OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Pilla

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 5886

LähetäLähetetty: 15.01.2020 22:14    Viestin aihe: Pilla Vastaa lainaamalla viestiä

Vähän kutkuttaisi hyvät ampumalasit haulikkoammuntaan.

Onko hintansa arvoiset? Puolta halvemmallakin saa jo aika hyviä.
Mikä on se oikea ja paras malli?
Missä liikkeessä on parhaat valikoimat ja osaava myyjä?
Jos kolmilla linsseillä pitäisi pärjätä niin mitkä ne olisi? Normi keli, kirkas keli ja hämärä keli.
Mitä muuta pitää huomioida?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Larry
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Jou 2004
Viestejä: 1266

LähetäLähetetty: 16.01.2020 13:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On helvetin hyvät. Lähinnä säälittää kilpakumppanit, joilla ei noita ole.

Kannattaa käydä sovittamassa esim. Krister Kärjellä. Sivuilla on vaan X7:t, mutta eiköhän siellä ole muitakin malleja.

Osaamista vahvuudet + pilla on Lahden silmäasemalla. Halvin on tilata esim. Englannista. Siinä säästää muutaman satasen. https://www.starkeyheadsets.co.uk/pilla/

Pantherit löytyy ja ihan ok. Outlaw X6 nousee selkeästi korkeammalle eli lippismalli menee vaihtoon tai takaraivolle. Outlawissa silmälasi-insertti menee peruslinssin yläreunaan eli samoja laseja voi käyttää insertillä ja ilman. Pantherissa täytyy ottaa post-kehykset, jos meinaa käyttää inserttiä.

Uudet zeiss linssit on vielä paremmat kuin edeltäjät. Aikaisemmin en ymmärtänyt liloja linssejä ollenkaan. Nyt en vaihtaisi kesäkäytössä pois. N22 toimii mulla. Sitten on 44 tummuus yleiskäyttöön ja lähes kirkas pienellä keltaisen vivahteella pilviselle. Panthereissa on neljä oranssin sävyä: 80, 40 25 ja 15. Toimii hyvin nekin. Itse tykkään ampua mieluummin hieman ylitummalla, kuin liian vaalealla. Omat silmät rasittuu liian vaaleilla linsseillä.

Vasta itse kokeilemalla selviää kuinka hyvät ne on. Omalla radalla noita on paljon ja voi lainata kaverilta testiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 5886

LähetäLähetetty: 16.01.2020 16:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suurkiitos vaivannäöstä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 17.01.2020 02:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pillat olisi kyllä mahtavat, mutta on ne aika arvokkaat. Etenkin jos haluaa useammat värivaihtoehdot ja pitäisi käyttää vielä vahvuuksia.

Itse olen harkinnut Rudy Project Rydon laseja inserteillä. Siinä selviäisi huomattavasti edullisemmin, mutta ei varmasti pysty kilpailemaan laadussa samalla tasolla Pillan kanssa.

Rudy project, Randolph ja Pilla on ainakin sellaisia joihin saa vahvuudet vaihdettavien linssien kaveriksi. Onko kukaan kokeillut useampaa ja onko antaa mitään näkemyksiä/kokemuksia aiheeseen liittyen?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 5886

LähetäLähetetty: 21.01.2020 11:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ongelma Pillan laseissa, hinnan lisäksi tietysti, on se, että linssivaihtoehtoja on ihan järjetön määrä. Miten noista osaa valita mitenkään ne 3 oikeaa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AJP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hel 2007
Viestejä: 188
Paikkakunta: LUMIJOKI

LähetäLähetetty: 21.02.2020 14:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Johonkin sporting lajin SM kisoihin testaamaan jos HW-Hunt on esittelemässä laseja.Voit testata eri taustoja vasten linssien värejä.Itsellä violetti,tumma ruskea ja keltainen.Violetti on omaan silmään paras kirkkaalla mutta sen ruskean vaihtaisin nyt limeen tai ihan kirkkaaseen linssiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koskela
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 30 Hei 2005
Viestejä: 18
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 29.02.2020 13:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Randolph Edget suunnitelmissa tilata valmistajan sivuilta useammilla linsseillä.
Neljät linssit ja kehykset olisi noin 430$ lähetyskuluineen.
Linssit on ilmeisesti Zeissin tekemiä. Kova hinta kiekkolaseista mutta taitaa kuitenkin tulla Pillaa halvemmaksi. Sitä en tiedä näkyykö hintaero laadussa.
Kellään kokemusta molemmista?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Maisteri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Hel 2005
Viestejä: 2184

LähetäLähetetty: 02.03.2020 22:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pillan outlawit on kyllä hyvät lasit, ei voi moittia mitenkään. No hinnasta voi kyllä mainita jotain poikkipuolista.

Itse otin värit hieman ajatuksella että tarpeeksi vaalea, keskeltä spektriä ja erittäin tumma. Mutta kannattaa kokeilla, osa väreistä ei sovi kaikille. esim N sarjan violetit.. migreeniä yms..
Ruskeat/rusohtavat värit on helpoimpia silmille, toistavat värit ja kontrastin mahdollisimman luonnollisena.

Jyrkkä D kirjoitti:
Ongelma Pillan laseissa, hinnan lisäksi tietysti, on se, että linssivaihtoehtoja on ihan järjetön määrä. Miten noista osaa valita mitenkään ne 3 oikeaa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
setteriforever
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tou 2015
Viestejä: 1428

LähetäLähetetty: 03.03.2020 09:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen Ray Ban miehiä (tämmönen setämie kun olen) lähinnä siksi että minulla on kahdet sooterit ollut käytössä j o 5 v (ruskeat/tummanvihreät) ne sangat jotka kääntyvät korvan taakse oli suurin syy hankintaan.

Pojilla oli libanonissa rudy projektin ampuja/metsästäjälasit (joissa oli eri värisävyjä samassa paketissa) olivat kuulemma ok, mutta naarmuuntuvat helposti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com