Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10663 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 20.06.2017 13:24 Viestin aihe: |
|
|
 _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
JokuUkko Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2007 Viestejä: 8947 Paikkakunta: Turku
|
Lähetetty: 20.06.2017 13:29 Viestin aihe: |
|
|
Piti sama kirjoittaa, mut peto jo ehtis.
Jos toisen kiikarin kanssa palat toimii nyt, niin helpoin ja halvin keino on myydä warnen jalat ja ostaa leopoldin pikajalat tilalle ja tehdä tuo skimmaus. Helppo ja nopea tehdä, saa toimivan lopputuloksen eikä tartte koskea aimpointin jalkoihin, kun ei kerran tee mitään niille paloille... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
JokuUkko Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2007 Viestejä: 8947 Paikkakunta: Turku
|
Lähetetty: 20.06.2017 13:31 Viestin aihe: |
|
|
Ostin kerran tommoset warnen pikajalat ja sillon tuli postissa samalla kahdet jalat - ensimmäiset ja viimeiset. Jos ne toimii, niin ne toimii. Mut jos tulee tämmösii ongelmii, niin niitten kans ei voi tehä oikeen mitään... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
hemuli Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 348 Paikkakunta: Itä-Uusimaa
|
Lähetetty: 20.06.2017 13:55 Viestin aihe: |
|
|
Vähän OT mutta mulla on L579:ssä kaksi kiikaria ihan tavallisilla Optiloceilla, ei pikamalli.
Kun kiikarin vaihtaa niin kohdistus on paikoillaan sen mitä minä tarvin. Jos joutuu reisussa vaihtamaan niin toki pitää olla kunnollinen avain jalkojen avaamiseen / kiristämiseen mukaan mutta en ole kokenut ongelmaksi.
Kuten sanoin, pelaa minulla, ei ehkä kaikilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
KaatoPera Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Tou 2010 Viestejä: 957
|
Lähetetty: 20.06.2017 14:52 Viestin aihe: |
|
|
Eikös tuohon pyssyyn voisi ostaa valmiiksi kallistetun kiskon? Vai tuleeko jalat suoraan aseeseen kiinni, ettei erillistä kiskoa välissä?
Mullon ihan sama ongelma zeissin 6-24x56:N Kanssa, tosin sen saa kohdalleen, muttei koko korkotornin "varoja" voi käyttää jos tykkäisi ammuksia vaikkapa kilometriin.. Ei haittaa minua itteäni onneksi, kun korot riittää matkoille joille paukuttelen.. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
muke Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Huh 2008 Viestejä: 157 Paikkakunta: Pohjois-Savo
|
Lähetetty: 20.06.2017 15:01 Viestin aihe: |
|
|
Ekohippi kirjoitti: | Eli jalat suorat ja jalusta vinossa. Joko yksiosainen/laadukkaammat kaupasta, tai:
Edelleenkään en tiedä jalkojen katkokohtaa ym. Warnesta mutta jos malli antaa myöten kokeilisin seuraavaa: Ekaks kiikarin säädöt keskelle. Sitten "raakakohdistamalla" lonkerotölkin tms. palaa putken ja renkaan väliin, kunnes osoittaa riittävän lähelle. Paikat muistiin. Kenkälankkia raakasti putkeen, shimmit paikalleen ja epoksia tai petausmassaa "vähäsen" renkaisiin ja varovaisella kiristyksellä kasaan. Kuivaksi. Auki ja nyhtämään shimmit vek. Lisää kenkälankkia ja lisää petimassaa. Kun kuiva: irti ja siistimään purseet pois. Valmis. Ei massaa ruuvinreikiin, eikä katkokohtiin/saranoihin.
Mikäli sivusuunta on ok, tuolla lailla voinee pedata matalamman weaverpalankin ylemmäs? Mikäli ei halua hiomalla madaltaa korkeampaa?
Oletko liimannut palat kivääriin, pelkät ruuvit eivät kai piisaa?
Varoitus: Mun osalta teoriaa ja luetun välittämistä. Optilockit omissa. |
Ei onnistu warnen jaloilla oikein petaaminen...
Palat on kyllä liimattu mutta ei se tässä auta eikä pahenna asiaa.
KaatoPera kirjoitti: | Eikös tuohon pyssyyn voisi ostaa valmiiksi kallistetun kiskon? Vai tuleeko jalat suoraan aseeseen kiinni, ettei erillistä kiskoa välissä?
Mullon ihan sama ongelma zeissin 6-24x56:N Kanssa, tosin sen saa kohdalleen, muttei koko korkotornin "varoja" voi käyttää jos tykkäisi ammuksia vaikkapa kilometriin.. Ei haittaa minua itteäni onneksi, kun korot riittää matkoille joille paukuttelen.. |
Kyllä kallistettuja kiiloja saa mutta kun ne on minun käyttöön liiankin kallistettuja, pitäs saada korovaraa vähemmäksi. Pulskalla 16 rammasella kuulalla ei sinne asti tarvii tavoitellakaan... _________________ Mitäs näistä sano huora häistä.... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Ekohippi Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Hel 2015 Viestejä: 3813
|
Lähetetty: 20.06.2017 20:16 Viestin aihe: |
|
|
Nyt ei oikein aukene, että miksi ei voi noin päin halkaistuja pedata? Kääntää vaikka kiväärin kyljelleen pöydälle, jos sitten pääsisi tutumpiin fiiliksiin... Koklaas kurillas laittaa ilman liimoja pierunkuoren paksuset shimmit takaapäin katsoen: taenpaan klo 16:30 ja klo 19:30, sekä edenpään klo 13:30 ja klo 22:30. Eli kaikissa renkaanpuoliskoissa on pikkuinen klisunsa. Piisaisiko tuo kääntämään kiikaria alamäkeen? Shimmin paksuudestakin tietenkin riippuu. Petauksessa sitten hitaat aineet, koska asennon vuoksi jalkojen oltava aseessa. Arvaisin, että petimassan jälkeen ekaksi alemmat ruuvit kiinni (ei tiukkaan), toisena ylemmät millin auki, kolmanneksi kiinni aseeseen ja vikana sopiva nahkeus ylemmistä ruuveista. Pysyisiköhän pitkänomaiset shimmit kiinni kiikarissa teipillä, vai pitääkö ne ensin liimata "heppiin" jalkoihin paikoilleen? _________________ "Älä valita verojen korkeutta vaan iloitse siitä, että ne ovat nyt alhaisemmat kuin koskaan vastaisuudessa" |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
JokuUkko Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2007 Viestejä: 8947 Paikkakunta: Turku
|
Lähetetty: 20.06.2017 22:49 Viestin aihe: |
|
|
No ei kai sekään ihan mahdoton projekti oo, on ihminen käyny kuussakin. Mut kun siin skimmaukses pitäis saada ensin jalat kiinni kiskoon/paloihin jotta asettuvat suoraan ja sitten kiikari niihin jalkoihin, niin se on mahdotonta toteuttaa noiden jalkojen kanssa. Kun ei niihin saa sit enää kiikaria kun jalat on kiskossa...
Itte noin vuosi sitte jouduin korjaamaan yhdet warnet, jotka ite vahingos hioin pilalle. Kyllä se sit epoksil jotenki onnistu. Mut nyl siin matkal tuhat kertaa kirosin et hitto ku asetarvikkeesta oli just sillo leopoldin jalat loppu ja sorruin niihi warneihin... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
tuoma SS Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2004 Viestejä: 366 Paikkakunta: Etelä-Karjala
|
Lähetetty: 21.06.2017 07:57 Viestin aihe: |
|
|
Onkohan kehys kiero. Itselläni on sakolaisessa kiilojen tasoeroa lähemmäs milli, kehyksen etu ja takaosan välillä ja jouduin taaemmasta jalasta ottamaan siivun pois, että alkoi säätövarat kiikarissa riittää. Kaveri joka oli sakolla töissä, sanoi että ei ole mitenkään harvinaista ja kyseisiin tapauksiin on ne optilocit kyllä ihan omiaan, mutta kaipa tämän kyseisenkin asennuksen nyt jollain kikalla saa korjattua, renkaiden petausta ehkä itsekin ensimmäiseksi yrittäisin.
Edit: Voi olla kyllä niin haastellinen projekt tuo petaus, että ehkä itse miettisin kuitenkin jotain muuta vaihtoehtoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17414 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 21.06.2017 09:15 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä joku vippaa jos ei dogterin säädot piisaa, saman 1.5m säätö on kuin muissakin.
-Jotenkin epäilen warnen jalkoja eniten, tai irtokiskoa, sakon luulisin suora olleen tehtaalta lähtiessä, onhan ne koeammuttu ja todettu käyvän. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
tuoma SS Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2004 Viestejä: 366 Paikkakunta: Etelä-Karjala
|
Lähetetty: 21.06.2017 09:51 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | sakon luulisin suora olleen tehtaalta lähtiessä, onhan ne koeammuttu ja todettu käyvän. |
Nimenomaan noin voisi luulla, mutta kehykset kuulemma vääntyilevät lämpökäsittelyn tms. takia ja lähtevät tehtaalta sitten toisinaan kieroina ja joskus aiheuttavat ongelmia kohdistusten kanssa. Tämä tieto siis kaverilta joka oli useita vuosia sakolla seppänä ja oma sakolainenkin on pakasta vedetty uutena ostettu ja kehys mutkalla. Tuota kehyksen kieroutta en edes uutena huomannut, vaan korjasin kohdistuksen jalan lyhennyksellä. Kun kyseinen seppä sitten aseen näki, niin ensimmäiseksi sanoi että luultavasti kehys kiero ja niinhän se sitten olikin, ei olisi tullut ensimmäisenä itsellenikään mieleen, eikä ole kyllä paljoa palstoillakaan kyseisestä asiasta ollut puhetta. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Supe Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Tou 2014 Viestejä: 4812
|
Lähetetty: 21.06.2017 09:59 Viestin aihe: |
|
|
Asesepät ovat kyllä parhaimmillaan aika harjaantuneita. Piipuistakin isompi % käyriä kuin mitä itse kuvittelee. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
tuoma SS Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2004 Viestejä: 366 Paikkakunta: Etelä-Karjala
|
Lähetetty: 21.06.2017 10:21 Viestin aihe: |
|
|
Piippujen kierouteen liittyen, kertoi aika mielenkiintoisen episodin toimintatavoista, kun kolmatta kertaa oli tullut kivääri takuuhuoltoon kiikarin säätöjen riittämättömyyden takia. Kehyksen oli ajettu piipun kiinnityskierre vinoon, joten säädöt eivät sen takia riittäneet ja kun "siellä ei mitään kehyksiä alettu vaihtelemaan" niin olivat sitten vääntäneet piippua sen verran vinoon, että oli päästy säätöalueelle... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
t3tactical Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Elo 2004 Viestejä: 4031
|
Lähetetty: 21.06.2017 12:00 Viestin aihe: |
|
|
Warnen pikajalat ja shimmit on kiikarin turma. Uskokaa jo. Pikkuinenkin kiikarin kääntö shimmien kanssa tekee väistämättä jonkun asteista ruttua putkeen. Pitää muistaa, että ruttua tulee yläpuolellekkin.
Warnen jalkojen modaaminen ei onnistu kuin hiomalla raakasti ainetta pois sekä ylä- että alapuolelta, laittamalla putken paksuinen kappale kemiallisella metallilla kiinni. Massan kuivuttua sitten kiikarin asennus, jos saat halkaistua paketin niin, että kemialllinen metalli ei tipahda pois.
Warnen jalat ovat prseestä. Ne joskus toimivat kunnollisessa teräksisellä Picatinnyllä. Ja sijoittamalla muutaman kympin enemmän saa QRW:t. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
tuoma SS Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2004 Viestejä: 366 Paikkakunta: Etelä-Karjala
|
Lähetetty: 21.06.2017 12:37 Viestin aihe: |
|
|
Tuli viime vuonna laitettua warnet seiskasataseen remingtoniin ja siinäkin oli ongelmana ettei riittänyt säätövara alas. Tuo on kai tyyppivika kyseisessä kiväärissä, että kehyksen takaosa on nauhattu "piloille" ja pala asettuu takakenoon. Toisessa yksilössä oli ihan vastaava vaiva, mutta leupoldin jalustoilla. Kiikarin tilalle sorvasin putken ja kiristin paketin kevyesti paikalleen devconit kehyksen ja jalan välissä, lopullinen momentti seuraavana päivänä. Molemmissa asettui putki niin, että säädöt olivat lähellä keski-aluetta ja ammuttu on joitain satoja laukauksia, sen lisäksi että ovat olleet yli 20 000km lentokuljetuksissa, eikä ole säätöihin tarvinnut koskea. Tämä nyt ei suoraan liittynyt aiheeseen, eikä vastaava toimenpide onnistu tuollaisenaan sakolaisessa, mutta nyt uudestaan järjellä ajateltuna unohtaisin minäkin tuon renkaiden petaamisen. Noissakin renkaissa oli jotain muotopuoleisuutta, toinen oli ainakin soikea ja jouduin tekemään linjahionnan, joten parempia ja pienitöisempiäkin jalustoja varmasti löytyy. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|