Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
mikko31 Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Huh 2006 Viestejä: 570 Paikkakunta: Thames city
|
Lähetetty: 24.08.2007 08:20 Viestin aihe: Olipa kiva uutinen taas telkkarissa! |
|
|
Siellä oli nykynen riistoministeri elikkäs valtion "varain" ministeri toitottamasa seuraavaa evankeliumiansa!
..tehdään polttonesteen verotusta kiristämällä yksityisautoilusta huonompi vaihtoehto kuin itä yksityisautoilusta...voi ristuksen !&%¤#"!!
Heleppo se on saatnan helsingin kermaperseitten kuuluttaa julkisista kulkuneuvoista kun ne siellä kulkee joka paikasa!
Ei nimittäin tarvi mennä kuin 20 kilometriä oulusta etelään niin ei kulje bussit kun kertaalleen ja nekin sellaseen aikaan että normityöläiselä ei mitään mahollisuutta niillä kulkea! Tai voi kai niillä kulkea..kunhan unohtaa kaikki harrastukset,lapsien haun ja muun sosiaalielämän!
Eli suomennettuna: syrjäseuduilta porukka kaupunkeihin niin on kivaa kaikilla !&%¤#"!!
Ja miten mahtaa bussilipun hinnalle käydä kun tiiselin hinta nousee????
Se kai alettava kerään rahaa niin päästään öljy ja kaasuputkien pohjia puolustaan afganistaniin niitten yhtien mulukkujen kansa, kun eihän sitä nyt voi natolle ei sanua...nehän suuttuupi vielä _________________ Ilman WINCHESTERIÄ...olen huijannut itseäni, ilman VALMETTIA, kussut itseäni mykiöön! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 24.08.2007 08:28 Viestin aihe: |
|
|
Jos ajat sen 15 tkm vuodessa vaikkapa perus VAG diisselillä, niin tämä korotus tekee 45 euron loven pussiin. Onneksi mulla on talous jo niin kuralla, että ei haittaa. _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
turjake Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2004 Viestejä: 194
|
Lähetetty: 24.08.2007 09:54 Viestin aihe: |
|
|
Mikä tässä eniten jurppii on se että nämä korotukset eivät oikeasti vaikuta ympäristön tilaan mitenkään vaikka niitä sillä perustellaan. Ei yksityisautoilu maailmasta lopu, mutta sen haittojen vähentämiseksi voisi kehittää parempia polttoaineita ja moottoreita, ja kaupunkialueilla pääsisi sähköautolla lyhyet matkat jo nyt. Niitä voisi sitten tukea verohelpotuksin.Vaan se ei valtiovallalle käy koska kyse ei ole autoista tai saasteista vaan rahankeruusta ja yksilönvapauden rajoittamisesta rikkaille. Nykylinja näyttää olevan se että kansalainen ei saisi tehdä mitään itse, kaikki on saatava julkisen liikenteen ja kaukolämmön piiriin, puilla et saa lämmittää saunaa etkä venettä tervata, suvaita pitää kaikenmaailman hörhöjä jotka muualla maailmassa olisi hirtetty jo, vain poikkeustapauksissa ne istuu yli puolet tuomiosta, eikä karkottamaan pysty kun kyhäsivät valituskirjelmän. Kerpele, sieppaa. Samaan syssyyn sitten menee ase- ja metsästysasiat jotka nekin hyysätään pilalle kansalta. Ja Natoon meno on päätetty, veikkaan että kansa saa äänestää niin monta kertaa että saadaan sopiva tulos. _________________ -turjake |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hp Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Hel 2007 Viestejä: 143
|
Lähetetty: 24.08.2007 12:51 Viestin aihe: |
|
|
Joskus oli lehti juttua, että Oulun kaupungissa vain 10 % hiilidioksi päästöistä tulee liikenteestä. Eli vaikka kaikki liikenne loppuisi säilysi saasteet 90%! Mikä sitten on tilanne koko Suomen kannalta? en tiedä mutta luulisin olevan samassa suhteessa.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
-Erästelijä- Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2007 Viestejä: 108 Paikkakunta: Kajaani
|
Lähetetty: 24.08.2007 13:14 Viestin aihe: |
|
|
Juu... Mullakin on työmatka 113 km yhteen suuntaan. Sen takia ajankin dieselillä. Suomessa on jo muutenkin niin korkea verotus polttoaineessa ettei tartteis yhtään enää nostaa. Suhteettoman suuri määrä tilistä menee siihen että pääsen töihin ja sieltä kotiin. Niin ja jos julkisella likenteellä pitas töihin kulkea niin kotona ei ehtis käymään kun pidemmillä lomilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Silli.S Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Huh 2005 Viestejä: 856
|
Lähetetty: 24.08.2007 13:33 Viestin aihe: |
|
|
Tuli vaan mieleen, tää on vissiin sitä syrjäseutujen työllisyyden edistämistä. Siitä ne on toitottanu jo viimeiset 15 vuotta. Sitä sen täytyy olla, mitäpä se muutakaan olis. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vortex Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2004 Viestejä: 6885 Paikkakunta: Helsinki
|
Lähetetty: 24.08.2007 13:49 Viestin aihe: |
|
|
Bensiinikäyttöisten autojen syrjinnässä ei mielestäni ole mitään vikaa (vaikka kaksi sellaista omistan itsekin eikä kumpikaan ole sieltä piheimmästä päästä). Mutta että luonnon ja ympäristön kannalta edullisempien vaihtoehtojen yleistymistä ruvetaan rajoittamaan!? Sitä en ymmärrä. Lisäksi vaikeutetaan syrjäseutujen elämää ja aiheutetaan valtavaa haittaa esim. kuljetusalalle. Veikkaisin polttoainekulujen nousevan yhden tehokkaassa ajossa olevan täysperävaunuyhdistelmän osalta noin 100 000 euroa vuodessa? Menikö edes lähelle? Paljonkohan kustannukset nousevat HKL:n osalta? Busseja lienee satoja... _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
tetri Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Huh 2005 Viestejä: 7344
|
Lähetetty: 24.08.2007 14:32 Viestin aihe: |
|
|
Vortex kirjoitti: | Veikkaisin polttoainekulujen nousevan yhden tehokkaassa ajossa olevan täysperävaunuyhdistelmän osalta noin 100 000 euroa vuodessa? | 2 miljoonaa litraa/v? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Repesorsa ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 9356 Paikkakunta: Sieltä
|
Lähetetty: 24.08.2007 14:36 Viestin aihe: |
|
|
Vortex kirjoitti: | Veikkaisin polttoainekulujen nousevan yhden tehokkaassa ajossa olevan täysperävaunuyhdistelmän osalta noin 100 000 euroa vuodessa? Menikö edes lähelle? Paljonkohan kustannukset nousevat HKL:n osalta? Busseja lienee satoja... |
Meni aivan poskelleen. Kaveri on rekkamies ja ajaa vuodessa 100.000 kilometriä. Polttoainetta kuluu 45-50 litraa sadalla kilometrillä, eli vuodessa 45.000-50.000 litraa. Kustannus tästä on tällä hetkellä saman verran euroissa (noin). Mitenkä se nyt sitten tuplaantuisi? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vortex Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2004 Viestejä: 6885 Paikkakunta: Helsinki
|
Lähetetty: 24.08.2007 15:57 Viestin aihe: |
|
|
Muistelen, että uutisissa mainittiin asiasta. Oliskohan ollut turverekka, joka on melkeinpä 24 h ajossa.
Eikö 100 000 km rekkakuskille vuodessa ole aika vähän? _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Repesorsa ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 9356 Paikkakunta: Sieltä
|
Lähetetty: 24.08.2007 17:17 Viestin aihe: |
|
|
Vortex kirjoitti: | Eikö 100 000 km rekkakuskille vuodessa ole aika vähän? |
Ei yksi mies paljon enempää ehdi ajaa työaikalainsäädännön puitteissa. Voihan yhdelle autolle tietysti olla useampikin kuski mutta ei ne lukemat voi nousta lähellekään sinun esittämiä arvoja.
Esimerkissäni kulut nousisivat 3150-3500 euroa vuodessa, jos hinnankorotus olis 0,07 euroa/ltra. Toisaalta tämä korotus siirtyisi osittain takaisin, koska veroilmoituksessa on sarake, johon kirjoitetaan numeroilla vähennettävät kulut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tetri Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Huh 2005 Viestejä: 7344
|
Lähetetty: 24.08.2007 17:58 Viestin aihe: |
|
|
Repesorsa kirjoitti: | Vortex kirjoitti: | Veikkaisin polttoainekulujen nousevan yhden tehokkaassa ajossa olevan täysperävaunuyhdistelmän osalta noin 100 000 euroa vuodessa? Menikö edes lähelle? Paljonkohan kustannukset nousevat HKL:n osalta? Busseja lienee satoja... |
Meni aivan poskelleen. Kaveri on rekkamies ja ajaa vuodessa 100.000 kilometriä. Polttoainetta kuluu 45-50 litraa sadalla kilometrillä, eli vuodessa 45.000-50.000 litraa. Kustannus tästä on tällä hetkellä saman verran euroissa (noin). Mitenkä se nyt sitten tuplaantuisi? | Jos lisäys olisi vuodessa 100 000 euroa, kokonais kulutuksen pitäisi olla 2 miljoonaa litraa/v 5 sentin korotuksella! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Solifer Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Maa 2005 Viestejä: 13229
|
Lähetetty: 24.08.2007 22:33 Viestin aihe: |
|
|
Yksi ministeriö haluaa vähentää CO2 päästöjä poistamalla dieselveron ja laskemalla uusien autojen hankintaveroja. Hyvä.
Toinen ministeriö haluaa hillitä inflaatiota nostamalla kaikkia veroja ja siten kustannuksia. Ei hyvä.
Samainen ministeriö haluaa estää dieseleiden oston ja huonontaa niin julkisen liikenteen kuin Suomen teollisuudenkin kilpailukykyä nostamalla polttoaineveroja.
Luulisi kauppa- ja teollisuusministerin reipivän verkkarinsa viimeistään tässä kohtaa.
Aiemmin pidin Kataista vain vähän juoniorina. Nyt joudun toteamaan että sehän on tyhmä se mies. Ei pidä luottaa alaisiin joilla ei ole muuta kerrottavaa kuin samat jutut millä valtiontaloutta on ohjailtu päin peetä viimeiset 20 vuotta. Antaisi niille kenkää tai eläkkeen jo pikkuhiljaa.
Loppupeleissa Suomen valtio ei pysty EUssa viedä läpi alotteita joiden ainoa lopputulema on CO2 päästöjen nousu. Voihan sitä yrittää mutta takkiin tulee 1-2 vuoden sisään ja kunnolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sasu Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Lok 2006 Viestejä: 3487
|
Lähetetty: 24.08.2007 22:35 Viestin aihe: |
|
|
Nämä joka suunnalle puuhatut liikenneverojen korotukset saattavat myös olla valmistautumista autoverosta luopumiseen. Pidetään peukkuja! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
dxman ***
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7527
|
Lähetetty: 24.08.2007 23:12 Viestin aihe: |
|
|
Ensinnäkin otsikointi on /c:stä. Toinen juttu on taasen sitten ammattimaisen liikenteen kulut, jossa yksityisyrittäjällä voi olla useita autoja jolloin pienikin nosto voi vaikuttaa paljon. Kuskien palkat on jo valmiiksi kehnot ja polttonesteiden korotukset osuu suoraan yrittäjän kukkaroon joten ketjureaktiona osuvat kuskien lompsaan. Näitä kustannuksia ei kilpailutilanteen vuoksi siirretä tilaajahintoihin, vaan kalusto ja kuskit kärsivät. Yrittäjä itse harvemmin tinkii elintasostaan.
Toisekseen. Entinen demarivetoinen hallitus luopui perintöverosta ja muutoinkin edisti suurpääoman hyvinvointia. Nyt vastapalveluksena kokoomus nostaa veroja niin kuin demarit olisivat tehneet eli keskiluokan kurittamisella viinan, sähkön ja polttoaineiden verotusten korottamisella ja työnverotuksen keventämättä jättämisellä.
Muistaakseni porvarit vaaliteemoissaan hehkuttivat muutoksen puolesta ja totta tosiaan, muutosta on tapahtunut. Nyt valtio ohjaa kulutusta enemmän kuin edellisen taantumuksen hallituksen voimat yhteensä. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|