OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 228, 229, 230, 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
overkill
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Hel 2009
Viestejä: 1479

LähetäLähetetty: 14.11.2022 10:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tein"sulo vileenit" pari vuotta sitten ja ostin subaru foresterin 2013 2,0 diesel kun halvalla tuli vastaan. Autolla oli ajettu paljon ja edellisen omistajan toimesta oli käytännössä ajettu kaikki kuluvat osat niin loppuun kuin olla voi ja sitten vaihtoon liikkeeseen. Liikettä ei tuo remontti kiinnostanut joten sain auton todella edullisesti. Autoon meni noin 1500€ rahaa osiin ja nyt on kohta 100tkm kilometriä tullut minulla lisää mittariin. Ja pakko sanoa että noin kokonaisuutena auton kaikki ominaisuudet huomioiden paras jahti auto mitä on ollut tähän saakka. Toki vikojakin tai pitääkö sanoa että ominaisuuksia on mutta kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen.

Auton hyviä puolia on oikeasti hyvä neliveto ja nelikkoja on ollut monenmoista tähän mennessä mutta kyllä edelleen auto jaksaa yllättää etenemis kyvyillään. Pikku ruokainen eli matka ajossa alle 6 litraa ja käytännön maksimit millä voin vetää vene traileriakin osan kilometreistä niin kulutus pyörii 7-8 litran välillä. Ihan sivistynyt ajaa löytyy tarvittavat herkut peruutus kamerasta lähtien mikä on kyllä hyvä lisä jahti autossa mitä käännellään välillä missä sattuu. Ja ihan hyvä ajettavaksi maantiellä kun siirtymiähän väkisin tulee eniten ajettua niin asialla on merkitystä. Alusta tasonsäätöiskareilla erittäin miellyttävä ajaa huonoillakin teillä. Lyhyet omat valot hyvät ja paneeli katolla pitkillä näkeekin sitten jo todella hyvin ajella. Joten jahti hommiin varsin hyvä kampe millä ei tarvitse paljoa huolehtia missä ajelee.

Ja toki miinuksetkin kehiin eli alavääntöä ei käytännössä ole vaan kytkintä joutuu trailerin kanssa käyttään todella paljon. Kytkin oli vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja uusi vaihto tulee minulla eteen oletettavasti josain vaiheeessa. Auto ahdas sisältä ja esim mitään järkevän kokoista ahkiota ei peräkonttiin mahdu peuran kanssa ilman penkkien kaatamista. Ja autossa on monta kallista korjauskohdetta (tasonsäätöiskarit, Xenon umpiot...) ja suurimman osan olen joutunut vaihtamaan. Osien hinta marrmori tiskillä todella kalliita mutta maailmalta tilaamalla on kaikki osat löytyneet toistaiseksi murto-osan hinnalla.

Mutta kuten sanoin ostin auton projektina kun halvalla sai. Ja ensimmäinen Subari itsellä ja uskalla sanoa että tuskin viimeinen. Kun nuo loppuun ajetut kulutus osat vaihdoin niin äärettömän helppoja kilometrejä ollut sen jälkeen. Ja tosiaan kun ei joka lampun vaihtoon ole viemässä autoa liikkeeseen korjattavaksi ja osaa tilailla osia hiukan laajemmin kuin autodocin valikoimista niin minusta ei kyllä kallis korjaus hommienkaan osalta. Kuitenkin tuohon 1500€ autoon on vaihtunut todella paljon palikkaa. Mutta ymmärrän kyllä että jollekin tuo saattaa olla kynnys kysymys minkä yli ei voi mennä. Mutta itselle ainakin on ollut jopa edullinen auto kaikkien kustannusten osalta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11229
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 14.11.2022 10:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuollainen voi olla ihan hyvä vaihtoehto jos saa itse korjattua tai tuntee jonkun tahon jossa hoitaa järkihintaan ja jaksaa itse tilailla osia edullisemmin. Mutta äkkiä tarvii toisen auton vielä mitä käyttää korjailujen keskellä. Laughing
Kovin kaksiseen hintaan moista ei kyllä myy enää eteenpäinkään eli melkeinpä saa ajella ns. paaliin asti sitten. Mutta tuskin kuitenkaan 1500 euroon tuota ostit, 15 000 euroa vai mitä kärry maksoi?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6477

LähetäLähetetty: 14.11.2022 10:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

overkill kirjoitti:
Tein"sulo vileenit" pari vuotta sitten ja ostin subaru foresterin 2013 2,0 diesel kun halvalla tuli vastaan. Autolla oli ajettu paljon ja edellisen omistajan toimesta oli käytännössä ajettu kaikki kuluvat osat niin loppuun kuin olla voi ja sitten vaihtoon liikkeeseen. Liikettä ei tuo remontti kiinnostanut joten sain auton todella edullisesti. Autoon meni noin 1500€ rahaa osiin ja nyt on kohta 100tkm kilometriä tullut minulla lisää mittariin. Ja pakko sanoa että noin kokonaisuutena auton kaikki ominaisuudet huomioiden paras jahti auto mitä on ollut tähän saakka. Toki vikojakin tai pitääkö sanoa että ominaisuuksia on mutta kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen.


Näinhän se menee. Joskus noita "kuluvia osia" laitetaan autoon sen takia että niillä saadaan joitain ominaisuuksiakin aikaiseksi.

Kyllä minä omastani hyvillä mielin niveliä ja puslia vaihdan ja rassailen muutenkin alustaa. Koska se tarkoittaa mukavia ja hiljaisia kilometrejä seuraavat 2-3 vuotta.

Totta on että tojotakorollassa ei ole kuluvia osia mutta se on sitten tojotakorolla ja on hyväksyttävä se tosiasia että ominaisuudetkin on tojotakorolla -tasoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 14.11.2022 11:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sitten kannattaa ottaa huomioon, että esim. kaikki alustan osat eivät ole Foresterin ja XV:n välillä vaihtokelpoisia, esim. takapyörän laakeri. Se oli sitten 270 eskoa per pala. Ei löytynyt oikeaa kuin marmoritiskiltä. Ja monet muutkin osat joutui sieltä ottamaan, kun nettikaupoissa tyrkyttivät koko ajan väärää. Nyt noita näyttää jo saavan paremmin. Foresteriin varaosien saatavuus oli paljon parempi.

Jos tykkää olla koko ajan sormet liassa auton alla, niin silloin harrastepelinä menee. Kun 120-140 tkm tienoilla aloittaa vaihtamalla kaikki pyöränlaakerit, niin sen jälkeen alkaakin pusla ja niveljumppa jota riittää. Sen jälkeen pääseekin aloittamaan pyöränlaakerihommat uudestaan. Siinä välissä vaihtelee apulaitehihnan kiristintä, vapaakytkintä tai taittopyörää vuoden parin välein. Maahantuojan ja merkkihuollon kanssa sitten ei ongelmatilanteissa saa juurikaan apua, kaikki hankalammat jutut joutui selvittämään itse. Merkkihuollon työn laatukin oli kahdessa paikassa huonointa, mitä koskaan on nähnyt.

Tuossa 1,6 l bensa XV:ssä on alennusvaihteisto, joka pelastaa monessa paikassa. Dieselissä ei ollut ja olihan se yhtä helvettiä venerampilla.
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Petr
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Syy 2021
Viestejä: 76
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 15.11.2022 20:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Diesli XV tais mennä mulla 265tkm tosiaan niillä pyöränlaakerivaihdoilla ja yhdellä kierroksella jarruja. Ei muita alustan osia, tai kytkintä tai moottorin osia. Ihan tyytyväinen olin sen kestoon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JyrpäJooseppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Syy 2022
Viestejä: 259

LähetäLähetetty: 17.11.2022 08:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Netistä katselin että XV'hen sais korotussarjoja, tais jotain tuuman luokkaa olla korotus. Näky kahdella eri systeemillä olevan, jousilla ja hiluilla. Melkein jo vaatisi erikseen eri käyttöauton jos korottamaan rupeaisi, pääasiallisestihan autoa tarvii kuitenkin hyvillä teillä ja ois kätevää kun toinen auto olisi metsähommiin.
Useampaan otteeseen käynyt aatoksissa ku CRVeen vaihdoissa laitoin, moka mikä moka. Ois pitäny jättää itselle, seisomaan vaan ja kesällä sekä syksyllä ois vaan käyttöön ottanut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9980
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 12.01.2023 10:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään tuli 60 tkm Outbäkin mittariin, vähän alle vuoden vanha auto.
Mitään vikoja ei ole ollut. Kaikki tankkaukset merkattu äppiin ja keskikulutus koko ajalta 7,7 l/100km.
Ajettu raskaalla jalalla ja bensaa säästelemättä. Motariakin joka päivä, kun toimistolla käyty.

Onhan tuo omanlaisensa ajattava, ohjaus ei ole maailman tunnokkain, enemmän tykkäsin Tucsonista.
Kesät menenkin automaattiohjauksella. Onhan tuohon tottunut, ei mitään mikä varsinaisesti harmittaisi.

Kerran olen jäänyt kiinni niin, että joutui soseutunutta lunta kaivamaan auton alta kun pohjat petti alta.
Muuten kyllä nelivetonsa puolesta hämmentävän hyvä pääsemään, sitä jaksaa edelleen viikoittain ihmetellä.
Menee myös polanteisilla teillä kuin juna oikeasti jatkuvan nelivedon ansiosta.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5447

LähetäLähetetty: 29.01.2023 19:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pojan raviin pitäisi ostaa kesärenkaat kun Nordmanit kului loppuun yhdessä kesässä, oli muuten hyvät mutta kuvio pitkittäin eikä oikein saanut kehuja huoltoteillä ajaessa. Onko kokemuksia Linglong R620 vastaavan hintaluokan ja kuvion (satanen kpl) renkaista ja koko 215/70r16?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 4958
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 30.01.2023 16:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos jostain löydät Nokian Rotiiva HT:t alle niin semmoset. Kulutus nousee mutta ainakin Sorrenon alla kerrassaan mainiot.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34792

LähetäLähetetty: 30.01.2023 17:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On tuosta CRV:n vajaastakin nelivedosta kummasti hyötyä tukkoisilla teillä ramutessa, kerran jo ehdin noitua kun humautin märän lumen tukkimalle levikkeelle, reilusti kynnyksen korkeudelta lunta, kun muistin että lapio jäi kotiin.
Eikähän mitä, kun hämärän kähyssä hiihtelin autolle niin ajonvakautus nollille ja kakkosta pesään, lähti kuin sulalta, kaksipyörävedolla olisi tehty lumitöitä.
Kohtuullisen asiallinen ostos.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5447

LähetäLähetetty: 30.01.2023 17:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
Jos jostain löydät Nokian Rotiiva HT:t alle niin semmoset. Kulutus nousee mutta ainakin Sorrenon alla kerrassaan mainiot.


Näyttää aika samalta kun Nokian Nordman suvikumit, kulutus korkeampi kun nastarenkailla ja kului alta kesän aikana. Nokian renkaat on menettänyt uskottavuuden muutamien vuosien aikana joten katsellaan jotain muuta, ellei satu sopivasti saamaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
t3tactical
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2004
Viestejä: 3916

LähetäLähetetty: 30.01.2023 18:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koheltaja kirjoitti:
Tumpeelo kirjoitti:
Jos jostain löydät Nokian Rotiiva HT:t alle niin semmoset. Kulutus nousee mutta ainakin Sorrenon alla kerrassaan mainiot.


Näyttää aika samalta kun Nokian Nordman suvikumit, kulutus korkeampi kun nastarenkailla ja kului alta kesän aikana. Nokian renkaat on menettänyt uskottavuuden muutamien vuosien aikana joten katsellaan jotain muuta, ellei satu sopivasti saamaan.

Nokian kesäkumit kesti Passatin alla melko tarkkaan 24tkm. Sitten tuli reikä yhteen kumiin ja korjaamo sanoi pintaa olevan niin vähän ettei toinna paikata. Siispä koko kierto uusiksi. Niin, venäjällä tehdyt Nokialaiset oli kyseessä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 4958
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 30.01.2023 20:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koheltaja kirjoitti:
Tumpeelo kirjoitti:
Jos jostain löydät Nokian Rotiiva HT:t alle niin semmoset. Kulutus nousee mutta ainakin Sorrenon alla kerrassaan mainiot.


Näyttää aika samalta kun Nokian Nordman suvikumit, kulutus korkeampi kun nastarenkailla ja kului alta kesän aikana. Nokian renkaat on menettänyt uskottavuuden muutamien vuosien aikana joten katsellaan jotain muuta, ellei satu sopivasti saamaan.


Ei ole samaa kuraa. Oon ajanut kaks kesää ja edelleen pintaa 6mm. Vuodessa tullut kilsoja 35-45tkm ja myöhään syksylle ajettu. Heitetty pari pohjoisnorjan keikkaa ja 4vkoa kanalinnustuksessa pohjosessa. Ja huom, HT ei AT.

Olis vakirengas mitä ostaa jatkossakin, mutta pirut lopettivat valmistuksen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5447

LähetäLähetetty: 31.01.2023 06:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siinä tapauksessa tutka päälle jos jostain löytyy, Outpost myös vähän herättää kiinnostusta kun niissä on enemmän kuviointia mutta kun ei tiedä kestääkö vai ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Petr
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Syy 2021
Viestejä: 76
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 31.01.2023 10:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koheltaja kirjoitti:
Pojan raviin pitäisi ostaa kesärenkaat kun Nordmanit kului loppuun yhdessä kesässä, oli muuten hyvät mutta kuvio pitkittäin eikä oikein saanut kehuja huoltoteillä ajaessa. Onko kokemuksia Linglong R620 vastaavan hintaluokan ja kuvion (satanen kpl) renkaista ja koko 215/70r16?


Ei juuri tuosta Linglongista kokemusta, mutta ajoin Linglongin kitkarenkailla (225/55-18") n 3v ja 75tkm putkeen kesät talvet. Sitten antautui runko, tuli sellainen muhkura kylkeen. En tiedä osuiko johonkin vai väsyikö vain noilla kilomereillä. Pintaa oli vielä kesäkäyttöön mukavasti jäljellä. Ihan OK vastine alle 350€ hinnalle (rengastöineen).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 228, 229, 230, 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 229 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com