Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
F7391 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 13.10.2007 07:39 Viestin aihe: Kiväärin huoltoa Oulussa tai lähialueilla |
|
|
50-luvun alun Sako L46 kaipaa huoltoa. Raudat pitäisi sinistää uudelleen ja lakkatukkikin on aika huonossa kunnossa.
Osaisiko joku neuvoa Oulusta tai lähettyviltä luotettavan asesepän, jolta rautojen sinistäminen sujuisi? Aseella on minulle erityistä tunnearvoa, joten ihan kenen tahansa käsiin en halua sitä antaa.
Tukin ajattelin kunnostaa itse, ellei sopivaa tekijää löydy. Ajatus oli siis poistaa lakat ja joko lakata tai öljytä tukki. Lakkatukki sopisi aseen alkuperäiseen henkeen toki paremmin. Tukin kunnostajistakin olisi kiva saada vinkkiä! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
urbo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.10.2007 08:17 Viestin aihe: |
|
|
Jos asessasi on koivutukki, niin mahd. loimukuviot ovat tehty todennäköisesti petsillä kuvioimalla. Itse puussa ei varmaankaan ole minkäänlaisia kuvioita, eli hiottunna näyttää ihan tasaisen valkealta. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
F7391 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 13.10.2007 08:24 Viestin aihe: |
|
|
urbo kirjoitti: | Jos asessasi on koivutukki, niin mahd. loimukuviot ovat tehty todennäköisesti petsillä kuvioimalla. Itse puussa ei varmaankaan ole minkäänlaisia kuvioita, eli hiottunna näyttää ihan tasaisen valkealta. |
Aseessa on alkuperäinen tukki eli lienee koivua, jotenkin kuvittelisin, ettei 50-luvun alussa tuontisäännöstelyn aikaan ollut välttämättä pähkinäpuuta käytettävissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.10.2007 10:38 Viestin aihe: |
|
|
Jos Kuhmo ei ole liian kaukana sinulle, niin J Immonen on hyvä ehdokas. Numeron löydät metsästäjälehdestä, työsuorituksia otsikon alta. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Haba Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.10.2007 17:55 Viestin aihe: |
|
|
Jos aseella on tunnearvoa niin älä ainakaan hiukkavaaraan sitä mene viemään.. _________________ 100m ME 9,32s |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
VKK Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Tou 2004 Viestejä: 3306 Paikkakunta: "Mauser-maa"
|
Lähetetty: 17.10.2007 07:08 Viestin aihe: |
|
|
GunBell...? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Viesko Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 16 Maa 2004 Viestejä: 93 Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 18.10.2007 10:21 Viestin aihe: |
|
|
Tukista:
Lakat lakanpoistoaineella ( 3-4 kertaan) ja sitten kärkihiomakoneella hiomalla. Vesipetsi päälle(se mitä vaikka puuilossa myydään 4 eurolla , jauhepussi). Sitten hionta ja ja kärkkäiseltä kiinanpuuöljyä (13 euroa) pintaan niin monta kerrosta kun vetää.
Sinistys: Joko seppä joka on helpoin ja kätevin ( 9,3x622 maintsema Immonen teki ainakin minun aseseen siistin ja tasaisen sinistyksen) tai itse sinistää. Joko kuumasinistyksenä (isompi homma, ohjeet saat ja aineet apteekista (n. 25-35 euroa) tai kylmäsinistyksenä (bluewonder, midwayltä 46 euroa taiu valmistajalta usasta.) |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|