OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kymmenen typerintä aseenomistajaryhmää
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Fields
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2004
Viestejä: 5009

LähetäLähetetty: 09.08.2010 13:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Urbaani legenda kirjoitti:
Ja kaikki kun alkoi siittä että ehotin uutta ryhymää, se ei passannu fieldsille, ei vaikka olisin muuttanu ryhymän sijanumerointia. Meikästä tehtiin sitte se syntipukki kaikkeen kurijuuteen vaikka ihte ei älytä omia vikoja.


Ryhmäjako ei kylläkään ole minun keksimäni tai valvomani, oli vain "pakko" -jälleen kerran- alleviivata sitä, että kommentoit asioita poikkeuksetta niitä joko lukematta tai ymmärtämättä.

Kuten joku jjo hyvin totesikin:

Lainaus:
Ilmeisesti ymmärrät lukemastasi tekstistä 2-3 sanaa, valitset niistä sen, joka liittyy vähiten aiheeseen, ja alat siitä hillua. Kaiken lisäksi kirjoittelet edelleen tuota sekasotkuskeidaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Urbaani legenda
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2010
Viestejä: 174

LähetäLähetetty: 09.08.2010 14:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuiteski fieldsi on ollut ainut kirijottaja joka on älämölyä pitäny näistä ryhymistä ja numeroinneista. Ne kun ei sulle kelevannu niin alotit sen herjan heiton parin muun kirijottajan kans etten muka ymmärtäs lukemaani. Mistä te sen tiiättä mua tarkemmin tuntematta? Ilimeisesti muovostatte jokkaisesta kirijottajasta roviilin sen kummemmin henkilyä tuntematta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fields
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2004
Viestejä: 5009

LähetäLähetetty: 09.08.2010 14:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Urbaani legenda kirjoitti:
Kuiteski fieldsi on ollut ainut kirijottaja joka on älämölyä pitäny näistä ryhymistä ja numeroinneista. Ne kun ei sulle kelevannu niin alotit sen herjan heiton parin muun kirijottajan kans etten muka ymmärtäs lukemaani. Mistä te sen tiiättä mua tarkemmin tuntematta? Ilimeisesti muovostatte jokkaisesta kirijottajasta roviilin sen kummemmin henkilyä tuntematta.


"Ainut" ei ole "parin". Miksi muuten hklö-kohtainen tunteminen vaikuttaisi näkemykseen siitä, miten netissä kirjoitat?

Numeroinnin "kelpaamisesta": Topicin pintapuolisestikin lukemalla olisit kyllä pysynyt siitä kärryillä. Koska tämä ei ole kohdallasi ensimmäinen eikä toinen kerta on yksinkertaisesti pakko päätellä, ettet:
a) ymmärrä lukemaasti tai
b) et "huomaa", että topicissa on useita sivuja tai mikä todennäköisintä
c) "vedät (t)roo(l)lia"

Sisällöllisesti ehdotuksesi kuitenkin sisältyy jo alkuperäiseen kohtaan 1 ja 8, mutta jos se Sinua jotenkin helpottaa, voit lisätä ehdotuksesi listalle ihan itse.

En kyllä oikein ymmärrä, mitä sinulla on meitä oikeita metsästäjiä vastaan.....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Urbaani legenda
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2010
Viestejä: 174

LähetäLähetetty: 09.08.2010 14:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Että minä se nyt oon metästäjiä vastaan? Sää et taia ihte ymmärtää lukemaas. Koko ajan oon kertonu että tämmöset -ei koske metästäjiä- sanonnat vievät kaikki halut tehä mittään yhteistyötä kenenkään kans.
Nyt sää väität ihan muuta mun kirijottaneen, tuohon ku lisätään tollaset rolli väitteet mitä esität ni hyvä. Ratakiskostako sulle pittää alakaa malli vääntää?
Minä oon tottunu sanomaan suoraan sen mitä mietin, kirijottamaan asiat essiin niin ku oon niitä miettiny. Eikä siinä oo tarvittu mittään sivistyssanoja tai hienosteluita, ne on paremminki pyrkyreitte ja per...nuolijoitte hommia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fields
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2004
Viestejä: 5009

LähetäLähetetty: 09.08.2010 15:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Urbaani legenda kirjoitti:
Että minä se nyt oon metästäjiä vastaan? Sää et taia ihte ymmärtää lukemaas. Koko ajan oon kertonu että tämmöset -ei koske metästäjiä- sanonnat vievät kaikki halut tehä mittään yhteistyötä kenenkään kans.


"Yhteistyö" 308-ja-baikkali-riittää -metsästäjien kanssa on hyödytöntä, sanoo sitten mitä tahansa. Toisaalta juuri tämä porukka on jopa määrällisesti hyvin edustettuna siinä ryhmässä, jonka aselupia perutaan, viime vuonna taisi jo parilta tuhannelta lähteä luvat rattien, putkareissujen ja kotihälytysten myötä. Eli jo kahdestakin syystä "yhteistyö" on silloin tarpeetonta.

Jos nyt kuitenkin koittaisit "lukea" tämän topicin läpi, niin ehkä huomaisit, mitä tämä "sanontasi" ja sen käyttäjät (siis ne muut kuin Sinä) oikeasti tarkoittaa.

Onneksi meitä metsästäjiä on joka lähtöön, suurin osa niinkin fiksuja, että tajuaa missä oikeasti mennään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Urbaani legenda
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2010
Viestejä: 174

LähetäLähetetty: 09.08.2010 15:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="Fields"]
Urbaani legenda kirjoitti:
Että minä se nyt oon metästäjiä vastaan? Sää et taia ihte ymmärtää lukemaas. Koko ajan oon kertonu että tämmöset -ei koske metästäjiä- sanonnat vievät kaikki halut tehä mittään yhteistyötä kenenkään kans.


Fields kirjoitti:
"Yhteistyö" 308-ja-baikkali-riittää -metsästäjien kanssa on hyödytöntä, sanoo sitten mitä tahansa.

Tässä sitte kerroit jo kaikki itestäs ja ajatuksistas.


.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fields
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2004
Viestejä: 5009

LähetäLähetetty: 09.08.2010 15:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikös olekin hienoa kun kerrankin oivaltaa Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sasu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Lok 2006
Viestejä: 3487

LähetäLähetetty: 09.08.2010 16:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Chakma kirjoitti:
Mitä erinomaisin ketju eräille nimimerkeille mollata toisia kirjoittajia ja harrastajia ...

Jotkut käyttäytyvät vahingollisesti aseharrastuksen kannalta, antamalla typeriä ja haitallisia lausuntoja medialle, poliitikoille, kanssaihmisille. Tämä aiheuttaa konkreettista haittaa muille harrastajille, ja lopulta puhujalle itselleenkin.

Siihen verrattuna on pientä, jos joku pahoittaa mielensä kun yritetään nettikeskustelun avulla herätellä avaamaan silmät.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 09.08.2010 17:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sasu kirjoitti:

Jotkut käyttäytyvät vahingollisesti aseharrastuksen kannalta, antamalla typeriä ja haitallisia lausuntoja medialle, poliitikoille, kanssaihmisille. Tämä aiheuttaa konkreettista haittaa muille harrastajille, ja lopulta puhujalle itselleenkin.


Nyt olen kerrankin sasun kanssa samaa mieltä.
Asianomaiset eivät vain ymmärrä sitä itse.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Anttiman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Maa 2004
Viestejä: 2647

LähetäLähetetty: 09.08.2010 18:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tabusta ei saa keskustella ettei kukaan vaan pahoita mieltään.

Ase-asia vertaantuu keskusteluaiheena hyvin keskusteluun ulkomaalaisten maahanmuutosta. LEimakirves heiluu ja asioista ei kyetä puhumaan asioina. Yritykset viedä keskustelua eteenpäin uusia avauksia tekemällä, torpataan henkilöön menevillä kommenteilla ja/tai lillukanvarsiin sotkeutumalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fields
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2004
Viestejä: 5009

LähetäLähetetty: 09.08.2010 20:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Keskustelu, julistaminen, saarnaaminen ja vaahtoaminen ovat vähän eri asioita. Tilanteessa, jossa kaikkien itselataavien aseiden tulevaisuus on vaakalaudalla, kannattaisi keskittyä johonkin muuhun kuin oman pesän likaamiseen, oli se sitten jonkun muun ryhmän morkkaamista tai itsensä pelleksi tekemistä. "Jollakin muulla" ryhmällä tarkoitan lähinnä merkittäviä harrastajaryhmiä en esim. tuomiopäivän odottajia jne.

"Tabuista" puhuminen ei välttämättä ole järkevää varsinkaan silloin kun vastapuoli pääsee tämän puhumisen hyödyntämään kaapatessaan ääniä häilyvien kantojen ihmisiltä. Väittäisin, että 90% ei-aseistetuista äänestäjistä ei syty esim. "katurikollisuuden" tai "valtioterrorismin" varalta hankittaville aseille.

Ai miksi? Koska tämä suuri yleisö -kuitenkin pari miljoonaa- äänestäjää ei näe mitään eroa esim 9 mm urheilupistoolin ja "taskuaseen" tai AR15 ja "oikean rynkyn" välilä. Ei vaikka kuinka yrittäisi valistaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sasu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Lok 2006
Viestejä: 3487

LähetäLähetetty: 09.08.2010 20:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fields kirjoitti:
90% ei-aseistetuista äänestäjistä ei syty esim. "katurikollisuuden" tai "valtioterrorismin" varalta hankittaville aseille.

Olisi siis syytä pikkuhiljaa palautella ihmisten mieliin, miksi kansalla tulee olla aseita. Jos tätä historian oppituntia ei enää muisteta, tulee vielä joku päivä tuskaiset oltavat tässä maassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sarvikuono
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2008
Viestejä: 9694
Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään

LähetäLähetetty: 09.08.2010 20:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No, se nyt on ainakin varmaa että nykysuomessa tuota asiaa ei muista juuri kukaan. sovitaanko 85%?
_________________
Video meliora proboque deteriora sequor.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eero
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 4379
Paikkakunta: päijät-häme

LähetäLähetetty: 09.08.2010 21:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sasu kirjoitti:
Chakma kirjoitti:
Mitä erinomaisin ketju eräille nimimerkeille mollata toisia kirjoittajia ja harrastajia ...

Jotkut käyttäytyvät vahingollisesti aseharrastuksen kannalta, antamalla typeriä ja haitallisia lausuntoja medialle, poliitikoille, kanssaihmisille. Tämä aiheuttaa konkreettista haittaa muille harrastajille, ja lopulta puhujalle itselleenkin.

Siihen verrattuna on pientä, jos joku pahoittaa mielensä kun yritetään nettikeskustelun avulla herätellä avaamaan silmät.
Niin toisille riitää vähempi toisille ei. Laughing Se mihin vedetään raja on asia erikseen,jotkut pitää asetta pyhänä toisille riittää se että pääsee edes joskus mettälle tai radalle.Olisi mukavaa ja mielenkiintoista tietää missä maassa on väljennetty aselakeja entisestään??jospa joku kertoisi.Luulempa että yleinen suunta (sivistys valtioissa on kiristää aselakeja)kuin löysentää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sasu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Lok 2006
Viestejä: 3487

LähetäLähetetty: 09.08.2010 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tshekeissä on löysennetty, viimeisen tiedon mukaan myönnetty nyt noin 25.000 suojeluaseen kantolupaa.

Virossa on löysennetty, tavallinen ihminen saa suojeluaseen kantoluvan.

USA:ssa on 1980-luvulta alkaen jo lähes kaikissa osavaltioissa ns. shall issue -suojeluaselupa eli sen saa, ellei sheriffillä ole osoittaa laillista estettä.

USA:ssa typerä Assault Weapon Ban jätettiin uusimatta.

Toivottavasti nämä terveen järjet tuulahdukset saavuttavat lähivuosina myös Suomen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Sivu 8 Yht. 9

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com