Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
dxman ***
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7658
|
Lähetetty: 26.06.2025 11:18 Viestin aihe: |
|
|
Tässä Bigsterin tapauksessa,vaikka olisikin tarjolla nelikossa, niin jäisi ostamatta. Lainaus: | The Dacia model will be the first vehicle to use the HYBRID 155 powertrain. At the
heart of the All-New Bigster HYBRID 155 will sit one of HORSE’s internal
combustion engines, produced at its plant in Valladolid, Spain. The 1.8-litre, 4-
cylinder model will provide up to 107bhp of power, and is the first engine to be
designed and produced entirely in-house by HORSE since its creation in July 2023 |
Toki voi olla timanttiakin.
Lainaus: | Omaan silmään ehkä suurin ylläri Nissan Qashqai |
Hirviporukan makkaratulilla tuli itselle ainakin selväksi kahdelta taholta,että "Älä ikinä osta" Toisen muistan varmasti,sillä siitä hajosi kone melko tuoreeltaan,eikä tehdas tai myyjä tullut vastaan. Sille ei tule ikinä enää yhtään nissania. Toiselta hajosi joku muu arvokas osa,mutta en nyt muista mikä. Sillekin riitti. Nämä nyt siis vuosia vanhoja juttuja,mutta maine elää pitkään.
Paska, paskempi ,megane ja laguna. Tyyliin.
Käyttötarpeetkin muuttuu matkanvarrella ja jos alkaa lähestymään sitä ikää,että jälkikasvua ei saa mukaan tai ainakaan samaan autoon, niin sitten avolava nelikko kovalla katteella,niin vot. Itse kehitellyt tätä ideaa jo pidempään. Saattaa vain ideaksi jäädäkkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9744
|
Lähetetty: 26.06.2025 12:15 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | Ennemmin epäilen niin ett 6.vaihde on ylipitkä ennemmin kuin 1. Lyhyt..... |
Wikke kirjoitti: | Pohjola kirjoitti: | Tietysti dastian korkeus ja hidas ykkönen on iso plussa. |
Tuli tämä aihe mieleen kun puoliuttu alihankkija kertoi tuossa duunissa ruokiksella nähdessä ostaneensa (en muista minkä ikäisen, vai kertoiko lain) TCe 150 koneisen Dusterin erästely mielessä kakkos autoksi. Valinta päätös oli juurikin tuo erittäin hidas ykkönen soseessa ajaessa, ja kurjan epätasaisella/kivisellä pohjalla "hiippailun" & tarkkaan ajoon kytkintä luistattamatta.
Himaan ajaessa piruuttani katsoin että ykkösellä ajaessa 1700rpm. (siis maksimi vääntö 250nm. on juuri tuolla kierrosmäärällä) ajokki kulkee aika tarkasti sen +/- 10km/h. Eli aika optimi siis moiseen käyttöön tuon ykkösen välitys. Normi ajossahan sillä ei mitään tee, vaan kakkonen on ykkönen, ja sillä liikkeelle. Ilman kaksimielisyyksiä. |
Tuo samainen henkilö oli käynyt koeajamassa tuon III:sen, ja sanoi että siinä myös tuo hyvin lyhyt ykkönen jolla ei tee arkiajossa yhtään mitään mikäli ei ruuhkassa matelua lasketa. Ai niin tilasi. Juu Dusterista kyse, mutta kun Duster III ja Bigster B-tolppaan sama kulkine, ja 4x4:jänä sama voimalinja... Ei kuulemma ollut mitään oikeasti juuri huomattavissa tuo vähempi teho, mutta ajoltaan moottori "smoothimpi" kuin tuon kakkosen ehkä aavistuksen kulmikas.
Eikö valmetin isällä ollut tuo kakkonen?
valmet 412s kirjoitti: | En tiedä olenko liikenteessä nähnyt kuin yhden noita, viimeksi kaupunkireissulla laskin pahuuttaan 8-tiellä montako volvon katumaasturia tuli vastaan, 17kpl..... Siis noin 45km matkalla. |
Ihme että näit edes senkään, sillä ei niitä ei ole vielä juuri edes saatavilla noiden koeajo vehkeiden lisäksi. Tuoreita pikku "Kiina" Volvoja ilman nelikkoa risteykset taasen turvoksissa. https://www.nettiauto.com/dacia/bigster
Lahtinen kirjoitti: | Ja kyllähän se tosi on, että jos katsoo noiden yli 10v autojen katsastustilastoa, niin onhan Dacia aika hyvin edustettuna noiden kaikkein pskimpien automallien listalla katsastusmielessä.
Omaan silmään ehkä suurin ylläri Nissan Qashqai
Automalli - Ajetut kilsat- Hylkäysprossa
• Citroën C1 (109 000) (33,3)
• Citroën Berlingo (155 000) (33,5)
• Peugeot 308 (140 000) (34,0)
• Ford S-Max (199 000) (34,1)
• Kia Ceed (135 000) (34,5)
• Hyundai i30 (137 000) (34,6)
• Citroën C3 (111 000) (34,7)
• Ford Ka (103 000) (34,9)
• Fiat 500 (104 000) (35,1)
• Ford Mondeo (192 000) (35,9)
• Renault Mégane (142 000) (36,0)
• Suzuki Swift (123 000) (36,0)
• Dacia Duster (135 000) (36,1)
• Ford Focus (149 000) (36,1)Nissan Micra (115 000) (36,3)
• Kia Picanto (98 000) (37,0)
• Ford Galaxy (203 000) (37,1)
• Fiat Panda (103 000) (37,3)
• Peugeot 207 (115 000) (37,6)
• Fiat Punto (123 000) (37,7)
• Dacia Sandero (116 000) (38,5)
• Renault Clio (119 000) (38,6)
• Nissan Qashqai (146 000) (38,8 )
• Renault Twingo (106 000) (39,9) |
Mutta huomioinet että edes Dusterin II:nenkaan ei ole vielä tuossa iässä, vaan ne vähän krouvimmat alkupään vehkeet I:set, ja jotka nekin taasen tyystin eri autoja kuin tämä Duster III:nen ja Bigster. En näe mitään yhteyttä kuikulla noita 10v tilastoja edelliseen viitaten. Toisilla merkeillä laatu paranee, toisilla paskenee, ja ongelmansa kaikilla. Ei välttämättä olisi kovin relevanttia ollut verrata vaikkapa alkupään Seattia nykyiseen. Tiedä mitä ne nyky Seatit sitten on, mutta noin suuntaa antavasti...
Ei enään oikein voi ajatella että joku merkki olisi jotenkin laadun tae. Itse uutta autoa ostaessa katsoisin onko se omiin spekseihin sopiva, hintaluokka järkevä (myös ylläpidon suhteen). En keula merkkiä, koska ei ole mitään itsetunto-ongelmia moisen suhteen. Toki toisille se voi muodostuu kynnyskysymykseksi. Mutta osa heistä sitten kuitenkin ajavat kiinalaisella nenä pystyssä...
 _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperörumppi  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17546 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 26.06.2025 12:25 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: | valmet 412s kirjoitti: | Ennemmin epäilen niin ett 6.vaihde on ylipitkä ennemmin kuin 1. Lyhyt..... |
Eikö valmetin isällä ollut tuo kakkonen?
valmet 412s kirjoitti: | En tiedä olenko liikenteessä nähnyt kuin yhden noita, viimeksi kaupunkireissulla laskin pahuuttaan 8-tiellä montako volvon katumaasturia tuli vastaan, 17kpl..... Siis noin 45km matkalla. |
Ihme että näit edes senkään, sillä ei niitä ei ole vielä juuri edes saatavilla noiden koeajo vehkeiden lisäksi. Tuoreita pikku "Kiina" Volvoja ilman nelikkoa risteykset taasen turvoksissa. https://www.nettiauto.com/dacia/bigster
|
Juu eikö mahda 2 olla.... Mielikuva on jäänyt nopeasta ykkösestä mutta voipi olla vääräkii...
En tiedä tarkalleen mitä volvoja mutta katumaasturia nyt kumminkin, vahvasti semmonen tunne että täälläpäin on hyvä myyjä ollut aina volvolla....
Useimmat valkoisia ja jokunen musta, saatto hopeakin olla joukossa.... _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|