Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Coltiainen Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Hel 2007 Viestejä: 303
|
Lähetetty: 21.12.2017 09:29 Viestin aihe: |
|
|
Lonely Rider kirjoitti: | Mun nyt kymmenkunta vuotta vanhassa hiluksissa oli jo joku vuosi sitten takapään kitkalukko täysin hengetön. Ihan kuin sitä ei olis ollenkaan, kun kokeilee ristiriipuntatilannetta. Ei kai se jarruhässäkkä huonompi voi olla  |
Kokeile peräöljynä esim Teboilin LSD -öljyä, kitkaperä toimii paaaljon paremmin kuin mobilin kuralla. Myös Shellin LSD öljy on huomattavasti parempaa, ja se on jopa synteettistä(ja kallista). |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jani O.
Liittynyt: 02 Mar 2017 Viestejä: 1
|
Lähetetty: 21.12.2017 13:55 Viestin aihe: |
|
|
Yleensä väärällä öljyllä rupeaa perä paukuttamaan käännöksissä. Voi toki olla että se on ajettu jo hajalle. Mobilin peräöljyt tosiaan kiukutellut aika monessa hiluxissa, yleensä hiljenee toyotan omalla lukkoperäöljyllä. Toyota taitaa suositella itse mineraaliöljyä sinne ja toyotan oma öljy toimiikin mallikkaasti. Sillä on hiljennyt jenkkivehkeidenkin paukuttavat lukot mobilin jälkeen. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3780 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 21.12.2017 18:02 Viestin aihe: |
|
|
Eikö ne isot pojat narraa tuota kitkalukkoa käsijarrulla jos pitoero on liian suuri? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
kallelep Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Jou 2016 Viestejä: 126
|
Lähetetty: 21.12.2017 18:42 Viestin aihe: |
|
|
Olikos noista pajero sporteista kokemuksia? Olis tuollainen 1998 2,5td kiikarissa.
Onko noissa jotain kansivikoja tms kalliita tyyppivikoja? Kulutuksesta nyt ei tarvii ees puhua kun se on reipas
Takaperässä ilmeisesti viskolukko ja etuperässä ei ilmeisesti ollenkaan? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 21.12.2017 20:56 Viestin aihe: |
|
|
Coltiainen kirjoitti: | Lonely Rider kirjoitti: | Mun nyt kymmenkunta vuotta vanhassa hiluksissa oli jo joku vuosi sitten takapään kitkalukko täysin hengetön. Ihan kuin sitä ei olis ollenkaan, kun kokeilee ristiriipuntatilannetta. Ei kai se jarruhässäkkä huonompi voi olla  |
Kokeile peräöljynä esim Teboilin LSD -öljyä, kitkaperä toimii paaaljon paremmin kuin mobilin kuralla. Myös Shellin LSD öljy on huomattavasti parempaa, ja se on jopa synteettistä(ja kallista). |
Meinaatko että se alkaisi öljynvaihdolla toimimaan paremmin, jos se on jo jonkun vuoden ollut kehnolla oiminnalla?
Uusissa hilukseissa ym pickupeissa näkyy olevan trendinä kytkettävä lukko takaperään. Siinä menee kuitenkin vielä hyvän aikaa että mulle tulee hiluksi joka on nyt uusi  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
ajava Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Kes 2008 Viestejä: 1251
|
Lähetetty: 21.12.2017 23:27 Viestin aihe: |
|
|
On näissä eroja auto kohtaisestikin kitkaperä autoissa.Esim pätkä terranossa oli niin hyvä,että varmana näki ja auttoi.Taas useammassa hiacessa aika hengettömiä olleet.En itse haluaisi mitään jarruttavaa mallia eteenpäin viemiseen.Jotenkin kuulostaa hölmöltä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Coltiainen Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Hel 2007 Viestejä: 303
|
Lähetetty: 22.12.2017 09:20 Viestin aihe: |
|
|
Eri valmistajien kitkaperä öljyissä on eroja, parhaiten kitkaperät on toimineet just em. merkkien öljyillä, jostain syystä Mobilin kitkaperäöljyllä kitkalukon toiminta on likipitäen olematonta. Kokemusta niin Nisun D22 KingCrapin kuin KUN 25 Hihhuluxin kitkaperistä. Joissakin oliko jenkkiöljyissä tuli kitkaperiin tarkoitettu lisäaines erillisessä pikkupullossa, käyttäjä sai lisätä litkua perään jos ei kitkaperä meinaa toimia toivotulla tavalla(LSD öljy). |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
slapshot- Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Hel 2011 Viestejä: 1063 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 22.12.2017 17:12 Viestin aihe: |
|
|
En oo ikänä ainakaa saanu L200 kitkaperästä semmosta että se pitäis edes käsijarrulla kunnolla. Paksus lumes sen huomaa parhaiten. Paras etenemistapa on kakkonen ja kaasua jos tulee hankala paikka. Mettästyshommis pärjää silti paremmin kuin hyvin. Eipä tieliikennevehkeellä tartte mihinkää suohon ajaa. Tuoski epäälen että perä on pilattu jollain raktoriöljyllä jossa ei oo LSD -lisäaineistusta. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
mattivehvilainen Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Syy 2010 Viestejä: 412
|
Lähetetty: 22.01.2018 09:52 Viestin aihe: |
|
|
Uusista autoista Land Cruiser vs Pajero etenemiskyvyltään?
Äkkisestään katselin, että Suomeen tuotavista Lantikoista vaan Styleen on mahdollista ottaa takatasauspyörästönlukko lisävarusteena, Premiumissa on vakiona. Edullisimpiin Life ja Active varustetason malleihin ei mukamas ole edes lisävarustemahdollisuutena.
Pajerossa näyttäisi vakiona olevan kummassakin varustetasossa keski- ja takatasauspyörästönlukot ja hinta about 25k€ Lantikan Stylea edullisempi (2-paikkaisista pakettiautoista puhe). |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9650
|
Lähetetty: 22.01.2018 18:06 Viestin aihe: |
|
|
Artikkelissa ei mainintaa napalukoista, eikä siinä moisia näyttäisi olevankaaan.
Hurjan kokoinen vinssi takana! Jos hinnassa mennyt ruplat ja eurot sekaisin, niin siinä lie vähintään paunat ja kilot... _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperörumppi  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 22.01.2018 18:09 Viestin aihe: |
|
|
Esimerkiksi voimansiirtoa on muutettu niin, että autoa voidaan ajaa pelkästään takavetoisena
tuota meinasin _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9650
|
Lähetetty: 22.01.2018 18:40 Viestin aihe: |
|
|
Ei mainittavaa hyötyä laittaa napalukkoja jatkuva nelikkoiseen lukita keskitasauspyörästö että pääsee edes liikkeelle ja ajella kaikki voimansiirrossa kuitenkin pyörien ilman että eturenkaat vetävät. Lie tuosta "part-time kit" kyseessä: https://www.vibbo.com/tarragona/kit-promolada-4x2-accesorio-lada-niva/a81010721/ _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperörumppi  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
AinaOhi Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Tam 2008 Viestejä: 135 Paikkakunta: 100-kunta
|
Lähetetty: 23.01.2018 14:29 Viestin aihe: |
|
|
Onkos omakohtaisia kokemuksia Mitsun delicasta, vanhemmasta päästä, 90luvun alun autoista? Aika vähän tietoa löytyy tästä kulkineesta yleensäkkään netistä. Jonkinlainen pajero&l300 combinaatio ilmeisesti?
Olen alkanut haaveilemaan vähän vanhemmasta puskarassista, josta ei ensimmäisen aurausvallin ylityksen jälkeen ole kaikki alustan osat hujan hajan tiellä
Nokaton lyhyt 4wd hiace olis ehdoton ykkönen muttei niitä oikein ole enään kelvolisia tarjolla, toisena vaihtoehtona juurikin tämä mysteeri delica ja kolmantena harkinnassa jimny  _________________
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3780 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 23.01.2018 18:57 Viestin aihe: |
|
|
Löytyykö muka delicaa sitten vielä jostain? Täällä oli palokunnalla joskus tommonen ja yks taksi. Jos ne hyviä olis ollu ni kait niitä olis ollu enemmän .
Vaan luulempa että aika yksinkertainen tekniikka ja jos ollu kunnollisella pidolla ja säilytetty upporasvassa ni ihan kelpo peli ellei laatikkoa ajettu ihan puruks.
Hiaceja taas on kyllä vielä, mutta mikä on kelvollinen,,, se riippuu... Jimny varmaan ok, jos ei tartte kyytiin mitään mahtua. Nykyinen liikenteestä poisto systeemi on ihan kätevä jos hankkii pelkän jahtiauton. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|