Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
KeimoS
|
Lähetetty: 28.09.2018 12:06 Viestin aihe: Herankaira 2616 |
|
|
Morjesta.
Onkos porukka käynyt tällä alueella linnustamassa, kiinnosta alueen lintutilanne ja minkälaista maastoa löytyy. Ois tarkoitus käydä siellä syksyn aikana linnustamassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
lonkero Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.09.2018 12:29 Viestin aihe: Re: Herankaira 2616 |
|
|
KeimoS kirjoitti: | Morjesta.
Onkos porukka käynyt tällä alueella linnustamassa, kiinnosta alueen lintutilanne ja minkälaista maastoa löytyy. Ois tarkoitus käydä siellä syksyn aikana linnustamassa. | metsällä ei ole tullut siellä käytyä, mutta itse ainakin valitsisin mielummin Ranuan Tai Rovaniemen.... herankairassa pääosin valtavia korkeuseroja sekä suot/kosteammat alueet vähissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KeimoS
|
Lähetetty: 28.09.2018 12:36 Viestin aihe: |
|
|
Ok, sillä lähinnä kiinnostas toi alue ku tutun kautta löytyis majoitus tältä alueelta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Takkutikka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.09.2018 12:58 Viestin aihe: |
|
|
Itse en ole noilla seuduilla liikkunut, mutta noin Rovaniemen seuduilla tahtoo olla nuo valtion maat aika hyvin hakattu nurin. Nykymallin mukaista monotonista metsää löytyy reilusti. Karttaninjailun pohjalta siellä soppelia maastoa on, mutta onko vanhaa kasvustoa jäljellä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
lonkero Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.09.2018 14:09 Viestin aihe: |
|
|
Takkutikka kirjoitti: | Itse en ole noilla seuduilla liikkunut, mutta noin Rovaniemen seuduilla tahtoo olla nuo valtion maat aika hyvin hakattu nurin. Nykymallin mukaista monotonista metsää löytyy reilusti. Karttaninjailun pohjalta siellä soppelia maastoa on, mutta onko vanhaa kasvustoa jäljellä? | niin tällä palstalla varoiteltiin myös kemijärven metsiä että on kaikki hakattu nurin...olin toissaviikolla paripäivää kemijärven puolella metsällä ja kyllä siellä metsää(ja hyvää metsää kanalinnuille) löytyi silmänkantamattomiin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
antsa6 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.09.2018 14:49 Viestin aihe: |
|
|
lonkero kirjoitti: | Takkutikka kirjoitti: | Itse en ole noilla seuduilla liikkunut, mutta noin Rovaniemen seuduilla tahtoo olla nuo valtion maat aika hyvin hakattu nurin. Nykymallin mukaista monotonista metsää löytyy reilusti. Karttaninjailun pohjalta siellä soppelia maastoa on, mutta onko vanhaa kasvustoa jäljellä? | niin tällä palstalla varoiteltiin myös kemijärven metsiä että on kaikki hakattu nurin...olin toissaviikolla paripäivää kemijärven puolella metsällä ja kyllä siellä metsää(ja hyvää metsää kanalinnuille) löytyi silmänkantamattomiin |
Se on vähän suhteellista.
Herankairassa kyllä on vielä hakkaamatontakin ja ihan hienoa metsää, mutta oman kokemuksen mukaan ei lintuja ollut mitenkään mainostettavasti. Mutta laaja aluehan tuokin on, enkä ole niin paljoa kolunnut. _________________ "Apinat syö banaania, Tarzan ei syö." |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jansir Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Hel 2016 Viestejä: 720 Paikkakunta: Napapiirin antisankari
|
Lähetetty: 28.09.2018 16:47 Viestin aihe: |
|
|
Viime vuonna tuli kierreltyä alueella, lintuja ei silloin näkynyt. Työkaveri taas kun asuu Rovaniemellä kehui ja myös sai saalista 2615 alueella.
Tämän vuoden tilannetta ei osaa sanoa. _________________ En tiedä mistään vielä mitään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Machete Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2014 Viestejä: 381 Paikkakunta: Kaukana ja kauempana
|
Lähetetty: 28.09.2018 17:36 Viestin aihe: |
|
|
jansir kirjoitti: | Viime vuonna tuli kierreltyä alueella, lintuja ei silloin näkynyt. Työkaveri taas kun asuu Rovaniemellä kehui ja myös sai saalista 2615 alueella.
Tämän vuoden tilannetta ei osaa sanoa. |
Voin kanssa kehua ja antaa vinkin, että lintua löytyy paljon, ja sitä voi myös saada, alueilta 2614 ja 2616. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.10.2018 22:21 Viestin aihe: |
|
|
Tänään tultiin Herankairasta ja heikosti oli lintuja. Ei kannata kenenkään mennä että saadaan jatkossakin kävellä rauhassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|