OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 257, 258, 259
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9743

LähetäLähetetty: 02.04.2025 14:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pohjanmaanpoika kirjoitti:
XV 1,6 manuaalissa ja CVT:stä pikkupuoli löytyy.


Mistä XV:stä löytyy alennnusvaihteisto, eli se "pikkupuoli"? Shocked



pohjanmaanpoika kirjoitti:
erityisesti maasto-ominaisuudet.


Ne maasto-ominaisuudet löytyvät maastoautoista, ei citylärpyttimistä, oli valmistaja sitten mikä tahansa.




Pohjola kirjoitti:
Tietysti dastian korkeus ja hidas ykkönen on iso plussa.


Tuli tämä aihe mieleen kun puoliuttu alihankkija kertoi tuossa duunissa ruokiksella nähdessä ostaneensa (en muista minkä ikäisen, vai kertoiko lain) TCe 150 koneisen Dusterin erästely mielessä kakkos autoksi. Valinta päätös oli juurikin tuo erittäin hidas ykkönen soseessa ajaessa, ja kurjan epätasaisella/kivisellä pohjalla "hiippailun" & tarkkaan ajoon kytkintä luistattamatta.

Himaan ajaessa piruuttani katsoin että ykkösellä ajaessa 1700rpm. (siis maksimi vääntö 250nm. on juuri tuolla kierrosmäärällä) ajokki kulkee aika tarkasti sen +/- 10km/h. Eli aika optimi siis moiseen käyttöön tuon ykkösen välitys. Normi ajossahan sillä ei mitään tee, vaan kakkonen on ykkönen, ja sillä liikkeelle. Ilman kaksimielisyyksiä.
_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperörumppi Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 27483

LähetäLähetetty: 02.04.2025 15:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

meikäläiselle hidas ykkönen on isompi + kuin turhanaikainen kutonen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hautaterva
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2012
Viestejä: 722

LähetäLähetetty: 03.04.2025 05:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kertokaas automiehet miksi manuaali on parempi noissa ryömittämisissä kuin automaatti? Automaatillahan aski luistaa ja on tehtykin siihen, eli ei kärsi siitä kuten kytkin. Ainakin prkeleen paljon mukavampi on ajaa vaikeita paikkoja tai veneiden kanssa puljata automaatilla. Onko siinä sitten lumessa jotain heikkouksia joita ei cityautoilija tiedä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pohjanmaanpoika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2005
Viestejä: 621

LähetäLähetetty: 07.04.2025 03:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wikke:lle, 1,6l bensa malleissa. Sekä manuaalissa, että cvt:ssä.
Ja juu, maasturit on erikseen, mutta cityversioista Subarun jatkuva neliveto ja niissä versioissa joissa on, alennus on omaa luokkaansa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5555

LähetäLähetetty: 07.04.2025 04:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hautaterva kirjoitti:
Kertokaas automiehet miksi manuaali on parempi noissa ryömittämisissä kuin automaatti? Automaatillahan aski luistaa ja on tehtykin siihen, eli ei kärsi siitä kuten kytkin. Ainakin prkeleen paljon mukavampi on ajaa vaikeita paikkoja tai veneiden kanssa puljata automaatilla. Onko siinä sitten lumessa jotain heikkouksia joita ei cityautoilija tiedä?


Aika päteviähän nuo automaatit nykyisellään jo on. Itse taidan vaihtaa automaattiin sinävaiheessa ku tulee hankittua sähköauto Smile .
Eniten siinä takkuaa kontrollin puute. Se o vähä ku liian tappiin viritetty ohjaustehostin jolla tuntuma tiehen katoaa kokonaan.
_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5720
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 07.04.2025 06:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Veikkaan, että jonkin aikaa automaatilla ajelun jälkeen 99% manuaaliuskovaisista valitsee automaatin. Niin se kävi vähän minullekin.

Toki voisin ajaa vieläkin manuaalilla, mutta jos vierekkäin on manuaali ja automaatti niin ennen otan automaatin jos se ei kovin paljon arvokkaampi ole.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 36161

LähetäLähetetty: 07.04.2025 06:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hautaterva kirjoitti:
Kertokaas automiehet miksi manuaali on parempi noissa ryömittämisissä kuin automaatti? Automaatillahan aski luistaa ja on tehtykin siihen, eli ei kärsi siitä kuten kytkin. Ainakin prkeleen paljon mukavampi on ajaa vaikeita paikkoja tai veneiden kanssa puljata automaatilla. Onko siinä sitten lumessa jotain heikkouksia joita ei cityautoilija tiedä?


En ole huomannut, pysähtyy vasta kun jää pohjasta kiinni.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 27483

LähetäLähetetty: 07.04.2025 13:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heijautus on automaatilla vaikeaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 8105

LähetäLähetetty: 06.05.2025 11:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tyvär autoa vailla...

Ja perskelettirallaa...

https://www.nettiauto.com/volkswagen/multivan/14713564 just sisäänajettu !

Taitaa tyvär kohta saaha merssun ja minä ajelenkin fokkarilla.

Sevverran sain guugletettua että valmistettu Folfsburgissa ? Siellää on kaikki aiemmat folkkarini valmistettu (zzz7hz).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marlin
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Huh 2004
Viestejä: 144

LähetäLähetetty: 13.06.2025 04:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kokemuksia Hyundai Tucsoneista 1,7 CRDi koneella 2015-2018 vuosimalleista? Kokemukset käyttöautona kiinnostaa, ei niinkään maasto-ominaisuudet kun niille ei ole tarvetta vaan hakusessa olisi käyttökuluiltaan mahdollisimman edullinen auto.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 22288
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 27.06.2025 12:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko foorumilaisilla kellään toyotan rav4 plugarista kertynyt kokemuksia? Tai mielipiteitä😃
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5720
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 27.06.2025 16:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Onko foorumilaisilla kellään toyotan rav4 plugarista kertynyt kokemuksia? Tai mielipiteitä😃

Ei ole.

Mutta Esson mutuna helvatan tehokas auto. Jos laittaa tonnilla äänieristettä oviin niin hiljaisuus palaa lähelle Volvo-tasoa. Menee sähköllä välillä useita kymmeniä kilsoja. Takapään sähköjohto meinaa hapettua, mutta hyvissä Suomi-autoissa ne laitetaan relax-piikkiin ja loput menee Kokkolan autohuoltoon. Ja tämä ongelma ei ole kuitenkaan kovin yleinen.

Jos ostat, kuten muutama kärpänen (se kakkivertaus) on tehnyt Suomessa niin laita kotilataus kuntoon ja halpoja kilsoja. Yksi maailman ehkä toimivimmista plugareista.

Edit; Pedolla on ihan vastaava, mutta muistaakseni suzukina.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3897
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 27.06.2025 17:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo takapään moottorin liittimen hapettuminen on kumminkin sen verran yleinen, että koskee jossain vaiheessa liki kaikkia hybridejä töpselillä tai ilman, missä takana ny moottori on. Ollu siis jo vuos kymmenet noin. Tuon voinee kumminkin suojata kunhan sen tekee hyvissä ajoin. On muuten järkyttävän kallis piuha jos tarvii omasta pussista uusia. Ollenee kumminkin käyttöolosuhteista ja tuurista kiinni koska tuo porsii. Ei kait tuo kaikille edes ehdi eteen tullakaan. Haapalan videot avartaa kyllä näkemyksiä hybrideistä, mutta jos en tarviis pakua, voisin silti tommosen laittaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 22288
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 27.06.2025 18:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hirvittää ostaa ns nykyajan autoja käytettynä. Siksi olen alkanut laskea myös takuun alaisia vaihtoehtoja. Varooksi pikkuhiljaa. Hiacessa on puoli miljoonaa kilsaa ylitetty jo hetkestä. Vääjäämätön totuus on että hiacen aika alkaa käydä vähiin. Voi se mennä vuoden, voi se mennä kaksi. Mutta kyllä loppusuoralla ollaan.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT - 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 257, 258, 259
Sivu 259 Yht. 259

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com