. Seuran jäsenmaksu liittoon perustuu jäsenten lukumäärään. Ja liitto saa samasta henkilöstä niin monta jäsenmaksua kuin ko. henkilöllä on jäsenyyksiä eri seuroissa. Ainakin näin se on suunniteltu menevän.

Itse maksan liiton jäsnyyden kaksinkertaisena, eikä se ole iso juttu, mutta periaatteen miehenä ihmetyttää miksi pitäisi maksaa kaksi keraa samasta asiasta Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11044

LähetäLähetetty: 22.04.2017 20:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä maksan kolme, kaksi seuraa ja yhden henkilöjäsenyyden. Piiriin voi tosiaan kuulua myös henkilönä, ilman seuraa välissä.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RipeH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Syy 2005
Viestejä: 919
Paikkakunta: Kuhmo

LähetäLähetetty: 22.04.2017 21:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sigamees kirjoitti:
Minä maksan kolme, kaksi seuraa ja yhden henkilöjäsenyyden. Piiriin voi tosiaan kuulua myös henkilönä, ilman seuraa välissä.


Paljos on tuo henkilön vuosimaksu? Seura ei ole, eikä tule olemaan mitäluultavammin ikinä Mehtuuliiton jäsen.
Ja mitä saisin sillä, jotta maksaisin tuonne jäsenmaksun?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26217

LähetäLähetetty: 22.04.2017 21:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tais ny olla 35
normi jäsen edut, lehti ja muutamia alennuksia jne.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wetzlar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Elo 2008
Viestejä: 592
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 23.04.2017 09:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei se tainnut ihan noin paljon olla. Olikohan viime syksynä, kun maksettiin 11e/jäsen.
_________________
- näillä mennään -
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11044

LähetäLähetetty: 23.04.2017 10:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Riippunee piiristä. Olikohan mulla 20,-, 11 on kai se liitolle menevä osuus.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Seuratoiminta Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Sivu 1 Yht. 6

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com