OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Jäniksen ampuminen luvatta
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
wire fox
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Tam 2006
Viestejä: 1386
Paikkakunta: e-p

LähetäLähetetty: 07.11.2018 17:41    Viestin aihe: Jäniksen ampuminen luvatta Vastaa lainaamalla viestiä

Vähä tollee raflaavasti otsikoitu... Mut mikä on täällä mielipide: saako toisen koiran ajoon ampua jäniksen kysymättä lupaa?

Vahinkoja tietysti sattuu, mutta jos ihan tarkoituksella.

Omasta mielestäni se ei kuulu hyviin tapoihin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34780

LähetäLähetetty: 07.11.2018 17:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei, itte olen kerran räpännyt, meni ajot ristiin.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 07.11.2018 18:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

moraalisesti ei, mutta legaalisti lienee täysin sallittua.
sitten homma on taas eri jos jänis on hyvän matkaa koiraa edellä, ja vaikka lintumies kuvittelee ampuvansa pomppupupun?
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
wire fox
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Tam 2006
Viestejä: 1386
Paikkakunta: e-p

LähetäLähetetty: 07.11.2018 18:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mut toihan lasketaan vahingoksi, jos luulee ampuvansa karkon.

Joku facebookin puolella väläytti sitäkin, että voisko olla laillisen metsästyksen häirintää, jos ihan tahallisesti näin tekee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16673

LähetäLähetetty: 07.11.2018 18:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse en ammu, jos ajo on lähistöllä käynnissä. Minun koiran ajoon on ammuttu muutamia kertoja. No, en ollut pahoillani.

Kerran oli sellainen tilanne, että ammuin oman koiran ajoon jäniksen. Jossain vaiheessa kaksi vanhempaa miestä tuli vaatimaan jänistä itselleen, kun väittivät sen olleen heidän koiran ajossa. Ampumapaikalle tuli minun koira ensimmäisena ja vieras vasta paljon myöhemmin. Veivät jäniksen minulta, vaikka kerroin, että miten homma meni. Olin silloin siinä 16 ikäinen.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16577
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 07.11.2018 19:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos ampujalla on lisenssit alueelle ja muuten kausi päällä niin eipä siinä mitää laitonta ole. Hirviä ammutaan näin kymmenittäin joka vuosi vieraan/naapurin koiran haukkuun.

-Se että ammutaan vaikka peura harmaallekoiralle onkin eri juttu koiranomistajan ja ehkäpä jo lainkin puolesta....

-Jos joku jänis/rusakko niin en kovin kummosena asiana osaa ajatella, ajokkeja nyt ollu 35v meilläkin mitä tiedän ja joku aina välii paukauttanu nuri ajosta.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2548

LähetäLähetetty: 07.11.2018 19:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3x622 kirjoitti:
... Veivät jäniksen minulta, vaikka kerroin, että miten homma meni. Olin silloin siinä 16 ikäinen.


On siinä keijoilla ollu ylpeys kohillaan ja pupunraato pirtuakin arvokkaampaa... Itse nyt sattumoisin vaan hyvillään olen jos seudulla metsäävä omalle sesselle kaataa, ku niin huono ehtimään itse eteen... ja saa pitää pupun/ketun/muun. Toisaalta en toisen ajoon edes harkitse ellei ole ollut puheena selvästi, niin kuin kuitenkin joskus on ollut puheena/sopimuksena... Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1695

LähetäLähetetty: 07.11.2018 20:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No ei tietenkään ole hyvien tapojen mukaista ampua toisen koiran ajoon luvatta. Itse olen auliisti lupia kyllä tutuille ja saman seuran miehille antanut.

Ennen täälläkin seurassa oli pari luikuria jotka ampui toisten koirien ajoon ja painelivat sitten karkuun pitkin askelin. Törkein tapaus oli kun koiraa vielä lyötiin tai potkaistiin kaadolla ulinasta päätellen. Isäukon kanssa etsittiin tätä suurta metsämiestä muttei tavoitettu.. Itse olin vielä aloittelemassa touhua ja likellä kotipaikkaa kun tapaus sattui.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Henkka76
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Mar 2015
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 08.11.2018 08:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hämmentävää, ei ole edes ajatustasolla koskaan käynyt mielessä että joku tarkoituksella menisi toisen koiran ajoon luvatta jäniksen ampumaan Shocked
Vahinkoja tietysti sattuu, itsekin olen yhden jäniksen ampunut väärälle koiralle kun omalla oli ajo päällä samalla alueella parinsadan metrin päässä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9978
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 08.11.2018 08:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eihän se hyvien tapojen mukaista ole, mutta kaikillahan ei ole hyviä tapoja.
Ei ollut ihan yhden kerran kun lähdettiin mummolan pihasta ajokoiran kanssa mettään,
niin ajon alkaessa naapurin ukko lähti pihastaan haulikon kanssa kyselemättä passiin.
Kun posaus kuului niin ajo loppui kohta ja ukko palaili jäniksen kanssa torppaansa.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Larsen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2012
Viestejä: 2876

LähetäLähetetty: 08.11.2018 08:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä minä ammun omilla mailla naapuriseuran koiranajosta riistaa hyvillä mielin. Kummasti laittavat mäyräkoiran aina seurojen rajalta hakemaan ajettavaa. Usein mäykky sitten ajaa kauriita ja peuroja meidän puolella ja naapuriseuran ukot sitten rajamaastossa passissa. Nooh, siinähän touhuavat. Kiinnitin asiaan huomiota muutama vuosi sitten kun toisesta seurasta ottivat yhteyttä ja kertoivat kyseisen seuran toiminnasta heidän alueellaan. Onneksi on VHF-puhelimet, niin tietää mennä passiin oikeille paikoille Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8366
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 08.11.2018 09:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Larsen kirjoitti:
Kyllä minä ammun omilla mailla naapuriseuran koiranajosta riistaa hyvillä mielin. Kummasti laittavat mäyräkoiran aina seurojen rajalta hakemaan ajettavaa. Usein mäykky sitten ajaa kauriita ja peuroja meidän puolella ja naapuriseuran ukot sitten rajamaastossa passissa. Nooh, siinähän touhuavat. Kiinnitin asiaan huomiota muutama vuosi sitten kun toisesta seurasta ottivat yhteyttä ja kertoivat kyseisen seuran toiminnasta heidän alueellaan. Onneksi on VHF-puhelimet, niin tietää mennä passiin oikeille paikoille Wink


Tuollasentyyppisestä toiminnasta kuullu kyllä täälläkinpäin sirpalemailla. Ehkä toi silloin on ihan paikallaan. Toisaalta onhan se kiusan tekemistä kiusantekijälle eli vähän ku kostamista. Siitä vissiin päiväkodis koitettiin jotain opettaa, mitenhän se meni... Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hellokitty
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Jou 2012
Viestejä: 3460

LähetäLähetetty: 08.11.2018 10:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tollaset "toisen koiran ajoon&haukkuun ampumiset" pitäisi krinalisoida mitä pikimmin. Mitä nopeemin ni sitä parempi. Ennenku jollekkin käy se huono tuuri koholleen.joko antavana tai vastaanottavana.. Kumpikin vaihtoehto kun on se pahin mahdoillinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jokuvain
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Syy 2012
Viestejä: 191

LähetäLähetetty: 08.11.2018 12:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vai että ihan kriminalisoida... Juu, ihankuin ei olisi jo tarpeeksi säädöksiä. Mitenkähän tämäkin "vakava" rikos toteennäytettäisiin...???

Päivän parhaat naurut sain tästä.. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5145
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 08.11.2018 12:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hellokitty kirjoitti:
Tollaset "toisen koiran ajoon&haukkuun ampumiset" pitäisi krinalisoida mitä pikimmin. Mitä nopeemin ni sitä parempi. Ennenku jollekkin käy se huono tuuri koholleen.joko antavana tai vastaanottavana.. Kumpikin vaihtoehto kun on se pahin mahdoillinen.

Se nyt niin vakavaa ole. Pääasia, jotta koirille tulee onnistumisia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com