Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jatok Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Huh 2004 Viestejä: 284
|
Lähetetty: 21.11.2004 23:49 Viestin aihe: Rakennettu L1A1 |
|
|
Aussi L1A1 DSArmsin FreeFloat-etutukilla, bipodilla ja itsetehdyllä kahvalla. Ase on huitaistu mattamustaksi sprayllä muutama vuosi sitten (kaipa se pitää jossain vaiheessa fosfatoida).
Päälle on tulossa vielä kiikarinkiinnityskansi ja Tascon putki.
Painoa aseella on "riittävästi", mutta kyllä sen radalle raahaa
Kahvan tekemisen aloitin ihan kokeilumielessä, mutta hyvinhän se onnistui. Kahvan runko on koivua ja tehty kolmesta osasta. Puun pinnoitin muovitusjauheella ja pinnan hioin karheaksi porakoneeseen kiinnitetyllä raspilla. Loppusilaus taas mattamustalla spraylla. Kahvan pohjassa on muotoon hiottu kumilevy.
Viimeinen muokkaaja, jatok pvm 24.11.2004 00:13, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jthyttin Vieras
|
Lähetetty: 22.11.2004 12:26 Viestin aihe: Re: Rakennettu L1A1 |
|
|
[quote="jatok"]... itsetehdyllä kahvalla.[/quote]
Oliko joku syy, miksi et pyrkinyt tekemään kahvasta pystympää? Tietysti kiinnityspultin takia tuo voi olla vaikeaa, mutta itsellä on käynyt mielessä pystymmän kahvan tekeminen belgialaiseen.
Mites perä? Mulla on listalla myös AR:n tyylisesti piippulinjaa jatkavan perän tekeminen. Kukaan ei näytä noita myyvän, mutta uskon vahvasti että kiikarin kanssa se olis toimivampi kuin vakioperä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jatok Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Huh 2004 Viestejä: 284
|
Lähetetty: 22.11.2004 20:33 Viestin aihe: Re: Rakennettu L1A1 |
|
|
jthyttin kirjoitti: | jatok kirjoitti: | ... itsetehdyllä kahvalla. |
Oliko joku syy, miksi et pyrkinyt tekemään kahvasta pystympää? Tietysti kiinnityspultin takia tuo voi olla vaikeaa, mutta itsellä on käynyt mielessä pystymmän kahvan tekeminen belgialaiseen.
Pystymmän kahvan tekeminen sujuu ihan yhtä helposti. Kiinnitysmutteri on sopivalla paikalla keskellä kahvaa. Oma kahva on tehty ilman testauksia radalla, ihan vaan käteen sopivaksi.
Mites perä? Mulla on listalla myös AR:n tyylisesti piippulinjaa jatkavan perän tekeminen. Kukaan ei näytä noita myyvän, mutta uskon vahvasti että kiikarin kanssa se olis toimivampi kuin vakioperä. |
Putkiperä on testausvuorossa seuraavana.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 23.11.2004 00:05 Viestin aihe: |
|
|
Käykös tuo DSArmsin FreeFloat etutukki heittämällä kiinni L1A1:n vai pitääkö modata kovinkin raskaasti? Onko kukaan Suomessa koittanut saman puljun moust-taktikal RIS-etutukkia?
Muutenkin kaikki L1A1 modaajat, nakelkaahan kuvia / infoa rakennelmistanne. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jatok Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Huh 2004 Viestejä: 284
|
Lähetetty: 23.11.2004 00:14 Viestin aihe: |
|
|
[quote="Anonymous"]Käykös tuo DSArmsin FreeFloat etutukki heittämällä kiinni L1A1:n vai pitääkö modata kovinkin raskaasti?
Ihan heittämällä ei mennyt; etutähtäimen juuresta jouduin hiomaan muutaman millin. Pikainen homma. Nk. "kriittisistä" kohdista sovitus oli erinomainen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jthyttin Vieras
|
Lähetetty: 23.11.2004 14:00 Viestin aihe: |
|
|
[quote="jatok"]
[quote="Anonymous"]Käykös tuo DSArmsin FreeFloat etutukki heittämällä kiinni L1A1:n vai pitääkö modata kovinkin raskaasti?
[/quote]
Ihan heittämällä ei mennyt; etutähtäimen juuresta jouduin hiomaan muutaman millin. Pikainen homma. Nk. "kriittisistä" kohdista sovitus oli erinomainen.
[/quote]
Häh? Onko sulla sitten tuo "bull barrel" -malli? Mun belgialaiseen meni "standard barrel" -malli pienellä viilailulla "gas blockin" luota, mutta kaveri joutui näyttämään dremeliä ihan tosissaan sovittaessaan piipun ympärille tulevaa holkkia australialaiseen... ja vieläkin jäi 5mm liian eteen.
DSArmsille ei kannata lähettää mailia, siellä vastailee joku "minimum wage nancy", mutta jos soittaa pääsee juttelemaan suoraan asennus- jne. töitä tekevien kanssa (joille tosin voi olla hiukan hankala selittää kysymystään tarkasti...) |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jatok Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Huh 2004 Viestejä: 284
|
Lähetetty: 23.11.2004 20:54 Viestin aihe: |
|
|
Ainostaan tosiaan sieltä edestä jouduin dremelöimään hieman. Piipun ympärille kuusiokoloruuveilla kiinnitettävä palikka meni paikoillen ihan suoraan.
Etutukki on muuten käytettynä ostettu.
[edit] Ja piippu on siis ihan normaalimallia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jthyttin Vieras
|
Lähetetty: 24.11.2004 01:03 Viestin aihe: |
|
|
[quote="jatok"]
Piipun ympärille kuusiokoloruuveilla kiinnitettävä palikka meni paikoillen ihan suoraan.
Etutukki on muuten käytettynä ostettu.
[edit] Ja piippu on siis ihan normaalimallia.
[/quote]
Joo, siis tuota etutukkia (tai pelkästään piipun ympärille tulevaa palikkaa?) on sekä Stg58:lle että DSArmsin omille bull barreleille. DSArms ei takaa sopivuutta muille piipuille, mutta heille voi soittaa ja kysellä kokemuksia.
Tuo "normaali" (eli Stg58:lle tarkoitettu) menee siis belgialaiseen lähes OK, ja australialaiseen vain modaamalla piipun ympärille tulevaa palikkaa. Eli aussin (ja kai britinkin) piipun alkuosa (patruunapesä jne.) on selkeästi paksumpi/erimuotoinen kuin Stg58:n. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Neuvos Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 10 Maa 2004 Viestejä: 20 Paikkakunta: SAWO
|
Lähetetty: 24.11.2004 23:03 Viestin aihe: |
|
|
Tällainen versio
ja kiikarilla
Perä pitäis tehdä vielä eri materiaalista uusiksi ja siistimmäksi, mutta protona toimii. Nousee poskelle juuri sopivalle korkeudelle pistettä tai kiikaria käytettäessä.
Pistoolikahvan tein 2-komponentti kitistä vanhan kahvan päälle. Siisti sei ole, mutta toimiva ja käteen sopiva
Kanteen juotettu sepän toimesta picatinny-kiskon pätkä. Sittemmin ase saanut jo kunnon kannen päällensä.
Suujarru omavalmiste. Toimivaksi havaittu.
Tehtävää vielä riittää: Etutukki, laukaisu, siistimpi ja kevyempi perä, Viritystappi modattava ja etutähtäimet pois. Ja jos oikein jaksais niin joku pintakäsittely koko roskalle. Ai niin ja pitäisi vielä saada lataamaan koko ase 100% varmuudella.
Jos joltain heltiäisi kuvia freefloat etukin kiinnitys osista niin otan mielelläni vastaan. Tein protoversion rosterista ja tuumailin samalla hyvää kiinnitystapaa, mutta en vielä olekeksinyt. _________________ 7.62 x 51
ONE SIZE FITS FOR ALL |
|
Takaisin alkuun |
|
|
stgarak Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tou 2004 Viestejä: 754 Paikkakunta: Uusimaa
|
Lähetetty: 25.11.2004 18:30 Viestin aihe: |
|
|
Neuvos kirjoitti: | Tällainen versio |
Heh, mainion näköinen kehitelmä tuossa riisutussa kuosissa
Lainaus: | Ai niin ja pitäisi vielä saada lataamaan koko ase 100% varmuudella. |
Yleensähän FALeissa kai lyhyemmällä piipulla pitää kaasureikää suurentaa, onko se jo tehty? Paljonko tuossa on piipulla mittaa? Tasan 40 senttiä jarru mukaanlukien vai vähemmän? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 25.11.2004 18:53 Viestin aihe: |
|
|
Kotona siistit tapetit |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tate Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 1417 Paikkakunta: Etelä Suomi
|
Lähetetty: 25.11.2004 18:55 Viestin aihe: |
|
|
Tuolla piipun pituudella ei jää tarpeeksi painetta jotta kaasumäntä toimisi niinkuin pitää.(ainakaan alkuperäisen kokoisella kaasureiällä)
Omassa sohlossani oli ongelmia joo vakiopituisella piipulla kun ampui R1M1 kantaleimalla olevaa ylijäämää. Asia korjautui suurentamalla kaasureikää piipussa sekä kaasublokissa. Muistaakseni 3,5-3,8 mm halkaisija kaasublokissa ja piipussa pari kymmenystä alkuperäistä isompi. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 25.11.2004 20:04 Viestin aihe: |
|
|
Ne on kyllä verhot. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Neuvos Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 10 Maa 2004 Viestejä: 20 Paikkakunta: SAWO
|
Lähetetty: 25.11.2004 23:04 Viestin aihe: |
|
|
Joo kyllä ne muuten verhot on. Huomatkaa myös verhojen kuosien kulkusuunta.
Mutta asiaa: Kaasureikää on suurennettu, mutta en muista mihin kokoon sen suurensin. Kyllä sitä pitää vielä vähän suurentaa. Sitten alkaa tosin koneisto likaantumaan hieman enemmän, mutta joutaahan sitä sitten nuohoamaan.
Kamraatilla on sama jarru muutama vuotta uudemmassa aseessa ja kaasureikä samassa koossa ja 10 cm pidemmällä piipulla. Se ase toimii muutamaa häiriötä lukuunottamatta täydellisesti.
Osa syy 100% toimivuuteen on syynä väljä kaasu bloki. Mutta ei tässä hanni uuttakaan ostaa, tai siis tilata vaan uutta kun ei ole muuta hankittavaa meren toiselta puolelta tällä hetkellä.
Piipun pituus on jarrun kanssa lain oikealla puolella, kivääreistä puhuttaessa. _________________ 7.62 x 51
ONE SIZE FITS FOR ALL |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras
|
Lähetetty: 26.11.2004 09:02 Viestin aihe: |
|
|
Tuostahan ei enää puutu kun vetäisi migilla laatikon kylkeen omistajan nimikirjaimet...... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|