Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
turparalli Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.02.2008 17:13 Viestin aihe: |
|
|
En itse ehkä tekisi samoin, onhan se kuitenkin Suomen kansallislintu ja sorsan liha menee vallan hyvin. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Punajalaka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.02.2008 17:13 Viestin aihe: |
|
|
Niin, mitäpä sitä jättää hyvvää lihha ketunruuaksi mätänemmää? _________________ No ehä minä, mutta muut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
turparalli Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.02.2008 17:19 Viestin aihe: |
|
|
Ai mitäh? _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Punajalaka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.02.2008 17:24 Viestin aihe: |
|
|
No niitä joutsenia, mihin luulet niijen menevän, jos niitä ei pyydetä ruuaksi? Järkevällä säännöstelyllä kanta saatas pidettyä ihan samallaisena, ku ilman metsästystäkin, silti siitä sais otettua aika kasat lihaa, joka on "tuotettu" paljon ekologisemmin kuin sikalassa. _________________ No ehä minä, mutta muut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
poikamehto Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.02.2008 19:57 Viestin aihe: |
|
|
tottakai sitä ampus samalla lailla kun muitaki.... en sen kummemmin sääliä tuntis... komia mötykkähän tuo ois.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
turparalli Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.02.2008 20:24 Viestin aihe: |
|
|
Sinähän tavoitteletkin mahdollisimman suurta saalismäärää.
Yhdellä joutsenella syöttäisi isonkin porukan. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Punajalaka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.02.2008 22:22 Viestin aihe: |
|
|
En ees tavottele, mutta mitä järkee on syödä sikalassa tuotettua lihaa, jos tarjolla on aitoa luomulihaa joka menee nyt haaskiolle? _________________ No ehä minä, mutta muut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Punajalaka Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.02.2008 22:29 Viestin aihe: |
|
|
Voiko esim näitä/näiden munia syödä jotenki paremmalla mielellä, ku vapaana elänyttä joutsenta?
_________________ No ehä minä, mutta muut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RovaniemiHunter Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.02.2008 01:03 Viestin aihe: |
|
|
Punajalaka kirjoitti: | Voiko esim näitä/näiden munia syödä jotenki paremmalla mielellä, ku vapaana elänyttä joutsenta?
|
Ei missään nimessä. Teollisuuslihan voisi laittaa boikottiin, ainakin niin pitkäksi aikaa kun luonnon riistaa on pakastimessa ja mikäli joutsenta saisi metsästää olisi sitä lihaa huomattavasti enemmän. Ja eikö olisi mukava näyttää amerikkalaisille sukulaisille kuinka on puolenkymmentä valtavaa valkoista "hanhea" kannateltavana.
Joutsenesta riistalintu. Täällä Kemijoen tuntumassa saisi pakastimeen mahtavaa täytettä ja kuulemma lihakin erinomaisen hyvää + verotus pitäisi näkyä hanhikantojen elpymisenä. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
ProGuide Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.02.2008 13:50 Viestin aihe: |
|
|
Keilaan ihan sata varmasti jos lupia tulee oli sit laulu tai kyhmyjoutsen ja niihän nuo poijaat kylillä huutelee ettei siinä oikeasti oo niin paljoa lihaa mitä luulis linnun kokoon nähden ja lihan maku ei hääviä _________________ -- SBE II-- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
turparalli Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.02.2008 15:31 Viestin aihe: |
|
|
Kyhmyjoutsenen voi vielä ampua, koska ne tulee kerjää leipää ja sähisee. Jos Laulujoutsenet jätetään rauhaan, niin sehän passaa. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hitleri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.02.2008 19:25 Viestin aihe: |
|
|
turparalli kirjoitti: | Kyhmyjoutsenen voi vielä ampua, koska ne tulee kerjää leipää ja sähisee. Jos Laulujoutsenet jätetään rauhaan, niin sehän passaa. |
Niinku siis Stadis on siis niinku niin keleesti noit kyhmjoutsenii, mut ei siis silleen noit laulujoutsenii, niin ne kyhmyt vois sit niinku ampuu, et ne ei sähisis stadilaisille ja häirittis niit...
Samanlailla ne alkaa kohta sähähtelemään nuo laulujoutsenetkin täällä syrjäkylillä. Joutas harventaa kantaa. _________________ Vaan varmoilta paikoilta ohi! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.02.2008 19:28 Viestin aihe: |
|
|
Riistan syöminen on aina ekoteko.
Joten, kyllä siitä varmaan syötävää sais. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petra Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.02.2008 19:37 Viestin aihe: |
|
|
öhöm,Olen syönyt joutsenta vuojesta -78.Olin nuorena metsästäjän alkuna "hanhi jahissa"ja ammuin omasta mielestäni "hanhen"ja riemuissani saalista isälleni esitellessä,isäni tietysti v!ittuillessaan vielä minua kehui.Ja se muuten syötiin köyhysissään.....ja kerran sen jälkeen olen mielenkiinnosta nylkenyt voima linjaan lentäneen....on muuten vaalea liha |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mosberg Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.02.2008 19:51 Viestin aihe: |
|
|
Mun mielestä siinä lihan värissä oo mitään eroa hanaheen |
|
Takaisin alkuun |