OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kuinka monella maastoauto ja mikä?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 24, 25, 26  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Harjula
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2225
Paikkakunta: NATO Suomi

LähetäLähetetty: 06.01.2012 15:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Asia selkis - Kiitos.
_________________
Halloo. Sanohan onko siellä petterbughissa kylymä?
Tuhotaan muskovia. NYT!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Comax
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2007
Viestejä: 635
Paikkakunta: Rovaniemi, Finland

LähetäLähetetty: 06.01.2012 20:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkoiv kirjoitti:
Suzuki Jimny -08. Pieniä muutoksia tullut tehtyä jälkeen päin..
- 2" Emun korotussarja


jkoiv, mistä hommasit tuon korotussarjan ja oliko minkä verran hintaa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 06.01.2012 22:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Comax kirjoitti:
jkoiv kirjoitti:
Suzuki Jimny -08. Pieniä muutoksia tullut tehtyä jälkeen päin..
- 2" Emun korotussarja


jkoiv, mistä hommasit tuon korotussarjan ja oliko minkä verran hintaa?


Cros4wdltä.. Olikohan se 8-900e. Tosin minun tapauksessa tuli kalliimmaksi kun etupään jouset piti vielä vaihtaa toiseen kertaan. Bensamallin jouset oli ARB:in puskurin + vinssin kanssa liian pehmeät. Tilasin sitten vielä jäykimmät mahdolliset diesel-mallin jouset. Nyt tuo alusta on hyvä. Olihan tuo toisaalta odotettavissa kun puskuri + vinssi painaa sen 70-80kg. Nyt olis vähän käytetyt Emun +"2 etupään jouset vapaana jos kiinnostaa Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Eräpeikko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2008
Viestejä: 3312
Paikkakunta: Vekkulan puukirkon takana.

LähetäLähetetty: 07.01.2012 06:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oottekos harrastanu maasturin tai nelivedon korvikkeena rallipiikkirenkaita vetopyörissä?
_________________
Mogens Trolle
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pjtk
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Maa 2004
Viestejä: 199
Paikkakunta: pirkanmaa

LähetäLähetetty: 08.01.2012 11:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitokset kehuista.
Rengas asiaan vielä, onneks jotkut maasturi harrastajat on leimanneet isompia pyöriä autoihin 90 luvun puolella. Tais sillon riittää kun renkaat mahtu pyöriin/kääntyyn lokareissa. Omassa on merkittynä alkuperäseks rengaskooks 38.5/15. Samanlaisia tilastokummajaisia sit aina väliin pomppii esiin, niinkuin tuo Letukka.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
AinaOhi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Tam 2008
Viestejä: 135
Paikkakunta: 100-kunta

LähetäLähetetty: 14.01.2012 01:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jam0 kirjoitti:
Muikkunen kirjoitti:
Jam0 kirjoitti:
Tullu katteltua sillä silmällä jos vaihtais nelivetoseen avolavaan, hintaluokkana ~10ke.
Tuohon rahaan on kohtalaisen hyvin tarjolla vuosituhannen vaihteen nissan king cappia ja mitsu L200:sta alle 200tkm ajettuna. Villinä korttina on vähän harvinaisempi ford ranger joka pyörii myöskin aika samoissa hinnoissa.

Onko noissa edellä mainituissa mitään käytännön eroja tekniikan kestävyydessä tai maasto-ominaisuuksissa?
Olisi ensimmäinen neliveto itelle joten ei juuri kokemuksia muuta kuin kyydissä istumisesta.

Auto tulisi pääasiassa ihan normi työmatka-ajoon, viikonloppusin metästysreissulla joutuisi ajelemaan esim. metsäautoteitä tai johonki saviseen pellon nurkkaan parkkiin. Mitään offroadia ei autolla ole tarkoitus alkaa harrastamaan.

Tiedossa on kyllä et toyotat olisi pirun hyviä ja kestäviä, pihassa yksi 600tkm ajettu hiace ja tekniikassa ei mitään murheita. Mutta jos hiluxiin päätyy niin joutuu samalla budjetilla ostamaan aika paljon vanhemman ja enemmän ajetun...


Nissanissa ainakin ollu konevikaa. Oisko vuodesta -02 eteenpäin olevissa kiertokangen laakereissa joitan heikkoutta ja noita koneita on ilmeisesti menny palasiks enemmänkin. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta kannattaa selvitellä tarkemmin ennen ku king kappia ostaa.
Tuli googletettua tuo nissanin kiertokankiongelma, ja valmistusvika on tosiaan 02-06 vuosimalleissa. Yksi mitä kävin liikkeessä tänään vilkasemassa oli vm. 01 ja vanhemmalla "kestävällä" koneella eli voisi olla ihan ok vaihtoehto.
Entäs mitsut, niissä ilmeisesti ollu vaihdelaatikossa jotain ongelmia? Mutta onko tyyppivika vai onko yksilöissä eroja?

Ja tunnustaako kukaan näin julkisesti omistavansa tollasta fordia? Very Happy


Löytyy voorti ja hyvä peli on. Paras lava-autoista! Mukava laittaa penkin taakse tavaraa kun on ''4 ovinen''.

Ittellä vw transportteri T5 ja 4 motion toistaseks ei oo pysähtyny kun jarrusta. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Hunter87
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Tam 2012
Viestejä: 111
Paikkakunta: Varkaus

LähetäLähetetty: 14.01.2012 17:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

VW Amarok OffRoad on nykyään ajokkina ja kyllähän tuolla tuntuu pääsevän. Takapenkki on riisuttu pois muun tarpeellisen tieltä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 5945

LähetäLähetetty: 14.01.2012 19:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaan hiukan aihetta. Olen hankkimassa (city)maasturia tai vastaavaa.

Speksit:
-ajoa noin 40-50 tkm/v, eli saisi olla suht hyvä maantiellä
-pitää pärjätä myös huonoilla metsäteillä ja kohtuullisessa lumessa ja kurassa metsästyshommissa
-neliveto tietysti
-hinta max 70 k€
-tehoa kernaasti yli 200 hv

Mikä olisi paras valinta? Volvo XC60/70? Audi? Volkkari?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pikkuhornet
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Maa 2008
Viestejä: 2524

LähetäLähetetty: 14.01.2012 19:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Defenderi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iso Koo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Tam 2007
Viestejä: 501
Paikkakunta: eteläinen-savo

LähetäLähetetty: 14.01.2012 20:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jyrkkä D kirjoitti:
Lainaan hiukan aihetta. Olen hankkimassa (city)maasturia tai vastaavaa.

Speksit:
-ajoa noin 40-50 tkm/v, eli saisi olla suht hyvä maantiellä
-pitää pärjätä myös huonoilla metsäteillä ja kohtuullisessa lumessa ja kurassa metsästyshommissa
-neliveto tietysti
-hinta max 70 k€
-tehoa kernaasti yli 200 hv

Mikä olisi paras valinta? Volvo XC60/70? Audi? Volkkari?


Subaru forester ?
Mukava maantielläkin.

Omalla turbottomalla tänään auraamattomalla metsätiellä 40 cm puuterilumessa ainoa ongelma oli keulan yli tuulilasiin lentävä lumi. vm -05. uudemmat taitaa olla korkeampia keulaltaan. Hondamies juuttui muuten heti alkuunsa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
näätämies212
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2006
Viestejä: 1143
Paikkakunta: pohjanmaa

LähetäLähetetty: 14.01.2012 21:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iso Koo kirjoitti:
Jyrkkä D kirjoitti:
Lainaan hiukan aihetta. Olen hankkimassa (city)maasturia tai vastaavaa.

Speksit:
-ajoa noin 40-50 tkm/v, eli saisi olla suht hyvä maantiellä
-pitää pärjätä myös huonoilla metsäteillä ja kohtuullisessa lumessa ja kurassa metsästyshommissa
-neliveto tietysti
-hinta max 70 k€
-tehoa kernaasti yli 200 hv

Mikä olisi paras valinta? Volvo XC60/70? Audi? Volkkari?


Subaru forester ?
Mukava maantielläkin.

Omalla turbottomalla tänään auraamattomalla metsätiellä 40 cm puuterilumessa ainoa ongelma oli keulan yli tuulilasiin lentävä lumi. vm -05. uudemmat taitaa olla korkeampia keulaltaan. Hondamies juuttui muuten heti alkuunsa.


+1!
Vaikka tuohon hintaluokkaan saa paljon korkeamman maavaran omaaviakin, niin neliveto on subaruissa parhaasta päästä. Hondamiehillä ei ole jakoja näissä karkeloissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5219
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 14.01.2012 21:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Hondamiehillä ei ole jakoja näissä karkeloissa.

No, no.

Mutta ML mersu voisi olla ilma-alustalla etopeli kysyjälle?
Vajaa 30 cm maavaraan jää moni etevämpi 20 cm menopeli sutimaan..., vaikka kuinka ovat Subaruja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
näätämies212
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2006
Viestejä: 1143
Paikkakunta: pohjanmaa

LähetäLähetetty: 14.01.2012 22:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuota budejettia ei tarvis paljoa löysätä, niin sais jo tosi maasturin.

http://www.iltalehti.fi/autotestit/2011032813328619_at.shtml

Ja eikös nuo kuorma-autojen nopeusrajoittimet ole järjestään napintakaa ohitettavissa.. Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5219
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 14.01.2012 22:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

G:n valmistus taitaa olla finaalissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
näätämies212
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2006
Viestejä: 1143
Paikkakunta: pohjanmaa

LähetäLähetetty: 14.01.2012 22:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
G:n valmistus taitaa olla finaalissa.


?? Mistä moinen tieto.

Ainakin vielä löytyy virallisilta sivuilta.

http://www.mercedes-benz.fi/content/finland/mpc/mpc_finland_website/fi/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/g-class/_w463_crosscountry/facts/g-class_professional.html
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 24, 25, 26  Seuraava
Sivu 10 Yht. 26

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com