Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
zeke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 24.08.2024 18:12 Viestin aihe: Hapansilakka. Oikea tapa syödä. |
|
|
Mikä on oikea (?) tai hyvä, järkevä tapa syödä hapansilakkaa?
Vastaukset paljastaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
longi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.09.2024 20:59 Viestin aihe: |
|
|
Ahtaassa julkiliikennevälineessä bussissa/junassa/ratikassa tai avokonttorissa ja suoraan tölkistä. Ja se pitää tietenkin avata siinä
Kokemusta ei ole, mutta voisin maistaa jos joku mulle semmosen oikeaoppisen rieskarullan väsää |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.09.2024 22:08 Viestin aihe: |
|
|
Kaippa sitä saa syyä miten haluaa. Tuomo Turusella oli aika hyvä tyyli mun mielestä, kun syntyäreitään juhli tulilla ja veti purkillisen.
Oikeestihan se maistuu oikein hyvälle. Vähän ku ahti tomaattisilli potenssiin tuhat. Haju on karmea. Semmosen vinkin annan, ettei kannata olutta juoda ruokajuomana, vaan pysyttelee terävissä. Se haju nimittäin nousee ikävästi röyhtäysten mukana koko illan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.09.2024 00:17 Viestin aihe: |
|
|
Olen syönyt tuota n. 1x1cm, ja mikä olikaan paksuus, kokoisen palan. Naama myötätuuleen ja kala suuhun. Uloshan se tuli ja sitte pesin hampaita aika kauan.
En ymmärrä että mikä on se miehisyyden mitta että syö hapansilakan. Mitään hyvää makua tuossa ei ole, varsinkaan jälkimakua. Tai no syöhän jotku koirat ihmisulostetta mielellään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JyrpäJooseppi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.09.2024 08:38 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | Olen syönyt tuota n. 1x1cm, ja mikä olikaan paksuus, kokoisen palan. Naama myötätuuleen ja kala suuhun. Uloshan se tuli ja sitte pesin hampaita aika kauan.
En ymmärrä että mikä on se miehisyyden mitta että syö hapansilakan. Mitään hyvää makua tuossa ei ole, varsinkaan jälkimakua. Tai no syöhän jotku koirat ihmisulostetta mielellään. |
Ei se kuule ole mikään miehisyyden mitta vaan tolluden😄
Purkin olen syönyt ja ei miehisyys tai tollous kasvanut kun tein sen oikein.
Ei sitä hapansilakkaa ole tarkoitettu syötäväksi suoraa purkista ja piste.
Töissä kerran lounaaksi tein hapansilakkaa, oli kyllä mielenkiintoinen makumaailma.
Hommahan lähtee siitä että lisukkeita tarvitaan monenmoista, rieskat, smetana, sipulit, puikulaperunat jne...
Todella aromaattista ruokaa, ainoa mikä harmitti oli vodkan puuttuminen. Maut niin voimakkaat että ehdottomasti snapseja täytyy olla kaverina.
Netistä löytyy tietoa miten hapansilakka ruottissa popsitaan. Tututustuminen tähän ruoka-ineeseen kantsii aloittaa kopioimalla joku resepti ja laittaa pöperö valmiiksi.
Valmistus ja syöminen kantsii tehdä ulkona. Haju voimakas, lähinnä voisi sitä kuvata sanoilla: kalman haju.
Siinä ku perunat keittää ja valmistelee ruoka-annosta niin nenä kerkeää hajuun tottua sen verran että ei se syödessä haittaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veeteetee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.09.2024 18:35 Viestin aihe: |
|
|
Järkevää tapaa syödä hapansilakkaa ei ole, mutta purkista saa hyvän syötin:
vie sopivalle etäisyydelle väijykopista ja ampuu purkista läpi, jolloin syntyy instant haaska |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.09.2024 20:39 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | Olen syönyt tuota n. 1x1cm, ja mikä olikaan paksuus, kokoisen palan. Naama myötätuuleen ja kala suuhun. Uloshan se tuli ja sitte pesin hampaita aika kauan.
Eikai siinä mitään miehisyyttä mitata. Joillaki yökkäyttää ja jää syömättä huomattavasti miedommatkin ruoat.
Hapansilakassa ja ulosteessa on muutama ero. Tärkeimmät niistä on se, että uloste ei ole ruokaa (jopa vaarallista syödä) eikä se haise yhtä pahalle, kuin hapansilakka.
Mun mielestä surströmmingin maku on kyllä hyvä. Tosiaan erittäin voimakas silakan maku. Menee samaan viitekehykseen erittäin voimakkaiden juustojen kanssa. Hajun kanssa pitää mielensä kyllä lujittaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ramiwolf Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Jou 2017 Viestejä: 2482 Paikkakunta: Etelä-Suomi
|
Lähetetty: 10.10.2024 20:38 Viestin aihe: |
|
|
Kerran syönyt ja otin periaatteessa otin lisää, kun ruuan tuoja tarjosi santsia.
Mitä sitä himmailemaan, kun oli jo syöty ja snapsit perään.
Sanoisin näin, että onhan siinä oma ohjelmanumeronsa ja viihdykkeensä, kun jotkut esittää olevansa niin miestä ja vannovat syövänsä kyllä tuota, mutta suurimmalla osalla alkaa kauhia selittely ja lässytys, kun ei vain pysty !
Onhan se kiva kettuilla jälkeen päin näille pullistelijoille, kun kantti ei riittänytkään uhosta huolimatta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|