Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Havumetsä Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Syy 2012 Viestejä: 1136 Paikkakunta: Lappi
|
Lähetetty: 28.12.2021 10:21 Viestin aihe: |
|
|
Ekohippi kirjoitti: | Nettiautoon pullahti minusta mukava jahtipirssinaihio, eli Nissannin -89 Kingcabbi bensakoneella ja alle 200tkm ajettuna. Vieläpä malttipyynnillä, mutta äläpäs mitä: Jätkät lyttäs mokoman ihan läpipaksana ja kehtasivat vielä sanoa kalliiksi bensakoneisiin Hiluxeihin verrattuna
Jos ei viitsi laittaa kymppitonnia Hiacen nelivetoistamiseen, vaan ottais riesoikseen bensakoneisen halpismaasturin kakkosautoksi - Mitäpä merkkiä/mallia kannattaisi kytistää? En oo mikään bensalenkkari, mutta jotenkin luulen, ettei bensahiluxeja ihan joka viikko myynnistä löydä..?
Ja toisena nyybikysymyksenä: Paljonko pitää takataskun pullottaa, ennenko kannattaa ees sohvasta irtaantua? |
Bentsiinikoneisista en tiedä mutta kyllä se jos joku mainittee King cappi niin karvat nousee pystyyn et diiselit ainakin ihan sysipaskoja, ainakin muutamat mallit. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6766 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 30.12.2021 13:20 Viestin aihe: |
|
|
Kia Sorennon apparin puolen etummaisen napalaakerin vaihros meni 90 minuuttia ja kuskin puolen napalaakerin vaihros 70 minuuttia. Ei huonosti konttorirotalta omas tallis. Etäpäivät on todentotta hyviä! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 36161
|
Lähetetty: 30.12.2021 15:13 Viestin aihe: |
|
|
Mitenkähän tuo Skoda Yeti, saattaisi silläkin pärjätä kun ei ole ihan pakko mettään ramuta? _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6766 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 30.12.2021 15:15 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Mitenkähän tuo Skoda Yeti, saattaisi silläkin pärjätä kun ei ole ihan pakko mettään ramuta? |
Mikä laatikko ja kone?
Vanhemmat dsg-laatikolliset ja 2.0tdi koneet kannattaa kiertää niin kaukaa ettei edes kiikareilla näe. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 36161
|
Lähetetty: 30.12.2021 15:28 Viestin aihe: |
|
|
Juu, paljon näkyy niissäkin vikaa olevan, luulisi että nykytiedolla on mahdollista rakentaa luotettavampia kulkuneuvoja, nuo vanhat kotterot joilla liikun eivät ole koskaan jättäneet välille mutta ihan uudenkarheita koslia matkustaa hinureiden kyydissä ihan jatkuvasti. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 36161
|
Lähetetty: 30.12.2021 15:30 Viestin aihe: |
|
|
Tumpeelo kirjoitti: | heiluri kirjoitti: | Mitenkähän tuo Skoda Yeti, saattaisi silläkin pärjätä kun ei ole ihan pakko mettään ramuta? |
Mikä laatikko ja kone?
Vanhemmat dsg-laatikolliset ja 2.0tdi koneet kannattaa kiertää niin kaukaa ettei edes kiikareilla näe. |
Tuossa yhden tietoja selvitin niin käytännössä kone oli rakennettu uudestaan reilun 200 000 ajetussa vehkeessä.
Kannattaa näköjään ihan suosiolla katsella joku ysäri Hiace tai Hilux vaikka pirusti maksavatkin. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6766 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 30.12.2021 15:34 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Juu, paljon näkyy niissäkin vikaa olevan, luulisi että nykytiedolla on mahdollista rakentaa luotettavampia kulkuneuvoja, nuo vanhat kotterot joilla liikun eivät ole koskaan jättäneet välille mutta ihan uudenkarheita koslia matkustaa hinureiden kyydissä ihan jatkuvasti. |
Kun kiertää Saksalaiset kaukaa niin pärjää. Etsi japsi tai korealainen niin ei tarvi kuin ajaa ja tehdä perushuollot. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 27387
|
Lähetetty: 30.12.2021 16:26 Viestin aihe: |
|
|
Ei kannate yleistää |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
olavikuulapää Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Jou 2016 Viestejä: 2174 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 30.12.2021 17:19 Viestin aihe: |
|
|
Ei niin. Voi siellä olla seassa joku, joka vahingossa kestääkin. Tai sitten on etsittävä tarpeeksi vanha ja siisti.
Hinnat toki niillä niin kovat, että harva maksaa vanhasta autosta niin paljoa.
Miulle kelpaisi 190 mersu 2,5 litraisella dieselillä, tai w124 3 litran dieselillä.
Viime kerralla, kun asian tarkistin, niin torissa, eikä nettiautossa ollut yhtään mielenkiintoista myynnissä, mutta liikenteessä niitä vielä harvakseltaan näkee, eli kyllä niitä olemassa on. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
olavikuulapää Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Jou 2016 Viestejä: 2174 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 30.12.2021 18:13 Viestin aihe: |
|
|
https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/250/12578233?vifAdCount=12&vifNav=Y
Korjaus edelliseen: Tätä voisi lähteä jopa katsomaan, mikäli olisi auton osto ajankohtainen.
Samanlaisella, mutta 200d moottorilla olevalla, tuli ajettua ehkä joku 300tkm. Ilman merkittäviä murheita.
Joka vuosi piti joku pusla, tai tukivarsi vaihtaa, mutta ei koskaan mitään isompaa.
Kallein yksittäinen juttu taisi olla pakoputki, joka maksoi pakosarjalta perälle asti 240€ |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Spede ***
Liittynyt: 16 Syy 2004 Viestejä: 2686
|
Lähetetty: 30.12.2021 18:37 Viestin aihe: |
|
|
olavikuulapää kirjoitti: | Ei niin. Voi siellä olla seassa joku, joka vahingossa kestääkin. |
Tarkoitatko, että seassa voi olla joku maanantaikappale?  _________________ Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
olavikuulapää Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Jou 2016 Viestejä: 2174 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 30.12.2021 18:43 Viestin aihe: |
|
|
En. Yksi seitsemästä on liian optimistinen ajatus. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Takkutikka Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Lok 2017 Viestejä: 1243
|
Lähetetty: 30.12.2021 22:25 Viestin aihe: |
|
|
Tumpeelo kirjoitti: | heiluri kirjoitti: | Juu, paljon näkyy niissäkin vikaa olevan, luulisi että nykytiedolla on mahdollista rakentaa luotettavampia kulkuneuvoja, nuo vanhat kotterot joilla liikun eivät ole koskaan jättäneet välille mutta ihan uudenkarheita koslia matkustaa hinureiden kyydissä ihan jatkuvasti. |
Kun kiertää Saksalaiset kaukaa niin pärjää. Etsi japsi tai korealainen niin ei tarvi kuin ajaa ja tehdä perushuollot. | Ei kyllä kertakäyttömoottori mallia D4D ole kovin luotettava. Porsii jossain vaiheessa kilometreillä +180tkm. 1,4 taitaa olla parhaimmasta päästä nuita. Kansipahvi menee ennemmin tai myöhemmin ja sen seurauksena koko motti vaihtoon, koska alumiinia koko höskä. Hiluxin ja Hiacen osalta en ole vastaavaa ongelmaa kuullut, liekkö jotain eroa niiden pannuissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
olavikuulapää Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Jou 2016 Viestejä: 2174 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 30.12.2021 22:30 Viestin aihe: |
|
|
Hiacen ja Hiluxin moottori on vielä patarautaa ja täten kestää. Pienemmät D4D koneet alumiinia, kuten mainitsit. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 362
|
Lähetetty: 30.12.2021 23:00 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Juu, paljon näkyy niissäkin vikaa olevan, luulisi että nykytiedolla on mahdollista rakentaa luotettavampia kulkuneuvoja, nuo vanhat kotterot joilla liikun eivät ole koskaan jättäneet välille mutta ihan uudenkarheita koslia matkustaa hinureiden kyydissä ihan jatkuvasti. |
Citymaastureista Honda Crv bensakoneella vm 2006 tai sitä vanhempi, niin ainakin tekniikka pelaa ja maavaraakin mukavasti. Eikä ne mätiäkään ole. Vanhempi Subaru Forester ei aivan huono vaihtoehto sekään ja nelivetosysteemi hyvä.
Dieseleistä Hyundai Santa Fe vm 2006 eteenpäin tai ensimmäisen sukupolven Kia Sorento. Kia on oikea maasturi ja Hyundai citymaasturi, mutta varsin kykenevä etenemään sellaiseksi. Ei ruostu.
Sitten on Suzukin Grand Vitaraa jne. Eli kyllä noista vanhemmista ja edullisistakin löytyy valinnanvaraa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|