OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

vaellus kumisaappaat

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 06.09.2004 10:29    Viestin aihe: vaellus kumisaappaat Vastaa lainaamalla viestiä

Mikähän olisi otsikon mukaisissa jalkineissa hyvä merkki/malli. Mielipiteitä on miljoonia, mutta jotain suuntaa niistä kuitenkin saa. Kriteereinä olisi tukeva pohja, kestävyys! ja lämpimä talvellakin. (esim. hirvipassissakin voisi istuskella ilman että varpaat jäässä).

Ja EI tarvitse suositella gore-tex vaelluskenkiä. Niitäkin olen miettinyt, mutta päädyin kumisaappaisiin.
Takaisin alkuun
ar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 1220

LähetäLähetetty: 06.09.2004 10:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo oli muuten just talvi/vaellussaappaista juttua josaki viime kevään metästys&kalastus lehessä. Viking mallin saappaita ainaki löytyy eräliikkeistä talvikäyttöön, jossa on kestävä pohja sekä lämmin... Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuiskukoppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Elo 2004
Viestejä: 173

LähetäLähetetty: 06.09.2004 11:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ostin itse nokia trek out lastit,suurin odotuksin! + tukevat jalassa +kohtalaisen hyvät kävellä(kokemusta tunturi vaelluksella) -Hinta ---- liian kapea varsi(vähänkin paksummat lahkeet saappaan sisään ja varret on makkaralla) -vuoret kuivuu hitaasti. minun mielestä enemmän - kuin +.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
konsta
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Hei 2004
Viestejä: 63

LähetäLähetetty: 06.09.2004 12:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ostin nokia trek plus -saappaat. plussat samat kuin edellä mutta lisänä nyörikiristetteävä/löysättäva varrensuu. mahtuu lahjeetkin saappaan sisälle varren rypistymättä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Retonkimies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 1407
Paikkakunta: Riekkomailla

LähetäLähetetty: 06.09.2004 12:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläni on muutaman vuoden ollut käytössä Aiglen saappaat. Mallia en nyt muista, mutta maksoivat noin 100€. Tukeva ja pitävä pohja, kestävät ja hyvät kävellä. Ovat lähinnä kesä- ja syyskäyttöön, talvella käyttäisin passissa mieluummin vaikka huopakumppareita.

Myös Le Chameulla on hyviä saappaita ja kiinnostavat ovat myös Tretornin Setterit. Tretornien kestävyydestä en menisi takuuseen. Aikaisemmat saappaani eli Tretornit menivät parissa vuodessa rikki, mutta jospa ovat parantaneet laatuaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 1186
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 06.09.2004 12:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minullakin on Aiglet ja olen niiden kanssa vaeltanut muutaman päivän keikan suurtunturialueella. Mukavat kävellä ja pitävät mutta jalat kastuivat hiestä pahasti ja saappaat kuivuivat todella hitaasti maastossa (nuotiolla). Varret ovat nilkan kohdalta todella kapeat eli tuntuu siltä kuin vetäisi tiukkaa hanskaa käteen. Ihan hyvät kumisaappaat mutta en enää lähde niillä vaeltelemaan.

Toiseksi, mielestäni sellaisia yleiskumisaappaita jotka pelaavat hyvin vaelluksella ja talvipassissa voi olla todella vaikea tai mahdoton löytää. Liian suuri kompromissi suuntaan tai toiseen. Väistämättä 2:t eri kengät jos haluaa, että on mukavaa.

Itse olen siis ajatellut näin: "maihinnousu" -tyyppiset kalvokengät vaelluksille/metsästyskeikoille lumettomana aikana ja kaverin saappaita testattuani nyt talveksi on tarkoitus hankkia vuorelliset, nauhakiristyksellä varustetut nahkasaappaat. Kaverin saappaat olivat Sievin mallistosta ja tuntuivat lyhkäsessä "testikäytössä" mukavilta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Retonkimies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 1407
Paikkakunta: Riekkomailla

LähetäLähetetty: 06.09.2004 14:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No kyllähän sen saappaan saa nuotiolla kuivaksi illan aikana. Toista se on jos vaelluskenkä kunnolla kastuu sisältä(ja se kastuu varmasti aika ajoin), sen kuivaamiseen menee koko yö tulilla.

PS. TH:lla liian pienet tulet Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vituxmän
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Kes 2004
Viestejä: 286

LähetäLähetetty: 06.09.2004 14:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tretornin Settereillä pärjää yllättävän hyvin pakkasellakin, ilmeisesti se neopreenivuoraus varastoi lämpöä. Passisaappaiksi niistä ei kuitenkaan ole, paikallaan seisominen kyllä ajaa pohjan kautta kylmän varpaisiin.
Tretornilta löytyy sekä kiinteällä että irroitettavalla huopavourella saappaita, ei kokemusta vielä.
Tuo nilkan ja jalkapöydän kohta on näissäkin napakka, ilmeisesti jalan liikkumista saappaassa estetään tällä.
Itse olen ollut todella tyytyväinen näihin, parhaat kumpparit joilla olen kävellyt. Kokemusta ei kuitenkaan ole noista ranskalaisista käsintehdyistä..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
TH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 1186
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 06.09.2004 14:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

> PS. TH:lla liian pienet tulet

Joo, siellä oli satanut viikkotolkulla eikä suurtunturialuuella sitä polttopuuta ole muutenkaan tunguksi asti. Nuotion rakentaminen oli tuskan takana. Ei kuivunut edes yön aikana niillä nuotioilla Sad Silti, saappaat kastuivat kunnolla ihan ilman ulkopuolista vettä, vaelluskenkien kanssa olen pysynyt kuivempana.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 06.09.2004 19:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Dunlop vaellussaappailla on tullu tehtyä parit ja mettälläki ne on ollu. Ainaki mulle on hyvät. Kaverilla on kans.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com