Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 362
|
Lähetetty: 28.03.2025 23:19 Viestin aihe: |
|
|
Parin litran kulutuseroilla per 100km ei nyt maata kaatavaa vaikutusta ole keskimääräisellä ajosuoritteella vuositasolla, kun miettii muitakin autoilun kuluja.
Ja jos oikein huonoja teitä ajaa, niin citymaastureissakin maavara merkkaa enemmän kuin nelivedon toteutustapa. Nilkkalumia syvemmissä lumissa ajettaessa eroja näkyy enemmän. Moni moittii esim. Haldexia ehkä kokeilematta, mutta sekin on kyllä ihan riittävä toteutus niihin olosuhteisiin mihin tuollaisella noin 20cm maavaralla olevalla cityautolla ylipäänsä pystyy ajamaan. Ero esim. CRV:n toteutukseen on mielestäni selkeä, mutta miksipä sillä Hondallakin ei ajelisi.
Itse en Subarua huolisi, koska se hillitön öljynkulutus on bensakoneissa niissä tunnettu ongelma. Rav ok, mutta en siitäkään huolisi muuta kuin 2010 eteenpäin valvematic koneella olevan. Rav4:ssa on sama kuin monessa muussakin vastaavassa, eli mitä uudempaa vuosikertaa, niin yleensä sitä "citympi" nelivedon toteutus. Automaatin uskaltaa ainakin keston puolesta ottaa Hondaan, Mazdaan ja varauksella Toyotaan. Subarua en ottaisi CVT:nä myöskään. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7957
|
Lähetetty: 28.03.2025 23:33 Viestin aihe: |
|
|
Horst kirjoitti: | Automaatin uskaltaa ainakin keston puolesta ottaa Hondaan, Mazdaan ja varauksella Toyotaan. Subarua en ottaisi CVT:nä myöskään. |
Hondassa vieläki variaattoriveto ? Itellä ymmärrys että tojotan autolooda toimii. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Leafs Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Maa 2006 Viestejä: 2120
|
Lähetetty: 28.03.2025 23:50 Viestin aihe: |
|
|
Horst kirjoitti: | Itse en Subarua huolisi, koska se hillitön öljynkulutus on bensakoneissa niissä tunnettu ongelma. |
Aijjaa, kokemusta on kolmesta eri 2L bensakoneesta ja yhdestä dieselistä, eikä nuihin tarvinnu öljyä vaihtovälillä lisätä. Tunnostaa vaan oudolta äkkiseltään, että ihan hillitön öljynkulutus, hillittömästi yksi söi bensaa kun jesusjones-pakkasilla pelkkää pätkäajoa vaan se on toinen tarina se.
Väittäisin että jos mihin tahansa kitumaasturikoriin lyödään se parinlitran bensakone kiinni on kulutus vuoden mittaan se 10L/100km vaikka speksit kertois mitä. Näkyy tuo ihan verskille kitumaasturikorille vaikka millä h3lvetin akustoilla ja älykkäillä eco-moodeilla varustettuna bensa kelpaavan, vaikka miten piettäis roikassa. _________________ Blithering idiot |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 362
|
Lähetetty: 28.03.2025 23:55 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | Horst kirjoitti: | Automaatin uskaltaa ainakin keston puolesta ottaa Hondaan, Mazdaan ja varauksella Toyotaan. Subarua en ottaisi CVT:nä myöskään. |
Hondassa vieläki variaattoriveto ? Itellä ymmärrys että tojotan autolooda toimii. |
Hondaan taisi variaattori tulla 2015?, sitä ennen parempi momentinmuunnin aski. Toyotan laatikot muuten ok, mutta CVT niissäkin se heikompi. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 27382
|
Lähetetty: 29.03.2025 00:00 Viestin aihe: |
|
|
Oon luullu että octavian ja crvn neliveto on haldex .... kummassaki on mielestäni toimineet ihan moitteetta.
Tänään tuli sitte palopuhetta automastista kaverilta joka oikeasti tietää mistä puhuu...pakko myöntää, ehkä se on vaihtoehtona ny jopa kojeajoin...outlanderin.
Ja olen toki mettäkaverin outpäkin kyydissä ollu huonoillaki teillä ja muutaman kerran ajanu...
Aikapaljo tänään tuli valistusta ja samaa suunta ku täältäki näyttäny tulevan...mm. raven suhteen |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 362
|
Lähetetty: 29.03.2025 00:03 Viestin aihe: |
|
|
Leafs kirjoitti: | Horst kirjoitti: | Itse en Subarua huolisi, koska se hillitön öljynkulutus on bensakoneissa niissä tunnettu ongelma. |
Aijjaa, kokemusta on kolmesta eri 2L bensakoneesta ja yhdestä dieselistä, eikä nuihin tarvinnu öljyä vaihtovälillä lisätä. Tunnostaa vaan oudolta äkkiseltään, että ihan hillitön öljynkulutus, hillittömästi yksi söi bensaa kun jesusjones-pakkasilla pelkkää pätkäajoa vaan se on toinen tarina se.
Väittäisin että jos mihin tahansa kitumaasturikoriin lyödään se parinlitran bensakone kiinni on kulutus vuoden mittaan se 10L/100km vaikka speksit kertois mitä. Näkyy tuo ihan verskille kitumaasturikorille vaikka millä h3lvetin akustoilla ja älykkäillä eco-moodeilla varustettuna bensa kelpaavan, vaikka miten piettäis roikassa. |
Sulla on käynyt tuuri tai autosi ovat olleet liian uusia. On minullakin ollut 2010 luvun Vag konsernin auto, jonka piti syödä öljyä, mutta eipä syönyt. Turbojakin piti mennä, mutta ei mennyt yhtään. Kuitenkin on tuo Subarun öljynkulutus yleisesti tiedossa oleva asia ja on siitä uutisoitukin. Jopa subarufoorumilla myöntävät asian. Saparo on kuitenkin täysin marginaalimerkki Suomessa johonkin volkkariin verrattuna, että ei ihan samalla volyymilla nuo ongelmat tule esille vrt TSI moottorien tyyppiviat. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jjsotto Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 21 Tam 2009 Viestejä: 102
|
Lähetetty: 29.03.2025 00:16 Viestin aihe: |
|
|
Itselläni ollut kolme Subarua ja kaverillani kaksi, bensa ja diesel versioita. Yksikään ei ole kuluttanut öljyä ja ensimmäistä kertaa kuulin tästä tunnetusta öljynkulutusongelmasta. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Leafs Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Maa 2006 Viestejä: 2120
|
Lähetetty: 29.03.2025 00:21 Viestin aihe: |
|
|
Horst kirjoitti: | Leafs kirjoitti: | Horst kirjoitti: | Itse en Subarua huolisi, koska se hillitön öljynkulutus on bensakoneissa niissä tunnettu ongelma. |
Aijjaa, kokemusta on kolmesta eri 2L bensakoneesta ja yhdestä dieselistä, eikä nuihin tarvinnu öljyä vaihtovälillä lisätä. Tunnostaa vaan oudolta äkkiseltään, että ihan hillitön öljynkulutus, hillittömästi yksi söi bensaa kun jesusjones-pakkasilla pelkkää pätkäajoa vaan se on toinen tarina se.
Väittäisin että jos mihin tahansa kitumaasturikoriin lyödään se parinlitran bensakone kiinni on kulutus vuoden mittaan se 10L/100km vaikka speksit kertois mitä. Näkyy tuo ihan verskille kitumaasturikorille vaikka millä h3lvetin akustoilla ja älykkäillä eco-moodeilla varustettuna bensa kelpaavan, vaikka miten piettäis roikassa. |
Sulla on käynyt tuuri tai autosi ovat olleet liian uusia. On minullakin ollut 2010 luvun Vag konsernin auto, jonka piti syödä öljyä, mutta eipä syönyt. Turbojakin piti mennä, mutta ei mennyt yhtään. Kuitenkin on tuo Subarun öljynkulutus yleisesti tiedossa oleva asia ja on siitä uutisoitukin. Jopa subarufoorumilla myöntävät asian. Saparo on kuitenkin täysin marginaalimerkki Suomessa johonkin volkkariin verrattuna, että ei ihan samalla volyymilla nuo ongelmat tule esille vrt TSI moottorien tyyppiviat. |
-97 -05 -08dsl ja -10. Mulla on edelleen 2000 lopun dsl vagine jonka piti olla luotettavin 1.9 van silti siitä piti remonssoia eegeeär nimistä h3lvettiä monella tonnilla, vaan öljyä tuokaan ei syö, eikä turbokaan ole vielä lauennut, kop kop. Sivusta seurannut tuota nyky vagine rintamaa monelta kantilta ja sen lafkan tuotoksia ei tule talouteen tuon vanhuksen jälkeen enää, tai sitten ne on vielä vanhempia.. _________________ Blithering idiot |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 362
|
Lähetetty: 29.03.2025 00:30 Viestin aihe: |
|
|
Leafs kirjoitti: | Horst kirjoitti: | Leafs kirjoitti: | Horst kirjoitti: | Itse en Subarua huolisi, koska se hillitön öljynkulutus on bensakoneissa niissä tunnettu ongelma. |
Aijjaa, kokemusta on kolmesta eri 2L bensakoneesta ja yhdestä dieselistä, eikä nuihin tarvinnu öljyä vaihtovälillä lisätä. Tunnostaa vaan oudolta äkkiseltään, että ihan hillitön öljynkulutus, hillittömästi yksi söi bensaa kun jesusjones-pakkasilla pelkkää pätkäajoa vaan se on toinen tarina se.
Väittäisin että jos mihin tahansa kitumaasturikoriin lyödään se parinlitran bensakone kiinni on kulutus vuoden mittaan se 10L/100km vaikka speksit kertois mitä. Näkyy tuo ihan verskille kitumaasturikorille vaikka millä h3lvetin akustoilla ja älykkäillä eco-moodeilla varustettuna bensa kelpaavan, vaikka miten piettäis roikassa. |
Sulla on käynyt tuuri tai autosi ovat olleet liian uusia. On minullakin ollut 2010 luvun Vag konsernin auto, jonka piti syödä öljyä, mutta eipä syönyt. Turbojakin piti mennä, mutta ei mennyt yhtään. Kuitenkin on tuo Subarun öljynkulutus yleisesti tiedossa oleva asia ja on siitä uutisoitukin. Jopa subarufoorumilla myöntävät asian. Saparo on kuitenkin täysin marginaalimerkki Suomessa johonkin volkkariin verrattuna, että ei ihan samalla volyymilla nuo ongelmat tule esille vrt TSI moottorien tyyppiviat. |
-97 -05 -08dsl ja -10. Mulla on edelleen 2000 lopun dsl vagine jonka piti olla luotettavin 1.9 van silti siitä piti remonssoia eegeeär nimistä h3lvettiä monella tonnilla, vaan öljyä tuokaan ei syö, eikä turbokaan ole vielä lauennut, kop kop. Sivusta seurannut tuota nyky vagine rintamaa monelta kantilta ja sen lafkan tuotoksia ei tule talouteen tuon vanhuksen jälkeen enää, tai sitten ne on vielä vanhempia.. |
Tuo öljynkulutus mistä on ollut juttua koskee ej20 ja fb20 moottoreita eli 2010 luvun Subaruita. Näistäkin alkupään mallit jo tänä päivänä vanhoja romuja. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 362
|
Lähetetty: 29.03.2025 01:05 Viestin aihe: |
|
|
Ja mitä tulee Subarujen öljynkulutukseen, niin siitä on mm.ulkomailla tehty joukkokanteita valmistajaa vastaan juurikin noiden Ej20, fb20 ja fb25 koneisiin liittyen eli ihan samoja motteja mitä on täälläkin 2011-> forestereissa ja outbackeissa. Valmistajalla on esim. Usassa ja kanadassa, jossa Subaru on melko suosittu auto, vastaantuloa mm koneiden vaihtoa tms. tarjolla kyseiseen ongelmaan. Eli samalla tavalla kuin Vag-konsernin öljynkulutusremontit täällä Suomessa. Suomessa ei tietenkään mitään vastaavaa maahantuojan tai Subarun osalta ole tehty. Tasaisesti esim. tietyn ikäisiä forestereita tulee huutokauppoihin Suomessa, jossa maininta öljynkulutuksesta tai myydään korjattavaksi suuresta öljynkulutuksesta johtuen. Asiasta löytyy paljon tietoa jos haluaa googlata. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7957
|
Lähetetty: 29.03.2025 01:07 Viestin aihe: |
|
|
Leafs kirjoitti: |
-97 -05 -08dsl ja -10. Mulla on edelleen 2000 lopun dsl vagine jonka piti olla luotettavin 1.9 van silti siitä piti remonssoia eegeeär nimistä h3lvettiä monella tonnilla, vaan öljyä tuokaan ei syö, eikä turbokaan ole vielä lauennut, kop kop. Sivusta seurannut tuota nyky vagine rintamaa monelta kantilta ja sen lafkan tuotoksia ei tule talouteen tuon vanhuksen jälkeen enää, tai sitten ne on vielä vanhempia.. |
EGR on tyhmä kapine jonka voi hammasharjalla pestä iltaisin, tai sitte ostaa uusi, ei alkuperäistuote. Merssun alkuperäinen oli pierpurg ja sen kanssa tappelin 3 vikavalon syttymiseen saakka. Sitte keittiön pöydälle ja totesin että suunnitteluvirhe. Tilasin uuden pierburgin hintaan 160 € ja täts it. Oli se suunnitteluvirhe korjattu. Veikkaan vagin kanssa samaa.
Paras diisseli ollu 1,9 pwd mk1. Toiseksi paras 1,9 tdi esikammio (90 hv), kolmanneksi 1,6 vapaastihengittävät (3 kpl). Seuraavaksi tulee 1,9 tdi 75 hv ruokaöljymoottori, joka oli karsea polttoaineen syöjä, mutta lämmin. 1,5 siellä jossain 1,6 jälkeen. 1,9 pwd mk2 ei ollu hyvä moottori. Liikaa viritelmiä tehon tuotannossa. Ja vagin 2l linja jatkaa tuota. Repivät liikaa tehoa muuten hyvästä perusmoottorista.
Pari miljuunaa tuli vagin koneilla ajettua maantieajoa. Moottoripuolella 1 laturi ja yhen kerran venttiilien välysten säätö. Molemmat vieläpä samaan koneseen.
Paha sanoa että meneekö tuo OM646 ohi noista vagin tuotteista ku on vasta sisäänajovaiheessa.
Viimeinen muokkaaja, Peltsu pvm 29.03.2025 01:18, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7957
|
Lähetetty: 29.03.2025 01:17 Viestin aihe: |
|
|
Korjaus, se 1,5 diisseli leikkas kiinni ku remmi katkes. Tuhannen markan remontilla mentiin parisataa tuhatta kunnes laitoin auton vaihossa ku anopin tekele tarvi uuden auton eikä ollu rahaa paljoa, eikä siinä vagissa ollu enää paljo peltejä jälellä. Ite en silloin autoa tarvinu. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Leafs Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Maa 2006 Viestejä: 2120
|
Lähetetty: 29.03.2025 02:44 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | EGR on tyhmä kapine jonka voi hammasharjalla pestä iltaisin, tai sitte ostaa uusi, ei alkuperäistuote. |
Täysin vapautuneesti voit tulla pesemään minun vagineesta sen eekeeärrän iltaisin hammasharjalla, kun se pervele on sijoitettu tulipellin ja mosan väliin ja altakäsinkin ropelointi vaatii kartaanin irrottamisen.
Ja siihen ee kee vitu ärrään on liitettynä x määrä väliputkia ja lauhduttimia ja muita systeemejä jotka maksaa satasia per kappale ja siihen työt päälle, huom. ed. kappale. Ja niihin kun tulee reikä eli falskaus nin vaiha koko pask3. Sitä savottaa ku taikinoit kuukausisotalla, sammutat ja käynnistelet ajoneuvoa kesken matkan useita kertoja ja remonssiarvio on aina yli tonnin, niin loppuu se VAGine uskovaisuus tollommastakin. No nyt sen pitäisi pelata, paaliin saakka. Tulee se sitten ennemmin tai myöhemmin. _________________ Blithering idiot |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5677
|
Lähetetty: 29.03.2025 07:20 Viestin aihe: |
|
|
Horst kirjoitti: | Rav ok, mutta en siitäkään huolisi muuta kuin 2010 eteenpäin valvematic koneella olevan. |
Ei siinä aiemmassa vvti koneessa ole mitään vikaa, vapariksi yllättävän hyvin vääntävä ja vahva moottori. Toki valvematic on askel eteenpäin mutta se ei tee vvti koneesta huonoa.
Rav4 perinteisistä cvt automaateista ei ole omaa kokemusta mutta uudemmat hybridi cvt voimalinjat on kyllä kivoja ajaa eikä ole ollut moitittavaa niiden toiminnassa tai kestävyydessä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 27382
|
Lähetetty: 29.03.2025 09:37 Viestin aihe: |
|
|
Mitenhän nuo hypridit akkujen osalta, kuin ne kestää pakkasia vuosien mittaan. Ja ku se akku alkaa olla vinaalissa loppuuko kulku sitte pensallaki? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|