OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vene Camoväreihin
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
mika_22
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 2527
Paikkakunta: Keminmaa

LähetäLähetetty: 28.06.2010 20:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vene on nyt asemissa ja päätin ensiksi puhdistaa veneen vanhoista maaleista ja sitten uutta maalia pintaan.Vedän ton 3l pöntön osittain tuohon veneeseen ruiskulla niinkuin parempana maalina ja sitten kuviot Spayllä.


Kattotaan mitä tuleman pittää Cool
_________________
Sole poikha mikhään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sarvikuono
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2008
Viestejä: 9694
Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään

LähetäLähetetty: 29.06.2010 00:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Marko J kirjoitti:
Siitä Gelcoatistahan tulee topcoatia kun siihen lisää n.5% parafiinia joukkoon.
Mitään hartsia ei sekaan laiteta mutta hartsin kovetinta kylläkin.

Kovetinta pannaan noin 2%, enempi tai vähempi hidastaa kuivumisprosessia.


gelcoat + kovetin olikin jo tuttuja mutta biltemassa ihmettelin kun ei tätä mystistä top coattia ole missään Very Happy mites tuo top coat kuivuu/kovettuu, tarviiko suojata hapelta? ja mitä sillä ohenteella tehdään jota myytiin noiden vieressä ilmeisesti noihin tarkotuksena lisätä Shocked Question
_________________
Video meliora proboque deteriora sequor.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
töyhtöhyyppä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2005
Viestejä: 1784
Paikkakunta: p 7200248 m , i 3423456 m

LähetäLähetetty: 29.06.2010 09:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

topcoatia on biltemassa hyllyt täynnä. Siihen sekoitetaan vaan kovete ja eiku maalia pintaan. Kuivuu suht nopeaa ihan normaali oloissa.

Ite en oo ainakaa ohennellu. Eikä sitä tarvi oikeastaan muuten ku ruiskulla maalatessa tai työvälineiden puhdistukseen..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mika_22
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 2527
Paikkakunta: Keminmaa

LähetäLähetetty: 02.07.2010 17:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eilen aloitettu hionta hommat ja tänään jatkuu.
Kävin hommaamassa hiukan teräsharjoja.
Maalin 3litraa (50€).Sekä kovetteen että ohenteen.Näistä tuli mukavasti alennusta kun on tuota asiointia kys.liikkeessä ollutkin runsaasti.
Myös kuvioita varten hommattu kilinkalin maaleja.

Siinä kerkesi yhden porakoneenkin innostua ostamaan,joten hiukka yli satanen ei ollu kovinkaan vaikea uhrata.
_________________
Sole poikha mikhään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mika_22
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 2527
Paikkakunta: Keminmaa

LähetäLähetetty: 05.07.2010 20:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään hionta ja pohjamaalia pintaan.
Sen jälkeen vielä pari ohutta kerrosta varsinaista maalia.
Ainakin tässä vaiheessa näyttää hyvältä.

Vielä pari kerrosta päälle ja sitten sisäpuoli ja sapluunoiden kanssa värkkäys.Pittää yrittää kuvatakkin jokunen kuva kun joutaisi.
Ruiskulla maalasin ja samalla jatketaan.
_________________
Sole poikha mikhään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mika_22
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 2527
Paikkakunta: Keminmaa

LähetäLähetetty: 09.07.2010 16:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No olipa työtä ja tässä työn keskellä sattui ikävästi yksi reissu Kokkolaan,jolloin kerkesi maalitkin kovettua mitä jäi astiaan muhimaan.
kerkesin siis ruiskulla vetämään 600ml-800ml vetämään päälle ja sisäpuolen sitten säästeliäästi Sprayllä.

Joka tapauksessa tälläinen tuli:











_________________
Sole poikha mikhään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mika_22
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 2527
Paikkakunta: Keminmaa

LähetäLähetetty: 09.07.2010 16:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä




_________________
Sole poikha mikhään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 09.07.2010 17:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuvien perusteella muuten varmaan Ok, mutta kun selailin noita fotoja eestaas, niin pitkäikäisyydelle on muutamia esteitä vesienpoiston muodossa;
kaikesta päätellen pohja on "kaksikerroksinen", eli sieltä välitilastakin se vedenpoisto pitäisi olla jotenkin hoidettu ja sitä ei kuvista ilmennyt.
"Sinne persiiseen alimpaan kohtaan joku reikä ja tulppa perään, niin saadaan se "piilossa" oleva tila tyhjättyä aina kun paatti on maissa.
Pakkanen on useimmiten syypää vanhempien lasikuitupaattien vuotamisille.

Keulakotelosta lähtien noihin "sivuissa" oleviin vesiuriin reiät ja vaikka kelkoutilla vahvistamiset, että pintavesi pääsee takafutlaariin ja ja sieltä tulpan kautta ylimääräiset vedet pihalle.
Jos myllyssä riittää teho, niin ne voi tyhjätä myös ajon aikana, joten tulppa sisäpuolelle. (Vertaa vanhat Busterit)

Moottorikäyttöä ajatellen vahvista persus riittävän isoilla muottivanerien 12-28mm paloilla joilla siirrät voiman mahdollisimman lähelle "runkopistettä" ja niiden läpi pulttaat myllyn tarvittaessa.
Jos käytät vain pikakiinnitystä, niin taakse iso yhtenäinen levy ja paatin puolelle 20X 40 levy jolloin lasikuitu ei vaurioidu.
Kato myllysi kiinnitysväli suunnitellessa; ulos 3/4 osaa paksuutta ja sisäpuolelle se 1/3 osa.
Nämä liimaten ja läpipultaten/ruuvaten rosterikiinnityksillä toisiinsa, niin persus kestää vähän isommankin myllyn.

Noi köysienkiinnitykset vaihtaisin myös astetta järeimpiin ja sisäpuolelle kunnon vahvistukset pulttauksille; pahassa kelissä sen paatin voi joutua kiskoa väkisin kuiville vaikka siitä peräkulmasta ja jos rakenteet pettää vaikka voimaa on riittävästi, niin hiukasen voi veetuttaa kattoa kun paatti uppoaa silmien eteen, tai tuhoutuu matalaan kalliorantaan!? Rolling Eyes
(Omakohtaista kokemusta on mereltä! Evil or Very Mad )

Jos sitä intoa ja viitseliäisyyttää vielä noiden talkoiden jälkeen riittää, niin säilytystiloja noihin koteloihin mahtuu yllättävän paljon vaikka huomioikin kelluvuusvaatimukset. Laughing
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tkmtuke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Huh 2010
Viestejä: 615
Paikkakunta: Parkano

LähetäLähetetty: 10.07.2010 00:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taitaa kiillellä aika hyvin toi veneen sisä puoli Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mika_22
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 2527
Paikkakunta: Keminmaa

LähetäLähetetty: 10.07.2010 08:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep.Kiilteleehän se mutta aurinko tekee tehtävänsä.
Ja väri on nyt toistaiseksi riittävä tarkoitukseensa.
Suunnitteilla parasta aikaa putket naamioverkolle ja katsotaan kuinka se onnistuu.

Vilperiltä hyvä kommentti noista säilytys tiloista.Sitä pohditttiin tuossa kun maalailin venettä ja puntaroin juuri tuota säilytystilojen mahdollisuutta.
Eilen otettiin 3:lla kohtuu raskaalla kaverilla testi ajo ja kalastettiin hieman myös että näkee miten aallokossa paatti käyttäytyy ja oltava ihan tyytyväinen kyllä kokonaisuuteen.

Projekti ei tosiaan tuon maalin kasaan kuivumisen takia ollut mikään menestys Laughing mutta tällä on nyt pärjättävä.Koitetaan vielä viimeistellä ja sitten lykätä lisä fotoa Wink
_________________
Sole poikha mikhään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 10.07.2010 08:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toivottavasti tulevista fotoista löytyy edes noi vedenpoistoreiät! Laughing
Ps. sillä jostain työmaalta puretusta kokolattiamatosta on ihan hyvää käyttöä tuolla jalkatilassa monessakin mielessä. Wink
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mika_22
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 2527
Paikkakunta: Keminmaa

LähetäLähetetty: 10.07.2010 08:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vilperi kirjoitti:
Toivottavasti tulevista fotoista löytyy edes noi vedenpoistoreiät! Laughing
Ps. sillä jostain työmaalta puretusta kokolattiamatosta on ihan hyvää käyttöä tuolla jalkatilassa monessakin mielessä. Wink


Meinasin loihtia jalkatilaan puumatosta mitä pitäisi olla valmiina muutama slaissi.Vahvikkeet kuulostaa ihan viksulta idealta myöskin.
_________________
Sole poikha mikhään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4228

LähetäLähetetty: 10.07.2010 09:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sorsastuskäyttöön jos vene tulee ja koiraa käytetään niin vettä tulee veneeseen ja on helpolla liukas.
Omaan veneeseen aikoinaan kun värjäsin laitettiin sellaista maalijauhoa hartsin joukkoon, hyvin on pysynyt ja siihen päälle kun ripotteli hieman santaa sai rosoisen pinnan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 10.07.2010 09:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aikanaan tuli tuon tyrskytaimenen perässä pyörittyä suomenlahdella ja yks busteri tuhottua totaalisesti, (ei omasta syystä, vaan myrskystä johtuen) toisesta ajettiin pohja + kaaret sille asteelle, että pohjan ja osan kaarista joutui vaihtamaan. Wink
Lasikuitupaateissa on ollu juuri näitä "liian tiiviitä" liiankin kanssa nähtyjä ja kun vaurioita tutkii, niin pakkanen yhdistettynä välipohjan veden kanssa on eräs suurimmista syistä, että miksi ne siirtyy kaatiksille. (Ei riitä se kääntäminen nurin talveksi, jos välipohjaan on jäänyt vettä)
Moottori taas aiheuttaa jatkuvaa kovaa rasitusta peräpeiliin ja ainakin "halpisveneiden" valmistajilta näyttää puuttuvan tämä tieto totaalisesti.
Minäkin vahvistin busterin persuksen, vaikka koneena ei ole kuin 40:n Yammu (suositus 35), samoin kaikki köydenkiinnityspaikat vahvistettiin sisäpuolelta isoilla muotoilluilla rosterilätkillä ja tuplamuttereilla, että varmaan kestää suoraa vetoa veneen painon verran joka kantilta.

Ps. On muuten myynnissä trailereineen jos joku on kiinnostunut. Wink
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mika_22
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 2527
Paikkakunta: Keminmaa

LähetäLähetetty: 10.07.2010 20:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko ehdotuksia miten kyhätä tuo venesuoja maastoverkolle?

Olisiko lasikuituiset telttaputket alkuperäis ideana jalostettavia?
Eli tarkoitan noita samantyylisiä mitä tällä foorumilla on noita kaisloja laitettu.
Vai kyhätä sitten metallinen suoja?Idea kuitenkin vaatii että olisi helppo kiinnittä ja kuljettaa.
_________________
Sole poikha mikhään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 3 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com