Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
silver Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 05.08.2006 01:16 Viestin aihe: |
|
|
Ehkä hullu mutten TYHMÄ! joten jatkakaa vaan...... ja sitä paitsi SITÄHÄN MINÄ TÄSSÄ OLEN KYSYNYT ETTÄ VAIKUTTAAKO?? EN ole VÄITTÄNYT. Mutta hyvä että sain täydellisen vastauksen. kiitos |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Repesorsa ***
|
Lähetetty: 05.08.2006 01:22 Viestin aihe: |
|
|
Maailma on täynnä kaikenlaisia uskomuksia, joiden todenperäisyydestä ei ole muita todisteita kuin kuulo- ja huhupuheita.
Vaikka toisalta saahan sitä kukin uskoa vaikka jeesukseen ja allahiin. _________________ I'm back! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 05.08.2006 01:27 Viestin aihe: |
|
|
Näinhän se on. Mulle vaan on opetettu pienestä pitäen että ei ole tyhmiä kysymyksiä vaan tyhmiä vastauksia. ja aika pitkälle näin onkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Repesorsa ***
|
Lähetetty: 05.08.2006 01:36 Viestin aihe: |
|
|
silver kirjoitti: | Näinhän se on. Mulle vaan on opetettu pienestä pitäen että ei ole tyhmiä kysymyksiä vaan tyhmiä vastauksia. ja aika pitkälle näin onkin. |
Miten em. kysymyksen esittäjälle voi hienotunteisesti kertoa hänen tiedustelevan asiaa, joka on aivan hevonhumppaa? Häh? _________________ I'm back! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 05.08.2006 01:41 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä mä ymmärsin! niin kuin edellä kirjoitin että sain TÄYDELLISEN VASTAUKSEN. ja siitä iso kiitos |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KurkkaHolli Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Elo 2004 Viestejä: 602 Paikkakunta: Verinen tanner
|
Lähetetty: 05.08.2006 11:20 Viestin aihe: |
|
|
Aika marginaalinen vaikutus, jos sitäkään. Täydenkuun aikoina, nuorilla metsäkanalinnuilla näyttäisi kuten jo yllä mainittuna, olevan hienoisia nukahtamisvaikeuksia. Harvemmin sitä yöllä teerekset sun muut mitään meteliä pitää, kun on todellakin pimeää. Joskus sattunut yöllisellä vedenlaskureissulla teerten nuorta sukupolvea näkemäänkin (siis nimenomaan ilman lintuja häiritsemättä), kun täysikuu on kunnolla valaissut maailmaa. Sillä, että lintujen näkee yötä myöten touhuavan, en sitten osaa sanoa olevan mitään merkitystä metsästyksellisesti.
Voisi melkein olettaa, että parantava vaikutus? Linnuthan olisivat tuolloin väsyneempiä, siis nimenomaan nuoremmat linnut.
Ja jos saalispäiväkirjoja tutkii, ei tule hullua hurskaammaksi. Eli eipä taida olla merkitystä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Teitsi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.08.2006 12:20 Viestin aihe: |
|
|
No nyt meni sitten pystykorvanikin opetus ihan uusiksi. Miten sen saa oppiin ettei se täydenkuun aikaan herätä puunoksalla nukkuvaa lintua vaan tulee sanoon/näyttään missä saalis kuorsaa. Mä olen kyllä repen kanssa samoilla linjoilla ettei toi kuujutta vaikuta hevonh:vettiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
otto80 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 05.08.2006 12:27 Viestin aihe: |
|
|
jos et repesorsa osaa vastata hienotunteisesti niin ole hyvä ja ole vastaamatta ollenkaan. Niin yksinkertaista se on. Huomaat sen sitten joskus, toivottavasti.
Rankka jätkä olet kun v"ittuilet nimimerkkis takana lähes jokaiseen esitettyyn kysymykseen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Repesorsa ***
|
Lähetetty: 05.08.2006 12:36 Viestin aihe: |
|
|
Yleensä sanon suoraan, että tuollaiset täysikuun vaikutukset ja kaivonkatsojat ovat täyttä lööperiä. Saahan niihin uskoa mutta silloin kannattaisi olla hiljakseen uskomuksensa kanssa. Mitään näyttöä ei näistä urikellerin jutuista ole.
Ja jos se loukkaa jotakuta, että pidän heitä puheidensa vuoksi pöljinä, niin ei mahda mitään. _________________ I'm back! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
otto80 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 05.08.2006 12:46 Viestin aihe: |
|
|
Ja sekö tarvii sitten ääneet sanoa vaikka pidätkin muita pöljinä??
Vai yritätkö etsiä kaltaisiasi täältä?
hohoi...Mistä meitä riittää... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Repesorsa ***
|
Lähetetty: 05.08.2006 14:02 Viestin aihe: |
|
|
Niin, joistakin se näkyy jo päälle mutta on sellaisiakin, joista huomaa vasta heidän avattuaan suunsa.
Minusta on aivan pöljän hommaa uskoa moiseen täysikuujuttuun. Samanlainen asia on se, että kaivossa asuu NÄKKI. _________________ I'm back! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Havulintu Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2004 Viestejä: 196 Paikkakunta: Kukertajaissuo
|
Lähetetty: 05.08.2006 15:03 Viestin aihe: |
|
|
No niin, pulinaa aiheesta ja aiheen vierestä riittää...
Jottei tuosta mainitsemastani vesilintujutusta jää vääriä käsityksiä, tässä pieni lisäys. En vain illalla jaksanut selitellä enempiä.
Täydenkuun erolla vesilintujahdissa tarkoitin siis sitä, että on valoa ampua pidempään. Kokeneet sinikot laskeutuvat hyvin myöhään ja kuutamolla saalista voi saada melkoisesti enemmän verrattuna pimeisiin iltoihin.
Eli kuutamolla ei siis ole minun kokemukseni mukaan sanottavaa vaikutusta myöskään vesilintujen elämässä. _________________ "Korpikankailla möyrii karhu, iso musta elävä, kyrmyniska..." |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Repesorsa ***
|
Lähetetty: 05.08.2006 15:06 Viestin aihe: |
|
|
Havulintu puhuu täyttä asiaa. Toisilla vaan mielikuvitus ja maasäteily yhdessä tekevät tepposet ja juttu on edellä olevan kaltaista. _________________ I'm back! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.08.2006 15:40 Viestin aihe: |
|
|
Ensimmäinen joka vaikuttaa on säätila. Toinen on ruskan eteneminen. Nämä siis omina kokemuksina. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 05.08.2006 17:43 Viestin aihe: |
|
|
Kiitos havulintu "tarkennuksesta", ton kyllä ymmärrän et näin varmaan onkin. Ja tuntuu et Repen pitää välttämättä saada viimeinen sana. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|