Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Tvälläri Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Maa 2004 Viestejä: 3423 Paikkakunta: Mikämikämaa
|
Lähetetty: 15.11.2006 15:12 Viestin aihe: |
|
|
DVD ja mitalit
Kestovinkki:
Itse asiassa yks dokumenttisatsi minkä itse olen huomannut käyttökelpoiseksi normaali jäsenyys yms korttien lisäksi on Kopiot aselaista, ja sen perusteista, sekä metsästyslaista ja sen perusteluista, ja sieltä strateekiset virkkeet hailaittikynällä merkattuna. Sillä saa aika ihmetyksiä aikaan. Tosin sitä ässää hihasta ei kannata heti vetää kättelyssä ettei aiheuta pahaa verta
yksi asia mitä näissä hommissa olen ihmetellyt on näkemykset "oikeista metsästyspatruuna / muista kaliipereista" laissa kun määritellään vain jouleja... _________________ "Mies, ei koskaan kyllästy tuijottamaan välkehtivää tulta, virtaavaa vettä, tai tippuvaa pontikkaa" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras 1* Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.11.2006 16:58 Viestin aihe: |
|
|
Perinteisesti ammunta on ollut harrastus mihin ei ole liittynyt mitään kilpailu- eikä seurustelupakkoa, mutta ilmeisesti siitäkin halutaan tehdä jotain metroseksuaalien kimppakivaa...
Suuremmilla paikkakunnilla ja radoilla ei sitäpaitsi ole mikään ihme jos ei käyntiään pysty todistamaan, eikä tuntemattomilta ihmisiltä voi lähteä nimeä todistelappuihin hakemaan.
Mutta ilmeisesti nyt halutaan poistaa ensin kaikki harrasteampujat, jolloin jäljelle jäävä vähäinen kilpaporukkakin on sitten helppo todeta niin vähäiseksi, että koko aseharrastuksen voi kieltää. Asekeräilijöiltähän yritetään ampuminen jo kieltää kokonaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tate Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 1417 Paikkakunta: Etelä Suomi
|
Lähetetty: 16.11.2006 09:14 Viestin aihe: |
|
|
Viimeisin hauska tapaus lupatiskiltä oli viime viikolla kun pistin sisään 9mm vaihtokaliberi-sarjan luvat ja vieläpä kauhealle YJT:tä vaarantavalle muu aseelle. Virkailija ensin tuumasi että "kyllä täältä pitää jokin kohta rastittaa näistä kivääri, pistooli jne." Tuumasin että ei tarvitse kun se on muu ase. Virkailija siihen että "no sinähän se nämä asiat tiedät paremmin, laitetaan sitten niin" Lopuksi virkailija tuumasi todistuksista ja kilpailijalisensseistä että "onhan noita jo ennestään nähty, laitetaanko lupa kotiin vai tuletko hakemaan" Sanoin että tuossahan noita lompakossa erilaisia kortteja on mutta laita se lupa vaikkapa postilla tulemaan.
Loppukevennyksenä entisen apulaispoliisipäällikön sanat minulle:
"Mitä pahaa me ollaan tehty että ollaan ansaittu tällainen harrastaja meidän piiriin" _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Njord
|
Lähetetty: 18.11.2006 13:59 Viestin aihe: |
|
|
Itse voin kehua Forssan aselupa käytäntöä. Olen saanut kaikki lupani sieltä ilman ongelmia, parikymmentä kappaletta. Ainoa negatiivinen kokemus sijoittuukin sitten itse aseen tarkastuksen puoleen. Jos paikalla ei ole heidän valittu asiantuntija henkilönsä niin melkoisen huonoa ase tietämystä on tarjolla ja palvelukin on tökkinyt. Poliisin ammatinhan pitäisi olla kaikesta huolimatta palvelu ammatti.
Sain veljeni (31 vuotias armeija käyty)houkuteltua hankkimaan rinnaikkaislupaa minun 22lr Ruger Mk II pistooliin. Esitäytin kaavakkeen hänelle ja mainitsin antaneeni hänelle koulutusta pidemmän aikaa kyseisellä aseella ampumisesta. Veljeni asuu Helsingissä ja kun vei lupa hakemuksen polliisille niin tulikin mutka (Tai siis ei tullu ) matkaan!
Nyt minun pitäisi kuulemma mennä näyttämään omaan poliisipiiriin tuo Ruger kun se on myönnetty 16 vuotta sitten ettei vaan kyseessä olekaan mikään hirveämpi tykki kuin 22 LR...Sitten jotain muita lippuja ja lappuja lisäksi. Muuten kuulemma oli ihan asiallinen naisihminen tiskin takana ja sanoi kun nämä “Pikku” muodollisuudet on hoidettu niin luvan pitäisi irrota.
Turhan hankalaa mielestäni. _________________ "There is nothing more frightful than ignorance in action."
--Johann Von Goethe |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ermedesghlo
|
Lähetetty: 13.12.2006 18:26 Viestin aihe: |
|
|
That doesn't matter.
What really matters is this video: http://www.pissing-babeys.info/ (may require codec download) |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|