Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7280
|
Lähetetty: 02.11.2024 00:00 Viestin aihe: |
|
|
[quote="Tumpeelo"
Kyllä onni on uusi auto, uudet nastarenkaat ja neliveto 🥰[/quote]
Takavedollakin mennään paljon kovempaa ku etu....
Nissanin konevaikeudet oli tiettyjen vuosimallien kiertokankien alapään laakeroinnissa, valmistajalta kusahti. Eli tämä hysteria mikä on, on jokseenkin tiedonpuutetta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pihkat Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Syy 2007 Viestejä: 4625
|
Lähetetty: 02.11.2024 07:45 Viestin aihe: |
|
|
Muuta en virka, mutta jos kärriä vetää paljon, niin auton pitää olla takaveto, tai neliveto. Veturin omapaino 1350, mieluummin enemmän. _________________ Voi pihkat |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5573
|
Lähetetty: 02.11.2024 08:23 Viestin aihe: |
|
|
RAV4 XA30 eli 3 koppainen. Onko bensa automaatin ja manuaalin välillä suurta eroa kulutuksessa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
laphilainen Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Tam 2005 Viestejä: 232
|
Lähetetty: 02.11.2024 21:56 Viestin aihe: |
|
|
Honda CRV:lla tuli puoli miljoonaa täyteen ja oli aika vaihtaa autoa.
Miltei ostin -09 Land Cruiserin mutta pohja oli niin ruostunut ettei siitä olisi ollut käyttöautoksi.
Sitten lopuksi valikoitu 2013 XC70. Olen ollut kyllä todella tyytyväinen autoon. Vielä kun saa asennettua korotussarjan niin aika sopiva paketti omaan käyttöön: 30 tkm vuodessa ja välillä on kärry tai vene perässä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
grizzly77 Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 28 Lok 2020 Viestejä: 16
|
Lähetetty: 03.11.2024 10:26 Viestin aihe: |
|
|
Outlander PHEV löytyy. Neliveto on toistaiseksi ollut riittävän tehokas, maavaraa saisi olla enemmän. Hiukan pelottaa ajaa metsäteitä jossa pitkää ruohoa tai luntaa, kun on se akusto siellä pohjassa.
Rengastus "normaalit" renkaat, joten ketjutkin löytyvät takakontista varmuuden vuoksi.
Kulutus passeli, lämpimässä kelissä hurittelen 5-6 l/100 km kulutuksella, talvella nousee sitten noin 8 litraan. Kuitenkin siedettävä kulutus huomioiden että on suht iso auto ja "bensa".
Ajatuksissa on ollut, että seuraavaksi hankkisi jonkun Dusterin tms. ettei tarttes ajaa NIIN pelko takapuolessa niitä metsäteitä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3895
|
Lähetetty: 03.11.2024 20:07 Viestin aihe: |
|
|
Adblue ongelmista:
Parviäly on kyllä tehokas. Tuolla lämpöpumput info sivuilla oli yksi kaveri löytänyt tuo Denoxiumin hankintakanavan ja nyt kannattaisi kerätä sopivasti porukkaa kasaan ja ottaa ohjat omiin käsiin noiden jäätymisten kanssa. Laitatte kunnon rähinän päälle ja kerätty ryhmän kasaan jossain Fasessa tms ja hoidatte viestikapulan loppuun asti. Mulla meni Land cruiser myyntiin yhdessä päivässä ja siihen jäi tuo Adblue sotkun enempi selvittely omalta kohdalta..
”
Nykyisin BWL Business solutions valmistaa Jenkeissä tuota Denoxium lientä. Varmistus tuli yhtiön toimarilta (Barry Lonsdale) suoraan.
Pyysin koe-erää ja hintaa, mutta ei vastausta. Pitäisi saada kokoon ehkä iso sakki 50-100 tilaajaa (20 l x lkm = 1000-2000 l) että reagoi. Kuinka moni tulisi mukaan jos kysyn uudelleen asiaa?”
Tuolla jatkukoon saaga..
https://lampopumput.info/foorumi/threads/adblue-ongelman-ratkaisu.37475/page-3#post-681717 _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3895
|
Lähetetty: 03.11.2024 20:24 Viestin aihe: |
|
|
Koheltaja kirjoitti: | RAV4 XA30 eli 3 koppainen. Onko bensa automaatin ja manuaalin välillä suurta eroa kulutuksessa? |
Muistaakseni tuon ikäinen automaatti oli ihan tavallinen mehumaija ja jos 4- vaihteinen, niin melko karmea kötöstys se oli. 6- vaihteinen Diesel automaatti on jo todella mainio siihen verrattuna ehdottomasti paras RAV4 koskaan tehty automaatti. Multidrive i taas on CVT ja se kuluttaa vähemmän kuin käsivaihteinen. E-CVT taas on täysin eri vaihteisto, jota nykyisistä pidän parhaana, kun tehoa on tarpeeksi saatavilla sivistyneeseen pyörittämiseen. Eli nuo Gen 1-3 kannattaa tähdätä käsivaihteisiin. Ensimmäinen versio taloudellisesta automaatista tuli 2010, tai 2011 malliin, joka sattuu olemaan vieläkin omalla pihalla. Ostin jonkun papan vanhan auton 50 000 km ajettuna, eikä ole vielä 100 tkm mittarissa.
Oikean RAV4 mallin viimeisimmän hyvän version voi tunnistaa tuollaisista vähän litteähköistä etuvaloista. Silloin tuli muutos tekniikkaan ja se jatkui samana vielä kun korimalli vaihtui 2013 jälkeenkin samana.
https://www.auto1.fi/haku/toyota+rav4+2010-2013 _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5573
|
Lähetetty: 03.11.2024 21:21 Viestin aihe: |
|
|
Se on juuri tuo facelift "Vanguard" katsonnassa bensakoneella ja CVT:llä, pitää käydä ajamassa jos siitä innostuisi.
Viimeinen muokkaaja, Koheltaja pvm 03.11.2024 21:24, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
äRPee Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 2659
|
Lähetetty: 03.11.2024 21:23 Viestin aihe: |
|
|
Millainen tuo xa40:n neliveto on? Multidrive-s lienee cvt, olen vähän vieroksunut niitä, liekö syytä. Bensa olisi kiikarissa, jos. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5573
|
Lähetetty: 03.11.2024 21:54 Viestin aihe: |
|
|
Pojalla oli 1.2T Auris CVT:llä ja se oli mainio toiminnaltaan, paljon parempi ajossa kun kuivakytkin dsg joka silloin oli itellä. Nykyään itellä on e-CVT enkä kaipaa nykiviä kaksoiskytkimiä tai hitaasti reagoivia turbiiniautomaatteja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3895
|
Lähetetty: 03.11.2024 22:32 Viestin aihe: |
|
|
Tämä on siis teknisesti yks yhteen tuon viirusilmä version 2010 kanssa. CVT ottaa kiihdytettäessä kierroksia ja monille se on liikaa. Hetken kun on ajellut, niin huomaa, ettei sitä oikeasti kiihdytellä jatkuvasti ja kuminauha päättelyt unohtuu kummasti, kun on jurnuttanut jonkun sata kilometriä tasan samaa vauhtia. Kulutus siis sama kuin käsivaihteisilla. Jos haluaa miellyttävän diesel automaatin, niin siinä on oltava 6-vaihteinen aski, joka on järjettömän siisti käytöksinen. Eli alkaen 2010 nämä on samoja autoja, kuin tämä oikeasti faceliftattu ja viirusilmät erottaa esim 2010 rekatutkin autot eri kategoriaan. Paras vanhemmista omassa käytössä oli joku 2013 2,2 L D4D cat 150 6-vaihteisella automaatilla. 6,8 L kulutti ja DPF poistamalla olisi varmaan sen litran saanut pois.
https://www.auto1.fi/toyota/rav4/148452
Eli moottori vaihtui 2010 VVT i:stä Valvematiciin ja koko muu tekniikka samalla. Eli eri autoja vs ennen 2010. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5573
|
Lähetetty: 04.11.2024 06:59 Viestin aihe: |
|
|
Mites noin tuoreessa D4D dieselissä, vieläkö on samoja aikapommeja kannen osalta kun aikaisempina vuosina? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pihkat Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Syy 2007 Viestejä: 4625
|
Lähetetty: 04.11.2024 08:20 Viestin aihe: |
|
|
Koheltaja kirjoitti: | Mites noin tuoreessa D4D dieselissä, vieläkö on samoja aikapommeja kannen osalta kun aikaisempina vuosina? |
Sen takia, jos teet ikuisen työn, näet ikuisen nälän. _________________ Voi pihkat |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3895
|
Lähetetty: 04.11.2024 12:27 Viestin aihe: |
|
|
Koheltaja kirjoitti: | Mites noin tuoreessa D4D dieselissä, vieläkö on samoja aikapommeja kannen osalta kun aikaisempina vuosina? |
2008 jälkeen on ne männänrenkaat 2,2 L versiossa korjattuja. Samat männärenkaat aiheutti myös 4,5 L V8 dieselissä kulumisongelman ja omaan ensimmäiseen Land cruiseriin tehtiin 1/2-moottorin vaihto. 100 tkm kohdalla. Eli noissahan oli samat männät. Takuuta annettiin pidennettynä tuolloin 160 tkm ja 7 v jos oikein muistan. Tuolloin olisi öljyä syövä kone pitänyt viedä korjattavaksi, niin niihin tuli 1/2-moottori vaihto. Jos syö öljyä siis, niin sitä ei ole korjattu. Koskee juurikin 2,2 L cat ja 4,5 L V8 moottoreita. Ne ei omalla kohdalla syönyt öljyä vaihtovälillä yhtään kunnossa ollessaan. Tuo ensimmäinen nieli toista tonkkaa kevyesti sillä odotusajalla, kun hain tonkkia tiskiltä. Odotusaika 1/2-moottorille oli 4 kk. Pienemmistä dieseleistä en tiedä mitään, kun automaattina sai vain 2,2 L cat koneella ja siitäkin oli ehkä eri teho versioita. Ei enää muisti taivu, mutta mulla oli se tehokkain d-cat 150. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 337
|
Lähetetty: 04.11.2024 14:04 Viestin aihe: |
|
|
euroshopperi kirjoitti: | Koheltaja kirjoitti: | Mites noin tuoreessa D4D dieselissä, vieläkö on samoja aikapommeja kannen osalta kun aikaisempina vuosina? |
2008 jälkeen on ne männänrenkaat 2,2 L versiossa korjattuja. Samat männärenkaat aiheutti myös 4,5 L V8 dieselissä kulumisongelman ja omaan ensimmäiseen Land cruiseriin tehtiin 1/2-moottorin vaihto. 100 tkm kohdalla. Eli noissahan oli samat männät. Takuuta annettiin pidennettynä tuolloin 160 tkm ja 7 v jos oikein muistan. Tuolloin olisi öljyä syövä kone pitänyt viedä korjattavaksi, niin niihin tuli 1/2-moottori vaihto. Jos syö öljyä siis, niin sitä ei ole korjattu. Koskee juurikin 2,2 L cat ja 4,5 L V8 moottoreita. Ne ei omalla kohdalla syönyt öljyä vaihtovälillä yhtään kunnossa ollessaan. Tuo ensimmäinen nieli toista tonkkaa kevyesti sillä odotusajalla, kun hain tonkkia tiskiltä. Odotusaika 1/2-moottorille oli 4 kk. Pienemmistä dieseleistä en tiedä mitään, kun automaattina sai vain 2,2 L cat koneella ja siitäkin oli ehkä eri teho versioita. Ei enää muisti taivu, mutta mulla oli se tehokkain d-cat 150. |
Eihän ne männänrenkaat olleet noissa 2.0 ja 2.2 dieseleissä se pääsyy koneremppoihin vaan kansi ja alumiinilohko. Eli kansi kun meni, niin samalla olisi joutunut sen vääntyneen alumiinilohkon oikaisemaan -> käytännössä koneen vaihto järkevin tapa korjata. Mielestäni koskee kaikkia vuosimalleja, jossa kyseinen kone on ollut. 2016 taisi tulla BMW:n dieselit ja niissä oli sitten bemarin viat. Netistä löytyy paljon tietoa aiheesta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|