OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 197, 198, 199 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7477

LähetäLähetetty: 27.08.2021 15:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Mutta onko kokemuksia kuinka kalliita pidettäviä ovat? Halvat vanhat autot vaatii toki remonttia, isot autot vaatii remonttia ja premium lisällä varustetut merkit on vähän kalliimpia huoltaa kuin perus karvalakki Toyota. Mutta onko nämä W164 ML mersut aivan fiaskoja vai autoja siinä missä vaikka XC90 Volvot? Ominaisuuksien ja hankintahinnan suhteen olisi kohtuullisen houkutteleva malli.


Edellisessä työpaikassa kaikki autot oli mersuja. 34 vuotta niitä tuli katseltua ja ei ole tullut mielitekoa itselle sellaista hankkia. Toyotalla olisi varpilla varmempi lexus tuohon kastiin,mutta nämä on näitä.

Jollakin muullakin tutulla on kaikki mersuja eli se on sairaus missä Saabismikin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2991

LähetäLähetetty: 27.08.2021 16:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä en ainakaan löydä yhtä ainutta Toyotaa enkä Lexusta kilpailijaksi. Vanhempi Cruiseri on lähtökohtaisesti melkeen tuplasti ajettu samassa hintaluokassa, vähemmän ajetut maksaa tuplat, uudempi kori jopa triplat. Eli jos ajatellaan 10 000€ auto vs 30 000€ auto, niin arvon alenemassa voi olla joku ero, osarin suuruudessa iso ero ja onhan se selvä että 3 kertaisella summalla pitäisi saada uudempi, parempi, luotettavampi ja kaikin puolin ylivertainen auto. Mutta jos 300tkm ajettu 10 vuotta vanha cruiseri maksaa 35000€ ja vähemmän ajettu alle 5 vuotta vanhempi ML maksaa kympin, niin on siinä iso ero.

Rav4 on paljon pienempi eikä nuo vanhemmat tuon hintaluokan autot ole verrattavissa ajettavuuden puolesta XC90 tai ML mersun kanssa. Enemmän siellä Pajeron tasolla. RX Lexusta ei löydy ainakaan suomesta yhtään diesel versiota myynnistä ja vahvasti karvastelee ostaa 300tkm ajettu +10 vuotta vanha hybrid. Saattaa tulla kallista hauskaa enkä usko maasto-ominaisuuksienkaan pääsevän samalle tasolle, eikä taida tilatkaan olla samaa luokkaa. Bensa mallit taas on omilla kilometreillä jokseenkin poissuljettuja vaihtoehtoja.

Toki maasto-ominaisuudet, isot tilat, hyvä ajettavuus ja kaikki tämä hauska nostaa yleensä hintaa ja ylläpitokustannuksia. Tarpeista ja lompakon paksuudesta riippuu kuinka paljon mitäkin ominaisuuksia tarvitsee ja paljonko niistä on valmis maksamaan. Hankalia päätöksiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5103
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 27.08.2021 16:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ttimonen kirjoitti:
Ei omia kokemuksia mutta juttuja tullut luettua varsinkin facebookin mersuryhmästä. Kovasti kehutaan ilmajousituksen mukavuudesta ja taitaa nykypäivänä niidenkin huoltohinnat kohtuu edullisia. Mukavuus aina tietysti maksaa.


Yhden ilmajousisen omistaneena, varaa toimintatonni ainakin.

Kahden mersun aikana foorumeita seuraillessani tulin siihen tulokseen että mersussa ei ole ikinä vikoja vaan ominaisuuksia. Eli kun joka vuosi sai etupäähän uusia tonnilla koiranluita ja puslia, johtui se siitä että "on niin iso ja painava auto, että siksi menee osia"

Vaihdoin pois kun 25 asteen pakkasella ominaisuutena oleva lämpimän veden ohjausventtiili rikkontui, eikä päästänyt enää lämmintä nestettä kabiinin lämmityskennoon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 27.08.2021 16:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hmm... Lakkaisiko mersun puslat ja koiranluut menemästä jos etupyörien kääntymistä rajoittaisi yhtä paljon kuin hiacessa Laughing Nimim. 315tkm josta 140tkm enkä ole kuin iskarin puslia vaihtanut yhden eteen ja kahdet taakse... Ja vahvasti epäilen ettei ole edellinenkään vaihtanut. Minusta tuokin on iso ja painava, mutta toisaalta sen alustan rakenteet on mitoitettu kokonsa mukaan eikä valmistuskustannusten mukaan Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pykälä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Syy 2019
Viestejä: 877
Paikkakunta: länsi-wenäjä

LähetäLähetetty: 27.08.2021 17:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Hmm... Lakkaisiko mersun puslat ja koiranluut menemästä jos etupyörien kääntymistä rajoittaisi yhtä paljon kuin hiacessa Laughing Nimim. 315tkm josta 140tkm enkä ole kuin iskarin puslia vaihtanut yhden eteen ja kahdet taakse... Ja vahvasti epäilen ettei ole edellinenkään vaihtanut. Minusta tuokin on iso ja painava, mutta toisaalta sen alustan rakenteet on mitoitettu kokonsa mukaan eikä valmistuskustannusten mukaan Rolling Eyes


Ja se ajotyyli,kuoppiin vähän hidastaa ja sillee.Nimim. vm1988 4x4 hiace,jos jostain sais uuden samanlaisen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5103
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 27.08.2021 17:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Esim tuolla juttua. Oliko kahdeksas viesti jossa "ominaisuus" Laughing

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=6165
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2991

LähetäLähetetty: 27.08.2021 17:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No valitettavasti nuo vaan on suurimman osan nykyaikaisten isojen autojen ominaisuuksia. Pihalla nyt XC90 ja V70, molemmissa sama homma. On ollut pari Audia, muutama mersu ja monen näköisiä vehkeitä, myös rav4 ja vielä ei ole tullut autoa vastaan joka ei vaadi joka vuosi pientä alustajumppaa. Ne on onneksi kohtuuhintaisia osia, joiden vaihtotyö onnistuu pääosin itseltä ja menee siinä renkaanvaihdon yhteydessä kohtuu kivuttomasti.

Ilma-alusta on kalliimpi ja vähän työläämpi, mutta onnistuu edelleen kotikonstein ja osia saa maailmalta jo kohtuuhintaan. Ylipäätään syytä muistaa, että kun puhutaan autoista joilla on ikää 10-15 vuotta ja ajettu 200-400tkm, niin nämä nyt vaan kuuluu ominaisuuksiin suurimmassa osassa. On niitä pieniä kinnereitä mitkä ei juuri kuluta alustaa ja on niitä yksittäisiä harvinaisuuksia, joiden alusta on mitoitettu koon mukaan. Valitettavasti 90% noista tilavammista autoista kuuluu siihen kategoriaan jossa tuo on hyväksyttävä faktana. Hyvä puoli on se, että noissa vanhemmissa osia saa aika hyvin ja hinnat on monesti jo kohtuullisella tasolla.

On niitä sellaisia ominaisuuksia myös Toyotassa jotka ihmetyttää. Esim Avensiksen jarrujen jäätyminen on kuulema ominaisuus eikä vika ja rav4 jarrukilven saa vaihdettua kun uusii suunnilleen kaiken kaulassa ja perässä olevien Toyota merkkien väliltä, koska kaikki on yhtä könttää eikä tuollaista suolavellissä uivaa täysin merkityksetöntä peltiläpykkää voi vaihtaa erikseen. Normaali autossa sama peltilätkä on kiinni kahdella tai kolmella pultilla ja osa maksaa ykkös euroja.

Lähinnä olen huolissani tuleeko koneeseen isoja tuhansien eurojen vikoja, onko kuinka paljon sähkövikoja joiden syytä ei meinaa löytyä millään, hajoaako laatikot (automaatti tai jako) tai meneekö noita ilmapusseja pari kolme vuodessa vai kestävätkö normaalisti taas seuraavat 100tkm uusimisen jälkeen, tolpat saisi mielellään kestää edes sen 200tkm uusimisen jälkeen. Esim volvon nivomatic on monen tonnin remontti, mutta hyvin todennäköisesti riittää jos sen uusii kertaalleen 500-700tkm aikana. Samoin turbo, egr ja dpf. Normaaleja nykyaikaisen dieselin kuluvia osia jotka menee. Mutta jos auton käyttökaari on 500tkm, niin pitäisi riittää että nuo uusii kerran.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 27.08.2021 17:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alkaahan kakstuhattaluvun helkilömallin tojotat muistuttamaan enemmän "normaaliautoa", eli vähän enemmän vikoja ja "ominaisuuksia" ja vähemmän ruostetta ku ennen.

Tommosen jarrukilven tekee peltiseppä paljon halvemmalla ku mitä luultavasti tommosen ravin remppa muuten maksais. Osaavat muuten ne tavallisetkin kilvet maksaa ihan sikana. Siis yli viittäsataa esim lc.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2991

LähetäLähetetty: 27.08.2021 18:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://m.motonet.fi/fi/varaosat/1334/autot/volvo/v70-mk2-00-07?vuosimalli=2001&tuoteryhma=17

Täytyy taas ihmetellä että eikö tosiaan muualla maailmassa kuin Ruotsissa osata suunnitella autoja oikein?

Arassa paikassa oleva peltipala -> laitetaan kolmella pultilla kiinni ja myydään halvalla varaosana. Jokainen tollo saa vaihdettua kun aikanaan kuitenkin menee puhki.

Tehdään lisävaloille valmiiksi pistoke konepellin alle, laitetaan sulakerasiaan paikka ja riittää kun kytet valot liittimeen ja laitat napin kojelautaan. Ei tarvitse miettiä mistä vetää johdot sisälle tai mihin porataan reikä kytkimelle.

Suojataan auto kunnolla, koska niillä on tapana ruostua

Aika loogisia ”innovaatioita” on länsinaapurit älynneet autoihinsa laittaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 27.08.2021 19:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä volvo on osannut autoja tehdä ajan alusta asti,,, kuin lie nyky kiinalaiset? Etenkin korin lujuus on mielestäni ihan ykkös juttu. Ennen oli tojotkin todella helppoja ja halpoja huoltaa ja korjata, mutta korit piti pitää upporasvassa,,, kaikkihan sen tietää. Ja onhan vielä rakenteissakinpieni ero. Jos 80 luvun volvolla ja corollalla ajoi kolarin, meni tojo lunastukseen, ja volvo selvisi naarmuin. Näin on myös tapahtunut ja tämän ollut näkemässä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TKH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hei 2008
Viestejä: 725

LähetäLähetetty: 28.08.2021 22:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valto. kirjoitti:
https://m.motonet.fi/fi/varaosat/1334/autot/volvo/v70-mk2-00-07?vuosimalli=2001&tuoteryhma=17

Täytyy taas ihmetellä että eikö tosiaan muualla maailmassa kuin Ruotsissa osata suunnitella autoja oikein?

Arassa paikassa oleva peltipala -> laitetaan kolmella pultilla kiinni ja myydään halvalla varaosana. Jokainen tollo saa vaihdettua kun aikanaan kuitenkin menee puhki.

Tehdään lisävaloille valmiiksi pistoke konepellin alle, laitetaan sulakerasiaan paikka ja riittää kun kytet valot liittimeen ja laitat napin kojelautaan. Ei tarvitse miettiä mistä vetää johdot sisälle tai mihin porataan reikä kytkimelle.

Suojataan auto kunnolla, koska niillä on tapana ruostua

Aika loogisia ”innovaatioita” on länsinaapurit älynneet autoihinsa laittaa.


Onhan niitä. Sukulaismies autoropari aina jaksaa muistuttaa että jos Volvon ostat niin varaudu kaikista kalleimpiin normiautojen varaosiin mitä tiskiltä saa.

Muijalla oli kerran yks ja se lähti kiertoon kun paljastui että takapään pyöränlaakereita ei pystynyt vaihtamaan vaan koko pjaskat meni uusiksi molemmilta puolilta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 29.08.2021 00:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valto. kirjoitti:
Minä en ainakaan löydä yhtä ainutta Toyotaa enkä Lexusta kilpailijaksi. Vanhempi Cruiseri on lähtökohtaisesti melkeen tuplasti ajettu samassa hintaluokassa, vähemmän ajetut maksaa tuplat, uudempi kori jopa triplat. Eli jos ajatellaan 10 000€ auto vs 30 000€ auto, niin arvon alenemassa voi olla joku ero, osarin suuruudessa iso ero ja onhan se selvä että 3 kertaisella summalla pitäisi saada uudempi, parempi, luotettavampi ja kaikin puolin ylivertainen auto. Mutta jos 300tkm ajettu 10 vuotta vanha cruiseri maksaa 35000€ ja vähemmän ajettu alle 5 vuotta vanhempi ML maksaa kympin, niin on siinä iso ero.

Rav4 on paljon pienempi eikä nuo vanhemmat tuon hintaluokan autot ole verrattavissa ajettavuuden puolesta XC90 tai ML mersun kanssa. Enemmän siellä Pajeron tasolla. RX Lexusta ei löydy ainakaan suomesta yhtään diesel versiota myynnistä ja vahvasti karvastelee ostaa 300tkm ajettu +10 vuotta vanha hybrid. Saattaa tulla kallista hauskaa enkä usko maasto-ominaisuuksienkaan pääsevän samalle tasolle, eikä taida tilatkaan olla samaa luokkaa. Bensa mallit taas on omilla kilometreillä jokseenkin poissuljettuja vaihtoehtoja.

Toki maasto-ominaisuudet, isot tilat, hyvä ajettavuus ja kaikki tämä hauska nostaa yleensä hintaa ja ylläpitokustannuksia. Tarpeista ja lompakon paksuudesta riippuu kuinka paljon mitäkin ominaisuuksia tarvitsee ja paljonko niistä on valmis maksamaan. Hankalia päätöksiä.


Akun vaihto RX 450:een maksaa töineen max 2000 €, niin mikä siinä nyt niin paljon pystyy karsastamaan. Yhdellä tutulla on vuoden 2005 Prius ja sen akku on vähän alkanut kuulemma tyhjenemässä nopeammin, eikä niin paljon enää moottori sammuile ajossa. Suunnitteli kyllä vielä sen ehkä vaihtavansa, kun auto pelaa loistavasti muutoin.

https://www.pistokehybridi.fi/lexus_hybrid_akku.html

Eipä tuolta näköjään löytynytkään RX 450 mallia, vaan GS 450 löytyy.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jölli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Jou 2006
Viestejä: 1434
Paikkakunta: kymenlaakso

LähetäLähetetty: 30.08.2021 08:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jostain luin että lada nivaa rupeis saamaan sähköversiona.
Sitä vois jo harkita jos dieselin myynti joskus loppuu.
_________________
my name is El Muerte
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 30.08.2021 08:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jölli kirjoitti:
Jostain luin että lada nivaa rupeis saamaan sähköversiona.
Sitä vois jo harkita jos dieselin myynti joskus loppuu.

https://www.autoevolution.com/news/you-can-turn-anything-into-an-ev-even-a-lada-niva-139192.html
https://www.carscoops.com/2021/08/you-can-now-convert-your-lada-niva-to-electric-power-for-just-e2800/
Avtovaz ilmoitti että tehdastekoisia sähköladoja alkaa ilmestyä markkinoille 2027. 2800e on kyllä todella halpa hinta konversiosta jos tuossa on 30kWh akustokin mukana. Tuon akkutyypin hinnat painuivat vasta hiljattain alle 100usd/kWh.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5103
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 02.09.2021 08:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rättipää antaa Toyotalle arvosanan 5/5:

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008233169.html
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 197, 198, 199 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 198 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com