OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 134, 135, 136 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 18.02.2019 23:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Quad vadis kirjoitti:
Amarok on ihan jees vielä 170 vauhdissa, tosin siinä on Seikelin korottava alustasarja ja 32” maastogummit Very Happy Maastossa pääsee, vaikka ei ole ihan kauheesti joustoja. Heiluttaa, mutta kun pitää kiinni niin nou hätä.

Ilmajousitettu Disko 3 oli kyllä peli, 30kmh kyntöpellolla ei ollut mikään ongelma. Silmät kiinni ei äkkiä osannut sanoa mitä on pyörien alla. Se meni sujuvasti yli myös sarkaojista. Harmi että on hippasen kallis ylläpitää, ei sovi p3rrsaukiselle Very Happy

Terraariokin ollut, siitä ei kyllä ole sen enempää maasto- kun katuautoksikaan. Kauppakassina ihan ok...


No edellisessä Land cruiserissa oli 33" efficient gripit. Ne väittää, että on hiljaiset. Mutta 212,5 km/ h GPS vauhdissa ne ei ollu mun mielestä ihan viimeisen päälle hiljaiset.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2993

LähetäLähetetty: 19.02.2019 00:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä ne ainakin tuo qq nissani on poikasten ja akkojen auto. Siihen kun istuttaa täysikasvuisen suomalaisen metsämiehen jahtisaappaat jalassa kuskin pukille, niin ensimmäisessä jarrutuksessa on kytkin ja kaasukin pohjassa samalla polkaisulla. En tajua miksi niissä on tungettu polkimet niin lähelle toisiaan, mutta ainakin omalla sirolla 47 oli niin sitkas ajettava että minä en ainakaan maksa penniäkään siitä että joutuisin sellaisella tötteröllä ajamaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 19.02.2019 07:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aika moni pikku kassi on vaikee mettä saappaille, just poljinten ahtauden takia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2993

LähetäLähetetty: 19.02.2019 18:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Totta tuokin, mutta minusta qashqaissa on erityisen ahtaasti sijoitellut polkimet. Verrokkeina esim. Rav4, X3, Hilux, L200 ja Forester näin äkkiä mieleen tulevina joita olen ajanut enemmän ja useita muita joita on tullut kokeiltua kerran tai pari, mutta missään muussa en ole kokenut tuota vielä kovin suureksi ongelmaksi. En edes yhdessäkään pikku kauppakassissa, joita olen toki ajanut todella harvoin. Isompia vehkeitä kuten Xc90, Pajeroa, cruiseria, rangea, grand cherokeetä ja vastaavia olen nopeasti muisteltuna ajanut vain automaatteina, joten hankala sanoa onko niissä yleensä väljemmin nuo polkimet kun ovat muutenkin isompia autoja. Äidillä oli se ensimmäinen qq heti kun niitä tuli markkinoille. 3 vuoden aikana ajoin itsekkin sillä jonkin verran aina silloin tällöin ja aina kengistä riippumatta polkaisin jossain vaiheessa vähintään kaksi poljinta kerralla pohjaan. Jos sillä ajoi useamman päivän niin alkoi päästä vähän käsiksi, mutta minusta tuo oli todella häiritsevä että joutuu oikeen keskittymään ettei polkaise useampaa poljinta kerralla. Kai siihen tottuu tai jollakin pienempi jalkaisella ei ehkä ole samaa ongelmaa, mutta minulle se oli ainakin häiritsevä. Äiti muori ei kyllä valittanut, eli kai se 10 numeroa pienempi kenkä sopi polkimille paremmin.

Ja neliveto siinä heräsi ärsyttävän hitaasti jos sattui hurauttamaan vaikka turhan reippaalla kaasulla liikenneympyrään. Tuo qq puski ensin kuten etuveto, kunnes yhtäkkiä keksi napata vetoja myös taakse, jonka seurauksena yritti potkaista perää luisuun ja sen jälkeen nuo kaiken maailman luistonestot ja härpättimet runkuttivat minkä ehtivät. Oma silloinen nelikko toimi kuten nelivedon kuuluu, eli lähti tasaisesti pieneen nelipyöräluisuun eikä tehnyt mitään äkillisiä ajotuntumaan vaikuttavia muutoksia kesken kaiken, joten se oli loogisesti myös oikaistavissa ilman apulaitteiden puuttumista. Nipponilla ei tullut oikeen lujasti rymyttyä missään, mutta kyllä se neliveto muutamasta huonommasta paikasta auttoi liikkeelle lähdössä ihan mukavasti. Itselle jäi kuitenkin sellainen mielikuva, että olisi enemmänkin liikkeellelähtö avustettu kuin neliveto. Vähän parempi maavara kylläkin, joten ihan kohtuu rauhassa sai suht asiallisia metsäteitä ajella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 19.02.2019 19:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oman kokemuksen perusteella pari merkkiä sijoittavat, tai sijoittivat aiemmin, polkimet niin että vähänkin isommalla jalalla on todella vaikeaa. Oma kinttu on vain 43 ja silti on ollut näiden merkkien kohdalla ongelmia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
olavikuulapää
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Jou 2016
Viestejä: 2174
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 19.02.2019 21:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/747bb859-094e-43af-8f62-71daf1023a75
Melko paljon ovat ajaneet Land Cruisereilla, vaikka maasturit ovat kuulemma sysip@skoja ajettavia maantiellä. [/quote]
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2993

LähetäLähetetty: 19.02.2019 22:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

olavikuulapää kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/747bb859-094e-43af-8f62-71daf1023a75
Melko paljon ovat ajaneet Land Cruisereilla, vaikka maasturit ovat kuulemma sysip@skoja ajettavia maantiellä.
[/quote]

Cherokeen lukemat vähän yllätti että noinkin korkealla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5240
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 19.02.2019 22:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

olavikuulapää kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/747bb859-094e-43af-8f62-71daf1023a75
Melko paljon ovat ajaneet Land Cruisereilla, vaikka maasturit ovat kuulemma sysip@skoja ajettavia maantiellä.


Yleensä kallista autoa ei osteta seisomaan. Vaikka se ei olisikaan asfaltilla paras mahdollinen valinta. Hevoskärriä, isoa asuntovaunua tms. sillä on hyvä kiskoa 80km/h.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pikkuhornet
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Maa 2008
Viestejä: 2524

LähetäLähetetty: 02.03.2019 23:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kellään henkilömaasturissa takatyövaloa? Kuinka kielletty seon? Tarviin puun ajossa sitä, muttei ole sallittu. Mitä katsastusukko reagoi?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 03.03.2019 00:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

laitat takaluukun välistä tuollaisen kun tarvit, tuskin siulla sitä puunajoa jokapäivä on?
https://www.teohydrauli.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=16541B
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
pikkuhornet
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Maa 2008
Viestejä: 2524

LähetäLähetetty: 03.03.2019 09:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo olisi hyvä, mutta koppa on alumiinia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2563

LähetäLähetetty: 03.03.2019 09:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alumiinivaluahan ne usein on, lämpöä kehittyy, lukeeko tuossa rivien välissä että ei saisi olla? Silloin Hellan Q90compact tai kaksi, jalan ja piuhan joutuu etsimään/virittämään erikseen.

pikkuhornet kirjoitti:
Tuo olisi hyvä, mutta koppa on alumiinia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pikkuhornet
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Maa 2008
Viestejä: 2524

LähetäLähetetty: 03.03.2019 10:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

...siis sorry, tarkoitin, että auton koppa on alumiinia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2563

LähetäLähetetty: 03.03.2019 10:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Epoksilla rehtiä rautaa takapuolelle Laughing, ja kevyt Hella pysyy imukupillakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ekohippi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Hel 2015
Viestejä: 3788

LähetäLähetetty: 18.03.2019 20:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saisikohan säiettä lainaan, kaksivetoiskysymykselle.

Pa tarttis kustannusarvion työmatkakulkineeseen. Eli minkä auton kanssa talous ei romahda, kun vaihtaa kolmen vuoden välein, noin 100tkm lisää ajettuna? Reilun kymmenen vuotta kun on tullut ajeltua pakettiautolla, niin en ollut kuullutkaan kaikista uusista malleista (Nissanin Juke mm oli uusi). Autolla pitäisi päästä: Viemään lapset kouluun (3hlö), töihin 100km/h-tietä ja metille. Arvaisin metille piisaavan etuvetoisen, tai ainakaan nelivetoisen kulutuslisää en kaipaa työmatka-ajoon ja isompi farmari on taloudessa toisena, millä tehdään perhereissut.

Autokauppiaan kanssa puhuin aiheesta ja se kertoi käsitteen "pari vuotta vanha liisari, jossa 50tkm mittarissa". Parit esimerkit katsoimme ja Skoda Rapid vaihtuisi 5-6000e ja Kia Ceed 4-5000e. Kia ei vain ekana herättänyt luottamusta, kun se pitäisi itse rohjeta saattaa 150tkm:n...

Rapid laskettuna: vaihto 6000e + huollot ja osat (tonni/vuosi) 3000e = 9000e, niin voisi kolmen vuoden rahoitus olla vajaa 300e/kuukausi?

Uskaltaisikohan pykälää pienempiä katsella, vai pärjääkö niillä satasen tiellä? Pihimpiä ainakin olisivat...

Yksi vaihtoehto olisi riskeerata tonnin ritsalla ja pitää Hiace varakalustona?
_________________
"Älä valita verojen korkeutta vaan iloitse siitä, että ne ovat nyt alhaisemmat kuin koskaan vastaisuudessa"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 134, 135, 136 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 135 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com