Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
RaakaRane Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2014 Viestejä: 1796
|
Lähetetty: 03.01.2022 17:19 Viestin aihe: |
|
|
Tumpeelo kirjoitti: | liki kirjoitti: | RaakaRane kirjoitti: | Esim dusteri pakuna , verot noin 250€ vuosi. Kulutus kohtuullinen. Ehkä 5-7.5l mitä olen kysellyt.
Sama sillä 1.6l bensana kulutus 8-13l .. veron määrää en tiedä. Ei tarvii miettiä kumman ottaisin. |
Sen Dacian käyttämän dieselin pitäisi kai olla paremmasta päästä moottoreita. Eikä se myöskään edusta aivan tuoreinta kehitysmallia, vanhemmista versioista alkavat olla mahdolliset suunnittelu- tai valmistusvirheet ruksittu yli. |
Rellun 15ohp Dci?
Kiertokanki noista on joskus kurkkinut lohkojen kyljistä. Tuosta syystä oman X-Trailin hävitin pois. |
Lähdettä? Ensimmäisen kerran kuulen moisesta. Huolimattomalla öljynsuodattimen vaihdolla tiedän jonkun koneen hajonneen. Jätetty suodatin vaihdon yhteydessä löysälle ja yhdessä tapauksessa tiedän jääneen tupla tiivisteen kun entinen öljyn suodattimen tiiviste jäänyt suodattimen jalkaan kiinni.
Kiia/hyuandai akselilla sen verran kokemusta että tucson ei sovellu oikein metsästäjän käyttöön. Kiiana
saa samaa pirssiä.
Itellä oli tucson vm-08. Kahluulumessa piti huudattaa kierroksilla koska kone ei muuten jaksanut. Ykkönen ja pakki oli liian nopeita vs duster.
Vähän kun joutui jahuamaan niin kytkin haiskahti heti. Omaan oli kannen tiiviste uusittu jo 70tkm kohdalla ja 150tkm kohdalla alkoi paisarista neste taas häviämään. Mitattiin olevinaan kierto järjestelmässä ettei ole vuotoa missään.. Pistin kiertoon. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6763 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 03.01.2022 17:47 Viestin aihe: |
|
|
https://mlfree.com/en/renault-2-0-dci-engine/
"2.0 dCi engines have a problem with the limited endurance of the crankshaft bearings.
Renault has the same problem with 1.5 and 1.9 dCi engines. This is due to lubrication problems, including excessively long intervals between oil changes. Crankshaft machining required."
Kyseessä siis M9R koneversio.
https://www.tapatalk.com/groups/qashqai/nissan-qashqai-2-0dci-moottoririkko-t754.html
"Nyt kuitenkin kiertokammen laakerit napsahtivat ja koko alakerta on käyttökelvoton. Tämä tapahtui täysin yllättäen ja tosiaan jo 140tkm kohdalla. Mitään suurempia ylimääräisiä ääniä ei aikaisemmin kuulunut. Kaikki huollotkin tuli tehtyä ajallaan merkkiliikkeissä ja ajaminenkin ollut kyllä ihan normaalia. Onkohan tämä yleinenkin vika?" |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
RaakaRane Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2014 Viestejä: 1796
|
Lähetetty: 03.01.2022 18:00 Viestin aihe: |
|
|
Tuolta löytyy vaan viittaus että:
2.0 dCi -moottoreissa on ongelma kampiakselin laakerien rajallisessa kestävyydessä.
Renaultilla on sama ongelma 1,5- ja 1,9-dCi-moottoreiden kanssa. Tämä johtuu voiteluongelmista, mukaan lukien liian pitkät öljynvaihtovälit. Kampiakselin koneistus vaaditaan.
En pikaisesti googlettamalla löytänyt kyllä mitään juttua että 1.5dCi koneesta olis kiertokanget tulleet lohkosta ulos kurkkimaan.
Mut nähtävästi ei kannata ylipitkillä öljynvaihtoväleillä ajaa. Niinkuin ei yleensäkään. Turha siinä öljynvaihdossa on pihistellä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
RaakaRane Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2014 Viestejä: 1796
|
Lähetetty: 03.01.2022 18:01 Viestin aihe: |
|
|
Tuolta löytyy vaan viittaus että:
2.0 dCi -moottoreissa on ongelma kampiakselin laakerien rajallisessa kestävyydessä.
Renaultilla on sama ongelma 1,5- ja 1,9-dCi-moottoreiden kanssa. Tämä johtuu voiteluongelmista, mukaan lukien liian pitkät öljynvaihtovälit. Kampiakselin koneistus vaaditaan.
En pikaisesti googlettamalla löytänyt kyllä mitään juttua että 1.5dCi koneesta olis kiertokanget tulleet lohkosta ulos kurkkimaan.
Mut nähtävästi ei kannata ylipitkillä öljynvaihtoväleillä ajaa. Niinkuin ei yleensäkään. Turha siinä öljynvaihdossa on pihistellä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6763 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 03.01.2022 18:06 Viestin aihe: |
|
|
2.0 150hp dci koneesta puhuin, en noista pikkukoneista mitää tiedä..
Jossain törmäsin kurkkimiseenkin, mut en enää muista missä. Siittä on pian 3v aikaa kun asiaa kollasin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
RaakaRane Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2014 Viestejä: 1796
|
Lähetetty: 05.01.2022 11:07 Viestin aihe: |
|
|
Tumpeelo kirjoitti: | liki kirjoitti: | RaakaRane kirjoitti: | Esim dusteri pakuna , verot noin 250€ vuosi. Kulutus kohtuullinen. Ehkä 5-7.5l mitä olen kysellyt.
Sama sillä 1.6l bensana kulutus 8-13l .. veron määrää en tiedä. Ei tarvii miettiä kumman ottaisin. |
Sen Dacian käyttämän dieselin pitäisi kai olla paremmasta päästä moottoreita. Eikä se myöskään edusta aivan tuoreinta kehitysmallia, vanhemmista versioista alkavat olla mahdolliset suunnittelu- tai valmistusvirheet ruksittu yli. |
Rellun 15ohp Dci?
Kiertokanki noista on joskus kurkkinut lohkojen kyljistä. Tuosta syystä oman X-Trailin hävitin pois. |
Tässä mainitsit tuon 1.5 dCi koneen. Mutta vähn ihmettelinkin viittausta X-Trailiin samassa yhteydessä koska ei ole noita pikkukoneita. Kaveri on ajanut X-Trail:lla vissiin 600tkm, mut lie 2.2 koneella. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6763 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 05.01.2022 11:11 Viestin aihe: |
|
|
Tumpeelo kirjoitti: | RaakaRane kirjoitti: |
Rellun 15ohp Dci?
. |
Tässä mainitsit tuon 1.5 dCi koneen. . |
En vaan 150hp, joka on 2.0cdi.
Nolla tosin lipsahti tuohon o-kirjaimena vahingossa. Mut joo, my bad.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Urpiainen Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 17 Tam 2020 Viestejä: 36
|
Lähetetty: 05.01.2022 18:14 Viestin aihe: |
|
|
Minulla ois tiedossa vajaan 10 vuoden ikäinen, vähillä kilometreillä oleva neliveto Kia Sportage. Selvittäiskö tuolla tiensä koiran kanssa hirvijahtiin ?? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
RaakaRane Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2014 Viestejä: 1796
|
Lähetetty: 05.01.2022 18:22 Viestin aihe: |
|
|
Joko lie korjattu ed mallin savuava kytkin joka osin juontaa liian isosta välityksestä (ykkönen ja pakki)? Jahuamisessa ja peräkärryä vekslatessa tai vetäessä jyrkästä ylös haiskahtaa kytkin heti. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Urpiainen Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 17 Tam 2020 Viestejä: 36
|
Lähetetty: 05.01.2022 19:27 Viestin aihe: |
|
|
Täytyy katella vielä RAV4sta, noista kahdesta meinasin valinnan tehdä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3913
|
Lähetetty: 06.01.2022 16:47 Viestin aihe: |
|
|
Minkä vuosimallin RAV4? Mulla on kertynyt kokemusta kaikista generaatioista ja pystyy hieman valottamaan eri malleista. Tällä hetkellä Plugari ja 2011 malli 2011, valvematic koneella, joka on vanhin, mitä kannattaa suunnitella. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10629 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 06.01.2022 17:51 Viestin aihe: |
|
|
euroshopperi kirjoitti: | Minkä vuosimallin RAV4? Mulla on kertynyt kokemusta kaikista generaatioista ja pystyy hieman valottamaan eri malleista. Tällä hetkellä Plugari ja 2011 malli 2011, valvematic koneella, joka on vanhin, mitä kannattaa suunnitella. |
Paljoko tuo bensaravi syö bensaa? _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jöllikkä Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Jou 2004 Viestejä: 269
|
Lähetetty: 06.01.2022 19:02 Viestin aihe: rellu |
|
|
Mulla oli aikanaan Suzuki Jimny, jossa oli tuo Rellun 1,5 dci kone. Autoa ostaessani ajattelin, että kaippa se Rellu osaa dieseleitä tehdä, kun niin kauan ovat niitä tehneet, enpä olisi uskonut, että niin huonoa konetta, enää tuohon aikaan (2005) voisi tehtaasta ulos tulla. 90 000 km ja egr-venttiili rikki, diesel korjaamolla kehoittivat jo silloin myymään auton pois, kun oli vielä vähillä kilometreillä, en uskonut. 130 000 km ja suuttimet rikki, vaikka olivat Bosch:it.
170 000 km kohdalla alkoi egr-ventiilin saumasta tihkumaan öljyä. Pistin auton myyntiin ja ostaja ilmoitti, että egr- ventiilin kautta ei pitäisi kulkea öljyä muutoin kuin turbo-vian takia. Ostaja oli katsastusmies ja kertoi, että jos olisi järkevä ostaisi Toyta Corollan, mutta hän haluaa autolta jotain muuta ja osti Jimnyn pois. Parin kuukauden päästä ilmoitti, että suuttimet menivät uudestaan rikki, että silleen. Minä ostin Corollan ja korjaaminen loppui siihen, mökkiautona on tosin bensa Jimny eikä siinä ole vikoja ollut. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9695
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
RaakaRane Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2014 Viestejä: 1796
|
Lähetetty: 06.01.2022 20:41 Viestin aihe: |
|
|
Ei taida ihan noin ongelmaisia nykyään olla .. ainakaan 2010 ja sen jälkeen ostetut. Nuo 1.5 rellun koneet |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|