Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10548 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 08.12.2020 13:29 Viestin aihe: |
|
|
Kannattaa ehkä kysäistä sitä huoltoa muualtakin...
Itsellä on tuo Hyundai nykyään ajopelinä. Siinä on 30 tkm huotoväli. Kyllä Suzukin huolto oli silti halvempaa.
Suzukiin teki kaksi huoltoa samalla rahalla kun Hyundaihin yhden eli samalla rahalla pääsi 10 tkm pisemmälle. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Larsen Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2012 Viestejä: 2907
|
Lähetetty: 28.06.2021 23:13 Viestin aihe: |
|
|
Nyt on sitten alla hybridi Suzuki 6 pykäläisellä automaatilla. Mukava ajettava vrt. Vvt tai 1.4 turboboostiin. Vapaastihengittävä oli kuin koko ajan kierroksia vaativa mopoauto, 1.4 boosterjet oli mukavan reipas, mutta hybridi on näistä parhaimman tuntuinen ajettava. Lisää on taas uusia varusteita: ajovaloautomatiikka (lediajovalot), sadetunnistin pyyhkimissä, avaimeton käynnistys ja takaluukku on nyt toimiva ja hiljainen jne.. Ilmeisesti sähkömoottori tuo lisää autoon painona ajovakautta. Lisäksi nyt saa vetää jarrutonta peräkärryä 600 kg:n verran. Aiemmassa oli 370 kg. Sähkömoottorin avustuksella lähtee jo melkein ennen ajatusta Kulutuskin on hiven vähäisempää ja verotkin taitaa hivenen olla edukkaammat. Akulla takuuta 5 vuotta ja jos huoltaa Suzukin valtuutetussa huollossa, niin 10 vuotta. Saas nähdä kauan tällä tulee ajeltua. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
hemuli Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 347 Paikkakunta: Itä-Uusimaa
|
Lähetetty: 06.10.2021 10:44 Viestin aihe: |
|
|
Ketjussa on varmaan monta tietäjää liittyen Suzukeihin, vaikkakin Grand Vitaraan.
Olen harkinnut 2008 mallista Grand Vitaraa laittaa mutta kuinka tuommoinen on kova ruostumaan? Tuon ikäisesää varmasti on jo jotain jälkeä mutta onko jotain erityistä mitä "etsiä"? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
-J.M.H- Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Lok 2007 Viestejä: 618
|
Lähetetty: 06.10.2021 19:07 Viestin aihe: |
|
|
Ruostumisesta en tiedä tarkemmin, kaverilla on 2009 ja ei se pahasti ruosteessa ole. Mutta se DDiS kone on sitten sysipaska. 3 tuon ikäluokan grand vitaraa tiedän mihin tehty koneremontti. Sylinteriputki menee soikeaksi ja vaatii porauksen tai uudet sylinteriputket. Lisäksi normaalit dieselin hiukkassuodatinongelmat. Sen saa toki pois purettua ja ohjelmoitua. Bensakoneella vois olla hyvä jahtiauto jos kulutus ei haittaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
iiro v Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 30 Syy 2014 Viestejä: 25
|
Lähetetty: 08.10.2021 21:26 Viestin aihe: |
|
|
2007 ei kyl paha ruostumaan. Diselissä egr vaihdettava ysikympin välein. Etulyhty, korkeussäädin hajos, ja suurin vika 170 t/km, vaihdelaatikosta pari laakeria. Seisoi pajalla useemman viikon kun osat purjehti japanista. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 360
|
Lähetetty: 08.10.2021 22:47 Viestin aihe: |
|
|
Onko bensakoneellisista kokemuksia? Lähinnä 2.0 tai 2.4 koneisista. Ulkolaisilta sivustoilta lueskellut että jakopää (ketju) olisi ongelmallinen ja silloin tällöin tullut vastaan myynti-ilmoituksissa, että ketju/kansiremppaa on tehty ja jonkun verran konevikaisia myös välillä tullut vastaan suht pienillä ajomäärillä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 21014 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 10.11.2021 15:38 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | Jaahas. Korona näyttää vaikuttavan Suzukin huoltohommiinkin: Ajan olisi saanut heti seuraavallekin päivälle ja huollon hinta on pompsahtanut 650 euroon...
Joka kerta kun olen kysynyt nelivedon yms öljyjen vaihdosta, niin on mainittu että on vasta seuraavassa huollossa. Ohjekirjahan ilmineeraa ekaksi vaihdoksi 160tkm!
No, otin nyt 100tkm rajapyykkiin noiden öljyjen vaihdot ja sitten tuossa on ne iridiumtulpat, jotka kai nostaa 100tkm huollon hintaa. Mutta noin neljässä vuodessa huoltojen hinnat tuntuvat kyllä hieman "kehittyneen"...
No 20tkm huoltovälillä tuon nyt vielä jotenkin kärsii. |
Nyt on 120tkm vuosimallin 2016 Vituran mittarissa, eli käytännössä vielä uudella autolla ajellaan .
Etujarrupalat/levyt tuli uusittua perushuoltojen välissä katsastukseen.
Perus öljynvaihtohuolto + jotain jarrunesteiden vaihtoja + ilmapuolen suodattimia + uudet jarrupalat taa, 400e. Mielenkiintoista nähdä, kuinka kauan mennään näillä perushuolloilla ja kuluvien osien (Renkaat, jarruosat) uusimisella. Sen verran nuhapumppu ja kevyt auto, että on muistaakseni vielä alkuperäiset talvigummit alla. Varmaan tähän kauteen pitää uusia. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
masoni Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2014 Viestejä: 448 Paikkakunta: siilinjärvi
|
Lähetetty: 10.11.2021 18:58 Viestin aihe: |
|
|
Joo itselläkin vituran diecel mylly porsi kun oli ajettu VAIN 140 000km.Onneksi oli myyjäliikkeen "timangi" takuu voimassa niin kauppa purettiin.Tästä on jo aikaa,auto oli muistaakseni vm. 2012. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10548 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 11.11.2021 07:40 Viestin aihe: |
|
|
masoni kirjoitti: | Joo itselläkin vituran diecel mylly porsi kun oli ajettu VAIN 140 000km.Onneksi oli myyjäliikkeen "timangi" takuu voimassa niin kauppa purettiin.Tästä on jo aikaa,auto oli muistaakseni vm. 2012. |
Mistä se rellun kone porsi? Rapea ranskalainenhan se on, mutta on niillä jotkut ajanut isojakin lukuja tauluun.
Egr ja DPF vissiin yleisimpiä murheenaiheita. Kai siihen on syynsä ettei uusimpaan Vitaraan dieseliä enää tarjottu. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 11.11.2021 09:34 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | masoni kirjoitti: | Joo itselläkin vituran diecel mylly porsi kun oli ajettu VAIN 140 000km.Onneksi oli myyjäliikkeen "timangi" takuu voimassa niin kauppa purettiin.Tästä on jo aikaa,auto oli muistaakseni vm. 2012. |
Mistä se rellun kone porsi? Rapea ranskalainenhan se on, mutta on niillä jotkut ajanut isojakin lukuja tauluun.
Egr ja DPF vissiin yleisimpiä murheenaiheita. Kai siihen on syynsä ettei uusimpaan Vitaraan dieseliä enää tarjottu. |
Tuossa koko- ja hintaluokassa pääasiassa kustannus nykyisillä vaatimuksilla. Alkaa pienemmissä kokoluokissa käydä mahdottomaksi tehdä kannattavaksi, ensimmäisenä niille joiden kehitys ja tuotanto eivät ole omaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
NEHunting Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Syy 2009 Viestejä: 2632
|
Lähetetty: 11.11.2021 09:51 Viestin aihe: |
|
|
No nyt Likin nillitys kuulostaa siltä kuin noita valmistettas Suamessa  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
masoni Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2014 Viestejä: 448 Paikkakunta: siilinjärvi
|
Lähetetty: 11.11.2021 17:28 Viestin aihe: |
|
|
EGR oli vikatilassa yhtenään ja lopulta tilttasi mylly.Myyjäliikkeen huolto avasi koneen ja sanoivat että uusi moottori tilalle.Moottoreita ei vaan saanut mistään.Tai sitten halusivat vaan itsekkin purkaa kaupan.Oli ihan hyvä opetus meikäläiselle...Never again  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9640
|
Lähetetty: 11.11.2021 18:33 Viestin aihe: |
|
|
NEHunting kirjoitti: | No nyt Likin nillitys kuulostaa siltä kuin noita valmistettas Suamessa  |
Pitänee olla aika hyvä- sekä korkealentoinen mielikuvitus, että tuon assosisaation saa aikaiseksi. _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperörumppi  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
NEHunting Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Syy 2009 Viestejä: 2632
|
Lähetetty: 11.11.2021 20:00 Viestin aihe: |
|
|
Se van tuntuu siltä jos ei iteltä onnistu. Mutta ei se Wikke mittää. Kaikki ei vaa ossoo  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
-mk- Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 23 Maa 2011 Viestejä: 86
|
Lähetetty: 11.11.2021 21:07 Viestin aihe: |
|
|
Minkäslaisia L/100 km tulee g vitara miehille.. hankin tuossa -08 mallia olevan 2.0L grand vitaran ja melkoisesti kuluttaa.. alta 10 ei tahdo maantiellä päästä. Tehdas kuitenkin lupaa 7.2, japsit kusettaa ) |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|