Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
veetee Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 5988
|
Lähetetty: 20.01.2010 20:44 Viestin aihe: Tele Finland, grps-panta ja reklamaatio |
|
|
Konemies kirjoitti: | Tele Finland pisti oikein kunnon korotuksen GPRS-koirapantamiehille elokuussa,
entinen 1,5e/Mt muuttui minuutti perusteisiksi:
Nettitunti on uusi kuukausimaksuton tiedonsiirron peruspalvelu, jonka ansiosta tiedonsiirron kustannusten ennakointi on nykyistä helpompaa myös satunnaiselle surffaajalle:
Tiedonsiirrosta veloitetaan käytetyn ajan mukaan 0,90 €/alkava tunti (enintään kuitenkin 6,90 €/päivä).
Koirapannan päässä tuo entinen megatavu pohjainen veloitus oli edullinen,
kun dataa ei siirry paljon aikaan verraten.
Esim.8 Tunnin päivällä tuo 6,9e/päivä tulee täyteen,
ja sen kun kertoo vaikka 15 jahtipäivää /kk,niin kyllä saa ihmetellä kun lasku kolahtaa postiin.
Toivottavasti kaikki tele finlandin asiakkaat ovat tajunneet ottaa nettipaketin joka maksaa 4,90e/kk.
Sen verran syletti,että kun tuo määräaikainen sopimus vanhalla Mt perusteella loppuu niin operaattori vaihtuu. |
Pistin tuon Konemiehen postauksen pohjiksi. Velimiehelle sattui samanmoinen tapaus. Arvoisa operaattori Tele Finland oli hällekin "ilmoittanut" liittymätyypin vaihtumisesta tuohon nettituntiin. Ilmoitus oli ollut laskun takapuolella mainoksen muotoisen, väittävät lähettäneensä tekstiviestinä ja olispa asiakkaan pitänyt itse osata huomata liittymän muuttumisilmoitus netistäkin.
Arvaahan siinä miten elokuussa kaverille kävi: gprs-tutkapannasta reilut 130 euroo ylimääräistä kk-laskuun.
Oli itse yrittänyt tehdä ensimmäisen rekkulan Tele Finlandille, ei aiheuttanut Tele Finlandin puolelta muita toimenpiteitä kuin vastineen, että reklamaatio vastaanotettu ja 'selitykset' että operaattori voi ko. muutoksen tehdä ja muutos on tehty asianmukaisesti.
Avitin sitten velimiestä ja tein perusteellisemman reklaamaation, jossa liiteinä kuluttajaviraston kanta oleellisesti ja yksipuolisesti muutetuista ehdoista liittymäpalveluissa.
Tällä kertaa olivat luvanneet hyvittää viitisenkymmentä euroa "pahasta mielestä" ja "hyvän tahdon eleenä" ja korostaneet, että enempää ei tule sekä jos tässä enemmän valittamaan viranomaisten kautta, niin "siitä tulee pitkä ja kivinen tie".
Tuumin velimiehelle, että aikaahan viikonlopun illalla hirvijahdin jälkeen on, että jos kiinnostaa, niin voin täyttää hälle kuluttajariitavalituslautakunnan lomakkeet. Että jos ei se mitään tuo, niin ei se viekään. Yhden kirjekuoren sekä postimerkin lisää. Toisaalta operaattoripuolella kun rustaavat vastineen ja kuluttavat aikaa, niin onpahan tehneet sitten töitäkin niiden lisäeurojen eteen. Ja valitus laadittiin liitteineen sekä vaatimuksineen.
Tällä viikolla olivat soittaneet velimiehelle Tele Finlandista ja tuumineet kuluttajariitaelimen ottaneen yhteyttä ja pyytäneen vastinetta. Ja operaattoripa oli ehdottanut, että jospa kuitenkin hierotaan sopua suoraan - ja luvanneet hyvittää lautakunnalle lähetetyn vaatimuksen mukaisesti.
Pistinpä tänne, että jos on muita samassa tilanteessa ja kuitit sun muut on tallessa (ja jos valitusta vielä voi tehdä), niin rekkulaa kannattanee väsätä ajan ja viitseliäisyyden riittäessä.
Oleellisia asioita joita korostettiin:
- mitä kk-kulu oli sopimuksen mukaan ja mitä sopimuksen yksipuolisen muuttamisen jälkeen
- tutkapantakäytössä liikkuva olematon datamäärä
- yksipuolisesta muutoksesta ilmoittaminen (tekstiviesti/laskun taakse piilotettu "mainos")
- voiko operaattori tehdä yksipuolisesti muutoksen (kuluttaviraston nettisivun printti
* http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/puhelin-ja-internet/liittymat/ :
Operaattori ei voi tehdä olennaisia muutoksia sopimuksiin vain ilmoittamalla niistä. Jos operaattori tekee sopimusehtoihin olennaisia muutoksia, sen on irtisanottava vanha sopimus ja tarjottava uutta sopimusta uusilla muutetuilla ehdoilla. Kuluttajavirasto on katsonut olennaisiksi sopimusehtomuutoksiksi mm. suuret hinnankorotukset ja olennaisen lisäpalvelun poistamisen liittymän sisällöstä.
Tuossa oli olennaiset mitä ulkomuistista muistan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RipeH Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Syy 2005 Viestejä: 919 Paikkakunta: Kuhmo
|
Lähetetty: 20.01.2010 21:58 Viestin aihe: |
|
|
Hyvä, jotta teillä on viitseliäisyyttä riittänyt!
Kaikkien joille noin on käynyt tulisi tehdä tuo reklamaatio mikäli kuitit tallessa! Muuten tuo kuluttajan kusettaminen jatkuu aina vain, koska vain muutama jaksaa valittaa ja niille kärsii vielä maksaa, tosin kuluttajaviraston kautta.
Tämähän pätee tietenkin moneen asiaan. Ärsyttää vain jos maksaa laskut yms. ajallaan ja sitten "palvelu" toisesta suunnasta on edellä mainitun kaltaista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
zuge Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 21 Tou 2009 Viestejä: 14
|
Lähetetty: 20.01.2010 22:20 Viestin aihe: |
|
|
Itse vaihdoin joskus kaikki liittymät pois kyseiseltä operaattorilta, juuri tuon laskutuksen takia, luvataan muttei lupaukset päde.
P.aska firma kyseessä, en ole suositellut kellekkään tutulle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hietala Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Kes 2004 Viestejä: 2541 Paikkakunta: Pohojanmaa
|
Lähetetty: 20.01.2010 23:19 Viestin aihe: |
|
|
Just näin! Minulla kanssa häikkää kiinteän paketin vaihdossa, eli 1000 min paketin vaihto 500 min pakettiin johti molempien pakettien veloitukseen, koska vaihto oli tehty kesken laskutuskauden Milloinkahan heillä on aika, joka ei ole jotakin laskutuskautta Nooh jotta reilu on reilua, niin puheaikaa oli käytettävissä vain 500 min.
Eli sama laulu, se oli asiakkaan syy kun ei huomannu netistä 27 linkin takaa lukea ehtoja.
Maksoin vain 500 min hinnan ja palautteeksi telefinladille: Nyt on dna _________________ Laiskuuttaan tingan häviää |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|