OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Sam Yang 909s ja valetut luodit

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Ilmakiväärit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Sukkahiki



Liittynyt: 01 Kes 2009
Viestejä: 2
Paikkakunta: Varsinais suomi

LähetäLähetetty: 01.08.2009 22:51    Viestin aihe: Sam Yang 909s ja valetut luodit Vastaa lainaamalla viestiä

Terve. Kirjoitan ensimmäistä kertaa tähän foorumiin ja olisin kysellyt, että ovatko kyseisen muotin tuottamat luodit liian ohuita 909s:ään http://www.midwaysuomi.com/apps/eproductpage.exe/showproduct?SaleItemID=110378 Niin tosiaan itse olen harrastellut ilmakiväärejä koko ikäni ja ammatiltani olen valuri, siksi päätin ostaa iso kalipeerisen ilmakon ja alkaa valamaan itse luoteja. Tarkoitus olisi kokeilla monenmoista valua ja seosta. Saas nähdä kui äijän käy.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
zepeteus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Elo 2008
Viestejä: 425
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 02.08.2009 16:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aika paseli tuo muotti on Luodit jotka käy ovat yleensä 452:sta 454:ään, mutta pyöreät kuulat käyvät hyvin vielä 457 mitassa (tai minulla kävivät vakipiipulla 457:t hornadyt parhaiten).

Tuo on hyvän kokoinen luoti, vähän ehkä jo painava vakio sam yangille: yleensä 180 graininen on antanut parhaimman tehon, ja sen alle olevat tietysti vähän suorempaa lentorataa, mutta voi kyllä olla että ei-niin-tiukka 200 graininen 452:nen antaakin sinulle parhaat tehot.

Minä valan nykyisin kaikki luodit, koska olen modannut samyangini "teho-ilmahaulikoksi" ja ammun sekä slugeja että shotteja (tilanteesta ja matkasta riippuen).

Sam yangin vaki piippu on yleensä sellainen, että sen molemmat ääripäät ovat hieman tiukemmat kuin keskiosa (koska halpispiippua ei ole vapautettu stressistään Laughing), mutta ase on yleensä kohtuu tarkka tällä piipulla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ulke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2008
Viestejä: 1107
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 02.08.2009 22:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainut oikea tapa on valaa hieman ylikokoisia ja sitten puristaa kalibroitiholkista luoti läpi. Valamalla ei ikinä saada taysin pyöreää ja kalibroitu luoti on aina just oikean kokoinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sukkahiki



Liittynyt: 01 Kes 2009
Viestejä: 2
Paikkakunta: Varsinais suomi

LähetäLähetetty: 03.08.2009 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos näistä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
UROSHIRVI
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Tou 2009
Viestejä: 79
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 03.08.2009 22:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

täältä löytyisi tarpeettomana tälläiset pihdit ja valmiiksi valettuja luoteja vaikka testattavaksi.
http://www.midwaysuomi.com/apps/eproductpage.exe/showproduct?SaleItemID=662400
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Ilmakiväärit Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com