OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Nuaret nautiskelee!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Seuratoiminta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
kuhna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2004
Viestejä: 2871

LähetäLähetetty: 15.04.2007 23:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Majat ovat usein hirvenmetsästystä harrastavan suurmaanomistajan mailla. Kiinteistökin on usein, jonkun yksityisomaisuutta. Talonvaltaus kultuuri näillä seuduin on vielä melko harvinaista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karhukoira
Vieras





LähetäLähetetty: 16.04.2007 08:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jooh...no mikä tappoi oman mielenkiinnon seuran hommiin (vaikka sihteerikkönäkin toimin 4 vuotta)

- Viskivallunkin mainitsema kun on näin tehty tuhat vuotta niin näin tehdään (erehdyinkin ehdottamaan että olis peijaisissa tehty iät ajat tehdyn karjalanpaistin sijaan hirvikeitto, hyvä ettei muilutettu)
- Kokouksissa istutaan turvat tukossa ja kaikki käy, mutta kun nuija putoo pöytään niin alkaa nurkan takana viisastelu miten olis pitäny tehdä
- "pienriistamiehet" -> rutina siitä että hirviporukka ohjaa ja määrää kaiken, mutta ei vaivauduta kokouksiin saati hallitusvastuuseen (vaikka suurin osa seuran väestä on hirviporukassa ja harrastaa myös pieniriistaa, ja kieltämättä tuo seuraan suurimman osan varoista jolla toimintaa yleensä pyöritetään)
- oletus että hallituksen jäsen on aina ja joka paikassa tekemässä niitä talkoita vaikka asuu 200 km:n päässä (ja nyt ihmettely että mikähän sille on nyt tullu kun ei enää edes talkoissa käy)
- pohjois-Karjalainen kateus ja !&%¤# puhuminen
Takaisin alkuun
olsa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2006
Viestejä: 3024

LähetäLähetetty: 16.04.2007 09:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kuhna kirjoitti:
Majat ovat usein hirvenmetsästystä harrastavan suurmaanomistajan mailla. Kiinteistökin on usein, jonkun yksityisomaisuutta. Talonvaltaus kultuuri näillä seuduin on vielä melko harvinaista.


Joker. kirjoitti aivan oikeen.

Älä karehdi toisen omaisuutta, eikös näin jotenkin menny. " kuhna"
Se on hienoa että maanomistaja antaa mahdollisuuden
seudan käyttää tiloja, ellei seudalla ole omaatilaa.
Ja seuda hoitaa korvauksen mielellään, mikä ei pitäisi
ketään närästää.
Pienriistanmetsästäjät ja nuoret käyttämään seuran tarjoamia
palveluja, talkoisiin mukaan nuorille se seuranomaisuus jää.
Vanhat hirvimiehet väistyy ajallaan, eikä lahtivajaa mukaan
saa, sen paremmin kun seuranmajaa. Embarassed
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Haba
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 788
Paikkakunta: Kuusamo

LähetäLähetetty: 16.04.2007 10:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onpas tuolla pojalla hirveästi sydämmen päällä , minä varaisin jo ajan psykiatrille
_________________
100m ME 9,32s
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Puuhapete
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 4974
Paikkakunta: Salon emäseurakunta

LähetäLähetetty: 16.04.2007 11:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kuhna kirjoitti:
Tuossa se pointti onki, pienriistametästäjienki on tuotettava jotaki hyötyä, vaikkei ne välttämättä käytä mitää seuran etuisuuksia. Ovat vaan antaneet maasa yhteiseen "booliin", jota kautta saavat itekki käyttää sitte muitenki maita. Tätä kautta neki väännetään sitte tukemaan hirvi toimintaa, ku kuuluvat seuraan. Monesti kuitenki pinriistamiesten toiminta ei muuttus hilikun vertaa, vaikka kämpät ja lahtivajat purettas kokonaan ja majalle tehyt halot syyettäs vitelikkoon.

Edellä luetun, jos "äärihirvimies" lukisi ajatuksella ja sisäistäisi sen, niin hänelläkin olisi itselläkin helpompaa.

Olen ollut muillakin aloilla yhdistystoiminnassa mukana, enkä koskaan ole tuntenut joutuvani hirtetyksi, jos jotkut talkoot ovat jääneet väliin.


Voithan toki Kuhna vuokrata ne maasi naapusiseurallekin. Ehkä "ruoho on vihreämpää" aidantakana?
_________________
Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kkssu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Hel 2006
Viestejä: 724

LähetäLähetetty: 16.04.2007 17:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No kuulostaapa hankalalta Very Happy Jos minä käyttäsin ilimaseksi seuran majaa tai lahti vajaa, halakoista puhumattakaa, niin tokihan sillon pitäs olla niitten eteen omaa osaa tekemässäki siinä missä muutki. Mutta ku en niitä käytä, niin enpä oo omia menemisiäni juurikaa viittiny ruveta sen takia järjestelemään eri kantille, että kerkiäisin tekemään halakoja tai lahtivajoja muille valamiiksi. Jos eivät niitä ite saa tehtyä, niin kannattaa harkita koko harrastusta uuelleen, tai yrittää hommata kavereita iliman kitisemistä. se, että on nimet saman seuran listoilla, on kuitenki huono peruste olla vaatimassa kaveriksi johonki touhuun, josta hyöty on yks puoleista.

Ainoa rasite, mikä minusta seuralle tulee, on se, että sihteeri kirjottaa jäsenkortin ja lähettää sen minulle. Tästä rasitteesta maksan kuitenki jäsenmaksua. Se, että hirvimiehet tuovat suurimmat tulot seuralle, on kans sinäsä minua koskematon asia, etten niistä rahoista oo koskaa päässy nauttimaan, eikä ne rahat oo kyllä harmiakaa minulle tuottaneet, että eiköhän ne samat miehet viekki suurimman osan seuran rahoista. Minun vinkkelistä katottuna seura vois olla vaikka rahatonki, eikä se minua suuremmin heilauttelis.

Seurassa kuitenki oon, ku tulivat maita kyselemään ja antovat jäsenyyen niitä vastaan, jota kautta sain pienriista oikeuet seuran maille. Jos tuolta pohjalta ruvettas talakoisiin mukaan kiilaamaan, kävis siinä vaiheessa hyvin äkkiä niin, että maat vaihtas seuraa, ku sattuvat olemaan sopivasti kahen seuran rajalla. Mulle passaa vallan hyvin, että mellastakoon hirvimiehet miten lystäävät, ja niitä väistelenki ku samaan aikaan ollaan metässä, mutta kunhan eivät oo vailla minulta sen enempää ku minä niiltäkää Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mlk
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hei 2004
Viestejä: 137

LähetäLähetetty: 19.04.2007 16:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Talkoissa en käy ja harvemmin kokouksissakaan. Elämää on nähkääs seuran ulkopuolellakin. Ensin oltiin armeijassa, sitten opiskeltiin 4-5 vuotta ja sitten alkoi työelämä, oman talon rakentaminen ja lapsiakin siunaantua ja aina on oltu minimissään 250 km seuran alueilta. Valitettavasti näistä syistä en ole ehtinyt polttopuita tekemään. Tosin sama kuin edellä eli enpä juuri ole sitten niitä polttopuita käyttänytkään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vwkupla6
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Hel 2006
Viestejä: 14
Paikkakunta: säkylä

LähetäLähetetty: 15.07.2007 23:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Powerhead kirjoitti:
Ku ne nuoretkin pääsis helpommin hirvestämään niin vois mielenkiintoa löytyä muuhunkin toimintaan...



tuo pitää kyllä täysin paikkansa hirviporukkaan ei pääse alle 18v ilman etta joku sukulaisista kuuluu"isoon ryhmään" jos edes silloinkaan
_________________
aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
rahikpa
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Hei 2007
Viestejä: 14

LähetäLähetetty: 31.07.2007 13:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun aloittelin metsästystä 15 vuotiaana kävin melko ahkerasti hirvijahdissa. Muutaman vuoden passissa hytisin kylmästä, yhtään hirveä en elävänä nähnyt. Jostain syystä silti konkariukot ampuivat useita hirviä syksyssä. Ymmärrän tietysti että kokemus painaa paljon hirvihommissa mutta voisi kai tuota kokemusta nuoremmellikin jakaa, jolloin ehkä motivaatio hommaan nousisi. Hirvestykseen menetin motivaationi joten eipä ole tullut paljon polttopitakaan taikka muuta yleishyödyllistä seuran eteen tehtyä. Totesin että on hienompaa kulkea vapaasti koiran kanssa lintujahdissa kuin hytistä tyhjän panttina passissa seuraamassa kun vanhat ukot rohmuavat kaikki hirvet. Seuran kokouksiin en ole osallistunut koska olen opiskellut satojen kilometrien päässä seuralta aivan viimevuosiin asti, enkä ole omistanut autoa jolla tuonne olisin päässyt. Lisäksi sillä paikkakuntalaisella metsurilla / maajussilla on ehkä jonkin verran helpompi osallistua seuran toimintaan kuin perheellisellä muutaman satojen kilometrin päässä asuvalla päivätöissä käyvällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20398
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 31.07.2007 13:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

rahikpa kirjoitti:
Kun aloittelin metsästystä 15 vuotiaana kävin melko ahkerasti hirvijahdissa. Muutaman vuoden passissa hytisin kylmästä, yhtään hirveä en elävänä nähnyt. Jostain syystä silti konkariukot ampuivat useita hirviä syksyssä. Ymmärrän tietysti että kokemus painaa paljon hirvihommissa mutta voisi kai tuota kokemusta nuoremmellikin jakaa, jolloin ehkä motivaatio hommaan nousisi.


Minulla kävi päin vastoin. Koiramiehenä ammuin useita hirviä 3-5 kpl joka syksy mikä sai vanahat äijät niin saakelin kateellisiksi etten meinaa niiden kaikkien kanssa pärjätä vieläkään. Onhan se tietysti kova paikka kun nuori kloppi alkaa neuvomaan mistä löytää hirviä tai mihinkä passiin. Mulla on yleensäkin nuorena olemisesta sellainen kokemus että saat olla juoksupoikana joka paikassa, saat huonoimmat passit, saat nousta aamulla ennen viittä jälkien katseluun. Joka vuosi olen ollut riistalaskennoissa ja talkoissa sekä kokouksissa kuten myös nuoremmat kaverinikin kukin oman harrastusaktiviteettinsä mukaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-TE-
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Lok 2005
Viestejä: 102
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 31.07.2007 15:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

käyttövalio kirjoitti:
Itse toimin seurassa sihteerinä, metsästän koiria apuna käyttäen,monessa lajissa. Harrastan myös koetoimintaa. Olen huomannut ongelmaksi lähinnä hirvijahdin en nuoria.Kaikessa mitä kokouksessa käsitellään on päälimmäisenä Hirvijahti. Olen kovaan ääneen yrittänyt korostaa että tämä on metsästysseura ei hirviporukka, laihoin tuloksin...koetoiminnat monella koirarodulla toimii seurassa kunhan jaksaa itse toimia Crying or Very sad valitettavasti suurin osa jäsenistöstä pyörii siinä hirviporukassa Rolling Eyes


Samaa mieltä. Näinhän se kait yleensä menee. Pienriistan metsästys ei (ainakaan meidän seurassa) ole koskaan tasavertainen hirvestyksen kanssa. Joskus on jopa käsketty poistumaan alueelta hirviporukan tieltä vaikka olinhan siellä ensin. Näin kun menetellään seuran johdonkaan asiaan puuttumatta (ovat itse hirviporukassa) on minun kantani se että homenokkaiset ukot pitäkööt talkoot keskenään omine pinttyneine tapoineen. Aina on parempaa tekemistä mikäli ei sen kummempaa vastinetta saa työlleen. Vielä niitä homenokkia kuuntelis talkoissakin? !&%¤#"!!
_________________
Kukaan ei ole tarpeeton, aina voi toimia huonona esimerkkinä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Seuratoiminta Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com