OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Nyt käsi ylös kaikki asekieltopuolueita äänestäneet!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10109
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 28.07.2011 21:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

flatazat kirjoitti:
Kuten sanoin,olisi ollut munatonta olla kommentoimatta,yhtä munatonta siis kuin ekin selostelut maailmanparantamisesta suomessa.


No ilmeisesti tuli selväksi, että Halla-aho puhuu aseharrastuksen puolesta, vaikka ei olisi mikään pakko.

Ja tätä ei tapahtuisi, jos ei joukko valistuneita äänestäjiä olisi äänestänyt Jussia eduskuntaan.

Onhan sun varmaan vaikea myöntää, jos veikkasit väärää hevosta, joka nyt pasko aisalle...
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20587
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.07.2011 23:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuvitellaan että sinun pitäisi nostaa yksi sininen kortti kymmenen joukosta ja olisi ehdottomasti kiellettyä koskea yhteenkään punaiseen korttiin. No kortit esitettäisiin sinulle ja huomaisit että tarjolla on kymmenen punaista korttia, mutta ei yhtään sinistä niin mitä tekisit? Et varmaankaan nostaisi punaista pelkästään siitä syystä ettei sinistä ollut tarjolla...

Tällä periaatteella meni minun vaalit enkä äänestänyt.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sarvikuono
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2008
Viestejä: 9694
Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään

LähetäLähetetty: 28.07.2011 23:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Kuvitellaan että sinun pitäisi nostaa yksi sininen kortti kymmenen joukosta ja olisi ehdottomasti kiellettyä koskea yhteenkään punaiseen korttiin. No kortit esitettäisiin sinulle ja huomaisit että tarjolla on kymmenen punaista korttia, mutta ei yhtään sinistä niin mitä tekisit? Et varmaankaan nostaisi punaista pelkästään siitä syystä ettei sinistä ollut tarjolla...

Tällä periaatteella meni minun vaalit enkä äänestänyt.


Yep.. Tuo sinun logiikkasi vaan ontuu lähtökohdissa. Vaaleissa valtapuolueet ( = asevastustajat) voittavat varmasti. Eli vaaka on jo kallellaan sinne. Vain lisäämällä vastapainoa voi jotenkin vaikuttaa. Jos jätät vaikuttamatta, vaaka pysyy edelleen kallellaan. Eikö?

Mielestäsi teit väärän valinnan, joskin samat ajatukset on monella, itsellänikin välistä. Se vain, että jos ei tee mitään, on täysin varmaa että ketuiks menee.
_________________
Video meliora proboque deteriora sequor.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20587
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.07.2011 23:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minusta se logiikka ei onnu mihinkään. Jos punaista korttia ei saa koskea niin ei sitä saa koskea vaikka joukossa ei olisi yhtään sinistä. Kuten olen monesti sanonut niin en tee äänestyspäätöstä yhden teeman perusteella. Vaikka aselaki on minulle tärkeä teema niin en voi äänestää vain sen perusteella, jos kaikki muu on vasten arvomaailmaani.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wilhelm Tell
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2005
Viestejä: 367

LähetäLähetetty: 28.07.2011 23:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valitettavasti tällekin foorumille mahtuu monta idioottia, jotka äänestivät omaa harrastustaan vastaan ihan vaan sen takia, koska on aina äänestänyt demareita tai sekoomusta. Tai vaihtoehtoisesti sen takia, "etteivät ne voi metsästystä kieltää, eli ei koske minua".
_________________
Kokemuksia ilmakkokauppiaasta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sarvikuono
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2008
Viestejä: 9694
Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään

LähetäLähetetty: 28.07.2011 23:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Minusta se logiikka ei onnu mihinkään. Jos punaista korttia ei saa koskea niin ei sitä saa koskea vaikka joukossa ei olisi yhtään sinistä. Kuten olen monesti sanonut niin en tee äänestyspäätöstä yhden teeman perusteella. Vaikka aselaki on minulle tärkeä teema niin en voi äänestää vain sen perusteella, jos kaikki muu on vasten arvomaailmaani.


Meinaatkos, että edes teoriassa olisi olemassa se utopistinen mahdollisuus, että yksi puolue, tai edes sattumanvaraisen puolueen yksi ainoa edustaja, olisi täsmälleen samaa mieltä kuin sinä?

Tai meinaatko, että puolueessa, jossa vallitsee ryhmäkuri ja "poliittinen agenda" olisi oikeasti merkitystä vaalidiipadaapalla saati yksittäisten edustajien läpätyksillä?

Tai meinaatko, että vaalipuheet eivät ole sillälailla muovailtuja, että niillä voi perustella tekonsa suuntaan tai toiseen, suurimmissa osin? Tahtoo sanoa, että eivät ne välttämättä valehtele, puhuvat vain asiansa niin ohuesti ettei koko totuus selviä. Tämä politiikka ja kansanedustus yms. on dynaaminen laji, jossa tilanteet ja tekijät muuttuvat jatkuvasti. Edustajatkin oppivat uusia asioita ja voivat muuttaa kantaansa jossain kohtia, kun tarpeeksi hyvin asiat perustellaan. Sama tilanne voi tosin käydä tälläiselle "täydelliselle" ehdokkaalle.

Mutta, kun mietitään koko kansakuntaa, ei täällä saada mitään aikaan. Jos laajemmin tehtäisiin kuten sinä, äänestys% olisi varmaan luokkaa 1-2% (edustajaehdokkaiden kaverit äänestäisivät), ja lopputuloksena iloinen anarkia. Yrittämällä edes jotain voi jotain ehkä tapahtuakkin. Tämä juna ei vaadi työntövoimaa, juna on jo menossa alamäkeen. Se, mitä me tavan kuolevaiset vaaleissa teemme, on että yritämme iskeä jarrua rattaisiin. Edes sen verran, että raiteiden reittiä voitaisiin hieman muuttaa, jos ei koko junaa pysäyttää ja katsoa uusi suunta rauhassa.
_________________
Video meliora proboque deteriora sequor.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Exxo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Huh 2011
Viestejä: 107

LähetäLähetetty: 29.07.2011 01:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuinka moni suomalainen politiikko kommentoi ja vaatii aseita pois kansalaisilta kun esim.Mexikossa harva se viikko tapetaan kymmenittäin
ihmisiä ??Saatikka kaikissa niissä maissa missä esim uskonnon tai aatteen vuoksi otetaan henki pois tosta noin vaan , kaksinaismoralismia !
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Johan Nyton
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Maa 2010
Viestejä: 1221

LähetäLähetetty: 29.07.2011 08:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Minusta se logiikka ei onnu mihinkään. Jos punaista korttia ei saa koskea niin ei sitä saa koskea vaikka joukossa ei olisi yhtään sinistä. Kuten olen monesti sanonut niin en tee äänestyspäätöstä yhden teeman perusteella. Vaikka aselaki on minulle tärkeä teema niin en voi äänestää vain sen perusteella, jos kaikki muu on vasten arvomaailmaani.


Itse ole iät ja ajat äänestänyt kokoomusta tai kepua ehdokkaasta riippuen. Kummasikin puolueessa on aina ollut minulle henkilökohtaisesti tuttuja ehdokkaita.

Viimeksi annoin ääneni tuntemattomalle PS:n ehdokkaalle. Toki tiedän etukäteen mitä mieltä hän on aselaista sekä ulkomaalaispolitiikasta. Ja sen perusteella äänestin häntä.

Missään tapauksessa en hyväksy PS:n kantaa verotukseen enkä edes EU-politiikkaan. Olen täydellisesti päinvastaista mieltä heidän kanssaan näistä asioista. Mutta tiesin jo ennen vaaleja ettei PS:llä ole mahdollisuutta päättää yksin näistä. Eikä esim. verotusasioiden suhteen ole mitään merkitystä kuka on hallituksessa. Valtiontalouden menot on katettava ja jostain ne rahat on kaivettava olipa vallassa kuka tahansa. Sama EU:n suhteen. Siellä tehdään päätökset ja Suomi joutuu pienenä maana nielemään kaiken mitä sieltä suvaitaan tarjota.

Ja olen tyytyväinen valintaani. Äänestän seuraavallakin kerrallakin PS:ia, jos vain pysyvät tiukasti aselain kiristämistä vastaan ja pyrkivät vähentämään Afrikasta tulevaa pakolaistulvaa. Muilla asioilla ei ole käytännössä mitään merkitystä.
_________________
Kun katson vihreitä näen punaista..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Punajalaka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tam 2006
Viestejä: 3187
Paikkakunta: :)

LähetäLähetetty: 29.07.2011 09:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän se on niin, että ennemmin sais kieltää vaikka sen metästyksen kokonaan kun antaa yksinvallan Halla-aholle, jos multa kysyy. Loppupeleissä vois olla ihan siistiäkin kun kiellettäs, tulis vähän uutta intoa ja mielenkiintoa jahti touhuun.

Ja tuon karrikoinnin jälkeen, ihan hyvää tekee äänestää myös metsästysmyönteisimpiä ja muutenkin täysjärkisempiä ehdokkaita muihinkin puolueisiin läpi, persutkun ei ikinä (ainakaan toivottavasti) saa sitä yksinvaltaakaan.
_________________
No ehä minä, mutta muut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vortex
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2004
Viestejä: 6885
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 29.07.2011 12:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minun ääneni meni Halla-Aholle, kuten myös vaimoni, vaikka en millään tavalla "painostanut" tai houkutellut kyseistä ehdokasta äänestämään. Sanotaanko, että taustalla oli sekä kyllästyminen vanhempien kansanedustajien p*skanjauhantaan. Toisaalta vaakakupissa oli 2 minulle henkilökohtaisesti tärkeää asiaa, joista olen Halla-Ahon kanssa täsmälleen samaa mieltä. Ensimmäistä kertaa elämässäni tunsin, että äänelläni oli oikeasti merkitystä.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ettan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Maa 2004
Viestejä: 510

LähetäLähetetty: 29.07.2011 12:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vortex kirjoitti:
Minun ääneni meni Halla-Aholle, kuten myös vaimoni, vaikka en millään tavalla "painostanut" tai houkutellut kyseistä ehdokasta äänestämään. Sanotaanko, että taustalla oli sekä kyllästyminen vanhempien kansanedustajien p*skanjauhantaan. Toisaalta vaakakupissa oli 2 minulle henkilökohtaisesti tärkeää asiaa, joista olen Halla-Ahon kanssa täsmälleen samaa mieltä. Ensimmäistä kertaa elämässäni tunsin, että äänelläni oli oikeasti merkitystä.


Ei valitettavasta voinut täällä peräkylällä äänestää Halla-ahoa. Siitä edestä
laitoin hälle rahhoo vaalikassaan useampaankin kertaan. Arvasin miten
sinnetännemäkeä, Tuomio-ojaa ym.vihervassareita sekä kokoomuksen museo-osastaa vit***aa kun Halla-ahon naama pyörii raitsikan kyljessä
Very Happy
_________________
Ettan
user number 10
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aris60
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Huh 2004
Viestejä: 3295

LähetäLähetetty: 29.07.2011 13:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minkä puolueen kansanedustajan mielipiteitä?

Käsiaseiden säilyttäminen kotona pitäisi kieltää.

Suomessa on kolmanneksi eniten aseita maailmassa. Se on pelottavaa.


Niinpä.... täti on "punainen" perussuomalainen, eikä varmasti ainut.

Kukahan mahtaa olla kyseessä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Torgoth
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Elo 2004
Viestejä: 2668
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 29.07.2011 15:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aris60 kirjoitti:
Minkä puolueen kansanedustajan mielipiteitä?

Käsiaseiden säilyttäminen kotona pitäisi kieltää.

Suomessa on kolmanneksi eniten aseita maailmassa. Se on pelottavaa.


Niinpä.... täti on "punainen" perussuomalainen, eikä varmasti ainut.

Kukahan mahtaa olla kyseessä?

Minkä puolue(id)en kansanedustajat äänestivät kaikki uutta aselakia vastaan? Minkä puolueiden kaikki kansanedustajat äänestivät puolesta, tai olivat poissa näin edesauttaen lain läpimenoa?
V!tut mielipiteistä, jos niiden mukaan ei äänestetä.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Puuhapete
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 4974
Paikkakunta: Salon emäseurakunta

LähetäLähetetty: 29.07.2011 16:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:


No ilmeisesti tuli selväksi, että Halla-aho puhuu aseharrastuksen puolesta, vaikka ei olisi mikään pakko.

Taustalla on kuitenkin ollut pakkotoimi vastailla, koska Norjan-mies kertoili lähetelleensä sähköpostia Halla-aholle.
_________________
Tänään on se huominen, josta olit huolissasi eilen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 29.07.2011 16:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Puuhapete kirjoitti:
Peto kirjoitti:


No ilmeisesti tuli selväksi, että Halla-aho puhuu aseharrastuksen puolesta, vaikka ei olisi mikään pakko.

Taustalla on kuitenkin ollut pakkotoimi vastailla, koska Norjan-mies kertoili lähetelleensä sähköpostia Halla-aholle.


Linkki uutiseen, kiitos. Vai valehteletko?
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Sivu 2 Yht. 6

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com