OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kaukoputki ampujalle hintaluokassa noin 500 €, kokemuksia ?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
762-39
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 1293

LähetäLähetetty: 29.05.2004 08:59    Viestin aihe: Kaukoputki ampujalle hintaluokassa noin 500 €, kokemuksia ? Vastaa lainaamalla viestiä

Monella teistä on varmasti ratakaukoputki käytössä, ja niin on minullakin.

Tuttavapiirissäni on parikin kaveria hankkimassa putkea, ja ovat kaipailleet käyttökokemuksia erimerkkisistä putkista; kertokaapas !

Putkelle asetettavista vaatimuksista tulee lähinnä mieleen , että luodinreiät taulussa pitäisi nähdä 300 metrin päästä kohtuudella.

(Kirjoittelen omista kokemuksistani tässä myöhemmin kunhan on aikaa)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 29.05.2004 11:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Bushnellilla on pari mielenkiintoista mallia, joiden katselupää kääntyy 0-90 astetta portaattomasti, kaverilla on ja se kehui (tietty hintaansa nähden) hyväksi.

--

Tuossahan se onkin, ja sitten on 15-45x50 kans:
http://www.midwaysuomi.com/suomi/eproductpage.exe/showproduct?SaleItemID=494823
Takaisin alkuun
vesku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2004
Viestejä: 395
Paikkakunta: Eteläinen syrjäseutu

LähetäLähetetty: 29.05.2004 12:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläni on Nikonin RA II 15-45x ja sillä näkyy kyllä 7.62 millinen reikä 300 metriin. Sillä näkee myös 100 metrin kohdalla onko luoti ollut tavallinen vai leikkuri.

Hintaa moisella on 435e osoitteessa:
http://www.telefoto.fi

Hyvä jalusta on ehdoton noilla suurennoksilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Vieras






LähetäLähetetty: 29.05.2004 12:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Burrisin 15-45 olen vähän käyttänyt, jää jalustoineen ja laukkuineenkin alle 400 €:n. 300m ei kokemusta, mutta jos kerran Nikonilla, niin kai tälläkin...
Takaisin alkuun
vesku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2004
Viestejä: 395
Paikkakunta: Eteläinen syrjäseutu

LähetäLähetetty: 29.05.2004 13:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Anonymous kirjoitti:
Burrisin 15-45 olen vähän käyttänyt, jää jalustoineen ja laukkuineenkin alle 400 €:n. 300m ei kokemusta, mutta jos kerran Nikonilla, niin kai tälläkin...


Kysymys ei ole pelkästään suurennoksesta vaan myös kuvan terävyydestä ja kontrastista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
762-39
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 1293

LähetäLähetetty: 29.05.2004 13:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nelivitonen suurennos kyllä riittää 300 metriin, kun putki on laadukas.

Itselläni on Meopta 15-45*70, ja olen ollut tyytyväinen.
(Kun ei tiedä paremmasta) Very Happy
Meopta maksoi muistaakseni 500 € nurkilla.

Olen kokeillut Konuspot 20-60*80 ,sehän ei maksa kuin jotain 250;- mutta ei siitä oikein ole radalle kaveriksi jos mihinkään.
Burris 20-60*80, joka löytyy Sakon kuvastosta, on myös huono esitys.
Bushnell 15-45*60 on kaverilla, ei ole tullut tarkemmin katsottua.
Hakko 15-45*60 on samaa tasoa Meoptani kanssa.

Tuo Nikon on varteenotettava vaihtoehto, luulisi olevan laadukasta optiikkaa.
Tosiaan,Vesku, jalustaa ostaessa kannattaa sijoittaa vähän enemmän kuin 29 € !
Minulla on Manfrotto 055CLB + 141RC ,eikä huoju.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vesku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2004
Viestejä: 395
Paikkakunta: Eteläinen syrjäseutu

LähetäLähetetty: 29.05.2004 14:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

762-39 kirjoitti:

Tuo Nikon on varteenotettava vaihtoehto, luulisi olevan laadukasta optiikkaa.
Tosiaan,Vesku, jalustaa ostaessa kannattaa sijoittaa vähän enemmän kuin 29 € !
Minulla on Manfrotto 055CLB + 141RC ,eikä huoju.


Kun en itsekään tiedä paremmasta niin tuo Nikon on todella hyvä. Zoomilla varustettu putki on muuten paljon helpompi suunnata kohteeseen kuin kiinteäsuurennoksinen.

Oman putken alla on Gitzon 340 + Manfroton järeä kuulapää. Painoa on n. 4-5kg. Nestevaimennettu videopää olisi parempi, mutta jalustaa ei ole ostettu tuohon käyttötarkoitukseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Heska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1578

LähetäLähetetty: 31.05.2004 15:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on myös Meopta Hermes (lienee sama kuin 762-39:lla), mukana tuli zoom okulaari 20-45, objektiivi (vastavalosuojalla) on halkaisijaltaan 70 mm.

Hintaa paketilla näyttäisi olevan 399 ? http://www.foto-forma.fi -> sivuja päivitetään parhaillaan, mutta putki löytyi googlella täältä: http://www.foto-forma.fi/KameraHTML/KP_Meopta_H70.html Tuolla oli myös Nikonia myynnissä, taisi olla sama malli kuin veskulla.

Hyviä puolia Hermeksessä on hinta/laatu suhde, pieni koko ja vedenpitävävyys (kelluu!). Eritoten tuo kelluminen on ratakäytössä olennaista.. Very Happy
Jalustakierre on Hermeksessä ratakäyttöä silmälläpitäen kätevä: se on kiinni pannassa, jonka voi löysätä ja pyöräyttää putken eri asentoon.
Kuvan laatu varmaankin paranisi entisestään kiinteäsuurennoksisella okulaarilla, mutta kuten sanottu, zoomi on radalla eri kätevä.

Snipercountryn sivuillla on testailtu putkia, mm. tämä Hermes: http://www.snipercountry.com/InReviews/HermesSpottingScope_1.asp
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
762-39
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 1293

LähetäLähetetty: 31.05.2004 20:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juuri tuollainen Meopta minulla on, siinä on lisäksi musta pehmustettu suojus päällä, avattavilla läpillä - kätevä kuljettaa kun ei tarvi erillistä laukkua.

Vai että kelluu. Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vesku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2004
Viestejä: 395
Paikkakunta: Eteläinen syrjäseutu

LähetäLähetetty: 31.05.2004 21:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

762-39 kirjoitti:
Juuri tuollainen Meopta minulla on, siinä on lisäksi musta pehmustettu suojus päällä, avattavilla läpillä - kätevä kuljettaa kun ei tarvi erillistä laukkua.


Nikonin mukana tulee myös kangassuoja, mutta siitä puuttuu pehmusteet. Erillisiä suojapusseja, joita voi pitää päällä käytön aikana on saatavilla, mutta hintaa en tiedä. Kunnollinen vastavalosuoja tulee mukana.

762-39 kirjoitti:

Vai että kelluu. Shocked


Heska voisi varmaan toimittaa kuvan todisteeksi? Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Heska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1578

LähetäLähetetty: 01.06.2004 06:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heh, arvasin että tuohon kellumiseen puututaan... Very Happy

Sanottakoon vielä että omaani en ole kokeillut (uskaltanut?), tieto löytyi valmistajan sivuilta: http://www.meopta.com/news/Hermes/hermes.html



Mulla on vesku kamera valmiina, kokeillaan(ko) kelluuko se Nikon? Mr. Green

Tuolta aikaisemmin mainitsemastani fotoliikkeestä ei tullut Hermekseen säilytys/kuljetuslaukkua pakettiin mukaan, mutta Markus Remes on tietääkseni maahantuoja, ja sitä kautta sellaisen (+ okulaareja) saa. Taisi vaan olla aika arvokas, mulla on jäänyt vielä hankkimatta.
Suojan pitäisi olla sellainen ettei putkea tarvitse ottaa sisältä kokonaan pois, että tulisi käytettyä. Sellaisiahan nuo vissiin (yleensä) on, että saa vetoketjulla tms. päätyläpät auki?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
vesku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2004
Viestejä: 395
Paikkakunta: Eteläinen syrjäseutu

LähetäLähetetty: 01.06.2004 09:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heska kirjoitti:

Mulla on vesku kamera valmiina, kokeillaan(ko) kelluuko se Nikon? Mr. Green


Ei.

Heska kirjoitti:

Suojan pitäisi olla sellainen ettei putkea tarvitse ottaa sisältä kokonaan pois, että tulisi käytettyä. Sellaisiahan nuo vissiin (yleensä) on, että saa vetoketjulla tms. päätyläpät auki?


Nikonin suojapussin saa paikalleen tai pois noin kolmessa sekunnissa, miksi sitä ei käyttäisi. Ymmärtääkseni tuon läpikatsottavan suojapussin tärkein ominaisuus on toimia sadesuojana.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Heska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1578

LähetäLähetetty: 01.06.2004 10:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vesku kirjoitti:

Nikonin suojapussin saa paikalleen tai pois noin kolmessa sekunnissa, miksi sitä ei käyttäisi.


No ei kuullosta pahalta tuo pussijumppa, jos noin helposti lähtee. Kokemuksesta vaan tiedän, että 'hankalat' suojapussit jää helposti lojumaan kaapin pohjalle... Sad

vesku kirjoitti:

Ymmärtääkseni tuon läpikatsottavan suojapussin tärkein ominaisuus on toimia sadesuojana.

Voipi olla juuri niin.

Mulla on jalustana radalla pieni kameran pöytäjalusta, se kun sopii sekä makuu asentoon että pöydälle. Ja on hiukka vähemmän kannettavaa...
Huonon jalustan kanssa menee hyvänkin putken kuva *ituralleen, kun kuva tärisee eikä tuloksesta saa selvää. (järeämpänä vaihtoehtona mulla Manfrotton 055NAT3 ja 128RCNAT videopää)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
762-39
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 1293

LähetäLähetetty: 01.06.2004 18:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meoptan suojus on mustaa kovaa kangasta, välissä muutaman millin pehmuste ja sisimpänä joku sininen, pehmeä kangas.
Suojus on aina paikallaan, ja päädyt saa auki kun vetäisee "renksun" pois yhdestä napista, samoin jalustakiinnikkeen kohdalta.
Suojuksessa on kantohihna, jonka voi irrottaa, sivussa tasku esim. toiselle okulaarille ja alla hihnat joihin voisi jotain kiinnittää kun keksisi mitä.

Minusta tosi hyvä kun ei tarvi erillistä laukkua.
Tuskin tuo suojus vettä pitää kuitenkaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com