Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Kirjailija Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.10.2009 19:41 Viestin aihe: Mitä vaihtoehtopaukkuja käytätte? |
|
|
Ihan uteliaisuudesta:
Minkälaisia vaihtoehtopaukkuja käytätte vesilintujahdissa? Vihtavuoren Vismutti on ollut mulla aikoinaan tehokasta ja toimivaa, mutta olen siirtynyt kokonaan teräkseen kun se on halvempaa - tosin ampumamatkat lyhenee jotain 5-8 metriä, vaikka ampuisi 3.8mm haulilla, jota käytän. Nyt on ollut Sellierin ja Miragen tavaraa 36 ja 35 gramman latauksella, ja hienosti toimii. _________________ "Minulla on yksinkertainen maku. Haluan kaikessa vain parasta." - Oscar Wilde |
|
Takaisin alkuun |
|
|
töyhtöhyyppä Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2005 Viestejä: 1784 Paikkakunta: p 7200248 m , i 3423456 m
|
Lähetetty: 14.10.2009 19:43 Viestin aihe: |
|
|
Enimmäkseen S&B steel shottia, sekä 70 että 76 ja haulikoko on se 3,81 mm kun muuta ei oo saatavilla. Hyvin tippuu.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sunkkari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.10.2009 19:54 Viestin aihe: |
|
|
Terästä terästä, miragee ja s&b, 3,5-3,5mm. Nii ja siis 12/76. Hyvin on tippunu enkä enää haikaile lyijyn perään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hunter00 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.10.2009 20:06 Viestin aihe: |
|
|
En mitään. Pelkkää lyijyä. _________________ Kaikki lämpimän p@skan tekijät on tapettavissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kirjailija Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.10.2009 20:46 Viestin aihe: |
|
|
Mulla kans toi S&B on mennyt hyvin. 3.81mm haulit. Miragea ei meinaa enää saada. Vismutti jne. maksaa 3 ekkua kappale, vähän tyyristä kun saamari ei meinaa joka laaki ottaa. Lisäksi yleensä kannattaa kuitenkin ampua veteen vielä tai kun sorsa putoaa kaislikkoon ettei se ala sukeltelamaan...
Ampukaa nyt sentään vaihtoehdoilla, hyvät ystävät. En tosiaan ole samaa mieltä siitä että ne haulit olisi täydellisesti sorsien jne. ruokalistan pilaajia, mutta laki on silti laki, so...
Ps. Mulla on Miragen 3.75mm 12/70 patruunaa, jossa hauleja on 35 grammaa. Sitten on S&B:n 12/76 36g latausta, jossa on haulit 3.81mm. Kysymys: Voiko tää 6mm hylsynmitta oikeasti merkitä vain 1 gramman heittoa haulilastin painossa, kun haulien läpimittakin on vain noin vähäinen? Tää nyt saattaa olla tyhmä kysymys, mutta noin matematiikan kannalta kumma näin maallikon silmin...? _________________ "Minulla on yksinkertainen maku. Haluan kaikessa vain parasta." - Oscar Wilde |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ukkometso Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 14.10.2009 21:36 Viestin aihe: |
|
|
Kato se riippuu siittä haulimateriaalista
jos se on esim terästä ni se on kevyempää ja sitä tarvitaan tilallisesti enemmän tuohon 36 rammaan kuin 36 rammaan lyijyä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
audii Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.10.2009 21:41 Viestin aihe: |
|
|
Nyt vissiin puhutaan kuitenkin teräspaukuista molemmissa tapauksissa. Onko ne Kirjailijan miraget sellaisia mustahylsyisiä hopeanvärisellä kannalla? Hyvä paukku ainakin minun aseisiin. Tietääkö kukaan muuten lähtöjä noille? _________________ Tie sydämeen käy rintalastan kautta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tapmar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.10.2009 21:44 Viestin aihe: |
|
|
Remington Wingmaster HD 12/70 & 12/76 2,6 mm - 3,2 mm
Kent Impact Tungsten Matrix 12/70 3 mm
Ei moitteita noista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mehtamies Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Hei 2004 Viestejä: 227 Paikkakunta: Pohjois-Karjala
|
Lähetetty: 15.10.2009 10:39 Viestin aihe: |
|
|
Ja hintaahan nuilla ei vissiin kovin paljon ole? _________________ Kyllä tämä sade tästä vielä pakkaseksi muuttuu,leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tapmar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.10.2009 11:12 Viestin aihe: |
|
|
mehtamies kirjoitti: | Ja hintaahan nuilla ei vissiin kovin paljon ole? |
Minun ampumamäärilläni ei ole juuri merkitystä. Mutta jos ampuisin enemmän, alkaisin toki lataamaan itse. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kirjailija Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.10.2009 13:56 Viestin aihe: |
|
|
audii kirjoitti: | Nyt vissiin puhutaan kuitenkin teräspaukuista molemmissa tapauksissa. Onko ne Kirjailijan miraget sellaisia mustahylsyisiä hopeanvärisellä kannalla? Hyvä paukku ainakin minun aseisiin. Tietääkö kukaan muuten lähtöjä noille? |
Ne on just niitä! Tosi hyviä on. Putoaa nätisti.
Yritin etsiäkin niitä sorsajahtiin ympäri Suomea kun kausi alkoi enkä mistään löytänyt. Otti pattiin raskaasti kun ne muuten toimi niin hyvin. Sitten siirryin Sellierin magnumiin, ja silläkin toimii. Haulikoko pitää olla sitten vain se n. 0.5-0.75mm suurempi kuin lyijyllä tms. kun se teräs on kevyempää.
Juu, teräspaukkuja itse käytän, koska noi muut saattaa maksaa 3 euroa kappale...
Ja toi kysymys oli just siitä, että ilmeisesti Miragen teräslaatu on hivenen painavempaa kuin S&B:n. En keksi muuta syytä. _________________ "Minulla on yksinkertainen maku. Haluan kaikessa vain parasta." - Oscar Wilde |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vortex Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.10.2009 14:04 Viestin aihe: |
|
|
B&B Steel Shot 12/76 V1 425 m/s. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Montsa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.10.2009 14:40 Viestin aihe: |
|
|
Kirjailija kirjoitti: |
Juu, teräspaukkuja itse käytän, koska noi muut saattaa maksaa 3 euroa kappale...
Ja toi kysymys oli just siitä, että ilmeisesti Miragen teräslaatu on hivenen painavempaa kuin S&B:n. En keksi muuta syytä. |
Varmasti myös käytetty haulikuppi vaikuttaa, sekä tietysti aina pitäisi mitata nuo todelliset painot. Niissä on nimittäin yllättävän suuria eroja ilmoitettuihin arvoihin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tapmar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.10.2009 14:56 Viestin aihe: |
|
|
Kirjailija kirjoitti: | audii kirjoitti: | Onko ne Kirjailijan miraget sellaisia mustahylsyisiä hopeanvärisellä kannalla? |
Ne on just niitä! Tosi hyviä on. Putoaa nätisti.
Ja toi kysymys oli just siitä, että ilmeisesti Miragen teräslaatu on hivenen painavempaa kuin S&B:n. En keksi muuta syytä. |
Miragella oli ainakin vuosi sitten tarjolla kauden uutuutena juuri kuvatun kaltaisessa patruunassa tina-sinkki haulilla olevaa patruuna, josta oli puhetta myös foorumilla. Olisiko kyse ko. patruunasta? Tänä vuonna niitä ei ole kaupoissa näkynyt enää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
audii Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.10.2009 17:14 Viestin aihe: |
|
|
Ei kun kyllä ne ihan terästä on. Sellainen punainen laatikko missä on kanukin kuva. Itsekin vain yhden rasian (3,3 mm) ostin aloitukseen ja nehän loppui melkein sillä reissulla. Hyvin noilla näytti retkahtelevan. Eipä sitten tietenkään liikkeessä niitä enää ollut kun menin lisää hakemaan.. Kuviotkin ihan ok ja meni 35 metristä radalta löytyneestä vanhahkosta kuuden millin havuvanerista läpi heittämällä. Verrokkina 3 mm miragen lyijyhaulit ei mennyt. _________________ Tie sydämeen käy rintalastan kautta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|