OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Onko nuoret laiskoja; sittenkin?
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Seuratoiminta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
kuhna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2004
Viestejä: 2871

LähetäLähetetty: 13.01.2008 10:58    Viestin aihe: Onko nuoret laiskoja; sittenkin? Vastaa lainaamalla viestiä

Toin aikanaan kymmenisen vuotta sitten omaan seuraani viestiä nuorisotoiminan tärkeydestä metsästyksessä. Pidin asiaa tärkeänä: 1) Ajankohtainen ukkoutumisen takia. 2) Asia oli oman keskusjärjeston kamppanja 3) Muiden seurojen esimerkki ja koulujen kamppanjat.
En kiistä, ettenkö olisi tätä asiaa ajanut "hieman piruuttani" vastustuksen takia. Toisaalta olisin saanut omaa "praktiikkaa" ja enemmän sisältöä harrastukseeni.
Eihän se tietenkään onnistunut. Nuoria pidettiin oma hyväisinä laiskoina, valmiiseen pöytään tulijoina, jotka vaarantavat vanhojen metsästyksen.

Vuodet vierivät ja lapset kasvavat. Onko sittenkin olemassa "pullamössö sukupolvi". Hirven metsästystä pidetään yksistään hankalana aikaisen aamuherätyksen takia. Käskytys ei käy. Ohjeisiin ei tule reippaita "asia ymmärretty" kuittauksia. Omat etuisuudet ja säännöt, mitkä mataloittavat aitaa. Kädet ei saa likaantua. On totuttu, että joku passaa asiat valmiiksi. Jos maksetaan jäsenmaksu, niin silloin ostetaan jotain. Talkoita pitäisi tulla hyvä palkka jne.

Keskusjärjestö pelottelee ukkoutumisella, mutta henkilökohtaisesti en ole voinut nähdä mitään rapistumista. Päinvastoin; on päästy eläkeputkeen. Kaikki energia suunnataan kotiseuran toimintaan. Pelottelu, että "vanhoilta miehiltä jää hirvet vetämättä metsästä". Potaskaa; nuorilta ne jää vetämättä, jo pelkästään sen epäesteetisyyden takia. Vanhoilla miehillä on pratiikkaa käyttää koneita, vipuvarsia ym. jo pitkän työelämän tuoman kokemuksen kautta.
Täytyy kuitenkin todeta, että olen puhunut pelkästään hirvenmetsästyksestä. Nuoret varmaankin suuntautuisivat enemmän pienriistan puoleelle. Kauemmaksi UHOSTA. Se heille tulisi suoda.
_________________
Ammuin ohi !
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pro Hunter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hei 2007
Viestejä: 1202
Paikkakunta: Pieksämäki

LähetäLähetetty: 13.01.2008 11:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse ainakin olen hirvi hommissa vetämässä hirviä pois metsästä aina jos on mahdollisuus. Enkä pelkää herätä klo.6 metsälle ajasta se ei kiinni ole.
_________________
Baikal IJ-27 12/76
Remington 770 30-06 Sprg
Sako P-54 22 LR
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Punajalaka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tam 2006
Viestejä: 3187
Paikkakunta: :)

LähetäLähetetty: 13.01.2008 11:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahnat on kuiskoja.
_________________
No ehä minä, mutta muut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
susihiisi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2006
Viestejä: 1396
Paikkakunta: Työvoimapula

LähetäLähetetty: 13.01.2008 11:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pro Hunter kirjoitti:
Itse ainakin olen hirvi hommissa vetämässä hirviä pois metsästä aina jos on mahdollisuus. Enkä pelkää herätä klo.6 metsälle ajasta se ei kiinni ole.


Ei kai siellä aina ja kaikkien tarvitse klo 6 seistä asennossa. Vanhemmatkin kärpät ilmestyvät paikalle joskus myöhemmin. Ihmisillä sattaaa olla pakollista toimintaa lauantai/ sunnuntaiaamuna. Vastavuoroisesti jonkun täytyy taas lähteä aiemmin jne. Pyöritetään siis nk. kaksivuorojärjestelmää. Smile
_________________
Joka sialle joulu koittaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pro Hunter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hei 2007
Viestejä: 1202
Paikkakunta: Pieksämäki

LähetäLähetetty: 13.01.2008 14:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei sillä ajalla väliä ole jos metsälle pääsee Very Happy mukavaahan metsässä on olla.
_________________
Baikal IJ-27 12/76
Remington 770 30-06 Sprg
Sako P-54 22 LR
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
t_o_m_m_i
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Mar 2006
Viestejä: 344
Paikkakunta: Karhukaupungin tuntumassa

LähetäLähetetty: 14.01.2008 10:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mielenkiintoinen aihe, pitää kommentoida.

Kuulun itse ainakin omassa seurassani "nuorten" joukkoon, ikää seuraavaksi 31 vuotta. Hirvijahdissa homma toimii hienosti. Passipaikat jaetaan vähän äijien kunnon (= suunnilleen iän 50-80) mukaan YHTEISELLÄ sopimuksella. Jos jotakuta ei miellytä, pitää saada suu auki, ja vastustaa. Viime syksynäkin ainakin hirven näki jokaiselta passipaikalta, se mistä pääsi luvallista ampumaan, on tietysti jo eri juttu.

Suurempana ongelmana, kun laiskuus, näen seurojen melko vaihtelevat "kynnysrahat" tai liittymismaksut, miten se missäkin mainitaan.

itse olen aloittanut metsästysharrastuksen tyhjästä, omasta mielenkiinnosta. Suvussa kukaan ei harrasta, eikä oiken myöskään ymmärrä harrastustani. Metsästyskortin suoritin varusmiehenä, 23- vuotiaana. Ensimmäiseen metsästysseuraan liityin vuonna 2002, silloin liittymismaksu oli muistaakseni 250 euroa, noin. Muuton takia, vaihdoin seuraa, ja vuosi sitten talvikokouksessa minut otettiin seuraan varsinaiseksi jäseneksi vuoden koejäsenyyden jälkeen. Kotiintuomisena kokouksesta oli muutamaa euroa vaille 700 euron maksulappu.

Tällaiset rahasummat ovat mielestäni melkoisia kynnyskysymyksiä nuorille/nuorille aikuisille, jotka haluaisivat päästä jahtiin. Itselläkin on varmasti aika tyypillinen tilanne ikätovereitteni kanssa, talolaina,autolaina jne., eli rahaa menee muuhunkin kuin harrastamiseen.

Viime syksynä olin intoa puhkuen hirvijahdissa, vaikka aseen saa ottaa mukaan vasta, kun on ollut 2 vuotta täysvaltainen jäsen, eli itselläni tuo aika koittaa syksyllä 2009. Ei edesauta asiaa, että on ollut ennenkin hirviporukassa ja tekee aktiivisesti riistanhoitotyötä, osallistuu seuran talkoisiin ym.

Lisäksi vielä pitää tuossa viikonloppujen pyhittämisessä hirvijahdille ainakin omalta kohdaltani ottaa huomioon se, että on pari pientä poikaa, joiden kanssa on kyllä aivan mahtavaa viettää aikaa. Vielä ei pojat pääse kulkemaan metsässä mukana, ja kun tekee viikolla epäsäännöllistä työaikaa, niin ei se ole kovinkaan kiva mennä viikonloppuna metsään kuuntelemaan ripitystä siitä, että lähtee kotiin jo vaikka klo 16, kun mitään ei ole koko päivänä nähty, ja syynä on viettää aikaa perheen kanssa.

Tulipa aika vuodatus. Loppukaneettina voisin sanoa, että nuoret tekevät kyllä mielellään talkoita, hoitavat riistaa, ja osallistuvat yhteisiin jahteihin. Monella vaan on erimoisia esteitä, eivätkä pääse niihin säännöllisesti osallistumaan. Ja siitä useimmiten seuraa laiskaksi leimaantuminen..., näin ainakin itse kuvittelisin asian olevan.
_________________
- Pessimisti ei pety -
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kuhna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2004
Viestejä: 2871

LähetäLähetetty: 14.01.2008 12:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kynnysrahahojen suuruutta puolustellaan, sillä että kuinka paljon ikärakenteeltaan vanha hirviporukka on laittanut tuotunteja harrastukseen.
Maaseudun seuroissa on totuttu, että kun ollaan "vapaanpien ammattien harjoittajia", niin kaikki työt tehdään ajallaan, etteivät ne häiritse hirvijahtia.
Perhesyyt(tossun alla oleminen) on vain miehen heikkoutta ja ne ovat "noloja" syitä olla jahdista pois.
_________________
Ammuin ohi !
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
t_o_m_m_i
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Mar 2006
Viestejä: 344
Paikkakunta: Karhukaupungin tuntumassa

LähetäLähetetty: 14.01.2008 12:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ne perhesyyt nykypäivän elämässä ole heikkouksia, mielestäni osoittaa vaan miehisyyttä, kun osaa antaa aikaa myös perheelleen, mutta ei aleta TÄSTÄ VÄNKÄÄMÄÄN TÄÄLLÄ, MENEE MUUTEN LIIKAA ASIAN SIVUSTA!

Itse olen nyt kaupunkiseurassa, ja silti ei tunnu aina tulevan ymmärrystä vaikkapa vaan työvuorojen takia poissaololle. Ilmeisesti työelämä on ainakin joillain helppo asia unohtaa, sitten kun on siitä jäänyt pois. Tämä ei ollut yleistys, vaan epäilys. Sitäpaitsi, olen yrittänyt tehdä aina poissaolojeni vastineeksi jotain seuran kannalta yleishyödyllistä riistanhoitotyötä, esim. ruokinta-automaatteja, siten, että kuka vaan oin voinut sellasen tulla minulta hakemaan ja viedä omalle ruokintapaikalleen.
_________________
- Pessimisti ei pety -
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kuhna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2004
Viestejä: 2871

LähetäLähetetty: 14.01.2008 13:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

t_o_m_m_i kirjoitti:
Ei ne perhesyyt nykypäivän elämässä ole heikkouksia, mielestäni osoittaa vaan miehisyyttä, kun osaa antaa aikaa myös perheelleen, mutta ei aleta TÄSTÄ VÄNKÄÄMÄÄN TÄÄLLÄ, MENEE MUUTEN LIIKAA ASIAN SIVUSTA!

Itse olen nyt kaupunkiseurassa, ja silti ei tunnu aina tulevan ymmärrystä vaikkapa vaan työvuorojen takia poissaololle. Ilmeisesti työelämä on ainakin joillain helppo asia unohtaa, sitten kun on siitä jäänyt pois. Tämä ei ollut yleistys, vaan epäilys. Sitäpaitsi, olen yrittänyt tehdä aina poissaolojeni vastineeksi jotain seuran kannalta yleishyödyllistä riistanhoitotyötä, esim. ruokinta-automaatteja, siten, että kuka vaan oin voinut sellasen tulla minulta hakemaan ja viedä omalle ruokintapaikalleen.


Hirvenmetsästykseen ei kuulu työelämä, eikä työelämään kuulu hirvenmetsästys. Omalta osaltani tämän asian ymmätäminen on helpottanut asioita molemmin puolin.
Maalaisseuroissa on todella vierasta vuorotyö, työt viikon loppuna, perhesyyt, sillä on kysymys HIRVIAJASTA, joka on sen mailmankaikkeuden instituutio.
Vastaavasti, jos alkaa "velvoittamaan" työkavereita vuoronvaihtoihin HIRVIAJANTAKIA. Jos lisäksi "elvistelee" herroille hirvestyksestä, vaikka jollain insinöörillä saatta olla "bumeranggi" seuraan pääsystä. Se ei ole oikein.
Ei pidä pitää asioita itsestään selvyytenä. Hiljakseen ujuttelemalla vie asioita eteen päin. Aivan kuin ei olisi kiinostunut asiasta itsekkään. Cool
_________________
Ammuin ohi !
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Puuhapete
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 4974
Paikkakunta: Salon emäseurakunta

LähetäLähetetty: 14.01.2008 16:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kuhna kirjoitti:
Kynnysrahahojen suuruutta puolustellaan, sillä että kuinka paljon ikärakenteeltaan vanha hirviporukka on laittanut tuotunteja harrastukseen.


Ei se ikärakenne välttämättä ole vanha.
Pitäisikö uuden jäsenen sitten päästä helpolla "valmiiseen pöytään", se onkin jo eri juttu kun kynnysrahasta puhutaan.
Kynnysrahalla ostaa "osuuden" seuraan ja sitä myötä pääsee toimintaan mukaan, saa käyttöoikeuden seuran majaan, lahtivajaan, seuran kalustoon ynnä muuta.
_________________
Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
t_o_m_m_i
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Mar 2006
Viestejä: 344
Paikkakunta: Karhukaupungin tuntumassa

LähetäLähetetty: 14.01.2008 16:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ymmärrän kyllä kynnysrahat ym., mutta silti seurojen pitäisi järkeillä mahdollista "nuorennusleikkausta" varten esim. kynnysrahan jako 2:lle tai 3:lle vuodelle. Luonnollisestihan täysivaltainen jäsen olisi vasta sitten kun kaikki maksuvelvoitteet on hoidettu.

Hirvimetsällä pääsääntöisesti ei puhuta perheestä meilläkään päin. Vuorotyötä tekee muutamat, mutta muutama hehtaari hyvää takametsää pikkaa paljon poissaoloja, kaikilla ei vaan ole siihen mahdollisuutta, valitettavasti.

Työnantaja suhtautuu koko jahtitouhuun erittäin ynseästi, eikä ole ollenkaan ymmärtäväinen esim. siihen, että jahtiaikaan en ole valmis ottamaan ylimääräisiä työvuoroja viikonloppuihin. on jopa joskus sanonut kevätpuolella, kun kieltäydyin viikonlopun töistä, että ei se hirvijahti ole mikään syy kieltäytyä töistä...

Seuraan ujuttautumista olenkin yrittänyt pitää etenemistapana, jos vaikka sitten 5-10 vuoden kuluttua olisi jo lähes samalla viivalla kun muut. Maanomistajan statustahan ei tietystikään voi saada ilman maata, sehän on selvä.

Edellinen seurani oli maalaisseura, ja siellä ymmärrettiin vuoro- ja viikonlopputyöt hyvin. jos olin viikoloppuna töissä, tiesi koko porukka, että olen viikolla vapaalla ja päästään silloin jahtiin.
_________________
- Pessimisti ei pety -
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20262
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 14.01.2008 18:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen iältäni 20:n ja 30:n välissä ja voin kertoa että hävettää nuo oman ikäiset ja nuoremmat, oli kysymys sitten työn tekemisestä tai metsästyksestä. Kyllä se pieni prosentti on kenestä on ottamaan tosissaan vetoliinaan kiinni ja jäädä nylkemään ehtoopimiässä, ainakaan niin että siitä tulisi yhtään mitään. Sama se on työpaikalla, ei sellaiset prkeleen sametti kädet pärjää, puheissa ollaan niin saakelin kovia ja salilla käydään mutta sisu puuttuu. Pullamössösukupolvi on totta ja voin taata että ongelmia tulee hirvenmetsästyksessä kun vanhemman sukupolven metsästäjät jäävät pois.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Punajalaka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tam 2006
Viestejä: 3187
Paikkakunta: :)

LähetäLähetetty: 14.01.2008 20:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Itse olen iältäni 20:n ja 30:n välissä ja voin kertoa että hävettää nuo oman ikäiset ja nuoremmat, oli kysymys sitten työn tekemisestä tai metsästyksestä.


Ite olen ihan saman ikäne,mutta itelläni on kyllä kokemukset aivan toisen laiset. Ehkä oon sattunut parempaan porukkaan, mutta kyllä vaa on suurin osama meidän työmaidenkin parhaista tyypeistä juuri näitä nuorimpia. Löytyy työtehoa, intoa ja yritystä siinä määrin, että korvaa mennen tullen viiskymppisten vetelysten työkokemuksen. Ja kaikista parasta niissä on se, että uskalletaan ja viititään kysyä, jos ei tiijetä jotain, nuo vanhemmat ruukaa yleensä tehä semmoset hommat persiilleen, joita eivät satu tietämään. Lisäksi vanhoille jääröille tuntuu olevan mahdoton asia muuttaa jotain työtapaa, koska ei kuuskutluvullakaan oo tehty niin.

Oikeestaan meillä on aika !&%¤# tilanne siinä suhteessa, että porukkaa joudutaan (ehkä) supistamaan ja sen tietää, että sillon lähtee nämä oikeat työntekijät pois, ku ne pitää vähempien palvelusvuosien taklia lempata pihalle ennen näitä vetelyksiä, no ehkä ne äijätkin huomaa sitte kuka ne työt siellä teki.

Tuossa työmaa hommassa on kyllä kahen laisia nuoria, on niitä jotka tavallaan tunkee ittensä hommiin (eli on tottuneet työhön) ja sitte on niitä jotka pitää perehdyttää vähän paremmin (oisko nämä jossain sitte niitä vetelyksiä), mutta kyllä siinä on sillon pomossakin vikaa, jos viijään vaan äijä montulle tyrkätään lapio kouraan eikä kerrota, että sitä voi käyttää muuhunkin kuin nojaamiseen. Tämmösiä "vetelyksiä" pitää aluksi myös käskeä hommiin ja nepä ei siitä suutukkaan samallatavalla niiku konkarit, vaan ne odottaa sitä. Ehkäpä pomon, työ- tai metsästyskaverin onki syytä katella peiliin, jos tuntuu, että nyky nuorisosta ei oo mihinkään.
_________________
No ehä minä, mutta muut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kuhna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2004
Viestejä: 2871

LähetäLähetetty: 14.01.2008 20:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Punajalaka kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Itse olen iältäni 20:n ja 30:n välissä ja voin kertoa että hävettää nuo oman ikäiset ja nuoremmat, oli kysymys sitten työn tekemisestä tai metsästyksestä.


Ite olen ihan saman ikäne,mutta itelläni on kyllä kokemukset aivan toisen laiset. Ehkä oon sattunut parempaan porukkaan, mutta kyllä vaa on suurin osama meidän työmaidenkin parhaista tyypeistä juuri näitä nuorimpia. Löytyy työtehoa, intoa ja yritystä siinä määrin, että korvaa mennen tullen viiskymppisten vetelysten työkokemuksen. Ja kaikista parasta niissä on se, että uskalletaan ja viititään kysyä, jos ei tiijetä jotain, nuo vanhemmat ruukaa yleensä tehä semmoset hommat persiilleen, joita eivät satu tietämään. Lisäksi vanhoille jääröille tuntuu olevan mahdoton asia muuttaa jotain työtapaa, koska ei kuuskutluvullakaan oo tehty niin.

Oikeestaan meillä on aika !&%¤# tilanne siinä suhteessa, että porukkaa joudutaan (ehkä) supistamaan ja sen tietää, että sillon lähtee nämä oikeat työntekijät pois, ku ne pitää vähempien palvelusvuosien taklia lempata pihalle ennen näitä vetelyksiä, no ehkä ne äijätkin huomaa sitte kuka ne työt siellä teki.

Tuossa työmaa hommassa on kyllä kahen laisia nuoria, on niitä jotka tavallaan tunkee ittensä hommiin (eli on tottuneet työhön) ja sitte on niitä jotka pitää perehdyttää vähän paremmin (oisko nämä jossain sitte niitä vetelyksiä), mutta kyllä siinä on sillon pomossakin vikaa, jos viijään vaan äijä montulle tyrkätään lapio kouraan eikä kerrota, että sitä voi käyttää muuhunkin kuin nojaamiseen. Tämmösiä "vetelyksiä" pitää aluksi myös käskeä hommiin ja nepä ei siitä suutukkaan samallatavalla niiku konkarit, vaan ne odottaa sitä. Ehkäpä pomon, työ- tai metsästyskaverin onki syytä katella peiliin, jos tuntuu, että nyky nuorisosta ei oo mihinkään.


Siitä vaan sitte putkimiehiks ja rakennusmiehiks. Eipä olekkaan hätää, kun motivoituneita nuoria tarjolla.
_________________
Ammuin ohi !
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20262
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 14.01.2008 21:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kuhna kirjoitti:

Siitä vaan sitte putkimiehiks ja rakennusmiehiks. Eipä olekkaan hätää, kun motivoituneita nuoria tarjolla.


Kieltämättä herkullinen tilanne kun on alta 30:nen, kokemusta monenlaisista töistä, mahdollisesti halukkuutta oppia uutta ja suomessa vielä työvoimapula. Työpaikan saa itse valita ja palkkaneuvotteluissa etulyöntiasema Twisted Evil, uskomattoman paljon sitä saa itse lypsettyä lisää kunhan on periksi antamaton ja säälimätön. Tosin vaikka työläisen palkka olisi mikä niin liian pieni se on ainakin meikäläiselle Crying or Very sad . Tyhmä kun olen niin ei tullut opiskeltua.. Toisaalta olen huomannut että monet ikäiseni elelee jos jollain korvauksilla eikä edes harkitse töihin menoa ja hyvin tuntuvat pärjäävän. Ajattelin että jos minäkin siirtyisin siihen remmiin ja alkaisin metsästeleen kettuja kokopäiväisesti.

Olet kyllä Punajalaka siinä oikeassa että hyviäkin työmiehiä on, varsinkin täällä maalla, mutta paljon on niitä samettikäpäliäkin. Omat kaverit ovat kaikki kokopäivätyössä eivätkä varmasti häviä vanhemmille työmiehille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Seuratoiminta Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 1 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com