Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
RaakaRane Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.02.2018 10:36 Viestin aihe: Kunnollinen talvilippis |
|
|
Elikkä tuulen ja vedenpitävä lippis haussa tuonne -15 keleihin asti. Lisäksi sordinit pitäisi vielä sovitella samaan lahoon latvaan
Metsästelen alueella jossa liki aina tuulee, aukeita joka suuntaan. Lippa on ehdoton vaatimus samoin kuin tuo kuulevien suojainten käyttö..
Ehdotuksia, kokemuksia? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 05.02.2018 10:39 Viestin aihe: |
|
|
ei kai -15 ole mikään lippiskeli enää. eikä silloin tarvita enää vedenpitoakaan?
jos lippa on pakollinen niin osta lökäpöksynuorison lipallinen pipo windstopperina.
taikka sitten vedät normilippiksen pykälää liian isona ohuen fleecepipon päälle. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Nuuska Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.02.2018 10:44 Viestin aihe: |
|
|
Rukan pilkkilakki on ollut käytössä kohta 20 vuotta. Siinä on tuulenpitävä mikrokuitu(?)kangas ulkona ja ohut fleese sisällä. Löytyy lyhyt lippa, ja sen alla on varsin nerokas kangaslipare, joka tulee otsan luuharjanteen päälle, vastatuulessa ehdoton. Malli on erittäin suojaava, mutta sen voi nostaa myös korvien päälle "myssyksi". Parempaa talvilakkia saa hakea. _________________ Sako, Riihimäki, Suomi
ABU, Svängsta, Sverige |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
RaakaRane Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.02.2018 11:34 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | ei kai -15 ole mikään lippiskeli enää. eikä silloin tarvita enää vedenpitoakaan?
jos lippa on pakollinen niin osta lökäpöksynuorison lipallinen pipo windstopperina.
taikka sitten vedät normilippiksen pykälää liian isona ohuen fleecepipon päälle. |
Anteeksi, muotoilin kysymyksen varmaan väärin. . Tarkennetaan vaikka että +2 viiva -15 välillä tarkoitus käyttää. Räntäsade kastelee pian tuollaiset normi marketti talvilippikset..
Minä vaan olen tottunut että hatussa on lippa. Vähempi tulee lunta silmille metässä rymytessä.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Nuuska Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.02.2018 11:54 Viestin aihe: |
|
|
RaakaRane kirjoitti: | Räntäsade kastelee pian tuollaiset normi marketti talvilippikset. |
Gore-lippis on lyhyt apu vesi/räntäkelissä, koska vesi valuu niskaan. Joku sydwestin tapainen lakki on paljon parempi. Kunnollinen takin huppu pelittää räntäkelissä parhaiten. Sordinien käyttöä huppu luultavasti haittaa, mutta tuskinpa siihen on parempaakaan ratkaisua.
Muisti pätkii...se lakki mikään Rukka ole, vaan Kuusamon Uistimen tuote, eli https://kauppa.kuusamonuistin.fi/fi/asusteet/kuusamon-thermal-hattu-koko-s
tuossa sanotaan, että myös vedenpitävä. Se mikä mulla on ja toinenkin jonka ostin kolmisen vuotta sitten, eivät ole vedenpitäviä. _________________ Sako, Riihimäki, Suomi
ABU, Svängsta, Sverige |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tvälläri Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Maa 2004 Viestejä: 3423 Paikkakunta: Mikämikämaa
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Ekohippi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.02.2018 17:18 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä lippa on omiinkin touhuihin ihan tarpeellinen keväthankien auringonpaisteeseen. Aurinkolaseja en oikein ole oppinut käyttämään. Nyt vedän nuorisolaisittain pipon lippiksen päälle, mutta jonkinmoinen kylähullunpäähine on ompeluharjoitteeksi suunnitteilla. _________________ "Älä valita verojen korkeutta vaan iloitse siitä, että ne ovat nyt alhaisemmat kuin koskaan vastaisuudessa" |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.02.2018 19:30 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on sarkainen verikauha suojeluskuntapiirin kokardilla.
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jahtireppu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.02.2018 20:14 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on härkilan vuorellinen gore-lippalakki. Siinä on kyllä vetoketjulla oleva korva/niskasuoja, mutta sitä en juuri käytä, koska kahisee päätä käännellessä. Kypärämyssyn olen laittanut lippalakin alle. Se suojaa hyvin talvella niskaa. Kuulevat kuulonsuojaimet istuu hyvin tuon yhdistelmän kanssa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
audii Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.02.2018 01:30 Viestin aihe: Re: Kunnollinen talvilippis |
|
|
RaakaRane kirjoitti: | Elikkä tuulen ja vedenpitävä lippis haussa tuonne -15 keleihin asti. Lisäksi sordinit pitäisi vielä sovitella samaan lahoon latvaan
Metsästelen alueella jossa liki aina tuulee, aukeita joka suuntaan. Lippa on ehdoton vaatimus samoin kuin tuo kuulevien suojainten käyttö..
Ehdotuksia, kokemuksia? |
Moikka, minkä kokoinen nuppi?
Mulla on jääny pyörimään joku jenkeistä tilattu gore-tex -lippahattu jonkinmoisella täytteellä ja korvaläpillä. Ja maastokuviolla tietysti. Postikuluilla saat jos tarvetta on. Laita yv jos kiinnostaa niin kaivelen varastoja. _________________ Tie sydämeen käy rintalastan kautta. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
RaakaRane Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|