Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 21766 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 26.06.2025 02:28 Viestin aihe: |
|
|
Ja täytyy pitää mielessä, että itellä on ollut jo Jeeppi. Eli luotettavuusmielessä pohjakosketus on varmasti jo nähty. En usko että uus Bigsteri voi mitenkään olla pskempi  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6875 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 26.06.2025 02:28 Viestin aihe: |
|
|
late2 kirjoitti: | Meillä on lähes 200 tkm ajettu diesel-Dacia, . |
Niin siis 1,5 litrainen turboahdettu 4 sylinterinen, vs. 1.2 litrainen turboahdettu 3 sylinterinen. Diesel vs. Bensa.
Edellisiä moottoreita on tehty miljuunia ja on todettu toimivaksi. Nuo kolmimukiset pikkumoottorit on vielä suht uusia keksintöjä verrattuna siihen ja ne on yleensä sovitettu kokoluokkaan Focus tai Polo. Nyt kun sellainen sovitetaan C-segmentin nelivetoon, niin tilanne on taas aivan eri.
Mulla oli Tucson aikoinaan jossa oli 2.0 diesel joka antoi sen 136 hp. En huolisi kirveelläkään takaisin enää moista nuhapumppua. Onneksi senkin sai softaaamalla kulkemaan paremmin.. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6875 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 26.06.2025 02:32 Viestin aihe: |
|
|
Niin miksi et pakettiautoa laita? Kuvittelisi että kahden mökin metsästäjä-kalastaja saisi siitä parhaimman kulkineen itselleen. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 21766 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 26.06.2025 02:42 Viestin aihe: |
|
|
Eikös tuo ole se perinteinen erällenet-lähestymistapa, eli kahen tonnin Zeissi pienoiskiväärin päälle.
Kun kaipaa vähän lisää tavaratilaa pikkuautoon, niin suositellaan pakettiautoa  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17545 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 26.06.2025 02:47 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | Ja täytyy pitää mielessä, että itellä on ollut jo Jeeppi. Eli luotettavuusmielessä pohjakosketus on varmasti jo nähty. En usko että uus Bigsteri voi mitenkään olla pskempi  |
Tämäpä, varmasti kokemukset jo vähän heijastelevat uusissakin hankinnoissa.....
Mutta pitää muistaa hevosvoimakeskustelussa että 80 luvulla arvostetuimmissa autoissa eli dieselmersuissa oli painoa 1.5 tonnia ja pellin ala tyyliin 60 hevosvoimaa. Silti niitä arvostettiin ja harvalla muulla autolla sitä ajettiin miljoona kilometriä. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6875 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 26.06.2025 02:55 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | Eikös tuo ole se perinteinen erällenet-lähestymistapa, eli kahen tonnin Zeissi pienoiskiväärin päälle.
Kun kaipaa vähän lisää tavaratilaa pikkuautoon, niin suositellaan pakettiautoa  |
Se oli vaan ihmettelyä, että minkä ongelman 30 000€ ratkaisee, jos tarkoitus on vaan saada 200L lisää tavaratilaa. Muttä näköjään ostopäätös on jo tehty.
Onnea uudelle autolle! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 21766 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 26.06.2025 02:59 Viestin aihe: |
|
|
Tumpeelo kirjoitti: | Lahtinen kirjoitti: | Eikös tuo ole se perinteinen erällenet-lähestymistapa, eli kahen tonnin Zeissi pienoiskiväärin päälle.
Kun kaipaa vähän lisää tavaratilaa pikkuautoon, niin suositellaan pakettiautoa  |
Se oli vaan ihmettelyä, että minkä ongelman 30 000€ ratkaisee, jos tarkoitus on vaan saada 200L lisää tavaratilaa. Muttä näköjään ostopäätös on jo tehty.
Onnea uudelle autolle! |
Höpö höpö
Auton tai kahen vaihto tulee väistämättä eteen. Ainakaan ite en voi kieltää, etteikö Bigster olisi omaan käyttömalliin kiinnostava vaihtoehto. Kun itsetunto kestäisi ajaa Daciallakin, kuulemma rouvvallakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17545 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 26.06.2025 03:07 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | Eikös tuo ole se perinteinen erällenet-lähestymistapa, eli kahen tonnin Zeissi pienoiskiväärin päälle.
! |
Monellako todella sellainen piekkarissa mahtaa olla todellisuudessa..... _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 6875 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 26.06.2025 03:14 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | Lahtinen kirjoitti: | Eikös tuo ole se perinteinen erällenet-lähestymistapa, eli kahen tonnin Zeissi pienoiskiväärin päälle.
! |
Monellako todella sellainen piekkarissa mahtaa olla todellisuudessa..... |
Arvaan että joka toisella foorumilaisella. Minullakin lähes.. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 21766 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 26.06.2025 03:24 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | Lahtinen kirjoitti: | Eikös tuo ole se perinteinen erällenet-lähestymistapa, eli kahen tonnin Zeissi pienoiskiväärin päälle.
! |
Monellako todella sellainen piekkarissa mahtaa olla todellisuudessa..... |
Eihän sillä ole merkitystä, onko semmoista itellä. Semmoista vaan on hyvä suositella, jos joku kysyy pienoiskivääriin kiikaria.
Ja varsinkin silloin, jos semmoinen on itellä  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 21766 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 26.06.2025 03:44 Viestin aihe: |
|
|
Ja jos nyt palataan aiheeseen, niin käsittääkseni Bigsterin toimitukset oikeasti volyymilla eivät ole alkaneet kaiketi oikeastaan missään. Eli niitä ”oikeita käyttäjäkokemuksia” ei ole saatavilla ulkomailtakaan.
Ja äkkiä sekin on ongelma, että esimerkiksi eri voimalinjaa voi olla eri markkinoilla, eli vaikka tota 1.8 litrasta konetta, joka ei edes ole vielä Suomen mallistossa.
Ilmeisesti joillain markkinoilla Bigsteriit ovat ottaneet kohtuu siivuja ennakkomyynnissä. Daciahan ilmeisesti itse tähtää siihen, että muutamissa vuosissa tästä tulisi sen malliston myydyin kilkotin. Kai tässä segmentissä on helpoin tehdä ”katetta”. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Sigamees Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Mar 2008 Viestejä: 11446
|
Lähetetty: 26.06.2025 03:48 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | Ja täytyy pitää mielessä, että itellä on ollut jo Jeeppi. Eli luotettavuusmielessä pohjakosketus on varmasti jo nähty. En usko että uus Bigsteri voi mitenkään olla pskempi  |
En tiennytkään että olemme Jeeppiveljiä, allekirjoitan arviosi täysin  _________________ Running target! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 21766 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 26.06.2025 03:55 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: |
Mutta pitää muistaa hevosvoimakeskustelussa että 80 luvulla arvostetuimmissa autoissa eli dieselmersuissa oli painoa 1.5 tonnia ja pellin ala tyyliin 60 hevosvoimaa. Silti niitä arvostettiin ja harvalla muulla autolla sitä ajettiin miljoona kilometriä. |
Noissa nykyisisä sähkökilkottimissahan on melkoisen ravakoita hevosvoimalukemia maallikon silmiin.
Toisaalta, vaikka sähkökalusto on suht uutta, niiden hylkäysprosentti katsastuksissa on Traficomin mukaan jo 4v vanhoilla autoilla 18%, kun bensavehkeillä se on 5%. Mielestäni toi 18% noin uudelle kalustolle on ”ihan hvetin korkea prosentti”
Sähköautoilla hylkäyssyyt koskevat usein alustarakenteiden välyksiä, eli ei se voima lähde tienpintaan ilmeisesti jälkiä jättämättä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 365
|
Lähetetty: 26.06.2025 05:17 Viestin aihe: |
|
|
Katsastuksen hylkäysprosenteilla ei ole paljon merkitystä, jos ne koskee raidetangonpäitä tms. halpoja alustan osia, kun monellakin "paremmalla" merkillä tilanne voi olla se että ennen ensimmäistäkään katsastusta on jouduttu vaihtamaan kertaalleen vaihdelaatikko, jakoketju tai koko moottori. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 21766 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 26.06.2025 06:38 Viestin aihe: |
|
|
Ja kyllähän se tosi on, että jos katsoo noiden yli 10v autojen katsastustilastoa, niin onhan Dacia aika hyvin edustettuna noiden kaikkein pskimpien automallien listalla katsastusmielessä.
Omaan silmään ehkä suurin ylläri Nissan Qashqai
Automalli - Ajetut kilsat- Hylkäysprossa
• Citroën C1 (109 000) (33,3)
• Citroën Berlingo (155 000) (33,5)
• Peugeot 308 (140 000) (34,0)
• Ford S-Max (199 000) (34,1)
• Kia Ceed (135 000) (34,5)
• Hyundai i30 (137 000) (34,6)
• Citroën C3 (111 000) (34,7)
• Ford Ka (103 000) (34,9)
• Fiat 500 (104 000) (35,1)
• Ford Mondeo (192 000) (35,9)
• Renault Mégane (142 000) (36,0)
• Suzuki Swift (123 000) (36,0)
• Dacia Duster (135 000) (36,1)
• Ford Focus (149 000) (36,1)Nissan Micra (115 000) (36,3)
• Kia Picanto (98 000) (37,0)
• Ford Galaxy (203 000) (37,1)
• Fiat Panda (103 000) (37,3)
• Peugeot 207 (115 000) (37,6)
• Fiat Punto (123 000) (37,7)
• Dacia Sandero (116 000) (38,5)
• Renault Clio (119 000) (38,6)
• Nissan Qashqai (146 000) (38,8 )
• Renault Twingo (106 000) (39,9)
• Dacia Logan (146 000) (40,9) |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|