OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 28.02.2014 10:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

N. 4 vuotta sitten kirjoitin "Hyvä maastoauto" ketjussa näin:

RiUDE kirjoitti:
Grand Cherokeesta lyhyt referaatti offipalstalta:

Oisko kellään kokemusta tuommoisesta -00 vekottimesta. Auto on 4.7l bensa koneella ja automaatti. Onko näissä jotain tyyppivikoja mitä pitäs huomioida?

ON!!
Taka-akseli-, jakolaatikko-, etukardaani- etuakseli-, etupyöränlaakeri-, etujarrulevy-, takapyöränlaakerin stefa-, lämmityslaite-, keskuslukitus-, ym. ongelmia!! Vaikka puhelimitse tarkennuksia!!


Jaa-a. Pitäsköhän tuohon koskea pitkällä tikullakaan jos kerran noin paljon noita tyyppivikoja?


Ei mun mielestä!! -95 on viimenen kunnon vuosi, sitten alkaa ongelmat!! Itse en ihan heti tota -89 Comanchea uudempaa hanki!!!



http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62711&highlight=cherokee

Ja huom. Jamant tietää jotain noista peleistä.
http://www.jamant.fi/

_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
astalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2004
Viestejä: 6040

LähetäLähetetty: 28.02.2014 13:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toi mitä peto esitti tuota rock-autoa sieltä saa osia lähes joka autoon,itse tilaan suurimman osan sieltä.Parhaimmillaan 4vrk niin paketti tuodaan kotiin!Siellä on aika hyvä laskuri paljon tulee osa maksamaan suomen päässä,lisäyksenä tulee tullin alvit ja itellan tullauskulut.Esimerkkiostin sieltä 850i bemariin osia kotiin toimitettuna 175e ja suomessa vastaavat palikat olisi ollut päälle 400! Shocked
_________________
https://lh6.googleusercontent.com/qp8jw-mbgVKEMxuPG20QYhmMFyHL25UgazsBDS7xzTs=w247-h232-p-no
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fighterman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2013
Viestejä: 1118
Paikkakunta: 100kunta

LähetäLähetetty: 28.02.2014 19:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No Riude mikäs sitten on parempi?

Land cruiser on ihan sika hintanen.

Pajerossa kansivikoja 2.5tdssä, 3.2 did vauhtipyörävikoja

Patrolleissa laatikot ei kestä

Patfindereissä 2.5 dieselissä kampiakselin laakerivikoja.

Land roverit tässä jo käsiteltiinkin.

Jeeppiä olen pitänyt suht luotettavana varsinkin 4.0 bensakoneella. Jakolaatikot kestää jos huoltaa... Jeepissä väli jotain 50000tkm

Pedolle kiitokset vastauksesta. Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 28.02.2014 20:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fighterman kirjoitti:
No Riude mikäs sitten on parempi?

Land cruiser on ihan sika hintanen.

Pajerossa kansivikoja 2.5tdssä, 3.2 did vauhtipyörävikoja

Patrolleissa laatikot ei kestä

Patfindereissä 2.5 dieselissä kampiakselin laakerivikoja.

Land roverit tässä jo käsiteltiinkin.

Jeeppiä olen pitänyt suht luotettavana varsinkin 4.0 bensakoneella. Jakolaatikot kestää jos huoltaa... Jeepissä väli jotain 50000tkm

Pedolle kiitokset vastauksesta. Cool


When you buy quality, you only cry once Cool
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Fighterman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2013
Viestejä: 1118
Paikkakunta: 100kunta

LähetäLähetetty: 28.02.2014 20:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Totta Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Miljoonanick
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2012
Viestejä: 4567
Paikkakunta: Suomen Detroit

LähetäLähetetty: 28.02.2014 20:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fighterman kirjoitti:
Totta Very Happy


On myös totta että LC on täysin ryöstöhinnoiteltu. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 01.03.2014 09:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
Fighterman kirjoitti:
Mitä siitä pedon puimuri jeepistä oikein hajosi kun kehuit 20000e sen korjauksiin investoineesi...? Olis vaan samanlainen tuos tyrkyllä.


Kannattaa satsata siihen Mersun koneella
ja lootalla olevaan, jos Jeepin meinaa hankkia.


Joo ei se tuo 3.0 mersun konekkaan täysin varma ole. Alkoi pari viikkoa sitten kuluttamaan jäähdytysnestettä melko reilusti. Vuotoa ei tietenkään löydy mistään. Noh auto pajalle mutta eipä löydy paineistamallakaan. Nyt taas ei eilen nestettä kadonnut joten en silti tuota vuotoakaan täysin sulkisi pois. Huollossa meinasivat että EGR-cooleri pitäisi vaihtaa. Itse silti olen vähän epäileväinen tuohon. Voiko tuon kansivian sillä sulkea pois ettei jäähdytysjärjestelmä kerää painetta? Eipä siinä kyllä nesteetkään sekoitu. Niin kauanhan tämä ei vituta kun myyjän piikkiin menee mutta voi mennä siellä päässäkin kohta liinat kiinni.

Jos tuo jeeppi !&%¤#"! vielä pahasti niin pistän vaihtoon ja laitan uuden Jeep Grand Vituran tilalle Very Happy Se mahtaa bensakoneella olla melko varma peli. Tankissakin on kokoa melkein 70 litraa. Pieni tankki oli Jimpassa suurin puute.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 01.03.2014 10:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valitettavasti nykyajan autoissa on niin monimutkaista moottoriteknologiaa, että kaikkien merkkien kanssa saa varautua johonkin pieneen fiksaamiseen kun käyttövuosia ja kilometrejä kertyy (egr, kaksoismassavauhtipyörä, VNT turbot, suihkuihin liittyvät vikaherkkyydet jne). Varsinkin jokun "vauhtipyörän vaihtamisen riski" ei olisi kyllä minulle mikään pelote....se vaan pitää ajatella kuluvaksi osaksi niikuin onkin....1000€? joskus 200-300tkm välein...eipä paljon harmittais. Mutta suunnittelussa tehdyt pysyvät "ongelmat" mietityttäisi enemmän. Esim. aikoinaan Pajerossa oli ns. henkilöauton laatikko, se tuskin kestäisi vaikka sen yhden kerran remontoisikin ja korjauskustannukset on kuitenkin äkkiä useita tuhansia euroja. Tai jos jossain jeepissä on laatikon ja koneen välissä se alumiiniadapteri ja liian vähän kannattimia, tai tyypillisesti jonkun valmistajan automaatit alkaa sekoileen ja vian paikallistaminen jo maksaa "tuhansia"...tällaisia ongelmia pyrkisin välttämään.

Täydellistä autoa ei olekaan. Jos joku auto muuten kokonaisuutena miellyttää (koko/tilat, ajettavuus, suorituskyky, ajoergonomia tms) ja mahdollinen "potentiaalinen" vika on kuitenkin selkeästi tunnistettavissa, korjattavissa ja summan tietää etukäteen...ja jos kaikki em. asiat mahtuu omiin talouden raameihin niin siitä vaan eteenpäin.
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 01.03.2014 12:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

petri r kirjoitti:
Valitettavasti nykyajan autoissa on niin monimutkaista moottoriteknologiaa, että kaikkien merkkien kanssa saa varautua johonkin pieneen fiksaamiseen kun käyttövuosia ja kilometrejä kertyy (egr, kaksoismassavauhtipyörä, VNT turbot, suihkuihin liittyvät vikaherkkyydet jne). Varsinkin jokun "vauhtipyörän vaihtamisen riski" ei olisi kyllä minulle mikään pelote....se vaan pitää ajatella kuluvaksi osaksi niikuin onkin....1000€? joskus 200-300tkm välein...eipä paljon harmittais. Mutta suunnittelussa tehdyt pysyvät "ongelmat" mietityttäisi enemmän. Esim. aikoinaan Pajerossa oli ns. henkilöauton laatikko, se tuskin kestäisi vaikka sen yhden kerran remontoisikin ja korjauskustannukset on kuitenkin äkkiä useita tuhansia euroja. Tai jos jossain jeepissä on laatikon ja koneen välissä se alumiiniadapteri ja liian vähän kannattimia, tai tyypillisesti jonkun valmistajan automaatit alkaa sekoileen ja vian paikallistaminen jo maksaa "tuhansia"...tällaisia ongelmia pyrkisin välttämään.

Täydellistä autoa ei olekaan. Jos joku auto muuten kokonaisuutena miellyttää (koko/tilat, ajettavuus, suorituskyky, ajoergonomia tms) ja mahdollinen "potentiaalinen" vika on kuitenkin selkeästi tunnistettavissa, korjattavissa ja summan tietää etukäteen...ja jos kaikki em. asiat mahtuu omiin talouden raameihin niin siitä vaan eteenpäin.


Näihän se on. Ärsyttää vain silti että muuten erinomainen kone pilataan jollakin EGR:llä. Aivan järjetön idea jo ihan ajatustasollakin. Onneksi tuossa ei ole DPF:ää. Siinä toinen järjen riemuvoitto..

No pitää katsoa jos nuo ongelmat ratkeaisi. Ei tekis mieli Jeepistä luopuakkaan. Mukavahan tuo on ajaa maantiellä, koneessa riittävästi tehoa ja vääntöä, sekä hyvät maasto-ominaisuudet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JuuPPa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Hei 2005
Viestejä: 233
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 05.03.2014 09:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko porukalla kokemusta bensa nelikoista subaru forester 2.0 bensa -98 tai vaihtoehtoisesti lada niva -08 tai vastaava ohjaustehostimella varustettu.
Olis tarkotus jompikumpi nuista laittaa kuhan oma paku menee kaupan.
Diisseli ei käy kun tarvii saada 2lastenistuinta kyytiin ja minun ajoilla n.10tkm/vuosi niin ei kannata hurjaa diesel veroa maksella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VKK
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Tou 2004
Viestejä: 3306
Paikkakunta: "Mauser-maa"

LähetäLähetetty: 05.03.2014 09:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JuuPPa kirjoitti:
Onko porukalla kokemusta bensa nelikoista subaru forester 2.0 bensa -98 tai vaihtoehtoisesti lada niva -08 tai vastaava ohjaustehostimella varustettu.
Olis tarkotus jompikumpi nuista laittaa kuhan oma paku menee kaupan.
Diisseli ei käy kun tarvii saada 2lastenistuinta kyytiin ja minun ajoilla n.10tkm/vuosi niin ei kannata hurjaa diesel veroa maksella.


Ihan vaan järkiperusteella: Subaru.
_________________
"I believe in ammunition" -Bob Leckie
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 05.03.2014 10:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos haluaa oikean maastoauton jolla on karsea ajaa maantiellä, niva.
Jos haluaa henkilöautomaisen pelin, jolla pääsee vähän paremmin huonoilla metsäautoteillä kuin normihenkilöautolla, subaru.

Nivan huolto- ja korjauskustannukset lienevät sieltä halvimmasta päästä, subarussa kalliimmat.
Nivahan on sama peruspeli kuin aikoinaan, moottori on vain uusittu. Eikä sekään ihan uusinta teknologiaa ole Very Happy.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
JuuPPa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Hei 2005
Viestejä: 233
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 05.03.2014 10:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten kuinkahan surkea tuo niva on ajaa tiellä?
automyyjä sano, että mitä se sillä oli ajellut niin jos olisi äänieristetympi nii menisi henkilöautosta.
ei nyt mitään ihmeellistä ajoa n.100km säteellä tulee liikuttua niin ei tuota matkaajoa juurikaan tule. ja toinen henkilöauto sitten muuten on käytössä.
Juurikin nuita varaosien hintaa ja jopa vakuutus on 200e/v halvempi kuin tuossa subarussa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 05.03.2014 10:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On se jyrä, ei siitä mihinkään pääse.
Ja kapea, korkea ja lyhyt. Fysiikan lakien mukaan sellainen ei ole kovin vakaa ajettava.
Mutta se on maastoauto Very Happy. Ja ainakin vanhemmat olivat Talviautoja.

Käy koeajamassa jossain, sillähän se selviää. Mieluummin nyt kun on vielä liukasta.
Jos pystyt ominaisuudet hyväksymään, ja tarvitset oikeaa maastoautoa niin sehän on siinä.
Tuo, että henkilöauto on taloudessa toisena autona, auttaa paljon.

Itselläni sama homma, joskin nivan tilalla suzuki jimny.
_________________
Savo suureksi.


Viimeinen muokkaaja, RiUDE pvm 05.03.2014 10:35, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
timow
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2013
Viestejä: 218
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: 05.03.2014 10:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niva on oman kokemuksen perusteella tiellä suunnilleen vastaava ajella kuin esim. Defender.
ns. TosiMies sillä ajelee vaikka Suomen halki, mutta mukavuudenhaluinen kyllä ahdistuu jo muutamassa kymmenessä kilometrissä.

Meillä oli 90-luvulla perheessä pätkä-Vitara, jolla ajeltiin ihan mukavasti useamman kerran vuodessa Helsingistä sukuloimaan Lieksaan.
Kun uutta pikku-Vitaraa ei enää saanut kaupasta, ostettiin Jimny. Se oli kyllä selvästi kiikkerämpi, mutta silti AIVAN eri planeetalta tiellä, kuin Niva.

Kaikilla edellämainituilla olen ajanut jonkin verran, Defenderistä kokemusta 60- ja 2000-lukujen malleista. Erot tiellä hyvin pienet...

Itsellä nyt tämmöinen:



Viimeinen muokkaaja, timow pvm 05.03.2014 10:37, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 13 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com