Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9743
|
Lähetetty: 02.04.2025 14:19 Viestin aihe: |
|
|
pohjanmaanpoika kirjoitti: | XV 1,6 manuaalissa ja CVT:stä pikkupuoli löytyy. |
Mistä XV:stä löytyy alennnusvaihteisto, eli se "pikkupuoli"?
pohjanmaanpoika kirjoitti: | erityisesti maasto-ominaisuudet. |
Ne maasto-ominaisuudet löytyvät maastoautoista, ei citylärpyttimistä, oli valmistaja sitten mikä tahansa.
Pohjola kirjoitti: | Tietysti dastian korkeus ja hidas ykkönen on iso plussa. |
Tuli tämä aihe mieleen kun puoliuttu alihankkija kertoi tuossa duunissa ruokiksella nähdessä ostaneensa (en muista minkä ikäisen, vai kertoiko lain) TCe 150 koneisen Dusterin erästely mielessä kakkos autoksi. Valinta päätös oli juurikin tuo erittäin hidas ykkönen soseessa ajaessa, ja kurjan epätasaisella/kivisellä pohjalla "hiippailun" & tarkkaan ajoon kytkintä luistattamatta.
Himaan ajaessa piruuttani katsoin että ykkösellä ajaessa 1700rpm. (siis maksimi vääntö 250nm. on juuri tuolla kierrosmäärällä) ajokki kulkee aika tarkasti sen +/- 10km/h. Eli aika optimi siis moiseen käyttöön tuon ykkösen välitys. Normi ajossahan sillä ei mitään tee, vaan kakkonen on ykkönen, ja sillä liikkeelle. Ilman kaksimielisyyksiä. _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperörumppi  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 27483
|
Lähetetty: 02.04.2025 15:45 Viestin aihe: |
|
|
meikäläiselle hidas ykkönen on isompi + kuin turhanaikainen kutonen |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Hautaterva Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Maa 2012 Viestejä: 722
|
Lähetetty: 03.04.2025 05:52 Viestin aihe: |
|
|
Kertokaas automiehet miksi manuaali on parempi noissa ryömittämisissä kuin automaatti? Automaatillahan aski luistaa ja on tehtykin siihen, eli ei kärsi siitä kuten kytkin. Ainakin prkeleen paljon mukavampi on ajaa vaikeita paikkoja tai veneiden kanssa puljata automaatilla. Onko siinä sitten lumessa jotain heikkouksia joita ei cityautoilija tiedä? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
pohjanmaanpoika Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2005 Viestejä: 621
|
Lähetetty: 07.04.2025 03:50 Viestin aihe: |
|
|
Wikke:lle, 1,6l bensa malleissa. Sekä manuaalissa, että cvt:ssä.
Ja juu, maasturit on erikseen, mutta cityversioista Subarun jatkuva neliveto ja niissä versioissa joissa on, alennus on omaa luokkaansa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5555
|
Lähetetty: 07.04.2025 04:58 Viestin aihe: |
|
|
Hautaterva kirjoitti: | Kertokaas automiehet miksi manuaali on parempi noissa ryömittämisissä kuin automaatti? Automaatillahan aski luistaa ja on tehtykin siihen, eli ei kärsi siitä kuten kytkin. Ainakin prkeleen paljon mukavampi on ajaa vaikeita paikkoja tai veneiden kanssa puljata automaatilla. Onko siinä sitten lumessa jotain heikkouksia joita ei cityautoilija tiedä? |
Aika päteviähän nuo automaatit nykyisellään jo on. Itse taidan vaihtaa automaattiin sinävaiheessa ku tulee hankittua sähköauto .
Eniten siinä takkuaa kontrollin puute. Se o vähä ku liian tappiin viritetty ohjaustehostin jolla tuntuma tiehen katoaa kokonaan. _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5720 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 07.04.2025 06:16 Viestin aihe: |
|
|
Veikkaan, että jonkin aikaa automaatilla ajelun jälkeen 99% manuaaliuskovaisista valitsee automaatin. Niin se kävi vähän minullekin.
Toki voisin ajaa vieläkin manuaalilla, mutta jos vierekkäin on manuaali ja automaatti niin ennen otan automaatin jos se ei kovin paljon arvokkaampi ole. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 36161
|
Lähetetty: 07.04.2025 06:34 Viestin aihe: |
|
|
Hautaterva kirjoitti: | Kertokaas automiehet miksi manuaali on parempi noissa ryömittämisissä kuin automaatti? Automaatillahan aski luistaa ja on tehtykin siihen, eli ei kärsi siitä kuten kytkin. Ainakin prkeleen paljon mukavampi on ajaa vaikeita paikkoja tai veneiden kanssa puljata automaatilla. Onko siinä sitten lumessa jotain heikkouksia joita ei cityautoilija tiedä? |
En ole huomannut, pysähtyy vasta kun jää pohjasta kiinni. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 27483
|
Lähetetty: 07.04.2025 13:44 Viestin aihe: |
|
|
Heijautus on automaatilla vaikeaa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 8105
|
Lähetetty: 06.05.2025 11:52 Viestin aihe: |
|
|
Tyvär autoa vailla...
Ja perskelettirallaa...
https://www.nettiauto.com/volkswagen/multivan/14713564 just sisäänajettu !
Taitaa tyvär kohta saaha merssun ja minä ajelenkin fokkarilla.
Sevverran sain guugletettua että valmistettu Folfsburgissa ? Siellää on kaikki aiemmat folkkarini valmistettu (zzz7hz). |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Marlin Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Huh 2004 Viestejä: 144
|
Lähetetty: 13.06.2025 04:08 Viestin aihe: |
|
|
Onko kokemuksia Hyundai Tucsoneista 1,7 CRDi koneella 2015-2018 vuosimalleista? Kokemukset käyttöautona kiinnostaa, ei niinkään maasto-ominaisuudet kun niille ei ole tarvetta vaan hakusessa olisi käyttökuluiltaan mahdollisimman edullinen auto. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 22288 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 27.06.2025 12:49 Viestin aihe: |
|
|
Onko foorumilaisilla kellään toyotan rav4 plugarista kertynyt kokemuksia? Tai mielipiteitä😃 _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5720 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 27.06.2025 16:04 Viestin aihe: |
|
|
tuhola kirjoitti: | Onko foorumilaisilla kellään toyotan rav4 plugarista kertynyt kokemuksia? Tai mielipiteitä😃 |
Ei ole.
Mutta Esson mutuna helvatan tehokas auto. Jos laittaa tonnilla äänieristettä oviin niin hiljaisuus palaa lähelle Volvo-tasoa. Menee sähköllä välillä useita kymmeniä kilsoja. Takapään sähköjohto meinaa hapettua, mutta hyvissä Suomi-autoissa ne laitetaan relax-piikkiin ja loput menee Kokkolan autohuoltoon. Ja tämä ongelma ei ole kuitenkaan kovin yleinen.
Jos ostat, kuten muutama kärpänen (se kakkivertaus) on tehnyt Suomessa niin laita kotilataus kuntoon ja halpoja kilsoja. Yksi maailman ehkä toimivimmista plugareista.
Edit; Pedolla on ihan vastaava, mutta muistaakseni suzukina. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3897 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 27.06.2025 17:02 Viestin aihe: |
|
|
Tuo takapään moottorin liittimen hapettuminen on kumminkin sen verran yleinen, että koskee jossain vaiheessa liki kaikkia hybridejä töpselillä tai ilman, missä takana ny moottori on. Ollu siis jo vuos kymmenet noin. Tuon voinee kumminkin suojata kunhan sen tekee hyvissä ajoin. On muuten järkyttävän kallis piuha jos tarvii omasta pussista uusia. Ollenee kumminkin käyttöolosuhteista ja tuurista kiinni koska tuo porsii. Ei kait tuo kaikille edes ehdi eteen tullakaan. Haapalan videot avartaa kyllä näkemyksiä hybrideistä, mutta jos en tarviis pakua, voisin silti tommosen laittaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 22288 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 27.06.2025 18:02 Viestin aihe: |
|
|
Hirvittää ostaa ns nykyajan autoja käytettynä. Siksi olen alkanut laskea myös takuun alaisia vaihtoehtoja. Varooksi pikkuhiljaa. Hiacessa on puoli miljoonaa kilsaa ylitetty jo hetkestä. Vääjäämätön totuus on että hiacen aika alkaa käydä vähiin. Voi se mennä vuoden, voi se mennä kaksi. Mutta kyllä loppusuoralla ollaan. _________________ Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|