Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 29.12.2018 00:26 Viestin aihe: |
|
|
En sanonut että se on auton vika, vaan ettei tuo luistonesto huono asia välttämättä ole. Nuo omat penkkaan pyöräytykset ei johtuneet vauhdista vaan kaasun käytöstä. Toisessa taisi olla alla vielä AT renkaat. Vauhtia taisi olla aina se maks 20-30kmh eikä onneksi mennyt edes mitään läjään. Vaikka tuon toki tiedosti niin yllärinä se silti aina vähän tuli kuinka nopeasti se perä karkaa Hyvä kuitenkin että täältä löytyy aina tyyppejä joilla on varaa vit_tuilla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 29.12.2018 01:16 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä suzukin pikkumaastureissa kannattaa käyttää kunnollisia talvirenkaita |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 29.12.2018 09:52 Viestin aihe: |
|
|
Lonely Rider kirjoitti: | Kyllä suzukin pikkumaastureissa kannattaa käyttää kunnollisia talvirenkaita |
Joo kyllähän ne tuli sittemmin laitettua heti alle. Vaikeuksien kerjäämistä läpi talven AT renkailla ajo on isommissakin, jos auto on päivittäisessä käytössä. Yleensä talveen sattuu se yksi pääkallokeli jolloin homma muuttuu turhan jännäksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 29.12.2018 11:04 Viestin aihe: |
|
|
Sanotaan nyt vielä kun tuli peloteltua pirueteilla, että jimny on oikeinkin kelvolinen ajettava kunnollisilla talvirenkailla. Omat kokemukseni on siitä nyt vanhaksi jäävästä mallista. Hankookin kitkarenkailla ajelin jokusen vuoden, eikä ollut mitään läheltäpititilanteita. Auton ominaisuudet pitää toki huomioida ajotyylissä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9433
|
Lähetetty: 29.12.2018 11:57 Viestin aihe: |
|
|
jkoiv kirjoitti: | En sanonut että se on auton vika, vaan ettei tuo luistonesto huono asia välttämättä ole. Nuo omat penkkaan pyöräytykset ei johtuneet vauhdista vaan kaasun käytöstä. Toisessa taisi olla alla vielä AT renkaat. Vauhtia taisi olla aina se maks 20-30kmh eikä onneksi mennyt edes mitään läjään. Vaikka tuon toki tiedosti niin yllärinä se silti aina vähän tuli kuinka nopeasti se perä karkaa Hyvä kuitenkin että täältä löytyy aina tyyppejä joilla on varaa vit_tuilla |
En mitenkään svIttullut. On vain täysin arsesta jos luistonestoa ei saa pois päältä ajokissa mikä sangen aliohjautuva, mutta kaasulla helppohko hallita.
Toinen minkä näkisin tuossa olevan pyllystä, on se että se ei sitten välttämättä varoittele ensin, ja sitten kun mennäänkin ojaan mennään myös kunnolla.
Asialliset renkaat ja ennen kaikkea se että tiedostaa kulkineensa ajo-ominaisuudet/omituisuudet on tärkeintä oli alla sitten mikä tahansa vehje. _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vekev Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Jou 2016 Viestejä: 15775
|
Lähetetty: 29.12.2018 13:28 Viestin aihe: |
|
|
Auton ominaisuuksia kannattaa katsoa jossain plaanilla ennen kuin jossain kapeella liukkaalla tiellä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 29.12.2018 14:42 Viestin aihe: |
|
|
Joo näinhän se on mitä Wikke totesi. Lisäksi nuo ajonvakautukset ovat vähän petollisia siinä mielessä että johtavat minusta ajotaitojen heikentymiseen kun kuskin ei tarvi paikkoa. Sitten kun niiden kanssa mennään metsään niin mennään yleensä lujaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tönöttäjä Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Elo 2011 Viestejä: 2818 Paikkakunta: K-S
|
Lähetetty: 29.12.2018 15:23 Viestin aihe: |
|
|
Kuinkahan paljon vaikuttas ajovakauteen normaalia ulkonevat vanteet eli pienempi ET-luku kuin alkuperäisissä niin kyseiseen pieneen ja korkeaan koppiin..? Oma oletus ois "ehkä" vakaampi kun ns. raideväli kasvaa hieman.. _________________ https://www.youtube.com/watch?v=A5RgSgQ6BUU |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vekev Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Jou 2016 Viestejä: 15775
|
Lähetetty: 29.12.2018 15:24 Viestin aihe: |
|
|
Manuaali päällä sitä koitetaan, nuo kaiketi apukonsteja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
äRPee Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 2560
|
Lähetetty: 29.12.2018 15:29 Viestin aihe: |
|
|
Tässä käy todennäköisesti päinvastoin, mitä lyhyempi ja leveempi sitä kiikkerämpi, plus että et:n teiniviritys vaikuttaa negatiivisesti monella muullakin tavalla alkaen ohjauksen keskitys/palautus/uraherkkyysasioihin ja alustan osien kestävyyteen.
Tai no voihan olla että valmistaja on alunperin määritellyt alustageometrian valmiiksi vituralleen...
Tönöttäjä kirjoitti: | Kuinkahan paljon vaikuttas ajovakauteen normaalia ulkonevat vanteet eli pienempi ET-luku kuin alkuperäisissä niin kyseiseen pieneen ja korkeaan koppiin..? Oma oletus ois "ehkä" vakaampi kun ns. raideväli kasvaa hieman.. |
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 29.12.2018 16:05 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä jimny on ollut hyvä ajettava kokonsa ja rakenteensa huomioiden. Koeajoin aikanaa myös siistiä ihan vakio jeep wrangleria samalta suunnitteluaikakaudelta. Periaatteessa samanlainen auto, tikapuurunko, jäykät akselit, pieni auto mutta jimnyä kuitenkin isompi. Jeeppi oli kokolailla kauhea ajettava suvikelilläkin. Rattia sai vääntää koko ajan johonkin suuntaan. Ymmärtääkseni se oli ominaisuus eikä vika. Jimpanssilla ajaminen oli siihen nähden yhtä juhlaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 29.12.2018 16:36 Viestin aihe: |
|
|
kyllä se jimmyn kapeus on yksi suurimmista ongelmista talvisilla teillä.
siis se, ettei se meinaa mahtua kulkemaan samoissa urissa.
ja jimnya ajetaan, jimnyllä ei ajeta _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9433
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 16676 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 30.12.2018 08:05 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän asia on niin että hittituote tämä on. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9433
|
Lähetetty: 23.01.2019 14:54 Viestin aihe: |
|
|
Ysitoistasia tyrkyllä: https://www.nettiauto.com/suzuki/jimny _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|