Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
juse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.09.2006 11:52 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | just joo... Eli hyväksyt samalla sen, että etsitään latvateeriä mettäautoteitä ajamalla ja ammutaan ne sitten kiväärillä 100 metrin siirtymän jälkeen |
en hyväksy enkä ole niin sanonut, sitä paitsi eikö tässä puhutakkaan hanhenpyynnistä. metsäautotiet+metsäkanalintujenmetsästys on mielestäni väärin eivätkä kuulu mitenkään yhteen.
se on iät ja ajat ollut tuollaista pelloilla se pyynti, että hanhia on seurattu ja käyty ryömimässä. kyllä minä kävelläkkin voin ja mielelläni kävelenkin, jos vain hanhille saa mennä rauhassa. huomaa kyllä, että et ole ehkä oikein perillä näistä hommista. kiväärin kun ei saa käyttää(onneksi) niin varsinkin yksin hyvälle haulihollille pääseminen on yleensä kovan työn takana ellei mahdottomuus, jos ei nyt sitten sika hyvä munkki käy että ovat ojan vieressä. niillä tahtoo näillä isoilla pelloilla olla lähes aina tapana puottaa keskelle.
jos itse oisin malttanut tänä vuonna istua pellolla kuvillani oisin saanu samanverran hanheja kuin mitä noita tuli käytyä ryömimässä.
moosefootin kanssa seurataan tilannetta ja naureskellaan, saamamiesten on nimittäin helppo hymyillä
ps. alkaa muuten tulee jutuistas mieleen sama kaveri, joka märisi kerrattain m.seuran nettisivuilla pienpetojahdeista toivottavasti olen väärässä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Spede ***
|
Lähetetty: 14.09.2006 12:33 Viestin aihe: |
|
|
juse kirjoitti: |
se on iät ja ajat ollut tuollaista pelloilla se pyynti, että hanhia on seurattu ja käyty ryömimässä. kyllä minä kävelläkkin voin ja mielelläni kävelenkin, jos vain hanhille saa mennä rauhassa. huomaa kyllä, että et ole ehkä oikein perillä näistä hommista. |
Kyllä minä tiedän paikallisten hanhen pyynnin toimintatavoista yhtä sun toista. Kaikki eivät ole julkaisukelpoisia!
Et varmaan sinäkään tykkää hyvää, jos hanhiparvi on puottamassa kuville ja sitten joku kaahaa autolla paikalle hanhipillit soiden ja pilaa monen metsästäjän mahdollisuuden!
Kyllä minä juse sen ymmärrän, että jos hanhi parvi on useamman sadan metrin päässä tiestä ja lähtee siitä kokeilemaan. Minun kalloon ei mahdu se, että seurataan parvea autolla ja yritetään tällä tavoin ahnehtia hanhipaistia!
Tästä asiasta voidaan tapella maailman tappiin asti! Julistan osaltani keskustelun päättyneeksi, olen mielipiteeni ilmaissut! _________________ Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tinurien Kirkkoherra Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.09.2006 14:38 Viestin aihe: |
|
|
Mielenkiinnon vuoksi kysyn, minnes Jusen viime syksyiset "metsähanhen puolesta"- kommentit ovat kadonneet...? Pakastearkkuun...? _________________ ...saadakseni lopettaa. Moron poro! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JukkaI Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.09.2006 14:49 Viestin aihe: |
|
|
Kiitos merilinnustaja. Eli tämä syksy menee nyt siihen, että olen seuramiehenä vetouistelijalle. Siinähän bongaa niitä hanttoja ja saa treenata pillitystä. Hyvää treeniä ensisyksyä varten. Onko teillä siellä hangossa noita !&%¤#"! meriharakoita (merimetso) riesaksi asti? _________________ Jos väittelet idiootin kanssa, varmista ettei hän tee samoin! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Otus Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.09.2006 15:10 Viestin aihe: |
|
|
JukkaI kirjoitti: | Onko teillä siellä hangossa noita !&%¤#"! meriharakoita (merimetso) riesaksi asti? |
Eipä niitä taida muuten ollakaan kuin riesaksi asti... ja ihan kaikkialla inkoosta lännemmäs, mitä itse olen havainnut, ja manaillut... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.09.2006 18:48 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Mielenkiinnon vuoksi kysyn, minnes Jusen viime syksyiset "metsähanhen puolesta"- kommentit ovat kadonneet...? Pakastearkkuun...?
|
no huhhuh, vastataan yhtä asiaan liittyvästi.. eikö teille fasaaninistuttajille ole omat leikkikentät tuolla jossain? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.09.2006 21:53 Viestin aihe: |
|
|
M1 mies vähän tykitti. 7 kertaa jumpsutteli ja 20metristä hanhet koppina yli ja yks päätti pudota. pari muuta kaveria sitten otti paremmin sen tilanteen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tikka590 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 17.09.2006 11:05 Viestin aihe: |
|
|
Liminganlahti eilen n klo 20.30. Hämärää, lähes pimeää. Kuusi kuvaa nököttää vedessä ja toivo hanhien saapumisesta tälle iltaa on jo hiipunut..Kunnes: valtava gangatus alkaa kuulua ja pimeästä vyöryy esiin noin kolmenkymmenen metsähanhenparvi. Pahaksi onneksi leikkaavat läheisen puskan yli johon oli tullut kolme miestä valkoisella veneellä siipeilemään meidän kuville. Valtava räiske alkaa ja parvi jakaantuu kahtia mutta yhtään hanhea ei tule alas, parveen matkaa n 10-15 metriä ja suoraan päällä!. Linnut kaartavat meistä noin seitsemänkymmenen metrin päästä ohi ja painuvat merelle. Läheltä piti ettei tullut hanhisaalista, mutta luulen että valkoisen veneen miehiä harmitti jonkiverran enemmän.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
CANADA GOOSE Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.09.2006 11:54 Viestin aihe: |
|
|
se on aika monesti liminganlahdella niin että siipeilijät pääsevät ampumaan mutta itse ei...miten lensi sorsia? _________________ ********_____________________**********
!!!!!!!!!!!silmät kiinni ja sinne päin!!!!!!!!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Steven Bierle ***
Liittynyt: 11 Hei 2006 Viestejä: 176 Paikkakunta: Suomi ja sen peltoalueet
|
Lähetetty: 17.09.2006 14:47 Viestin aihe: |
|
|
samaisesta parvesta tais yks pudota vähän etäämmäll mentyään toisen puskassa olijan ampumana _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tikka590 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 17.09.2006 16:31 Viestin aihe: |
|
|
Sorsia lensi aivan mukavasti. Pari heinäriä kenttään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
manu88 Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Tou 2005 Viestejä: 495 Paikkakunta: Pohjois- Häme
|
Lähetetty: 17.09.2006 17:07 Viestin aihe: |
|
|
Kuvaa aamulta!
Sumu oli sakea koko aamupäivän.
[img][/img]
[img][/img]
Klo: 08.30 tulee noin 15 kanadanhanhen parvi ja laskeutuu keskelle viereistä peltoa. Sumua oli niin paljon että hanhet eivät edes huomanneet kuviani pellossa No siitä kivääri kouraan ja ryömimään lähemmäksi. Lähetän kuulan matkaan, etäisyyttä hanhiin arviolta vähintään 200m näen kiikarin läpi että hanheen osuu, mutta se lähtee lentämään muun parven mukana kunnes se tippuu parinsadan metrin lennon jälkeen heinäpeltoon, parvi jää kiertämään tippuneen kaverin ympärille kunnes toinen noin kymmenen hanhen parvi liittyymuiden seuraan. Saan pilliillä houkuteltua hanhet katsomaan kuviani joita parvi kiertää useamman kerran ympäri lopulta parvi lentää aivan ylitseni josta saan puoliautomaatilla tiputettua kolme hanhea vielä kentään.
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img] _________________ BERETTA AMPUMISEN ILOA!!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KyyhkyKiller Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.09.2006 17:49 Viestin aihe: |
|
|
Oijjoi, Mahtava aamu sulla ollut, onnittelut! _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nova_Hunter Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.09.2006 21:15 Viestin aihe: |
|
|
Tänään 17.30 kaksi isoa hanhiparvea kohti etelää,toinen parvi n.40 hanhen tuli sit "hollille" josta sitte porukalla 1 pudotettiin,tapaus Parhalahdella.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juse Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.09.2006 22:38 Viestin aihe: |
|
|
melekonen tappaja tuo manu ja tänä vuonna alotti koko hanhenpyynnin vielä?
tänään pääsi Soinissa erämies ampumaan kaksi metsähanhea pystykorvan haukulle metsälampeen. koulukaveri nimittäin. hanhihommista ku ollaan juteltu ja minä oon kehunut, ku niitä täält ammutaan kuin sorsia niin tämä vaan on sanonut, että ku pääsis ees kerran näkemään.
no tänään se onnisti. Melko lailla harvinaisuus noilla leveyksillä ampua hanhi ja vielä koiran haukkuun! varmasti jäi nyt semmonen polte hommaan, että se ei ihan heti sammu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|