Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3839
|
Lähetetty: 08.04.2021 21:53 Viestin aihe: |
|
|
Plugari RAV4:lla ei saa vetää ku 1500 kg jarrullista. Johtuu varmaan peruutusvaihteen tehonpuutteesta ylämäkeen. Eteenpäin kyllä menisi kevyesti tuplaten. Näin olen käsittänyt, että peruutus testataan yläviistoon ja pakki saattaa tökkiä silloin. Kyllä tuolla 1500 kg jo saa jonkun kärryn perään laittaa, niin ettei se ihan handicap ole sen suhteen. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3549 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 08.04.2021 22:00 Viestin aihe: |
|
|
No onhan tuo jo reilu parannus entisiin hybrideihin. Mitenkäs jarruton? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Spede ***
Liittynyt: 16 Syy 2004 Viestejä: 2648
|
Lähetetty: 08.04.2021 22:03 Viestin aihe: |
|
|
euroshopperi kirjoitti: | Plugari RAV4:lla ei saa vetää ku 1500 kg jarrullista. Johtuu varmaan peruutusvaihteen tehonpuutteesta ylämäkeen. Eteenpäin kyllä menisi kevyesti tuplaten. Näin olen käsittänyt, että peruutus testataan yläviistoon ja pakki saattaa tökkiä silloin. Kyllä tuolla 1500 kg jo saa jonkun kärryn perään laittaa, niin ettei se ihan handicap ole sen suhteen. |
Eikös kaikki Toyotan hybridit peruuta pelkällä sähkömoottorilla?
Tuo hybridi, ei plugari, neliveto on toteutettu sähkömoottorilla. Oletan että jos pitkään paahtaa umpisessa neliveto päällä niin akku loppuu ja sen jälkeen onkin etuvetonen? Onko näin? _________________ Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
laphilainen Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Tam 2005 Viestejä: 231
|
Lähetetty: 08.04.2021 22:24 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä nuo tiedot Hybridistä ei vakuuta kun syksyn ajelee pitkiä matkoja ja mettäreissuilla harvoin sähkömökki on tarjolla. Ja ajatelkaa käytäntöä menet kaverin mökille >> joo laitan auton seinään, onko 5eur Ok? Tokihan energian saa auton datasta esille että osaa maksaa oikean summan mutta menee hieman pipertämiseksi. Helposti luodaan mielikuva että sähkö olisi jotenkin ilmaista....joku sen aina maksaa.
CRV:lla karvan päälle 400 tkm ajettu, kyllähän sillä ajelisi edelleen mutta ilmastointi hajosi ja käytetty jonkinlaisella spesialistilla ja osia vaihdettu mutta ei toimi. Kompura toimii suoralla sähköllä mutta ei mene käsky perille ohjaamosta...
Kuulostaa että työsuhdeauto voisi olla tarjolla mutta sekään mikä halpa ole kun on tottunut ajamaan vanhemmilla autoilla. Kumminkin auton vaihto lähenee niin mitä tekisi viisas mies?
Pystyykö verotuksella tappaa dieselin käytön kun Suomi pyörii dieselillä.
Silti jos ostat max 20 keur:lla diesel SUV:n niin sillä pitäisi ajaa 7 - 10 vuotta, mikä maailma on silloin?
Nyt on niin isot muutokset tapahtumassa todella nopealla aikataululla.
Ja ei aivan haluaisi vetää isoa osaa matkoista painavaa akun möhkälettä mukana, kun "niin se vain kuuluu tehdä".... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3839
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3839
|
Lähetetty: 09.04.2021 00:12 Viestin aihe: |
|
|
Spede kirjoitti: | euroshopperi kirjoitti: | Plugari RAV4:lla ei saa vetää ku 1500 kg jarrullista. Johtuu varmaan peruutusvaihteen tehonpuutteesta ylämäkeen. Eteenpäin kyllä menisi kevyesti tuplaten. Näin olen käsittänyt, että peruutus testataan yläviistoon ja pakki saattaa tökkiä silloin. Kyllä tuolla 1500 kg jo saa jonkun kärryn perään laittaa, niin ettei se ihan handicap ole sen suhteen. |
Eikös kaikki Toyotan hybridit peruuta pelkällä sähkömoottorilla?
Tuo hybridi, ei plugari, neliveto on toteutettu sähkömoottorilla. Oletan että jos pitkään paahtaa umpisessa neliveto päällä niin akku loppuu ja sen jälkeen onkin etuvetonen? Onko näin? |
Ei ole näin. Tavallinen hybridi lataa myös generaattorilla takamoottoria, kun sen akku on vain 1,1 kWh, eikä sieltä riitä käytännössä yhtään papua takavetoon. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Viimeinen muokkaaja, euroshopperi pvm 09.04.2021 00:32, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3839
|
Lähetetty: 09.04.2021 00:26 Viestin aihe: |
|
|
Spede kirjoitti: | euroshopperi kirjoitti: | Plugari RAV4:lla ei saa vetää ku 1500 kg jarrullista. Johtuu varmaan peruutusvaihteen tehonpuutteesta ylämäkeen. Eteenpäin kyllä menisi kevyesti tuplaten. Näin olen käsittänyt, että peruutus testataan yläviistoon ja pakki saattaa tökkiä silloin. Kyllä tuolla 1500 kg jo saa jonkun kärryn perään laittaa, niin ettei se ihan handicap ole sen suhteen. |
Eikös kaikki Toyotan hybridit peruuta pelkällä sähkömoottorilla?
Tuo hybridi, ei plugari, neliveto on toteutettu sähkömoottorilla. Oletan että jos pitkään paahtaa umpisessa neliveto päällä niin akku loppuu ja sen jälkeen onkin etuvetonen? Onko näin? |
Laitoin jo aikaisemminkin tämän ja ne on testannut tuossa samassa pihassa muitakin malleja. Eihän tämä nyt mikään Land cruiseri ole, mutta kyllä tällä silti pääsee hyvinkin eteenpäin. Ja sanoisin edellisenkin mallin omistaneena, että siitä parannusta on hyvinkin.
https://www.youtube.com/watch?v=RlbVSzTixhQ
Tässä toisessa ajetaan siis pelkkä sähköveto päällä. Monelle riittää tämäkin ihan omiksi tarpeiksi ja menee sitten paremmilla loput ajot.
https://www.youtube.com/watch?v=VbxsEKbP7J8 _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3839
|
Lähetetty: 09.04.2021 11:41 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos kirjoitti: | No onhan tuo jo reilu parannus entisiin hybrideihin. Mitenkäs jarruton? |
Entisen hybridin painorajat oli 1650 kg/750 kg.
Plug in vastaavasti 1500 kg/750 kg.
Ei tuossa nyt oikein reilua parannusta voi sanoa tapahtuneen. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3549 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 09.04.2021 11:45 Viestin aihe: |
|
|
Jaa, no tokkopa sitten olenkaan ravien vetopainoja kattonu, mutta eikös riukset ja corrollat tmv ainakin vetopainot ole ihan mitättömiä? Hyvä jos ravilla saa suht normikuormia kiskoo. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6245 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 09.04.2021 22:05 Viestin aihe: |
|
|
En ole tuota omaa autoa jumitilanteessa ulkopuolelta päässy kattomaan, joten vähän vaikea sanoa että miten vetojärjestelmä toimii esim. ajoitusten suhteen mutta sellainen sekundäärinen huomio että kun se lumeen tartuttaa kiinni niin kaiken lumen kyllä saa lapioida veks ennenkuin auto liikahtaa. Jos yksikin rengas on vähän kuopassa niin ei nouse.
Sitten kun liikkeelle saa, niin paremmin jo huilaa. _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 09.04.2021 22:23 Viestin aihe: |
|
|
Kuulostaa Sämpyn kertoma aika ikävältä. Ei jatkoon. Kyllä pitää nousta vaikka olisi kaksi rengasta siinä kuopassa. Siis kitumaasturin. Maastoauto varmaan nousee pyhällä hengellä.
Joskus ketkutellut Outbackillä semmoisella tuntumalla että suurinpiirtein yksi rengas kerrallaan potkaisee jostakin vähän eteenpäin ja antaa vuoron toiselle. Väkisellä vaan ja happea koneeseen. Sitten kun kaikki kumet on ilmassa kaivetaan lapio kontista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Takkutikka Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Lok 2017 Viestejä: 1218
|
Lähetetty: 10.04.2021 01:24 Viestin aihe: |
|
|
Omalla ajetaan niin kauan kun pitoa riittää ja kun meno loppuu, niin nostetaan alustaa. Jos vielä loppuu, niin nostetaan lisää ja sitten kun meno loppuu, niin odotetaan kevättä Nelikkona olisi kyllä hurja menijä.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3549 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 10.04.2021 01:31 Viestin aihe: |
|
|
No eikös tommosella alustalla voi tampata lunta alla alemmas? Niin ainakin tässä kylällä yks heppu tekee LC:lla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3839
|
Lähetetty: 14.04.2021 14:32 Viestin aihe: |
|
|
15 000 km huolto tuli tehtyä tuolle RAV4 plugarille. 232 € tuli hintaa ja sisälsi hybridiakun tarkastuksen, jolla pysyy akun 10 v/ 350 000 km takuu voimassa. 0W-16 öljyt tuli sisään. Ei tuo nyt mitään mahdottomia kustantanut omasta mielestä. Muistaakseni samaa luokkaa, kuin entinen hybridi. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6933
|
Lähetetty: 15.04.2021 19:32 Viestin aihe: |
|
|
laphilainen kirjoitti: | Kyllä nuo tiedot Hybridistä ei vakuuta kun syksyn ajelee pitkiä matkoja ja mettäreissuilla harvoin sähkömökki on tarjolla. Ja ajatelkaa käytäntöä menet kaverin mökille >> joo laitan auton seinään, onko 5eur Ok? Tokihan energian saa auton datasta esille että osaa maksaa oikean summan mutta menee hieman pipertämiseksi. Helposti luodaan mielikuva että sähkö olisi jotenkin ilmaista....joku sen aina maksaa.
. | No harvemmin on tullut niin tarkkaan kavereiden kanssa laskettua reissujen euroja että vitosen takia tarvii alkaa nillittämään. En tiiä onko omat kaverit sitte vähän luonnostaan reilumpaa sakkia ja ittiä ei kiinnosta pätkän vertaa jos kaveri tulee meille mökille ja laittaa auton lataukseen mökin seinästä. Jos asia häiritsee niin lyö kakskymppisen tai kirkkaan pullon pöytään ja sanoo että tuo on auton latauksesta. Ei näistä jutuista kannata tehdä turhan vaikeita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|