OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lundhags kokemuksia ja tietoja
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 22.09.2018 22:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JSP kirjoitti:
Valto. kirjoitti:
Itsellä on tullut vastaan ainoastaan kahta mallia kumisaappaita. Toiset jää suohon ja toisia ei saa omin avuin irti jalasta. Lisäksi suurin osa on itselle pohkeesta liian kapeita ja varret jää ruttuun. Silti yhdetkään ei tue riittävästi nilkasta, eikä niillä ole mitään mahdollisuutta edes tukea riittävästi. Jopa nuo "laskettelumono" Meindelit saisivat olla varresta jäykemmät omaan tarpeeseeni.

Nyt taas pitkästä aikaa valjastin Meindelit jalkaan Lundhagsien jälkeen ja täytyy todeta, että Lundhagsit on paremmat kävellä. Niissä ei ole sisällä mitään pehmikettä, joten varren saa kiristettyä helposti huomattavasti napakammin nilkkaa tukevaksi. Meindeleitä saa kiskoa tosissaa ja kiristää hetken kävelyn jälkeen, jotta nilkan saa kunnolla tuettua. Lundhgsit saa heti kerrasta vaikka liiankin tiukalle jos haluaa.


No jos nilkat on tuossa kunnossa niin ei kait silloin tietenkään mikään muu toimi kuin todella jäykkä kenkä.

Kaupassa olen hiplaillu niitä paksumpia lundhagseja ja ne oli kyllä älyttömän jäykkiä minun makuun. Niissä myös menee oikeastaan koko kengän idea hukkaan minun mielestä. Eli nuo yksikerroksiset on vielä kohtalaisen helppo kuivata eivätkä aivan tönköiksi pääse jos ja kun jäätyvät märkänä mutta, tuollainen monikerros nahka on jo hankalempi.


Periaatteessa ei se noissakaan hukkaan mene. Tietysti kolme kerrosta nahkaa kuivuu yhtä kerrosta hitaammin. Silti huomattavasti kalvokenkää parempi tilanne noiden kanssa. Kalvokengän sisäpehmusteet imee kosteutta aika reippaasti, mutta noissa tuo nahka on vain hieman kostea. Kuivaa sukkaa jalkaan pari kerrosta, niin kuivalta tuntuu, eikä se kostea nahka kastele sukkia lähellekkään yhtä pahasti kuin märät pehmusteet. Vähän sama kun kumisaapas hörppää vettä, niin ei se häiritsevästi tunnu märältä kun kaataa vedet pois ja vaihtaa kuivat sukat. Merinovillasukilla tai normaali villasukilla riittää kun rutistaa sukat kuivaksi, niin äkkiä jalat tuntuu taas aivan hyvältä. Tällekin syksyä on jo todettu, että muut vetää pitkin hampain märkiä kalvokenkiä jalkaan, vaikka sisällä saanut kuivata. Itse nappaan hymyssä suin nuo, vaikka hieman kosteaa tuo sisänahka onkin. Eli on niissä silti selvä ero positiiviseen suuntaan. Nyt vielä niin kuiva syksy, että kosteus on hikeä eikä ulkoa tulevaa. Oikeen märissä oloissa kalvo on kyllä paikallaan, kun pitävät sen ulkopuolisen veden pois pitkänkin päivän tai vaikka viikon. Noiden kanssa kalvosukka saattaisi olla kokeilun arvoinen. Ne on pitkillä reissuilla kohtuu helppo kuivattaa, mutta kalvokengän sisustaa ei saa irti kuivattavaksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sukkamieli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tou 2016
Viestejä: 448
Paikkakunta: Endor

LähetäLähetetty: 22.05.2019 22:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vandra High on ollu mulla pitkään ostoslistalla ja nyt kun ne oli keväällä Outnorthissa alessa niin pistin tilaten. Ja voi pojat, näistä tuli aivan heittämällä mun lempikengät. Ei purista, kiristä, hierrä eikä paina mistään, ja aivan mitättömän sisäänkävelyn (10km) jälkeen jätin jo toisen sukkaparin pois ja korvasin sen toisella pohjallisella. Eikä hierrä. Kylmemmällä kelillä voi sitten taas käyttää kahta sukkaa ja yhtä pohjallista. Aivan tajuttoman hyvät kävellä, tukee just sopivasti eikä hiosta niinku kumisaapas, eikä jalka paahdu niinku vuorellisissa kalvokengissä. Ihan ottaa melkein päähän ettei tullut hommattua näitä jo aiemmin.
Ainoa hankaluus oli ostovaiheessa kun Suomestahan ei löydy tätä naisten pitkävartista mallia yhdestäkään kaupasta. Onneks on nettikaupat. Koon kävin sovittaan XXL:ssä ku siellä on sentään naisten midiä hyllyssä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9977
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 23.05.2019 06:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minun Vandra High sisäänkävely päättyi kantakalvojen tulehdukseen. Nyt kun siitä on selvitty, niin jalassa on Chirucat.
Ois kovasti tehnyt mieli pitää noista kalvottomista, mutta kun ei niin ei... Crying or Very sad
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 23.05.2019 07:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Paljon puhutaan tuosta kenkien sisään kävelystä. Omien kokemusten mukaan aivan turhaa hommaa. Kengät joko passaa jalkaan tai eivät passaa. Omilla Meindelin ja Lundhagsin kengillä olen molemmilla lähtenyt käytännössä suoraan jahtiin tai ottanut ainakin heti kovaan käyttöön. Ei mitään ongelmaa kumpienkaan kanssa kun ovat tuntuneet jo uutena jalkaan sopivilta. Yhdet Chirukat ei passanneet ostaessa jalkaan, eikä niistä ikinä sopivia tullutkaan. Lunhagseja saa kuitenkin käsittääkseni muokattua itselle sopivammaksi tai voi jopa teettää itselle mieleiset. Ja on nuo mallitkin erilaisia. Onkohan nuo omat nyt syncro high 2 malliltaan ja sopivat jalkaan kuin sukka. Vastaavasti professional oli heti sen tuntoinen, ettei ikipäivänä tule sopimaan omaan koipeen vaikka kävelisi vuoden sisään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 23.05.2019 08:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kalvottoman nahka pitää kyllästää hyvin, mutta samalla taitaa mennä hengittävyyskin.
Kastuessaan nahka kuivuu hitaasti.
Nahka pitää kuivattaa hitaasti, mikä yleensä tarkoittaa välipäivää jopa kämppäolosuhteissa.
Kalvollinen nahkakenkä kuivuu vielä hitaammin. Yleensä vielä pehmusteet sisällä.
Kangaskenkä ja kalvo kuivuu nahkaa nopeammin, mutta niissä on aina pehmuste, sekin hidas kuivattaa.
Liian lämpimässä kuivatus vahingoittaa kalvoa eli irrottaa teippaukset.

Arcteryxillä on Bora2, missä kalvollinen sisäkenkä on irroitettava, helpompi kuivattaa.
Varsi liian matala metsästykseen.
Monimutkainen pinta kerää jänkärapaa.

Tukevuuspuutteistaan huolimatta ainoa järkevä kenkä hevon jeeran erämaahan, missä eteen tulee kaikenlaista maastoa, myös jänkien ylityksiä ja varsinkin kun reissu kestää pidempään on kumisaapas.
Maastot tosin ovat melko pehmeäpohjaisia ja kumisaappaat pitävät hyvin myös satunnaisissa kivirakoissa jos sellainen on pakko ylittää.
Jäykällä kengällä kompuroi kivirakassa helpommin.
Myös vesistöjen ylitys sujuu hyvin koskipaikoissa. Syvemmissä ylityksissä tietenkin kahlataan housut ja kengät kainalossa.

Aaamulla metsään helppoon maastoon ja illlaksi kotiin käy toki mikä tahansa.

Pinnaltaan koko päivän kostea kyllästetty kalvollinen nahkakenkä vs. kumisaapas, jonka suuosa on auki > hengittävyydessä ero melko pienet.
Tauoilla kengät pois ja antaa tuulettua.
_________________
das Endziel ist mir nichts, die Bewegung ist mir alles
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Teemu-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2012
Viestejä: 608

LähetäLähetetty: 23.05.2019 08:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valto. kirjoitti:
Paljon puhutaan tuosta kenkien sisään kävelystä. Omien kokemusten mukaan aivan turhaa hommaa. Kengät joko passaa jalkaan tai eivät passaa. Omilla Meindelin ja Lundhagsin kengillä olen molemmilla lähtenyt käytännössä suoraan jahtiin tai ottanut ainakin heti kovaan käyttöön. Ei mitään ongelmaa kumpienkaan kanssa kun ovat tuntuneet jo uutena jalkaan sopivilta. Yhdet Chirukat ei passanneet ostaessa jalkaan, eikä niistä ikinä sopivia tullutkaan. Lunhagseja saa kuitenkin käsittääkseni muokattua itselle sopivammaksi tai voi jopa teettää itselle mieleiset. Ja on nuo mallitkin erilaisia. Onkohan nuo omat nyt syncro high 2 malliltaan ja sopivat jalkaan kuin sukka. Vastaavasti professional oli heti sen tuntoinen, ettei ikipäivänä tule sopimaan omaan koipeen vaikka kävelisi vuoden sisään.


Samoilla linjoilla. Kahdet lundhagsit löytyy, eikä kumpienkaan kanssa ole tarvinut mitään sisäänajoja. Meindeleitäkin on parit, mutta niissä alkaa jalkoja särkemään eikä ne paremmaksi kävelemällä muutu
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kalmo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Tam 2006
Viestejä: 1641
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: 23.05.2019 09:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eri linjoilla Liundhagsien suhteen. Kyllä ne istuu jalkaan mukavammin kun on kilometrejä takana. Paha sanoa tottuuko jalka vai muotoutuuko kenkä. Alkuun joutui aika paljon pelaamaan sukituksen ja nauhoituksen kanssa, että tultiin sinuiksi. Ainut rakko tuli tosin sääreen etupuolelle varren yläreunaan kun oli huono sukka. Topatuista kengistä Meindl Vakuum ei vaatinut muuta kuin jalkaan ja kovaa ajoa.

Itellä nyt jonkun vuoden käytössä Syncro High II. Ite tykkään kyllä kovasti, mutten voi aivan varauksetta suositellakkaan. Vois sanoa, että haastava kenkä verrattuna vaikka Meindl Vakuumiin. Vaatii paljon huoltoa ja tuttavapiirissä Peton lisäksi muitakin, joille ei vaan sovi. Toisaalta sitten myös monta tuttua, jotka ei enää muuta jalkaansa laita. Kokeilemalla selviää, on vaan aika hintava huomata ettei sovikkaan...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sukkamieli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tou 2016
Viestejä: 448
Paikkakunta: Endor

LähetäLähetetty: 23.05.2019 10:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No joo, koekävely olis ollu ehkä oikeampi sana, vähän oli totuttelua Haglöfsin jälkeen kun tuntuma jalkaan oli niin erilainen. Mutta pirun hyvät tossut, istui jalkaan ku hanska ihan heti siitä asti ku otin ne paketista pois ja kiskoin ekan kerran jalkaani.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 23.05.2019 12:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kokemuksia Lundhags-kengistä? 23 sivua

http://www.vaellusnet.com/turinat/viewtopic.php?t=211
_________________
das Endziel ist mir nichts, die Bewegung ist mir alles
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kammo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2007
Viestejä: 200
Paikkakunta: Vantaa

LähetäLähetetty: 04.06.2019 11:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläni on Professional High. Jouduin tilaamaan customina, kun on niin leveät räpylät, ettei leveämpilestinen Opti-mallikaan riitä.

Plussia:
- Mielestäni ei täydellinen, mutta paras rakenneratkaisu yleiskengäksi. Erityisesti miellyttää vuorettomuus, joka mahdollistaa käytön kastuneenakin vaihtamalla sukat kuiviin. Ja kuivuu huomattavasti nopeammin kuin vuorellinen kenkä.
- Toimiva takuu/korjauspalvelu
- Kohtuu hyvä vedenpitävyys
- kestävyys

Miinuksia:
- Muotoilu on jäänyt (erityisesti hintaisekseen) viime vuositunannelle. Huonohko muotoilu jalkan ergonomialle kumiteräosassa. Karkea kumi/nahkasauma.
- (Kova) pohja ja (pehmeä) varsi ovat jotenkin eri paria. Varsihan noissa on lähempänä jotain velttoa maiharin vartta kuin vaelluskenkää. Pohjaksi saisi valita customina pehmeämmän talvipohjan, mutta se on kuulemma huomattavasti huonompi kulutuskestävyydeltään. Asiaan tottuu, muttei ole ainakaan itselleni optimaalinen
- Hinta

Eli kompromisseja täynnä tämäkin ratkaisu, mutten osaisi oikein ilmankaan elää...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
phh
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2004
Viestejä: 444

LähetäLähetetty: 05.06.2019 08:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kalmo kirjoitti:
Eri linjoilla Liundhagsien suhteen. Kyllä ne istuu jalkaan mukavammin kun on kilometrejä takana. Paha sanoa tottuuko jalka vai muotoutuuko kenkä. Alkuun joutui aika paljon pelaamaan sukituksen ja nauhoituksen kanssa, että tultiin sinuiksi. Ainut rakko tuli tosin sääreen etupuolelle varren yläreunaan kun oli huono sukka. Topatuista kengistä Meindl Vakuum ei vaatinut muuta kuin jalkaan ja kovaa ajoa.

Itellä nyt jonkun vuoden käytössä Syncro High II. Ite tykkään kyllä kovasti, mutten voi aivan varauksetta suositellakkaan. Vois sanoa, että haastava kenkä verrattuna vaikka Meindl Vakuumiin. Vaatii paljon huoltoa ja tuttavapiirissä Peton lisäksi muitakin, joille ei vaan sovi. Toisaalta sitten myös monta tuttua, jotka ei enää muuta jalkaansa laita. Kokeilemalla selviää, on vaan aika hintava huomata ettei sovikkaan...


Samaa mieltä. Kävi kerran niin, että huomasin haglöfsien revenneen vasta kalareissun kamoja pakatessa. Siitä sitten kenkäkauppaan ja lundhagsit mukaan. Jossain vaiheessa reissua toinen jalka kipeytyi niin pahasti, että itku meinasi päästä. Mukana oli urkkateippiä, mutta siitä ei juuri apua ollut. Homma alkoi sujumaan vasta kun hoksasin nauhoittaa kengat eri tavalla. Ts. jätin yhdet lenkit väliin ilman nauhoja. Tämän jälkeen loppumatka meni hyvin. Vaiva on hellittänyt sen jälkeen, kun kilsoja on saatu lisää alle. Jo eka reissun 100 km jeesasi kummasti istuvuutta ajatellen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Kaaleb
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2006
Viestejä: 3541

LähetäLähetetty: 05.06.2019 19:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

209€ oli Vandra High kengät tuossa xxl:ssä. Kävin sovittelemassa ja pieniä ostohaluja heräsi kahden sukan kanssa testatessa. Mutta ei ainakaan vielä lähtenyt mukaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hemingway
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Lok 2005
Viestejä: 1044

LähetäLähetetty: 15.02.2020 21:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä ketju tuli aikoinaan aloitettua ja unohdettua.

Samaan aikaan eli 1,5v sitten tuli Vandra Mid- kengät ostettua. Olen ollut erittäin tyytyväinen. Kevyet, tukevat hyvin nyöritettynä nilkkaa, kuivuvat nopeasti, hoidettuna pitävät vettä vähintään riittävästi (eivät ole kumisaappaat).

Joku sanoo ettei Lundhagsien sisäänajolla ole merkitystä. Siinä mielessä pitää paikkansa, ettei kumilla päällystetty jalkateräosa kovin paljoa muokkaudu. Kengän pitää olla riittävän sopivan kokoinen. Mutta muuten olen kyllä hyvin eri mieltä. Nahka kyllä asettuu esim eri korkuisille jalkapöydille.

Itsellä ei ole näköpiirissä paluuta kalvokenkiin. Itse asiassa päinvastoin, taloon tuli juuri Lundhags Skare Expedition talvikengät. Ei hitaasti kuivuvia toppauksia vaan lämmin, helposti irroitettava ja nopeasti kuivattava huopainen sisäkenkä, jonka voi vaihtaa vaikka kesken päivän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
setteriforever
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tou 2015
Viestejä: 1428

LähetäLähetetty: 14.04.2020 10:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tähän alkuun pitänee kertoa tarina.
Joskus 2000- luvun alussa tai aivan 1990-luvun lopussa (niitä aikoja kuitenkin kun vierasmaalaisetkin pääsivät valtion tuntureille 25.8.), olin odottamassa helikopteria Ammarnäsissa Ruotsissa. Kopterin laskupaikka oli poroerotuskenttä ja sen ympärille oli kerääntynyt joltinenkin joukko kanakoiramiehiä. Oli saksalaisia taaneja ja tietysti 4 ryhmää norskeja. Me olimme 4 miehen porukalla ainoat finskit. Helvetisti tavaraa, koiria ja olutta.ne jotka ovat vastaavia reissuja tehneet tietävät kyllä mistä puhun. Tarkoitus oli että olemme "ylhäällä" 9 päivää. Minulla oli jalassani Gore vuoratut varsikengät joita kirosin jo siinä vaiheessa kavereilleni (toiset samanlaiset olivat kassissa). Tiesin kokemuksesta miten tulee käymään. Parin päivän jälkeen kulkisin 100% varmasti loppuajan märissä kengissä. Minulla oli (ja on edelleen) dryzonen patukat joilla edes osan kosteudesta sai yöllä pois, mutta silti tiesin mitä tuleman pitää. Kaverini olivat kaikki kumisaapasmiehiä, ja aikani manailtuani yksi heistä sanoi seuraavasti: -älä nyt valita, käy kysymässä mitä noilla norskeilla on jalassa ja osta ensi vuodeksi samanlaiset. Nuo kaverit kun ovat täällä kotonaan.

No minä menin juttusille. Kävi selväksi, että lähes kaikilla oli joko Luntikat tai sitten Jörnkängat (ihan samanlainen kun Luntikka, mutta pieni valmistaja) ja perässä tuli nippu ohjeita miten ne tulee ajaa sisään+hoitaa.

En ollut mitenkään vakuutunut tässä vaiheessa, mutta hommasin pienen tuuminnan jälkeen Professional Hight jotka olivat silloin tarjouksessa tutussa liikkeessä.

Ne tuntuivat aluksi jäykiltä ja kolhoilta, mutta nyt minulla on 4 paria Luntikoita ja luulen että ne kestävät loppuelämäni. (2 Professional Highta, yhdet vandra hight ja sitten vielä Rangerit) Jokin muuttui?

Ensimmäinen havainto on, että se jäykkyys on hyvästä. (Tässäkin asiasssa...) Jalat (kokonaisuudessaan) voivat paremmin pitikien kävelypäivien jälkeen. Niillä on mukava kävellä pikää matkaa hankalssa maastossa. Toinen havainto oli pito. Kenkään uskaltaa luottaa kaliolla paremmin kuin muihin jalkineisiin joilla olen saapastellut. Jäällä se on aivan yhtä huono kuin muutkin; ehkä jopa huonompi juuri sen jäykkyyden vuoksi. Mutta siihen tottuu. Ja sitten se kolmas asia. Ne saa kuivaksi. Dryzone patukat sisään ja avot aamulla on kuvat kengät. Kahdella parilla pärjää hyvin 10 päivän reissun. Ne pitävät vettä aivan yhtä hyvin kuin goretkin, jos viitsii nähdä rasvaamisen vaivan. Minä olen vielä tervannut alimmaisen neulossauman norskien neuvon mukaan. Minulla ei ole hiertymiä, rakkoja tms. pitkien kävelyrupeamien jälkeen. ne ovat yksinertaisesti parhaat varsikengät joita ole jalassani pitänyt. ja niillä on oikeasti ikuinen korjaustakuu. Jos siihen tarvitsee edes turvautua.

Noita Professional Highta käyttävät mm Norskien ja svedujen armeijan "operaattorit" tunturissa ja ymmärän kyllä syyn.

Sinälläänhän Luntikan idea ei ole edes kovin ruotsalainen. Pac boots on ollut perinteinen jahtikenkä jenkkilässä 1800-luvulta saakka L.L.Beanen Maine boots lienee se kaikkein perinteisin ja nykyään hienoimmat Pacit ovat Montanassa olevan Schnee`sin Hunter II:t

No sitten ne luntikan negat: kengän valinta on tarkkaa puuhaa. Ota vain juuri oikea koko. Vaatii sukalta (sukilta) sitä, että ne on valittu juuri oikein. ja kokonaisuus on jo ostovaiheessa testattu. Virttynyt vanha pukusukka ei ole oikea valinta kokeiluun. Jos joudut kiipeleimään jahtitorneihin tms paikkoihin näiden kanssa saa olla tarkkana ja muutoinkin totutteluun menee aikaa. Tuosta sisäänkävelystä olen sitä mieltä, että hyvinistuvaa ei tarvitse edes kävellä sisään, mutta 200 kilometrin jälkeen kengät ovat muotoutuneet jalkaan sopivaksi.

Minulla on mielessäni ostaa vielä (ehkä) 1:t tai 2:t luntikat Lundhags Skare Expedition on mielenkiintoinen talvijalkine samoin Husky (jos ne niitä enää tekee)

Sen sijaan Schnee`sin Hunter II:t 16" varrella lähtevät tilaukseen lähiaikoina. Onhan se pähee mennä hrivipassiin polvenkorkuisella varsikengällä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 15.04.2020 05:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä myös käytössä tuo tervaus alasamoissa. Tai no itse asiassa noihin on kokeiltu tervaa, valjasrasvaa, minkkiöljyä ja lundhagsin omia rasvoja. Ei noista kyllä goren kanssa yhtä vedenpitävää saa tekee mitä hyvänsä. Goret jalassa olen ollut useita päiviä sorsajahdissa jalat koko päivän vähintään nilkkaa myöden vedessä eikä pisaraakaan tule sisään. Kuivapuvut ja nuo paremman luokan kahluuhousut on myös yleensä gorea vastaavaa kalvoa eivätkä varmasti vuoda pisaraakaan sisään. Mutta saa noista rasvattua kuitenkin sen verran vedenpitävät että perus metsäpäivä menee sukkia kastelematta ja askeleen pari kestää astua vesiojaan kastumatta.

Samaa mieltä tuosta että jäykkyys on hyväksi. Ainakaan nuo syncro high 2 eivät ole aivan överijäykät. Jäykät ne kyllä on, mutta minusta pehmeämmät pohjat kuin monessa gore kengässä. Ja nilkan saa hyvin tuettua, koska nuo saa kiristettyä napakasti kun pehmusteet puuttuu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Sivu 3 Yht. 6

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com