OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

4x4 pickup
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
joni_t
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Maa 2004
Viestejä: 201
Paikkakunta: Pohjoinen Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 27.09.2017 11:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miksei viitsi hytissä pitää? Tietysti vie tilaa penkkien takaa mutta muuten.

Ainakin Ford Rangerissa, Izuzu D-maxissa ym. on tosiaan nuo kaappari ovet takana. Kun itsellä oli Ranger sijoitin häkin etupenkkien taakse. Sinnehän voi tehdä vaikka vanerista laatikon jossa koira matkustaa jos hajut on haittana.

Niin, puhuitkin 5 paikkaisesta. Silloin se on tieten ongelma. Toisaalta taitaa noissa lavakatteissakin on eroja, nuo korin väriset kovat katteet (muovia vai mitä lie) ovat varmaan pitävämpiä kuin pressukatteet. Matkustaisiko koiruus siellä kun tuunaisi lämmitys mahdollisuutta..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 27.09.2017 11:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainakaan täysin pölytiiviitä ei kaikki kovatkaan katteet ole. Ja varmaan aika meluisia paikkoja ovat nekin. Itse juuri muokkasin yhden häkin jotta se sopi paremmin extracabin takatilaan. Pari pyssyä saa vielä "takajalkatilaan" mahtumaan. Vierastan jonkun verran koiran pitoa lavalla. PAremmin 5-paikkaisessa on takana tilaa, mutta pois se on henkilöpaikoista tottakai. Mutta saaneeko vaikka yhden penkin tai selkänojan pois, niin luulis olevan hyvä tila häkille tai jollekin kopille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16642
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 27.09.2017 11:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lasikuitua ne kovat on.

-Mulla on normaalimittaisessa lavassa semmonen. Sivuluukuin very kätevä, vaan päällelaitto ja poisotto vaatii enemmän poweria kuin pressukate.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 27.09.2017 14:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Kyllä ainakin uudessa hiluxissa, onko se nyt extra cab hytillä missä ei ole oikeita penkkejä takana, avautuu myös "takaovet" kuten kaappariovet. Se on vähän kuin vasikka ovi, kahva on sisäpuolella. Todella näppärä ja koko autokin on varsin makia peli. Sukulaismiehellä sellanen ni sitä päässyt ihmettelemään.


Niin on. Sellainenkin ehkä riittäis jos sinne taakse jotain mahtuu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Saxhill
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Huh 2014
Viestejä: 78

LähetäLähetetty: 27.09.2017 14:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

joni_t kirjoitti:
Miksei viitsi hytissä pitää? Tietysti vie tilaa penkkien takaa mutta muuten.

Ainakin Ford Rangerissa, Izuzu D-maxissa ym. on tosiaan nuo kaappari ovet takana. Kun itsellä oli Ranger sijoitin häkin etupenkkien taakse. Sinnehän voi tehdä vaikka vanerista laatikon jossa koira matkustaa jos hajut on haittana.

Niin, puhuitkin 5 paikkaisesta. Silloin se on tieten ongelma. Toisaalta taitaa noissa lavakatteissakin on eroja, nuo korin väriset kovat katteet (muovia vai mitä lie) ovat varmaan pitävämpiä kuin pressukatteet. Matkustaisiko koiruus siellä kun tuunaisi lämmitys mahdollisuutta..


Joo 5-paikkainen pitää olla, että toimii myös normaalikäytössä. Kokeeksi matkustin itse Amarokin Road Ranger-katteen alla (korkea kuomu) ja kyllä siellä aika meteli on. Sisällä ei viitsi pitää, kun vasta hankin maasturin tavaratilaan uusia klipsejä, vipuja sekä varoituskolmion reilulla satasella, kun kaikki pureskeltu heti, kun koira jää itekseen autoon. Ja nyt siis on kalteri takapenkkien takana. Mietin tuossa vaan, että mitä kaikkea on järsitty, jos koira saa olla hytissä penkeillä, vaihdekeppi, ratti, kaikki namiskat kojelaudassa Very Happy

Joskus nähnyt koiraperäkärryjä ja tarvis varmaan selvitellä saisko sellaista koppia mittojen mukaan lavalle, kun niissä todennäköisesti kunnon äänieristys ja lämmitys. Tai sitten pysytään maasturikuskina, mutta itse pidän enempi lava-auton lookista..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
janne_s_s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Elo 2013
Viestejä: 330

LähetäLähetetty: 27.09.2017 14:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä olen kanssa tuommoisesta 5-paikkaisesta Hilux:sta haaveillut. Onkohan noita kukaan tuonut Saksasta?

Mobile.de kun selailee niin aika lujasti saa tulla autoveroa että ei kannata hakea. Käytännössä alle 100 tuhatta ajetun saa noin 15 k€. Tullin laskuristahan noita ei tietenkään löydy.

janne
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20068
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 27.09.2017 15:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Katselin uteliasuuttani noita D-Maxin malleja.

Perusmalli (Tässä on jo ilmeisesti kaappariovet) maksaa 30ke.

Ja ilmeisesti sitten ”pidemmällä hytillä” kaksipaikkaiseksi pakettiautoksi rekisteröitynä, mutta jo oikeasti neliovisena, pompsauttaa hinnan jo 35ke asti. Tämmöinen vois olla jotenkin järkevä versio, eikös tossa ole sitten ”alemmat verotkin” parissa mielessä. Ilmeisesti nämä on tehty ”hyttiä pidentämällä ja lavaa lyhentämällä”, joten lukollista tavaratilaa on enemmän ja ehkä lavakate tarpeeton, joka kompensoi hintaa useamman tonnin. Hinnan nousu perusmalliin on vaan silti kohtuu hapokas. Ja ei tuossa se ratkea, mihin muijjan laittaa. Mutta olisihan se jonkinmoinen statement emännälle Smile.

Ja tuo sama malli rekisteröitynä takapenkillisenä nostaa hinnan jo 44ke tasolle!

Voisin kuvitella, että tosiaan tuommoisten useampipaikkaisen saksantuonti vetää ostokseen todella hapokkaat verot.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fspitz
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1286
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 27.09.2017 19:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on Amarok neljällä ovella. On myös takaovien takana aseloota johon sopii 6 asetta pusseineen. Sopii myös kolme koiraa lootan ulkopuolelle tietenkin. Koirat on pieniä 2xspk ja jämpti
_________________
Minkä sanoin sen voin myös perua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hanzzi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Mar 2005
Viestejä: 740
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 28.09.2017 07:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite pähkäilin tämän asian kans moneen kertaan.

Mikäli ei tarvetta kuljettaa 5 henkilöä on tuommonen double cap loistava koiramiehen auto. Mulla oli Isuzu, jossa takana vaneritettu pohja ja penkkien välissä kalteri. Ja kova kate takana niin sinne sai tavarat jos oli ylimäärästä. MUTTA, heti kun tarvi sekä tilaa että henkilökuljetuskapasiteettia (varsinki lapsia) niin jäi enää maasturit, kun ei tuonne katetulle lavalle viitti koiraa laittaa.

En tiedä saako Saksasta double cappeja mitkä on rekisteröity pakettiautoiksi, mutta jos saa niin ainakin muutama vuosi sitten sen sai pienemmällä verolla tuotua. Jos se on 5-paikkanen niin maksat kovat verot. Laskin, että tuolle isuzulle ois tullu veroa vähän aikaa sitten joku 6000€ jos oisin rekannu 5-paikkaseksi (2010, 2.5tdi, 100tkm).

Siinäpä pähkinänkuoressa omat ajatelmat asiasta. Eli riippuu tarpeesta. Nythän ne tuo Land Cruisereita paljon maahan kun ovat Saksassa kohta huonossa maineessa. En vierastaisi pakettiautoksi rekattua ruiseria Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
haloo



Liittynyt: 10 Elo 2016
Viestejä: 3

LähetäLähetetty: 01.12.2017 12:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nostellaas vähän.

Mites on porukalla Hiluxit ja Navarat pelittäny, onko ollut jotain suuria murheita.

Toinen olisi hankinnassa double cabbina, 2007 -->

Osaisi vain päättää kumpi, molemmat miellyttävät Toyota ehkä vaikuttaa varmemmalta vaihtoehdolta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Coltiainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Hel 2007
Viestejä: 303

LähetäLähetetty: 01.12.2017 15:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ajoin vm. 2006 75kW SR Hilux:lla n. 280tkm.

Remontit:
-laturi n. 180tkm, oli laakeri mennyt, vesi pääsi rungon ja korin välistä suoraan laturille, uudemmissa kumiläppä estämässä roiskeita, laitettu jälkikäteen
-ohjauspyörän spiraali n. 190tkm.
-takaiskarit n. 210tkm, alkuperäiset alko olla finaalissa.
-lohkolämmittimen tiiviste alkoi vuotaa n. 270tkm, vaihtoon.
-takakardaanin puoleinen vaihteiston stefa vaihtoon n. 270tkm.

Huomioita:
-etujousitus vakiona pehmeä.
-kone laiska ison kärrin edessä
-ajoasento 190cm kuskille ahdas

+kaikki sähköhärpäkkeet toimii
+nivelet kestää, ei itsestäänselvää leveillä renkailla
+jakolaatikon toiminta, hitaan alueen saa jopa vauhdissa pois/päälle.
+lyhyt ykkösvaihde, säästää kytkintä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
k08888
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2011
Viestejä: 697

LähetäLähetetty: 01.12.2017 15:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko nuo uudemmat hiluxit ja Mitsubishi l200 millaisia pelejä?

Vm 2015 eteenpäin siis.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Coltiainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Hel 2007
Viestejä: 303

LähetäLähetetty: 01.12.2017 18:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-17 Hiluxilla takana nyt 30tkm, iso ja raskas auto, omapaino n. 2200kg. Saa vetää 3,5t(extracab, manuaali) mikä oli positiivinen yllätys. Mainoksissa kun luvattiin 3,2t vetopainoa.
Huoltoystävällinen rakenne sinällään jotta jakopää ketjulla ja hydraulinostajilla. Moottoriöljyt kalllit niinkuin kaikkiin hiukkasloukkoisiin. Ureaa menee n. litra/1000km. Ensialkuun sähköisesti kytkettävä neliveto tökki, kytkinpoljin pitää olla täysin pohjassa kun vaihtaa esim. hitaalle alueelle. Alkuun esim taka-akselin lukko kytkeytyi hitaasti, lie ollut uutuudenjäykkyyttä. Nyt menee jouhevammin. Yhdistetty ajohallinta/vetoluiston esto oudoksutti liukkaalla, nyt tuon kanssa pystyy jo elämään. Em. härpäkkeen saa kytkettyä pois alle 50km/h vauhdissa, mutta palutuu automaattisesti jos vauhti nousee em. rajan yli.
Moottorissa kaksi tehoasentoa, liukkaalla tulee ajeltua enimmäkseen laiskemmalla alueella, luistonesto ei puutu peliin niin ärhäkästi->säästää jarrupaloja ja -rumpuja. 6-vaihde on suomessa turhake, ehken pystyy käyttämään moottoriteillä yli 120km/h nopeuksissa. Lumessakulku ominaisuudet paremmat kuin edeltäjässä, kiitos kasvaneen väännön ja omapainon sekä ajohallinnan. Muutenkin koneen tehoalue laajempi, vääntöä 330Nm jo 1200rpm:llä. Ja kone ei kuole heti yli 3600 kierroksen. Sisätilat riittää isomallekin kuskille. Kulutus ei ole oleellisesti pienentynyt, kesäkelissä 7,5-8,5 litraa. 1500kg painoisen vaunun kanssa kulutus 10-11/l sataselle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4212

LähetäLähetetty: 02.12.2017 09:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Diesel ei kierroksilla tehoa lisää, 3500rpm jälkeen alkaa teho laskemaan yhden virityspajan velhon mukaan.
Nykyajan autoissa noita anturivikoja paljon, uudet Tojot lukeman mukaan ei kestä, latureita poorsinut 130tkm paikkeilla jne. Toki se muillakaan merkeillä sen parempi homma ole.
Noilla vanhoilla autoilla porskuttaa ilman murheita, tai no toki se laturi meni 500tkm paikkeilla Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5186
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 02.12.2017 16:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oskari kirjoitti:
Diesel ei kierroksilla tehoa lisää, 3500rpm jälkeen alkaa teho laskemaan yhden virityspajan velhon mukaan.
Nykyajan autoissa noita anturivikoja paljon, uudet Tojot lukeman mukaan ei kestä, latureita poorsinut 130tkm paikkeilla jne. Toki se muillakaan merkeillä sen parempi homma ole.
Noilla vanhoilla autoilla porskuttaa ilman murheita, tai no toki se laturi meni 500tkm paikkeilla Laughing

Odotat muutaman vuoden niin tuostakin Coltiaisen Hiluxistakin tulee vanhempi ja parempi...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Sivu 6 Yht. 9

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com