OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 200, 201, 202 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Havumetsä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Syy 2012
Viestejä: 1092
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 28.12.2021 10:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ekohippi kirjoitti:
Nettiautoon pullahti minusta mukava jahtipirssinaihio, eli Nissannin -89 Kingcabbi bensakoneella ja alle 200tkm ajettuna. Vieläpä malttipyynnillä, mutta äläpäs mitä: Jätkät lyttäs mokoman ihan läpipaksana ja kehtasivat vielä sanoa kalliiksi bensakoneisiin Hiluxeihin verrattuna Shocked

Jos ei viitsi laittaa kymppitonnia Hiacen nelivetoistamiseen, vaan ottais riesoikseen bensakoneisen halpismaasturin kakkosautoksi - Mitäpä merkkiä/mallia kannattaisi kytistää? En oo mikään bensalenkkari, mutta jotenkin luulen, ettei bensahiluxeja ihan joka viikko myynnistä löydä..?

Ja toisena nyybikysymyksenä: Paljonko pitää takataskun pullottaa, ennenko kannattaa ees sohvasta irtaantua?


Bentsiinikoneisista en tiedä mutta kyllä se jos joku mainittee King cappi niin karvat nousee pystyyn et diiselit ainakin ihan sysipaskoja, ainakin muutamat mallit.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5103
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 30.12.2021 13:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kia Sorennon apparin puolen etummaisen napalaakerin vaihros meni 90 minuuttia ja kuskin puolen napalaakerin vaihros 70 minuuttia. Ei huonosti konttorirotalta omas tallis. Etäpäivät on todentotta hyviä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34936

LähetäLähetetty: 30.12.2021 15:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitenkähän tuo Skoda Yeti, saattaisi silläkin pärjätä kun ei ole ihan pakko mettään ramuta?
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5103
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 30.12.2021 15:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Mitenkähän tuo Skoda Yeti, saattaisi silläkin pärjätä kun ei ole ihan pakko mettään ramuta?


Mikä laatikko ja kone?

Vanhemmat dsg-laatikolliset ja 2.0tdi koneet kannattaa kiertää niin kaukaa ettei edes kiikareilla näe.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34936

LähetäLähetetty: 30.12.2021 15:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu, paljon näkyy niissäkin vikaa olevan, luulisi että nykytiedolla on mahdollista rakentaa luotettavampia kulkuneuvoja, nuo vanhat kotterot joilla liikun eivät ole koskaan jättäneet välille mutta ihan uudenkarheita koslia matkustaa hinureiden kyydissä ihan jatkuvasti.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34936

LähetäLähetetty: 30.12.2021 15:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Mitenkähän tuo Skoda Yeti, saattaisi silläkin pärjätä kun ei ole ihan pakko mettään ramuta?


Mikä laatikko ja kone?

Vanhemmat dsg-laatikolliset ja 2.0tdi koneet kannattaa kiertää niin kaukaa ettei edes kiikareilla näe.

Tuossa yhden tietoja selvitin niin käytännössä kone oli rakennettu uudestaan reilun 200 000 ajetussa vehkeessä.
Kannattaa näköjään ihan suosiolla katsella joku ysäri Hiace tai Hilux vaikka pirusti maksavatkin.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5103
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 30.12.2021 15:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Juu, paljon näkyy niissäkin vikaa olevan, luulisi että nykytiedolla on mahdollista rakentaa luotettavampia kulkuneuvoja, nuo vanhat kotterot joilla liikun eivät ole koskaan jättäneet välille mutta ihan uudenkarheita koslia matkustaa hinureiden kyydissä ihan jatkuvasti.


Kun kiertää Saksalaiset kaukaa niin pärjää. Etsi japsi tai korealainen niin ei tarvi kuin ajaa ja tehdä perushuollot.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26276

LähetäLähetetty: 30.12.2021 16:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei kannate yleistää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
olavikuulapää
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Jou 2016
Viestejä: 2174
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 30.12.2021 17:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei niin. Voi siellä olla seassa joku, joka vahingossa kestääkin. Tai sitten on etsittävä tarpeeksi vanha ja siisti.
Hinnat toki niillä niin kovat, että harva maksaa vanhasta autosta niin paljoa.
Miulle kelpaisi 190 mersu 2,5 litraisella dieselillä, tai w124 3 litran dieselillä.
Viime kerralla, kun asian tarkistin, niin torissa, eikä nettiautossa ollut yhtään mielenkiintoista myynnissä, mutta liikenteessä niitä vielä harvakseltaan näkee, eli kyllä niitä olemassa on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
olavikuulapää
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Jou 2016
Viestejä: 2174
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 30.12.2021 18:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/250/12578233?vifAdCount=12&vifNav=Y
Korjaus edelliseen: Tätä voisi lähteä jopa katsomaan, mikäli olisi auton osto ajankohtainen.
Samanlaisella, mutta 200d moottorilla olevalla, tuli ajettua ehkä joku 300tkm. Ilman merkittäviä murheita.
Joka vuosi piti joku pusla, tai tukivarsi vaihtaa, mutta ei koskaan mitään isompaa.
Kallein yksittäinen juttu taisi olla pakoputki, joka maksoi pakosarjalta perälle asti 240€
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Spede
***


Liittynyt: 16 Syy 2004
Viestejä: 2647

LähetäLähetetty: 30.12.2021 18:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

olavikuulapää kirjoitti:
Ei niin. Voi siellä olla seassa joku, joka vahingossa kestääkin.


Tarkoitatko, että seassa voi olla joku maanantaikappale? Laughing
_________________
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
olavikuulapää
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Jou 2016
Viestejä: 2174
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 30.12.2021 18:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En. Yksi seitsemästä on liian optimistinen ajatus.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Takkutikka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2017
Viestejä: 1218

LähetäLähetetty: 30.12.2021 22:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Juu, paljon näkyy niissäkin vikaa olevan, luulisi että nykytiedolla on mahdollista rakentaa luotettavampia kulkuneuvoja, nuo vanhat kotterot joilla liikun eivät ole koskaan jättäneet välille mutta ihan uudenkarheita koslia matkustaa hinureiden kyydissä ihan jatkuvasti.


Kun kiertää Saksalaiset kaukaa niin pärjää. Etsi japsi tai korealainen niin ei tarvi kuin ajaa ja tehdä perushuollot.
Ei kyllä kertakäyttömoottori mallia D4D ole kovin luotettava. Porsii jossain vaiheessa kilometreillä +180tkm. 1,4 taitaa olla parhaimmasta päästä nuita. Kansipahvi menee ennemmin tai myöhemmin ja sen seurauksena koko motti vaihtoon, koska alumiinia koko höskä. Hiluxin ja Hiacen osalta en ole vastaavaa ongelmaa kuullut, liekkö jotain eroa niiden pannuissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
olavikuulapää
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Jou 2016
Viestejä: 2174
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 30.12.2021 22:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hiacen ja Hiluxin moottori on vielä patarautaa ja täten kestää. Pienemmät D4D koneet alumiinia, kuten mainitsit.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 279

LähetäLähetetty: 30.12.2021 23:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Juu, paljon näkyy niissäkin vikaa olevan, luulisi että nykytiedolla on mahdollista rakentaa luotettavampia kulkuneuvoja, nuo vanhat kotterot joilla liikun eivät ole koskaan jättäneet välille mutta ihan uudenkarheita koslia matkustaa hinureiden kyydissä ihan jatkuvasti.


Citymaastureista Honda Crv bensakoneella vm 2006 tai sitä vanhempi, niin ainakin tekniikka pelaa ja maavaraakin mukavasti. Eikä ne mätiäkään ole. Vanhempi Subaru Forester ei aivan huono vaihtoehto sekään ja nelivetosysteemi hyvä.

Dieseleistä Hyundai Santa Fe vm 2006 eteenpäin tai ensimmäisen sukupolven Kia Sorento. Kia on oikea maasturi ja Hyundai citymaasturi, mutta varsin kykenevä etenemään sellaiseksi. Ei ruostu.

Sitten on Suzukin Grand Vitaraa jne. Eli kyllä noista vanhemmista ja edullisistakin löytyy valinnanvaraa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 200, 201, 202 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 201 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com