Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6933
|
Lähetetty: 19.03.2019 10:03 Viestin aihe: |
|
|
Tietysti hybrideillä tippuu hinta samalla tavalla kuin muillakin autoilla. Olisi mielenkiintoista tietää minkälaisella autolla työkaverit aikaisemmin ajoivat ja mihin Toyotan hybridiin vaihtoivat. Monesti varsinkin lataushybridien omistajat valittelee ettei kulutus pysynytkään pienenä ja syy on ollut siinä ettei autoa ole jaksettu laittaa roikan nokkaan.
Ite en ladattavien hybridien puolesta puhu vaan ihan näiden perushybridien. Ladattavat on suhteessa niin paljon kalliimpia ettei sitä hintaeroa poltoaineilla säästetä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aktiini Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hel 2011 Viestejä: 747
|
Lähetetty: 19.03.2019 14:25 Viestin aihe: |
|
|
Putukiffeli kirjoitti: | Ekohippi kirjoitti: | Eli minkä auton kanssa talous ei romahda, kun vaihtaa kolmen vuoden välein, |
Ostin Nissan X-trailin 2016 lokakuussa ja hinta oli noin 28k€. Pari viikkoa sitten mulle luvattiin siitä vaihdossa 10k€ , kun vielä viime kesänä luvattiin 16k€.
Hinta romahti puolessa vuodessa 6k€, kun Berneri ja kumppanit alkoivat demonisoimaan diesel-autoja. Että koeta siinä nyt sitten vaihtaa pieniruokaiseen bensapihiin hybridiin, kun Berneröijät ryssivät automarkkinoita aina puolen välein siten, että autojen vaihtoarvolla ei ole mitään järkeä vaihdolle lähteä. |
Been there, done that. Melkein samoilla spekseillä vuoden pitoajan hinnaksi muodoistui sellaisia haavoja ettei niistä pääse yli. Ja päätä pitää aina kääntää kun keula tulee vastaan... Huomattavasti edukkaampaa olisi ollut ajaa seki vuosi uudella autolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 19.03.2019 15:09 Viestin aihe: |
|
|
Arvon alenemia on ehkä parempi verrata "prosentuaalisesti" kuin absoluuttisena summana (3000€ per vuosi tms). 70t€ saksalaisella premium autolla n. 3 vuotta ja reilu 100tkm niin vaihtoarvo on tipahtanut jonnekkin 35-38t€ paikkeille vastaavaan uuteen vaihdettaessa. Eli arvonalenema on yli 10t€ per vuosi, prosentuaalisesti siis keskimäärin 16% per vuosi.
13.500€ Yariksella sama 16% arvon alentuma olisi reilun 2000€ per vuosi, voi hyvinkin jäädä myös vähemmäksi kun auto on "haluttu vaihtoauto". Kilometreillä on tietenkin oma merkityksensä yhtälössä. _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 19.03.2019 15:32 Viestin aihe: |
|
|
Siksipä mainitsinkin tuolla tuon "perusauton" (toki sitä olisi voinut tarkentaa paremmin) jollaisena itse käsitän sen n. 25-30t€ karvahattukinnerin. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Valto. Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Kes 2014 Viestejä: 2993
|
Lähetetty: 19.03.2019 16:19 Viestin aihe: |
|
|
iivariiso kirjoitti: | Tietysti hybrideillä tippuu hinta samalla tavalla kuin muillakin autoilla. Olisi mielenkiintoista tietää minkälaisella autolla työkaverit aikaisemmin ajoivat ja mihin Toyotan hybridiin vaihtoivat. Monesti varsinkin lataushybridien omistajat valittelee ettei kulutus pysynytkään pienenä ja syy on ollut siinä ettei autoa ole jaksettu laittaa roikan nokkaan.
Ite en ladattavien hybridien puolesta puhu vaan ihan näiden perushybridien. Ladattavat on suhteessa niin paljon kalliimpia ettei sitä hintaeroa poltoaineilla säästetä. |
No jaa. Esimerkiksi normaali prius active vs prius plug-in activen hintaero 3356,08€. Toimii ihan täysin samalla tavalla kuin normaali prius, mutta sen voi myös ladata seinästä, eli plug in on vain lisäoptio. En tiedä sitten onko tuo hintaero uuden auton hinnassa kuinka ratkaiseva tai onko tuo jotenkin mahdoton säästää ajamalla. Toisella omistajalla tuota hintaeroa tuskin edes näkyy.
Ja jos plug in hybridin ostaja ei kehtaa ladata autoaan, niin eihän se auton vika ole. Vai onko sekin auton vika jos normaalin auton omistaja ei kehtaa 40 pakkasilla laittaa autoaan roikkaan ja auto ei lähdekkään käyntiin tai auto on liikkeellelähtiessä kylmä. Sehän on omistajan hölmöyttä ja laiskuutta eikä mitään muuta. Mahtaakohan teslojen omistajatkin valittaa että on kyllä huonoja autoja kun eivät liiku ollenkaan kun ei kehtaa laittaa töpseliö seinään.
Itse liputan ehdottomasti tuon plug in tekniikan puolesta, kunhan auto toimii lataamattakin mukisematta. On se silti hyvä keino säästää polttoainetta silloin kun pyörii kotinurkissa. Jos esimerkiksi laittaa auton yöksi roikkaan ja saa ajella pelkällä sähköllä edes toisen sivun töihin, niin sehän on aina kotiinpäin. Minusta toyota teki fiksusti kun lisäsi tuohon ennestään toimivaan systeemiin tuon plug in mahdollisuuden. Nyt odotellaan että tarjolle ilmestyy land cruiserista plug in hybridi ja toivotaan lottovoittoa tai odotellaan vielä 10-15 vuotta että sellaisen raskii ostaa käytettynä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6933
|
Lähetetty: 19.03.2019 16:32 Viestin aihe: |
|
|
Tuo noin 50 kilometrin ajomatka latauksella alkaa olemaan semmoinen että kannattaisi plug-in jo valita. Vielä jos pystyisi sen työpaikalla lataamaan ettei omilla sähköillä tarvitsisi ajella. Saisivat vain enemmän tehdä niitä perheautoina. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pölykeuhko Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Jou 2006 Viestejä: 1903
|
Lähetetty: 19.03.2019 18:09 Viestin aihe: |
|
|
Subarultahan tulee tuo latausversio ainakin XV-malliin.On vaan turhan pieni katiska Maavaraa kyllä on reilusti ja jatkuva neliveto.Pitää käydä kokeilemassa mahtuuko siihen sisälle kunhan tulee Suomeen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Quad vadis Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Mar 2011 Viestejä: 2629
|
Lähetetty: 19.03.2019 18:11 Viestin aihe: |
|
|
Mahtaa olla veronalaista tuloa toi duunissa lataaminen? Jos ei ole, niin varmasti siinävaiheessa kun alkaa yleistymään ko laitteet, tulee lataaminen veronalaiseksi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Aktiini Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hel 2011 Viestejä: 747
|
Lähetetty: 19.03.2019 18:28 Viestin aihe: |
|
|
Quad vadis kirjoitti: | Mahtaa olla veronalaista tuloa toi duunissa lataaminen? Jos ei ole, niin varmasti siinävaiheessa kun alkaa yleistymään ko laitteet, tulee lataaminen veronalaiseksi |
Siitähän pitää pidättää 30€ tai sitten lisätä verotukseen tuloksi vastaava summa. Muutos ollut voimassa vuoden alusta...
"Joka tapauksessa 1.1.2019 alkaen voimassa on sääntö, jonka mukaan työpaikalla lataamisen mahdollistava työnantaja joutuu tarjoamaan mahdollisen työpaikkalatauksen joko 30 euron verotettuna kuukausietuna tai vaihtoehtoisesti tavalla tai toisella mittaroimalla ja erillislaskuttamalla jokaisen yksittäisen lataustapahtuman." |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9448
|
Lähetetty: 19.03.2019 19:28 Viestin aihe: |
|
|
No jos pelkästään työpaikalla parkkeeraamista on esitetty verotettavaksi, niin miten sitten jonkun patterivehkeen latuuta... _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Spede ***
Liittynyt: 16 Syy 2004 Viestejä: 2650
|
Lähetetty: 28.03.2019 20:03 Viestin aihe: |
|
|
Uusi corolla ei ole kovin metsästäjäystävällinen auto. Maavara 13 cm. _________________ Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6933
|
Lähetetty: 28.03.2019 20:29 Viestin aihe: |
|
|
Spede kirjoitti: | Uusi corolla ei ole kovin metsästäjäystävällinen auto. Maavara 13 cm. | Onhan siinä puolet enemmän kuin passatissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 28.03.2019 21:41 Viestin aihe: |
|
|
ei olisi nyky corolla miun valinta, jos epätasaisilla teillä pitää ajella. missäpä periferiassa ei joutuisi.
ajelin pari vuotta sitten tuliterällä karvahattu corollalla työreissussa viikon.
oli kyllä sellainen helistin etten ihan äsken toista muista. joka paikka nitisi natisi ja kolisi.
ovia ja takakonttia sulkiessa tuli oikeasti mieleen 7-80 lukujen japsit. jokapaikassa on tingitty ilmeisesti.
tämä tosin bulgariassa, en tiedä onko niissä eroja mitä suomessa myydään. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3839
|
Lähetetty: 06.04.2019 01:29 Viestin aihe: |
|
|
On tässä ollut aikaa tutustua tuohon Land cruiseriin kusimoottorilla, kun uusi RAV4 awd hybrid premium tuuletettuilla nahkapenkeillä alle 6L/💯 km kulutuksisena tulee vasta ensi kuun puolenvälin jälkeen.
Päätinkin ottaa koeohjelmaksi kulutuksen pienentämisen minimiin rajoituksia noudattaen niin, että en aja 120 alueella kuin sen 110 korkeintaan. Nyt olen tankannut Nesteen MY dieseliä pelkästään 7 tankkia putkeen ja aikaisemmin tankkasin etupäässä hinnan mukaan, mitä sattuu. Aikaisemmin kunnon talvi keleillä kulutus pyöri mökki matkalla 400 km ajettuna ja perillä 7,6 L/100. No nyt on maskipeite ollut päällä ja pelkkää MY dieseliä tankattu. Toissapäivänä ajelin tankilla kotiin 40 km ja kulutus pihassa 6,7 L/100. Siihen perään sitten pari keikkaa Tuusulaan ja siitä puolet motaria ja mittariin kilometrejä näyttää 200 km ja kulutus pysyi samana. Tänään ajelu tsadiin ja nyt on mittarissa 300 km ja kaupunkiajelu nosti kulutuksen tasan 7,0 L/100 km pihassa. Huomasin, että saattaa olla nuo DPF poltot jopa puolittuneet entiseen verrattuna. Auto käy huomattavasti nätimmin ja (saatan erehtyäkin) vääntää hienosti.
Autonvalmistajat eivät ole vielä uskaltaneet tuota MY dieselin korviketta varauksetta hyväksyä, johtuen varmaan siitä ensimmäisestä biolisäsineesta, eli FAME sta. Bio osuus kuitenkin nousee 20% ja FAMEa saa olla en590 standardin mukaan enintään 7% dieselissä. Nyt on tullut ajettua siis 100% puhtaalla BIO tavaralla, jossa 0% FAMEa. Nesteen dieselihän ei sisällä muita Bio aineita, kuin MY. Ainakin Pro dieselissä on näin, että 15% vaatimus biolisästä tehdään MY lisällä. Täytyy vielä jatkaa kokeilua, kun noita MY asemia on ilmestynyt jo melko hyvin ihan viime aikoina. Ja jos on pakko muuta tankata, niin sitten Prodieseliä 15% MY osalla. Tuo FAMEhan on vaarallista tavaraa, jos se liettää öljysiivilöitä tukkoon. Panee jo melkein miettimään joidenkin moottorihajoamisten juuri syyt, kun ainakin Toyota otti yhden auton kohdalla jo lietteen poiston huolto ohjelmaan kuuluvaksikin. MY dieseliä ei Toyota ole hyväksynyt, mutta taidan jatkaa kokeilua kuitenkin. Laittakaa muutkin kokemuksia, jos on tullut. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtari16 Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2004 Viestejä: 330
|
Lähetetty: 06.04.2019 15:34 Viestin aihe: |
|
|
On kyllä pieni kulutus cruiserin kokoluokan autolle. Kolmen litran kuuspyttynen tuskin kulki alle kympin? Oliko kulutukset ajotietokoneen ilmoittamia vai mitattuja?
Ajelin viikon päivät vuoden ikäisellä Tuaregilla. Keskikulutus seka-ajossa lähellä kymppiä. Loistava kärry muuten ajella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|