OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi Suzuki Vitara - paras kompromissi metsästäjälle?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 84, 85, 86  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Latvajärvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2008
Viestejä: 468

LähetäLähetetty: 25.03.2015 16:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli tuo duster hommattua juuri näillä spekseillä eli pitää olla mukava ajaa työmatkaa, päästävä liikkumaan huonommallakin tiellä, oltava taloudellinen ja riittävästi täytyy mahtua tavarata matkaan.

Viimenen testi on vielä tekemättä, eli pohjoisen reissu perheen ja koiran kanssa, se oli alusta asti selvää että ilman suksiboksia ei onnistu.

Mahtuu tuonne ainakin takakonttiin isonlainen saksanseisoja, pyssyt ja muut tykötarpeet.

Nyt täytyy kyllä sanoa että ohuesti harmittaa, on kyllä kova kilpailija dusterille tämä uus vitura. Tuon 26t€ se kustansi nelivetokiisselinä manuaalina, harkitsisin vakavasti jos automaatti suitsan saa samaan rahaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6924

LähetäLähetetty: 25.03.2015 17:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin äsken paikallisessa liikkeessä ottamassa Vitarasta kylmät tyypit. Aika makian oloinen peli on, ulkonäkökin melkoisen kohdallaan. Rengastusta kattelin sillä silmällä jotta maavaraa saa helposti rengasta muuttamalla.

Koeajo tulee ratkaisemaan paljon, autossa oli taktisesti kesärenkaan jo alla.......
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
löppöpetra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 4935

LähetäLähetetty: 25.03.2015 17:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
löppöpetra kirjoitti:
Mulla oli tuollainen v6 2,5 grand vitara.Muuten hyvä auto mutta 7000,-kahden vuoden aikana remontteihin alkoi pikkasen kypsyttää.Seuraavan vian ilmaantuessa löin pommin kiertoon.Pyyntiä näkyi liikkeessä olevan 6900,-Ja joku onnellinen sen nyt omistaa Kiimingissä.Ei enää samaa merkkiä kiitos!


Kuulostaa pahalta. Mikä siinä oli suurin vikapaikka?
Venttiilinvarren kumet korkkasi kahteen otteeseen,pirun kallis ja työläs vaihdattaa,kytkin,pyörien laakerit,ilmastointilaite,keinut eteen,jarrut jouduttiin käymään läpi asti.jne jne...nämä kaikki hommat siis töineen tuli tuon kustantamaan.Kiertoon lähtiessä alkoi nesteet kadota ja työnsi pakoputkesta ulos karmeaa vesihöyryä.
_________________
Koittakaa PETRATA vähän!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 25.03.2015 17:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tapiok kirjoitti:
Kävin äsken paikallisessa liikkeessä ottamassa Vitarasta kylmät tyypit. Aika makian oloinen peli on, ulkonäkökin melkoisen kohdallaan. Rengastusta kattelin sillä silmällä jotta maavaraa saa helposti rengasta muuttamalla.

Koeajo tulee ratkaisemaan paljon, autossa oli taktisesti kesärenkaan jo alla.......


Mitenhän paljon saa rengastuksella loppupeleissä nousemaan? Tuskin senttiä enempää, mutuna veikkaisin.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 25.03.2015 17:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

löppöpetra kirjoitti:
Venttiilinvarren kumet korkkasi kahteen otteeseen,pirun kallis ja työläs vaihdattaa,kytkin,pyörien laakerit,ilmastointilaite,keinut eteen,jarrut jouduttiin käymään läpi asti.jne jne...nämä kaikki hommat siis töineen tuli tuon kustantamaan.Kiertoon lähtiessä alkoi nesteet kadota ja työnsi pakoputkesta ulos karmeaa vesihöyryä.


Paljonko oli kilometrejä mittarissa? Kytkin,pyöränlaakerit ja jarrut nyt on kuluvia osia, niitä menee joka vehkeessä, mutta nuo venttiilinvarren kumit, varsinkin kahteen kertaan kahteen vuoteen, et kai sä toisesta kerrasta sentään joutunu mitään maksamaan? Mitkä muuten on keinut eteen?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10315
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 25.03.2015 17:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ossaapahan Löppiksen kokemuksien perusteella pysyä erossa noista vanhoista Mazdan koneisista...

Näissä 1.5/1.6 litraisissa VVTi koneissa ei tietääkseni ole mitään vikoja ollut.
Itse näen tuommoisen koneen etuna, kun siinä ei ole esim. turboa särkymässä.

Osassa uusista pikkubensoista on ollu turbot kuluneita jo TM:m 60 000 km "kestotestin" jäljiltä,
mikä on aika huolestuttavaa, kun omasta mielestä tuolla kilometrimäärällä kone on vasta sisäänajettu.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 25.03.2015 17:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Mitenhän paljon saa rengastuksella loppupeleissä nousemaan? Tuskin senttiä enempää, mutuna veikkaisin.


Tossa vitarassa ja grandissa molemmissa vakiona 215/65/16 ja nyt molemmissa 235/70/16, eli 5cm korkeemmat renkaat ja isompia ei saa vakiona sopimaan ilman että ottaa kiinni mihinkään. Siis 2.5cm saa noihin lisää renkaalla eli ei kovin paljoo.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2657

LähetäLähetetty: 25.03.2015 18:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jahas, se on alennusvaihteisto vaihdettu johonkin oolkrippiin, liekö tatsunimainen kytkösmuju kardaanin jatkeena ja perämurikka minikokoinen kuin äkstreilissa? No säästyyhän siinä pensaa, sitä menee gv:llä suht makeasti kun joka rissa hankaa. Aika pienet tilat, 375 litraa takana? Tuleekohan vielä uusi gv jossa olisi oikea vetosysteemi, nyt se löytyy enää jimnystä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6957

LähetäLähetetty: 25.03.2015 20:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei tuossa nyt kovin korkealta tipu jos vitaran laittaa ja joka suhteessa paranee kun urban cruiseriin vertaa.

Ja mitä peräkonttiin tulee niin kyllä jahtiautoon vähintään hirvi pitää kyytiin mahtua. Mielellään pari.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LANTSIKKA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tam 2007
Viestejä: 161
Paikkakunta: ilmajoki

LähetäLähetetty: 25.03.2015 21:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on Gran Vitara 06 automaatti Mukava ajella ja lämmin . Menööhän sitä bensua ku mettäteitä rämpii . 110 tuhatta vasta ajettu ja piti jo tehrä remonttia Vaihtaa jarrupalat etehen #
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Margirus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Lok 2006
Viestejä: 419
Paikkakunta: Keskimaa

LähetäLähetetty: 25.03.2015 22:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tulipa esite uudesta Vitarasta. Kuvien ja paperitietojen perusteella vaikuttaa kovin pieneltä, varsinkin takakontti. Jos tila vähänkään ratkaisee. SX4 S-crossin olen koeajanut. Hyvin paljon Qashqain oloinen auto, noin positiivisessa mielessä. Diesel-Dusterin omistin kaksi vuotta. Moottori, neliveto ja jousitus toimivat hyvin, tilat riittivät nippa nappa. Mutta kyllästyin sisämeluun, lämmityslaitteen tehottomuuteen, hempuleihin yksityiskohtiin ja softan pelleilyyn (merkkivaloja syttyi miten sattui, heitti välillä itsekseen kaksivetoiseksi).

Minä ottaisin mieluusti 4,2-metrisen katumaasturin, jonka nelivedon saisi kiinteäksi 80-100 km nopeuteen, maavara 18-20 senttiä ja mukavan hiljainen moottoritienopeuksissa. Mieluummin alle kahden litran koneella...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9501

LähetäLähetetty: 25.03.2015 23:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Margirus kirjoitti:
Tulipa esite uudesta Vitarasta. Kuvien ja paperitietojen perusteella vaikuttaa kovin pieneltä, varsinkin takakontti. Jos tila vähänkään ratkaisee. SX4 S-crossin olen koeajanut. Hyvin paljon Qashqain oloinen auto, noin positiivisessa mielessä. Diesel-Dusterin omistin kaksi vuotta. Moottori, neliveto ja jousitus toimivat hyvin, tilat riittivät nippa nappa. Mutta kyllästyin sisämeluun, lämmityslaitteen tehottomuuteen, hempuleihin yksityiskohtiin ja softan pelleilyyn (merkkivaloja syttyi miten sattui, heitti välillä itsekseen kaksivetoiseksi).

Minä ottaisin mieluusti 4,2-metrisen katumaasturin, jonka nelivedon saisi kiinteäksi 80-100 km nopeuteen, maavara 18-20 senttiä ja mukavan hiljainen moottoritienopeuksissa. Mieluummin alle kahden litran koneella...


Herää... Smile
_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kömy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Hel 2008
Viestejä: 848

LähetäLähetetty: 26.03.2015 00:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Odotinkin jo Wikken viiltävää analyysiä asiaan Rolling Eyes
_________________
Kyllähän se kuula lentää!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
löppöpetra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 4935

LähetäLähetetty: 26.03.2015 05:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikko81 kirjoitti:
löppöpetra kirjoitti:
Venttiilinvarren kumet korkkasi kahteen otteeseen,pirun kallis ja työläs vaihdattaa,kytkin,pyörien laakerit,ilmastointilaite,keinut eteen,jarrut jouduttiin käymään läpi asti.jne jne...nämä kaikki hommat siis töineen tuli tuon kustantamaan.Kiertoon lähtiessä alkoi nesteet kadota ja työnsi pakoputkesta ulos karmeaa vesihöyryä.


Paljonko oli kilometrejä mittarissa? Kytkin,pyöränlaakerit ja jarrut nyt on kuluvia osia, niitä menee joka vehkeessä, mutta nuo venttiilinvarren kumit, varsinkin kahteen kertaan kahteen vuoteen, et kai sä toisesta kerrasta sentään joutunu mitään maksamaan? Mitkä muuten on keinut eteen?
178tkm ostaessa ja 200tkm lähtiessä.Keinut on etutukivarret.Meni nivel väljäksi niin täytyi uusia koko varret ku niveliä ei erikseen voi vaihtaa.Niin ja kallistuksenvakaajat uusittiin kans.Ja paljon paljon muuta.Ei vaan jaksa sitä sontaa enää muistella.
_________________
Koittakaa PETRATA vähän!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 26.03.2015 07:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Varmaan noissa paljon maastossa/huonoilla teillä ajetuissa autoissa on nivelet nopeammin finaalissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 84, 85, 86  Seuraava
Sivu 2 Yht. 86

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com