OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Esimerkkejä koirien pidosta
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
welkkuherra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Jou 2005
Viestejä: 110
Paikkakunta: milloin mikäkin..

LähetäLähetetty: 30.05.2006 20:55    Viestin aihe: kasvattajan valinta... Vastaa lainaamalla viestiä

Kun mä koiraa etsin (ja rotu oli selvinnyt tietty ) niin etusijalla oli se että kasvattaja oli mieleinen , se että kasvattaja ja pennun ensimmäinen koti täytti minun kriteerit oli paljon tärkeämpää kuin koiran suvun mahdolliset tulokset . ...

-eli kasvattaja EI tyrkyttäny pentua
-kertoi myös rodun huonot puolet
-suhtautui minuun ostajana terveen "epäluuloisesti"=eli oletko ihan varma että haluat juuri tämän koirarodun , ja olet ajatellut asian loppuun asti
-halusi tavata ennen pennun syntymää ja sitten pentujen synnyttyä tehtiin lopullinen varaus
-ei asteta mitään ehtoja näyttelyistä ja kokeista , koska se voi tuoda turhaa stressiä ja onnistumisen pakkoa koiran omistajalle ja se ei ole ainakaan koiran etu , ainoastaan toivomuksia ja lupasi auttaa ja neuvoa jos tarvii...
-siinä noin aluksi...eli ei me ostajatkaa aina olla helppoja...

-ja lopuksi vielä semmonen juttu et mikä on se oikea ensimmäinen koirarotu ?? kaikilla kun meillä ei ole mahdollisuutta aloittaa 15 kesäsenä koiraharrastusta , ja sit vanhempana voi tulla perhettä yms.syitä että joutuu koiran ottamista lykkäämään , ja kun rekut elää hyvinkin 12-jopa 14-15vuotta niin kuinka monta eri koirarotua sitä ihminen elämänsä aikana kerkeää "kokeilla"...jos on mahdollisuus vain yhteen kerrallaan .

juu ja poikkesi alkuperäsestä aiheesta hieman...mut niin aina Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iisla
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Huh 2005
Viestejä: 112

LähetäLähetetty: 31.05.2006 11:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

meillä sijoitussopimuksessa lukee, että yksi pentue tai sitten 4 vuotta... taitaa olla aika yleinen käytäntö. näyttelyissä ja kokeissa käyttämisoikeus pysyy kasvattajalla... sen takia piti itse selvittää kuinka aktiivisesti kyseinen kasvattaja ravaa kaiken maailman kissanristijäisissä, onneks ei liikaa... en mä ainakaan olis tykänny, että koira on joka viikonloppu jossain muualla.
lisäks sopimuksessa on selvitetty esim. kuka hoitaa pennut (mulla kasvattaja) ja kuka hoitaa koiran rokotukset ja muut lääkärissä käynnit. siinä sopimuksessa ei oikeastaan ole edes mitään aukkoja. se löytyy kennelliiton sivuilta ja sitä sopimuspohjaa varmaankin yleisemmin käytetään...

pari kertaa ennen koiran hankintaa mä kävin näyttelyissä "vakoilemassa" näitä kasvattajia ja raakkasin suoralta kädeltä pois ne tädit, jotka ilmestyi paikalle parin näyttelyhäkin ja seitsemän koiran kanssa ja tietty samaten ne, jotka hysteerisesti kimittivät koirilleen tai pillahtivat itkuun, kun oma valionalku saikin sinisen.

ja heti alkuun kun teki selväks, että koiraa käytetään myös metsällä niin kyllä sen tosi nopeasti naamasta näkee miten asiaan suhtaudutaan... niin että meneekö se väärinpäin ja alkaako alaleuka vapisemaan vai leviääkö naamalle leveä hymy... Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hiomalaikka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Huh 2004
Viestejä: 114

LähetäLähetetty: 03.06.2006 15:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omat koirat on "ostettu" kossupulloperiaatteella paikallisilta tosikasvattajilta. Neuvoja ei oo tullu, mutta ei oo kyseltykään. Jos ei pelaa, tai ilmenee muita vikoja, niin monttuun ja uusi tilalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Susihukka-seisoja
Vieras





LähetäLähetetty: 03.06.2006 21:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aika flaksi käy jos kossupullolla saa pelaavan koiran. Rolling Eyes No, voittaahan jotkut lotossakin.
Takaisin alkuun
KeijoNy
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Huh 2006
Viestejä: 81
Paikkakunta: Laukaa

LähetäLähetetty: 28.06.2006 12:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ennen muinoin yhdellä kaverillani oli kanssa sellainen uskomus, että kyllä se hyvä koira sattuu joskus, vaikka siitä ei paljoa maksakkaan, kuula kalloon systeemillä. Sanoin kaverille, että kalliiksi se tuollakin konstilla hyvän koiran saanti tulee. Taas yhdet "nuppajaiset" pidettyään, se soitti minulle, että nyt ei ole rahasta kiinni, eti minulle se jäniksentappokone. Romiilikunto ei sattunut olemaan silloin meikeläisellä paras mahdollinen, jotenka sanoin silloiselle kaverille, että sä et tarte minkäänlaista koiraa. Kaveruus loppui siihen paikkan, eikä olla nykyään paljon soiteltu, ja metästelty ei ollenkaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Sivu 4 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com