Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
perisofeus Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Lok 2006 Viestejä: 6147 Paikkakunta: Rovaniemi
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Maa 2004 Viestejä: 13930
|
Lähetetty: 07.02.2011 09:13 Viestin aihe: |
|
|
Olisi tärkeää että sekä ylä- että alarautojen petaus olisi tehty siten että eturuuvi ei "pohjaa" ennen kuin se on kireällä. Pilaripetaus on mauserille se alkuperäinen ja hyväksi havaittu vaihtoehto.
Lukitusruuvien paikat yleensä tukitaan hitsaamalla, niitä ei ole mauserin siviilimallien makasiineissa ollenkaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
perisofeus Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Lok 2006 Viestejä: 6147 Paikkakunta: Rovaniemi
|
Lähetetty: 07.02.2011 10:15 Viestin aihe: |
|
|
En tiedä tarkemmin miten winsu on tehty, mutta ainakin tuossa Extreme Weather mallissa on käytetty B&C tukkia, missä on kokonainen alumiiniblokki sisällä. Ainakin monissa muissa aktioissa tämä takaa jäykemmän ja tarkemman petauksen. Mauserista en osaa sanoa.
Tässä puutukkisesta safarimallista detaljit:
_________________ Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Maa 2004 Viestejä: 13930
|
Lähetetty: 07.02.2011 13:42 Viestin aihe: |
|
|
Kuvissa näkyy eräs hyvin olennainen ero Win70- ja Mauser m98 -aktioiden välillä ts. etummaisen kiinnitysruuvin paikka. Winsussa se on parannus mauseriin verrattuna.
Mainittu kokonainen alumiini-petausblokki olisi hyvä ratkaisu Mauseriinkin mutta näin rakentajan näkökulmasta sen hankkiminen puutukkiin on hankalahko ja kallis operaatio. Pilaripetaus on huomattavasti helpompi/halvempi ratkaisu harrastelijalla ja sekin toimii ihan OK. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
perisofeus Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Lok 2006 Viestejä: 6147 Paikkakunta: Rovaniemi
|
Lähetetty: 07.02.2011 15:19 Viestin aihe: |
|
|
igorrock kirjoitti: | Kuvissa näkyy eräs hyvin olennainen ero Win70- ja Mauser m98 -aktioiden välillä ts. etummaisen kiinnitysruuvin paikka. Winsussa se on parannus mauseriin verrattuna. |
Tarkoitat etummaista kiinnitysblokkia.
Sopivasti työstetyn palikan voi varmasti hitsata tai juottaa piippuun.
Hitsaamiseen riittää mig pisteet, jolloin piipun lämpeneminen hitsauksen aikana ei ole ongelma. Tällainen oli H&K SL-7 kiväärissä.
Joku voi työstää pienen lohenpyrstöuran poikittain piipun alapintaan ja siihen sopivan kierreblokin. Tuollainen oli Rem Mohawk 600 kokotukin keulassa. _________________ Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Maa 2004 Viestejä: 13930
|
Lähetetty: 07.02.2011 15:31 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Tarkoitat etummaista kiinnitysblokkia. |
En tarkoita, tuo on vain lisävaste jollainen joskus asennetaan isomman kaliiberin aseisiin. Se tarkoittamani ero on siinä että lukonkehyksen alueella näkyy kuvassa reikä joka on tarkoitettu etummaiselle varsinaiselle aktion kiinnitysruuville, Mauserissa sen paikka on aktiossa olevan rekyyliolakkeen pohjassa (kuvassa punaiset nuolet).
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
ahai Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Lok 2009 Viestejä: 615 Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 07.02.2011 20:20 Viestin aihe: |
|
|
Sarvikuono kirjoitti: |
|
Mistä Sarvikuono löysit nuo hihnalenkit? _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
siru8 Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Tou 2004 Viestejä: 2903 Paikkakunta: merikarvia
|
Lähetetty: 07.02.2011 20:47 Viestin aihe: |
|
|
Mullakin löytyis muistaakseni tuollainen lenkkipari joutilaana.
Jos joku tarvii. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sauerssoni Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Lok 2004 Viestejä: 1327
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Maa 2004 Viestejä: 13930
|
Lähetetty: 07.02.2011 22:44 Viestin aihe: |
|
|
Tuohon kiillotyssysteemiin kuuluu ehdottomasti mukaan korkealla harjalla oleva aito Monte Carlo -tyylinen takatukki, sen parina kantikas etutukki jossa vinolla liitoksella tummaapuuta. Lopputuloksen kruunaa etupalan ja pistooliperän pohjalapun välissä oleva valkoinen välilevy. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Bokmal Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Jou 2004 Viestejä: 920 Paikkakunta: Inkoo
|
Lähetetty: 07.02.2011 22:53 Viestin aihe: |
|
|
Olen haistavinani hienoisen ironian katku... _________________ Kertalaakiyhdistys ei r.y. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
cashman Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Jou 2010 Viestejä: 1572 Paikkakunta: Niionniijoki
|
Lähetetty: 08.02.2011 00:44 Viestin aihe: |
|
|
Pientä "apdeittii". Ei mitään mullistavaa, mutta aikaisemmin joku ilmaisi huolensa piipun viistämisestä (lyhennyksen jälkeen) ja purseenpoistosta. Siitä sain muutaman kuvan otettua..
Ensin erikoistyökalulla piipun pää 11 asteen kulmaan (on jo lyhennetty täs vaihees tietty):
Väli kuva viistetystä piiputa (piipussa on siis tavallaan reikä ulkoreunoja syvemmällä):
Ja sit lopuksi purseen poisto hiontatahnalla ja messinkiruuvilla. Mulla ei ollut venttiilinhiontatahnaa, joten käytin kromipuskurivahaa. Ei muuta eroa kun et kesti hieman pitempään:
Seuraavaksi tulppasin piipun puutapilla ja lähdin sinistämään piippua... joka meni uusiks, koska en ollutkaan saanut kaikkea tinaa pois tähtäimen poiston jäjliltä... En kehdannut edes ottaa siitä rojektista kuvia kun meni niin mu*ille...
Rupee näyttämään lasikuulapuhallus ja pulverimaalaus yhä houkuttelevammalta... _________________ Amoto quaeramus seria ludo! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
igorrock Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Maa 2004 Viestejä: 13930
|
Lähetetty: 08.02.2011 00:56 Viestin aihe: |
|
|
Eikös jo kokonaisen piipun sinistys sentään kannattaisi sepällä teettää ? Ei se nyt niiiiin mahdottoman kallista ole. Ja kun ilmeisesti on käyttöasekin kyseessä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
VLanTeDD Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Tam 2007 Viestejä: 164
|
Lähetetty: 08.02.2011 00:58 Viestin aihe: |
|
|
Jos sepällä sinistät niin jp gunsmith teki ensiluokkaista työtä oman kiväärin suhteen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sauerssoni Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Lok 2004 Viestejä: 1327
|
Lähetetty: 08.02.2011 07:26 Viestin aihe: |
|
|
igorrock kirjoitti: | Tuohon kiillotyssysteemiin kuuluu ehdottomasti mukaan korkealla harjalla oleva aito Monte Carlo -tyylinen takatukki, sen parina kantikas etutukki jossa vinolla liitoksella tummaapuuta. Lopputuloksen kruunaa etupalan ja pistooliperän pohjalapun välissä oleva valkoinen välilevy. |
Minäpä satun tykkäämään Griffin & Howen rakennustyylistä.
Kyllä se Monte Carlo aina sian selän voittaa, jos Mausereista puhutaan.
Hyvinhän tuo cashmanin piipun viistäminen onnistui.
Jokos kampi ongelmaan on tullut ratkaisu? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|