Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7818
|
Lähetetty: 17.02.2025 21:43 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | Seuraavaks varmaan todetaan, että 80-luvun DX korollalla tosta olis menty yli niin että heilahtaa, luu ulkona ikkunasta ja filtteritön North State huulessa  |
Noup. 1200 Lada se oli se. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20987 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 18.02.2025 08:46 Viestin aihe: |
|
|
Oli meilläkin Lada hirviporukassa suosituin kulkupeli. Mutta siitä on yli 40 vuotta aikaa. Ja onhan noita kitumaastureitakin ollut aika kauan.
Ei meillä kukaan tuommoisen kitumaasturin hommaaja nykypäivänä kuvittele laittaneensa jotain ”Land Cruiseria”.
Ja taitaa meillä olla vielä joku elämäntapaintiaani, joka ajaa auringonpolttamalla parin satkun arvoisella Ooppelilla sulalla maalla pahempiin paikkoihin kuin moni kitumaasturilla. Ei se meilläpäin kitumaasturimiehissä silti saa aikaan mitään valtavia kytöjä palata kaksvetoiseen erästelykäytössä.
Ja on meillä porukassa jollain se Land Cruiserikin. Useimmiten se silti taitaa siellä kytiksessä kumminkin käydä sillä rattorilla, missä sattuu olemaan kauha paikallaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9632
|
Lähetetty: 20.02.2025 20:47 Viestin aihe: |
|
|
Ykkösten vikoihin liittyen moinen aivan muuta etsiessä löytyi:
https://moottori.fi/tyyppiviat/dacia-duster/ _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperörumppi  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5662
|
Lähetetty: 21.03.2025 08:13 Viestin aihe: |
|
|
Kävin kurkistamassa uutta Dusteria ja onhan siihen saatu ison auton vaikutelmaa kun istahtaa kuskin penkille. Takapenkin tilat oli ihan ok, samoin takaluukkuun mahtuu ihan hyvin tavaraa, muotilu ja materiaalit sisällä ei jättänyt huonoa vaikutelmaa ja ulkonäkö ihan jees. Tässä kohtaa tulee sitten se mutta...
Etuistuimet ja niiden ergonomia on suoraan sarvikuonon persiistä ja siihen loppui kiinnostus, mikä siinä on niin vaikeaa tehdä etupenkit joissa on mukava istua ja antavat riittävän tuen joka suuntaan? Saksalaiset on osanneet tehdä hyviä istuimia jo vuosikymmenet ja nykyisissä tojotissa alkaa olla samalla tasolla, noiden jälkeen ei tartte istua Dusterin jakkarassa.
Vieressä oli Vitara, vaikka siinäkään kuskin penkki ei ole ihan huippua niin siinä ei mitään isosti vialla ja on ihan hyvä perusjakkara.
Ei ole ensimmäinen kerta monet autot on pudonneet pois listalta pelkästään kuskin penkin takia |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jyrkkä D Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2008 Viestejä: 6375
|
Lähetetty: 21.03.2025 09:01 Viestin aihe: |
|
|
Mulla putosi Bemari ja Audi samasta syystä. Penkit on niin kapeita ja tuettuja, että reuna painoi kannikan kulmaan ja kipu levisi siitä vyötärölle asti. Pieni korotuspala keskellä penkkiä auttoi vähän. Itse tykkään Volvon penkeistä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20987 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 21.03.2025 09:27 Viestin aihe: |
|
|
Vitaran penkki on ainakin omasta mielestä melkoisen huono. Liittyy leveän prseen sovittamiseen liian kapeaan jotenkin sivutuettuun penkkiin. Eli tuohan painaa, tai painoi. Aikaamyöden viisaampi antoi periksi
Oma ajaminen ei muutenkaan ole varsinaista "rata-ajoa", niin tiedä sitten noiden sivutuentojen tarpeellisuuksistakaan.
Täytyy joskus käydä tuota Daciaa istumassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7818
|
Lähetetty: 21.03.2025 11:23 Viestin aihe: |
|
|
Melko luotettava auto. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Ramiwolf Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Jou 2017 Viestejä: 2755 Paikkakunta: Etelä-Suomi
|
Lähetetty: 21.03.2025 11:37 Viestin aihe: |
|
|
Penkistä ei ollut muualla valitettu.
Jos muuten tuntuu hyvältä, niin kait sen penkin (t) voi vaihtaa sopivimman tuntuisiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 16219
|
Lähetetty: 21.03.2025 12:35 Viestin aihe: |
|
|
Penkin istuvuus tai pitäisikö sanoa istuttavuus on varmaan aika henk. koht. juttu, ruumiinrakenne vaikuttaa. Vaimon jeesuksen vanha volvo on sellaisessa kunnossa että se on nyt mulla, täällä on korjaamot lähempänä, vaimo vei Dusterin. Enempi minä tykkään Dusterin penkistä mitä V70:n. Osin varmaan vaikuttaa sekin että mulla on tukiside vasemmassa polvessa, ei meinaa päästä autoon ja pois kun ei jalka taivu. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5662
|
Lähetetty: 21.03.2025 18:02 Viestin aihe: |
|
|
Dusterin penkin ongelma on pallomainen muoto selkänojan keskiosassa sekä selkänojan pehmeys, on kun jollain vieterisohvalla istuisi missä ergonomia paranee promillemäärän kasvaessa. Kun on tottunut jämäkämpiin istuimiin niin tämän tyyppiset penkit vaan tuntuvat hetekoilta. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9632
|
Lähetetty: 21.03.2025 22:06 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: |
Melko luotettava auto. |
Niin, nuo sen ykkösen.
"Vain aikavälillä syyskuu 2021–elokuu 2023 ilmoitettuja.
Ei takaisinkutsuja mainitulla aikavälillä."
Tuosta samaisesta mallinimestä 2 sarjalaisena.
Oletko tuota 3:sta jo ajanut?
Koheltaja kirjoitti: | Dusterin penkin ongelma on pallomainen muoto selkänojan keskiosassa sekä selkänojan pehmeys, on kun jollain vieterisohvalla istuisi missä ergonomia paranee promillemäärän kasvaessa. Kun on tottunut jämäkämpiin istuimiin niin tämän tyyppiset penkit vaan tuntuvat hetekoilta. |
Tuota noin, minkä ikäisen penkeistä nyt puhut? Ja kuinka paljon elopainosi on?
Ainakin kakkosen kuskinpenkissä on niin korkeus, kuin ristiselän säädötkin, ja oikeasi jämäkät noin yleisolemukseltaan.
Wikke kirjoitti: |
Kuskin asennon saa mukavaksi niin pitkät kuin pätkät, läskiset ja luisevat. Kieltämättä itsellä hassun hankalaa löytää säädöt mitkä olisivat optimaalit matka-ajon ja tarkemman väliltä. Milloin on penkki liaan alhaalla, milloin ratti liian sylissä tai kaukana ja väärällä korkeudella. Jälkimmäisille ei kannata paljoa antaa arvoa, koska lähinnä vanhan "offarin" päänsisäisiä kaikuja, ja haaveita hallinnoida kaikkia kulmia visualisesti sentin tarkkuudella. Jakkaroita on kuullut toisinaan Dustereissa haukuttavan, mutta ainakaan noissa nykyisissä ei kellään ollut valittamista liiasta pehmydestä, pärseen puutumisesta, ryhdittömyydestä, Tms. Itse toki pulkannaruna kaipaisin kapeampaa penkkiä ja tämän kautta parempaa sivutukea, mutta se taas ei ole auton vika. Takana kaksi pidempääkin matkustaa oikein mukavasti ilman että tarvii itseään mitenkään viikkailla. Takapenkin reuna ja etusen selkänojan väli ei nyt mitenkään eritysen suuri, mutta kulmat siten että jaloille jää mukavasti tilaa.
| http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=105040&postdays=0&postorder=asc&start=225
Ei tokikaan mitkään Recarot missään nimessä, mutta aivan/oikein kelvolliset huomioden että Ns. halpisautosta edelleen kyse.
Tuossa omassa Pirkka Rellussa on oikein korin värisillä tikkauksilla puolinahat...  _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperörumppi  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7818
|
Lähetetty: 21.03.2025 23:00 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: | Peltsu kirjoitti: |
Melko luotettava auto. |
Niin, nuo sen ykkösen.
|
Ei kiinnosta että mikä versio. 3 mettästyskaverilla on duster ja kaikki nuo 3 koittaa myydä autoansa minulle, jolla, siis mulla, on mb advandace. "Ku ei tuo sinun maavara riitä". On se nyt kuitenki riittänyt ja ku kysyn että miksi haluat myydä, vastausta ei tule. Eli kolmesta omistajasta kolme haluaa päästä autostansa eroon. Nykyisillä taskulaskimen pattereilla se tarkoittaa 100%.
Oon itekki ajanu ko. kikottimella 25 km ja ei ollut nautinto. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5662
|
Lähetetty: 22.03.2025 07:08 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: | Tuota noin, minkä ikäisen penkeistä nyt puhut? Ja kuinka paljon elopainosi on?
Ainakin kakkosen kuskinpenkissä on niin korkeus, kuin ristiselän säädötkin, ja oikeasi jämäkät noin yleisolemukseltaan. |
Mitä tekemistä mun painolla on istuimen ergonomiaan ja hetekkamaiseen pehmeyteen?
Kahta Dusteria olen käynyt koeistumassa, uusinta mallia ja edellistä. Samanlaiset sohvahetekat eikä selkänojan pallomaista muotoa ristiselän säätö muuta ainakaan parempaan suuntaan.
Jos tuon tyyliset istuimet olisi parhautta niin samanlaisia hetekoita olisi ammattikäyttöön tehdyissä ajoneuvoissa missä istutaan 8-16h vuorokaudessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9632
|
Lähetetty: 23.03.2025 13:15 Viestin aihe: |
|
|
Koheltaja kirjoitti: | Mitä tekemistä mun painolla on istuimen ergonomiaan ja hetekkamaiseen pehmeyteen? |
No esimerkiksi sen verran että vaikkapa 60kg. hahmo tuntee jonkin istuimen sangen erilailla kuin vaikkapa 160kg:n massan omaava. Silläkin on merkitystä että onko perseen leveys 30cm. vai likempänä puolta metriä, tai jopa yli.
Koheltaja kirjoitti: | Samanlaiset sohvahetekat eikä selkänojan pallomaista muotoa ristiselän säätö muuta ainakaan parempaan suuntaan.
|
Ihmetyttää tuo "pallomaisuus", ja se että säädettävyys pahentaa asiaa.
Noh, toisilla ruoto saattaa olla erillainen kuin toisilla, mutta tämä ei auton vika ole... _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperörumppi  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5662
|
Lähetetty: 23.03.2025 16:55 Viestin aihe: |
|
|
Istuimia ja istujan vaatimuksia on erilaisia, eikä nämä muuta sitä tosiasiaa että koin Dusterin penkin huonoksi istua. Jollekkin sama jakkara on hyvä tai jopa erinomainen, mutta en ala heidän näkemystä kyseenalaistamaan tai kysymään perseen kokoa tai oletko 60 tai 160 kiloinen. Niillä asioilla kun ei ole merkitystä, vain sillä on, onko istuin mieleinen siinä istuvalle henkilölle. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|