Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
mika_22 Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tou 2004 Viestejä: 2527 Paikkakunta: Keminmaa
|
Lähetetty: 28.06.2010 20:47 Viestin aihe: |
|
|
Vene on nyt asemissa ja päätin ensiksi puhdistaa veneen vanhoista maaleista ja sitten uutta maalia pintaan.Vedän ton 3l pöntön osittain tuohon veneeseen ruiskulla niinkuin parempana maalina ja sitten kuviot Spayllä.
Kattotaan mitä tuleman pittää _________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sarvikuono Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tam 2008 Viestejä: 9694 Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään
|
Lähetetty: 29.06.2010 00:08 Viestin aihe: |
|
|
Marko J kirjoitti: | Siitä Gelcoatistahan tulee topcoatia kun siihen lisää n.5% parafiinia joukkoon.
Mitään hartsia ei sekaan laiteta mutta hartsin kovetinta kylläkin.
Kovetinta pannaan noin 2%, enempi tai vähempi hidastaa kuivumisprosessia. |
gelcoat + kovetin olikin jo tuttuja mutta biltemassa ihmettelin kun ei tätä mystistä top coattia ole missään mites tuo top coat kuivuu/kovettuu, tarviiko suojata hapelta? ja mitä sillä ohenteella tehdään jota myytiin noiden vieressä ilmeisesti noihin tarkotuksena lisätä _________________ Video meliora proboque deteriora sequor. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
töyhtöhyyppä Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2005 Viestejä: 1784 Paikkakunta: p 7200248 m , i 3423456 m
|
Lähetetty: 29.06.2010 09:32 Viestin aihe: |
|
|
topcoatia on biltemassa hyllyt täynnä. Siihen sekoitetaan vaan kovete ja eiku maalia pintaan. Kuivuu suht nopeaa ihan normaali oloissa.
Ite en oo ainakaa ohennellu. Eikä sitä tarvi oikeastaan muuten ku ruiskulla maalatessa tai työvälineiden puhdistukseen.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tou 2004 Viestejä: 2527 Paikkakunta: Keminmaa
|
Lähetetty: 02.07.2010 17:09 Viestin aihe: |
|
|
Eilen aloitettu hionta hommat ja tänään jatkuu.
Kävin hommaamassa hiukan teräsharjoja.
Maalin 3litraa (50€).Sekä kovetteen että ohenteen.Näistä tuli mukavasti alennusta kun on tuota asiointia kys.liikkeessä ollutkin runsaasti.
Myös kuvioita varten hommattu kilinkalin maaleja.
Siinä kerkesi yhden porakoneenkin innostua ostamaan,joten hiukka yli satanen ei ollu kovinkaan vaikea uhrata. _________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tou 2004 Viestejä: 2527 Paikkakunta: Keminmaa
|
Lähetetty: 05.07.2010 20:35 Viestin aihe: |
|
|
Tänään hionta ja pohjamaalia pintaan.
Sen jälkeen vielä pari ohutta kerrosta varsinaista maalia.
Ainakin tässä vaiheessa näyttää hyvältä.
Vielä pari kerrosta päälle ja sitten sisäpuoli ja sapluunoiden kanssa värkkäys.Pittää yrittää kuvatakkin jokunen kuva kun joutaisi.
Ruiskulla maalasin ja samalla jatketaan. _________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tou 2004 Viestejä: 2527 Paikkakunta: Keminmaa
|
Lähetetty: 09.07.2010 16:09 Viestin aihe: |
|
|
No olipa työtä ja tässä työn keskellä sattui ikävästi yksi reissu Kokkolaan,jolloin kerkesi maalitkin kovettua mitä jäi astiaan muhimaan.
kerkesin siis ruiskulla vetämään 600ml-800ml vetämään päälle ja sisäpuolen sitten säästeliäästi Sprayllä.
Joka tapauksessa tälläinen tuli:
_________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tou 2004 Viestejä: 2527 Paikkakunta: Keminmaa
|
Lähetetty: 09.07.2010 16:14 Viestin aihe: |
|
|
_________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilperi ***
Liittynyt: 22 Elo 2005 Viestejä: 10580 Paikkakunta: Espoo/Kangasala
|
Lähetetty: 09.07.2010 17:15 Viestin aihe: |
|
|
Kuvien perusteella muuten varmaan Ok, mutta kun selailin noita fotoja eestaas, niin pitkäikäisyydelle on muutamia esteitä vesienpoiston muodossa;
kaikesta päätellen pohja on "kaksikerroksinen", eli sieltä välitilastakin se vedenpoisto pitäisi olla jotenkin hoidettu ja sitä ei kuvista ilmennyt.
"Sinne persiiseen alimpaan kohtaan joku reikä ja tulppa perään, niin saadaan se "piilossa" oleva tila tyhjättyä aina kun paatti on maissa.
Pakkanen on useimmiten syypää vanhempien lasikuitupaattien vuotamisille.
Keulakotelosta lähtien noihin "sivuissa" oleviin vesiuriin reiät ja vaikka kelkoutilla vahvistamiset, että pintavesi pääsee takafutlaariin ja ja sieltä tulpan kautta ylimääräiset vedet pihalle.
Jos myllyssä riittää teho, niin ne voi tyhjätä myös ajon aikana, joten tulppa sisäpuolelle. (Vertaa vanhat Busterit)
Moottorikäyttöä ajatellen vahvista persus riittävän isoilla muottivanerien 12-28mm paloilla joilla siirrät voiman mahdollisimman lähelle "runkopistettä" ja niiden läpi pulttaat myllyn tarvittaessa.
Jos käytät vain pikakiinnitystä, niin taakse iso yhtenäinen levy ja paatin puolelle 20X 40 levy jolloin lasikuitu ei vaurioidu.
Kato myllysi kiinnitysväli suunnitellessa; ulos 3/4 osaa paksuutta ja sisäpuolelle se 1/3 osa.
Nämä liimaten ja läpipultaten/ruuvaten rosterikiinnityksillä toisiinsa, niin persus kestää vähän isommankin myllyn.
Noi köysienkiinnitykset vaihtaisin myös astetta järeimpiin ja sisäpuolelle kunnon vahvistukset pulttauksille; pahassa kelissä sen paatin voi joutua kiskoa väkisin kuiville vaikka siitä peräkulmasta ja jos rakenteet pettää vaikka voimaa on riittävästi, niin hiukasen voi veetuttaa kattoa kun paatti uppoaa silmien eteen, tai tuhoutuu matalaan kalliorantaan!?
(Omakohtaista kokemusta on mereltä! )
Jos sitä intoa ja viitseliäisyyttää vielä noiden talkoiden jälkeen riittää, niin säilytystiloja noihin koteloihin mahtuu yllättävän paljon vaikka huomioikin kelluvuusvaatimukset. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
tkmtuke Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Huh 2010 Viestejä: 615 Paikkakunta: Parkano
|
Lähetetty: 10.07.2010 00:56 Viestin aihe: |
|
|
Taitaa kiillellä aika hyvin toi veneen sisä puoli |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tou 2004 Viestejä: 2527 Paikkakunta: Keminmaa
|
Lähetetty: 10.07.2010 08:20 Viestin aihe: |
|
|
Jep.Kiilteleehän se mutta aurinko tekee tehtävänsä.
Ja väri on nyt toistaiseksi riittävä tarkoitukseensa.
Suunnitteilla parasta aikaa putket naamioverkolle ja katsotaan kuinka se onnistuu.
Vilperiltä hyvä kommentti noista säilytys tiloista.Sitä pohditttiin tuossa kun maalailin venettä ja puntaroin juuri tuota säilytystilojen mahdollisuutta.
Eilen otettiin 3:lla kohtuu raskaalla kaverilla testi ajo ja kalastettiin hieman myös että näkee miten aallokossa paatti käyttäytyy ja oltava ihan tyytyväinen kyllä kokonaisuuteen.
Projekti ei tosiaan tuon maalin kasaan kuivumisen takia ollut mikään menestys mutta tällä on nyt pärjättävä.Koitetaan vielä viimeistellä ja sitten lykätä lisä fotoa _________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilperi ***
Liittynyt: 22 Elo 2005 Viestejä: 10580 Paikkakunta: Espoo/Kangasala
|
Lähetetty: 10.07.2010 08:41 Viestin aihe: |
|
|
Toivottavasti tulevista fotoista löytyy edes noi vedenpoistoreiät!
Ps. sillä jostain työmaalta puretusta kokolattiamatosta on ihan hyvää käyttöä tuolla jalkatilassa monessakin mielessä. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tou 2004 Viestejä: 2527 Paikkakunta: Keminmaa
|
Lähetetty: 10.07.2010 08:56 Viestin aihe: |
|
|
Vilperi kirjoitti: | Toivottavasti tulevista fotoista löytyy edes noi vedenpoistoreiät!
Ps. sillä jostain työmaalta puretusta kokolattiamatosta on ihan hyvää käyttöä tuolla jalkatilassa monessakin mielessä. |
Meinasin loihtia jalkatilaan puumatosta mitä pitäisi olla valmiina muutama slaissi.Vahvikkeet kuulostaa ihan viksulta idealta myöskin. _________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Oskari Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2004 Viestejä: 4413
|
Lähetetty: 10.07.2010 09:15 Viestin aihe: |
|
|
Sorsastuskäyttöön jos vene tulee ja koiraa käytetään niin vettä tulee veneeseen ja on helpolla liukas.
Omaan veneeseen aikoinaan kun värjäsin laitettiin sellaista maalijauhoa hartsin joukkoon, hyvin on pysynyt ja siihen päälle kun ripotteli hieman santaa sai rosoisen pinnan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilperi ***
Liittynyt: 22 Elo 2005 Viestejä: 10580 Paikkakunta: Espoo/Kangasala
|
Lähetetty: 10.07.2010 09:25 Viestin aihe: |
|
|
Aikanaan tuli tuon tyrskytaimenen perässä pyörittyä suomenlahdella ja yks busteri tuhottua totaalisesti, (ei omasta syystä, vaan myrskystä johtuen) toisesta ajettiin pohja + kaaret sille asteelle, että pohjan ja osan kaarista joutui vaihtamaan.
Lasikuitupaateissa on ollu juuri näitä "liian tiiviitä" liiankin kanssa nähtyjä ja kun vaurioita tutkii, niin pakkanen yhdistettynä välipohjan veden kanssa on eräs suurimmista syistä, että miksi ne siirtyy kaatiksille. (Ei riitä se kääntäminen nurin talveksi, jos välipohjaan on jäänyt vettä)
Moottori taas aiheuttaa jatkuvaa kovaa rasitusta peräpeiliin ja ainakin "halpisveneiden" valmistajilta näyttää puuttuvan tämä tieto totaalisesti.
Minäkin vahvistin busterin persuksen, vaikka koneena ei ole kuin 40:n Yammu (suositus 35), samoin kaikki köydenkiinnityspaikat vahvistettiin sisäpuolelta isoilla muotoilluilla rosterilätkillä ja tuplamuttereilla, että varmaan kestää suoraa vetoa veneen painon verran joka kantilta.
Ps. On muuten myynnissä trailereineen jos joku on kiinnostunut. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tou 2004 Viestejä: 2527 Paikkakunta: Keminmaa
|
Lähetetty: 10.07.2010 20:08 Viestin aihe: |
|
|
Onko ehdotuksia miten kyhätä tuo venesuoja maastoverkolle?
Olisiko lasikuituiset telttaputket alkuperäis ideana jalostettavia?
Eli tarkoitan noita samantyylisiä mitä tällä foorumilla on noita kaisloja laitettu.
Vai kyhätä sitten metallinen suoja?Idea kuitenkin vaatii että olisi helppo kiinnittä ja kuljettaa. _________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|